Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPost je Pillen Pics!

Post je Pillen Pics!

727 antwoorden
150 weergaven
18-5-2026
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ikbeneenfiets zei:
De beste die ik ooit heb gehad zijn groene androids. Heb er geen foto van. Twee keer een halfje gehad en twee keer kon ik de muziek om mij heen zien wervelen en iedereen anders voelen alsof de hele zaal met een lichaam dansten. Iemand wel eens gehad?
Klik om te vergroten...

deze?

nice! 🤩
klinkt bekend.. goeie shit!
wervelen van muziek zien mss niet persé
maar wel alles als een wervel om me heen..
je kan van mdma ook aardig hallucineren.
en soms stoppen ze er ook nog een ander stofje bij.

1607970733912.png
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gympie zei:
deze?

nice! 🤩
klinkt bekend.. goeie shit!
wervelen van muziek zien mss niet persé
maar wel alles als een wervel om me heen..
je kan van mdma ook aardig hallucineren.
soms stoppen ze er ook nog een ander stofje bij.

Bekijk bijlage 13127
Klik om te vergroten...
Jaa dat vraag ik me dus echt af, of er wat anders in zat. Zou wel bekender willen raken met dat andere stofje dan xD. WAarschijnlijk worden ze al lang niet meer gemaakt, ik heb al 8 jaar niet gebruikt. Ik vraag me af hoe lang het gemiddeld duurt voordat zo'n lab opgerold word
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ikbeneenfiets zei:
Jaa dat vraag ik me dus echt af, of er wat anders in zat. Zou wel bekender willen raken met dat andere stofje dan xD. WAarschijnlijk worden ze al lang niet meer gemaakt, ik heb al 8 jaar niet gebruikt. Ik vraag me af hoe lang het gemiddeld duurt voordat zo'n lab opgerold word
Klik om te vergroten...

er worden ook al vanaf 1995 telkens grondstoffen verboden.
daardoor moeten ze steeds de stoffen uit andere dingen synthetiseren.. met verschillend gradaties van succes.
dus zoals je eind jaren 80, begin/ midden jaren 90 je tabletjes kreeg, krijg je ze nooit ( zelden mss) meer.
er worden stoffen uit bepaalde plantjes gesynthetiseerd en ze vinden telkens andere manieren om bepaalde ingrediënten te vervangen.
de pillen waren vroeger ook lichter.. en dat was okay want de kwaliteit was zo puur.
over de jaren had je natuurlijk allerlei periodes waarin er schaarste was van bepaalde grondstoffen.
ik heb dus ook pilletjes geslikt me de gekste andere vermakelijke, maar soms wel spannende effecten.
dat was juist een hele poos interessant.. wat krijg ik deze week? ! 😅
in de loop der jaren is de hele mdma/ pillen industrie in NL ontploft en geprofessionaliseerd.
op het darkweb zijn gewoon hele receptenboeken voorhanden en gaat er allerlei informatie rond
om die tabletten zo goed mogelijk te krijgen.
sinds dat jij dat pilletje geslikt hebt zijn er miljoenen en mss miljarden andere gedrukt in wisselende samenstelling
dus daar kom je nooit meer achter helaas.
kheb soms nog wel eens nostalgie naar een bepaald pilletje met een bepaalde werking en de ervaring die nacht. 🤩
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rivalrie zei:
Bekijk bijlage 13104
Klik om te vergroten...
Nice press!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
John Trap zei:
Nice press!
Klik om te vergroten...
Zijn echt Nice. Breken alleen lastig :)

Ik koop zelf het liefste van deze producent. Hun andere pillen zijn ook echt nice
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
MDMA is toch gewoon MDMA? Alleen is de ene wat sterker dan de ander. Ik geloof dat het placebo is.

Tenzij iemand me nu kan uitleggen wat dan precies het verschil écht is. Dan heb ik niets gezegd.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Niet veel, maar ik breek ook altijd kwartjes af en dan weet je niet precies hoeveel je binnen hebt. Heb ook niet altijd geteste pillen gehad... Je eigen mindset heeft trouwens ook nog zoveel invloed op je ervaring.

Ik vind het moeilijk om echt te zeggen: die pil was zo en die was weer zo, etc.
Klik om te vergroten...
Ik vind net dat er echt wel grote verschillen zijn. Van hele zachte mdma-waas, tot pillen die bij dezelfde dosis mdma erin beuken als een gabbertje...

En uiteraard is set en setting belangrijk. Maar bij de meeste pillen die ik ken kan ik perfect inschatten wat voor effect ze zullen geven.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#8
Spyro zei:
MDMA is toch gewoon MDMA? Alleen is de ene wat sterker dan de ander. Ik geloof dat het placebo is.

Tenzij iemand me nu kan uitleggen wat dan precies het verschil écht is. Dan heb ik niets gezegd.
Klik om te vergroten...
Daarvoor hebben we @Dirkjan nodig!! 🤣
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Niet van mij maar van Lisje


C6009BBB-2AFE-4A73-834B-7D2062137609.jpeg
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
geflipt zei:
Ik vind net dat er echt wel grote verschillen zijn. Van hele zachte mdma-waas, tot pillen die bij dezelfde dosis mdma erin beuken als een gabbertje...

En uiteraard is set en setting belangrijk. Maar bij de meeste pillen die ik ken kan ik perfect inschatten wat voor effect ze zullen geven.
Klik om te vergroten...
Hmm, oké ik zeg niet dat het niet kan hoor.

Ben wel benieuwd naar een blind onderzoek waarbij gekeken kan worden hoeveel invloed placebo hier heeft.

Gympie zei:
uit jouw stukje:
" Er zijn bijvoorbeeld pillen met hetzelfde logo en kleur die toch een verschillende inhoud "
Klik om te vergroten...
Ik had het gezien, maar vraag me af hoeveel dat dan voorkomt. Of dat het meestal toch gewoon puur mdma + bindmiddel is.

Maar de punten die je daaronder maakt, dat heeft mogelijk toch invloed op het uiteindelijke effect ja. :)

Gympie zei:
zo worden trippers ook vaak weggezet.. ' je bent te veel onder de invloed om dingen objectief te beoordelen '
Klik om te vergroten...
Bij trippen is de set en setting in mijn ogen wel immens bepalend. Met precies hetzelfde middel en precies dezelfde dosering heb ik totaal verschillende ervaringen gehad. Dit zal bij een entactogeen/empathogeen als MDMA wel wat anders werken, maar het zal ook tot zekere mate meespelen schat ik zo in.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Misschien wel hoor.

Ik lees dit op drugsinfteam.nl, laatste update 27 februari 2020:



Ik vraag me wel af of er dan naast de MDMA in die 98% van de pillen nog iets anders aangetroffen wordt. Dat is me niet helemaal duidelijk.


Verschillende tabletten zal tussen de 10 en 20 liggen denk ik.
Klik om te vergroten...

uit jouw stukje:
" Er zijn bijvoorbeeld pillen met hetzelfde logo en kleur die toch een verschillende inhoud "

ja, naast mdma andere dingen kan.
maar ik maak niet voor niets de vergelijking met koken.. pizza.
zelf al probeert de chef nog zo minitieus het recept te volgen..
al doet hij het honderd keer..pakt die pizza toch wel eens anders uit.
temperatuur schommelingen..
langer of korter bakken.
ingrediënten die niet optimaal zijn..
vooral die laatste..
ideale grondstoffen verdwijnen en worden door alternatieven vervangen..
ze moeten telkens weer nieuwe methodes vinden om aan die bepaalde stofje te komen
door ze bijvoorbeeld weer uit andere dingen te synthetiseren.
en soms vervangen ze die wel eens door vergelijkbare stofjes.

wat ik al eerder schreef..
vroeger werd er wss meer gerommeld met wat er precies in zat en kreeg je de meest uiteenlopende effecten..
mda, mdea maar ook wazig 'eindbaksels' die mss haast niet in formules uit te schrijven zijn..
beetje dit beetje dat.. heb je wel eens foto's van garage labjes gezien in de krant?
tegenwoordig is die industrie geprofessionaliseerd..
maar wordt het natuurlijk gewoon in "gehuurde" boerenschuren geproduceerd.
zoals geflipt ook zegt: de ene batch lukt gewoon beter dan de andere.
of mss doen ze er express wel een dotje dit of dat bij om er een bepaald effect/element te versterken?
ik ben ook zeer nieuwsgierig naar dit proces.

persoonlijk heb ik redelijk veel ervaring over 3 decennia.. en binnenkort 4 😅😇
in mijn beleving kan ik zeker verschil in werking van verschillende tabletten ervaren.
als je dat af wil schuiven onder set en setting dan mag dat..
zo worden trippers ook vaak weggezet.. ' je bent te veel onder de invloed om dingen objectief te beoordelen '

ik zou graag een chemicus of een 'chef' horen over deze dingen.. mss eens wat fora op het darkweb lezen
daar gaan recepten en tips heen en weer.
na wat meer research kom ik bij jullie terug.. met een zelfgemaakte pil! lol smiley_mad.gif
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#12
Blauweaap zei:
Zit tussen je hersenen. Heeft denk ik meer met de setting te maken en hoe je je die dag voelt. En natuurlijk vrienden die je op hypen oh oh dit zijn echt goeie.
Klik om te vergroten...
Tja, daar ben ik het niet mee eens. Ik heb zo mijn favoriete pillen, en die doen exact hetzelfde in verschillende settings. Kan aan mij liggen ook hoor... Maar er vanuit gaan dat mdma gewoon mdma is geloof ik niet echt.
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#13
geflipt zei:
Tja, daar ben ik het niet mee eens. Ik heb zo mijn favoriete pillen, en die doen exact hetzelfde in verschillende settings. Kan aan mij liggen ook hoor... Maar er vanuit gaan dat mdma gewoon mdma is geloof ik niet echt.
Klik om te vergroten...
Maar MDMA is toch gewoon een molecuul met een bepaalde samenstelling en structuur? Dezelfde atomen zitten op dezelfde manier aan elkaar, anders is de structuur anders en is het geen MDMA meer.

Kan natuurlijk dat er wat fout gaat tijdens productie en er soms inderdaad wat anders in zit, maar als het MDMA is, is het niet iets anders. Dan maakt het ook niet uit of er bij de productie elvenstof of schoenzolen gebruikt. Lijkt me :laughing:

En al je pillen hebben dezelfde dosering?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
geflipt zei:
Daarvoor hebben we @Dirkjan nodig!! 🤣
Klik om te vergroten...
Huh wat? Wat heb ik gezegd dan?
MDMA is inderderdaad MDMA, dat heb je heel goed gezien.
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Huh wat? Wat heb ik gezegd dan?
MDMA is inderderdaad MDMA, dat heb je heel goed gezien.
Klik om te vergroten...
Wat een wijsheid!
W
WowflowLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het blijft grappig om te zien dat veel mensen een bepaalde ervaring koppelen en danken aan het vormpje waarin hun mdma gegoten is.
Wat te denken van de variabelen:
- het feestje
- je mindset
- gezelschap
- dosering
- en nog veel meer factoren die allemaal een (kleine) rol spelen in de ervaring.

MDMA= C₁₁H₁₅NO₂
XTC= leuk vormpje((C₁₁H₁₅NO₂* hoeveelheid) + bindmiddel)

Met de aantekening dat er behalve de mdma en het neutrale bindmiddel soms bijvoorbeeld caffeine aan je pil is toegevoegd, wat mogelijk een klein verschil kan geven in effect en ervaring.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Alakazam zei:
Maar MDMA is toch gewoon een molecuul met een bepaalde samenstelling en structuur? Dezelfde atomen zitten op dezelfde manier aan elkaar, anders is de structuur anders en is het geen MDMA meer.

Kan natuurlijk dat er wat fout gaat tijdens productie en er soms inderdaad wat anders in zit, maar als het MDMA is, is het niet iets anders. Dan maakt het ook niet uit of er bij de productie elvenstof of schoenzolen gebruikt. Lijkt me :laughing:

En al je pillen hebben dezelfde dosering?
Klik om te vergroten...


precies.. maar het test wel alszijnde bevattende mdma.. dus een xtc tablet.
net zoals chocolade.. zullen koetjes repen en chocolonely als cacao zouden testen..
maar daar zit toch een heel groot verschil van smaak in.
kwaliteit van de bonen, aanleng middelen en idd percentage cacao.

je kunt het fouten noemen of fluctuaties..
het is een utopische gedachte dat het productie proces iedere keer exact hetzelfde en volgens het protocol verloopt

en dan heb je nog door zaken als winstbejag.. of noodzaak ( of experimentatie )
dat er bepaalde stofjes vervangen worden door vergelijkbare.
er komt uit pillentesten vaak ook een percentage unknown uit.
mss hebben bepaalde "misbaksels" geen bekende formule maar wel een bepaald effect.

tuurlijk is er Schulgins recept en ideale ingrediënten voor mdma.. pure mdma = mdma 😅
maar daar heb ik zelfs echt merkbare verschillende batches van gehad om dezelfde bovenstaande redenen.
net zoals je bij andere drugs verschillende batches hebt..


maar goed de insteek is dus:

verschillende ervaringen op xtc pillen.

en mdma wordt een pyschedelische amfetamine genoemd dus ervaringen kunnen wat subjectief zijn...
maar zijn ( drugs ) ervaringen dat niet per definitie?
op een gegeven moment kun je wel wat vergelijkingen maken lijkt me.

'98 of '99 denk ik..
Hamer en Sikkeltje.. khad blauwe.
wat er in zat ik weet het niet.. laat ik het maar een gewoon een pilletje noemen.
iedereen ging er aardig raar van doen.. op een leuke manier 😅

1608141126605.png
W
WowflowLid
01-01-2024, 00:00
#18
Even uitschrijven hoe het hele proces eruit zien, van productie tot je hersenen, als je slecht geproduceerde pillen hebt, door een gaar proces waardoor de zuiverheid niet al te hoog is.


Productieproces:
1 gram
Matige productiekwaliteit: 60% MDMA moleculen, 40% mislukte moleculen (dus geen MDMA)

Stel hiervan maakt iemand 5 xtc pillen:
200mg in elk. (Waarvan 60% geslaagd en 40% niet)

Ik koop deze, en laat deze testen. Dan komt er volgensmij uit de test: 200mg*60% = 120mg mdma.

Ik neem deze pil, en die 120mg wordt in je leipe harses opgenomen.


Uiteindelijk gaat het dus (volgensmij) gewoon om het aantal mg MDMA (dus geslaagde moleculen) dat je naar binnen gooit, hoe slecht ook geproduceerd.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wowflow zei:
Het blijft grappig om te zien dat veel mensen een bepaalde ervaring koppelen en danken aan het vormpje waarin hun mdma gegoten is.
Wat te denken van de variabelen:
- het feestje
- je mindset
- gezelschap
- dosering
- en nog veel meer factoren die allemaal een (kleine) rol spelen in de ervaring.

MDMA= C₁₁H₁₅NO₂
XTC= leuk vormpje((C₁₁H₁₅NO₂* hoeveelheid) + bindmiddel)

Met de aantekening dat er behalve de mdma en het neutrale bindmiddel soms bijvoorbeeld caffeine aan je pil is toegevoegd, wat mogelijk een klein verschil kan geven in effect en ervaring.
Klik om te vergroten...
Klopt. Ik hou echter van sterke pillen en ik neem er eigenlijk altijd maar 1 mee. (Wil geen strafblad). Dus voor mij is hrt soort pil zeker belangrijk:tongueout:
U
UptempoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Takeshi 69 4 verschillende kleuren en ze ruikten echt naar fruit snoepjes!
IMG-20201216-WA0009.jpg

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1314151617...37
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."