Mooi, dan gaan we door
![:)]()
.
Ik denk dat deze getallen behoorlijk representatief zijn voor de markt, daarvoor verzamelen ze van het DIMS deze getallen ook.
Ah oke jouw bevindingen gaan terug tot in de jaren 90. De mijne enkel op eigen ervaringen en cijfers van de afgelopen 10 jaar. Daarom heb ik even naar publicaties van het DIMS gezocht, en je hebt gelijk. In de jaren 90 waren xtc pillen vaak vervuild met andere psychoactieve stoffen.
Een mooi staatje over pillen van 1993-2009:
Bekijk bijlage 13289
DIMS marktonderzoek
Maar wat je daar dan wel uit kan concluderen is het verschil in ervaring die je toen had, niet kwam door de xtc(mdma) pillen, maar door allerlei verschillende vervuilingen in die pillen.
Op je vraag waarop mijn ervaringen gestoeld zijn en wat ik op heb?
Hoe bedoel je? Ik heb 10-15x xtc gebruikt in de afgelopen 4 jaar. Welke vormpjes allemaal zou ik niet meer exact weten
![:wink:]()
.
Maar denk dat hier persoonlijke ervaringen ook geen betrouwbare feitelijke weergave van de werkelijkheid kunnen geven. Oftewel, de validiteit van onderzoeken en feiten ligt een stuk hoger dan die van de eigen ervaring.g na
Mijn punt blijft staan dat het voor de huidige gebruikers (en tot 10 jaar terug), bijna niet uitmaakt welke pil je hebt (90%+ mdma), zolang je maar op dezelfde dosering mdma zit. Set en setting etc. doet de rest. Dat het in de jaren 90 anders was lijkt me ook duidelijk.