#1
UuuhhhVrijwel elke cactus kan dat niet hebben, als je 'm draait.
UuuhhhVrijwel elke cactus kan dat niet hebben, als je 'm draait.
En ik in al mijn empathie maar denken: zielig voor de achterkant of die cactus die achteraan staat, dat die nooit zonnestraaltjes krijgt.Cactussen creëren een laagje om zichzelf te beschermen tegen de zon. Een soort zelfsmerende zonnebrand zullen we maar zeggen. Als je 'm draait zet je z'n tere melkbusjes volle dagen in de brandende zon. Met zonnestress, verbranding en allerlei bijkomende effecten tot gevolg. Zeker nu de zon weer kracht heeft is het wel belangrijk om 'm gewoon lekker te laten staan zoals ie is.
Top informatie, scheelt een hoop verbrande cactussen als mensen dit weten. 👍Cactussen creëren een laagje om zichzelf te beschermen tegen de zon. Een soort zelfsmerende zonnebrand zullen we maar zeggen. Als je 'm draait zet je z'n tere melkbusjes volle dagen in de brandende zon. Met zonnestress, verbranding en allerlei bijkomende effecten tot gevolg. Zeker nu de zon weer kracht heeft is het wel belangrijk om 'm gewoon lekker te laten staan zoals ie is.




Als het tijd wordt om ze te verpotten hou ik wat apartAls je ooit saguaros kwijt wilt, dan weet je me te vinden hè 😜
Die scopulicola's gaan lekker ja! Je ziet de groeiring van dit jaar zitten haha








Bekijk bijlage 52422Bekijk bijlage 52423
Bekijk bijlage 52424
Honderden mooie en gezonde zaailingen van oa pachanoi, Peruvian torch en Bolivian torch.
Bekijk bijlage 52425
Oa Astrophytum, Echinocactus en Pilocereus soorten.
Eigenlijk mag ik dit 👇🏼 hier niet posten, maar misschien wil TS het door de vingers zien 😜
Bekijk bijlage 52426
Beetje water en voeding en dan kan de nieuwe groeispurt beginnen 🌱
Bekijk bijlage 52427
Moso reuzenbamboe
Bekijk bijlage 52428
Deze had het moeilijk na een goede start maar er groeien nu nieuwe gezonde bladeren.
Bekijk bijlage 52429
De award voor de meest rewarding en makkelijkst te groeien plant gaat naar.. woestijnroos! Wederom bedankt voor de inspiratie hier @LucidLucy
Euhh zaadjes op de aarde leggen en de aarde ff nat houden hahah. Nee heb er echt vrij weinig aan gedaan tot nu toe maar misschien komen de problemen later.Nog tips? Mijn woestijnroos zaailing doen het dramatisch dit jaar 😂
Euhh zaadjes op de aarde leggen en de aarde ff nat houden hahah. Nee heb er echt vrij weinig aan gedaan tot nu toe maar misschien komen de problemen later.


Bekijk bijlage 52725Ik moest even wat snoeien. Ik hoop deze weer te kunnen laten wortelen.
Ik heb altijd veel kromgroei. Helen gaat het beste in het donker, denk ik?Hoe zijn die allemaal zo krom gegroeid? Haha
Wortelen zal wel lukken hoor. Mits je ze lang genoeg laat helen voor je ze op de grond zet.
Zijn het Bridgesii's? (Bolivaanse)
Of hybrides zelfs denk ik of niet?
Maar hoe dan? Staan ze niet in direct zonlicht? Of maak je gebruik van log-style propagation?Ik heb altijd veel kromgroei.
Zolang ze maar niet in directe zon staan, zal het wel loslopen hoor. Pikkedonker lijkt me ook niet goed. Belangrijker is dat er enige luchtcirculatie is. In een normale woning is de luchtcirculatie wel voldoende. Zeker als er dagelijks gewone beweging is door het huis. Dit om het vocht rondom de wond goed af te voeren en te drogen.Helen gaat het beste in het donker, denk ik?
Hmm.. ja het is ook lastig te zien hoor van deze foto alleen.Ik denk dat het allemaal Tr. peruvianus is.
Ik heb volgens mij alleen maar Tr. peruvianus en Tr. pachanoi.
Ze staan in direct zonlicht. Ik denk in veel te kleine potten, waarbij ze soms maanden verwaarloosd worden. Sommige nieuwe uitlopers hangen over de pot heen. Maken luchtwortels, vinden steun en groeien weer met een bocht de hoogte in.Maar hoe dan? Staan ze niet in direct zonlicht? Of maak je gebruik van log-style propagation?
Ze staan in direct zonlicht. Ik denk in veel te kleine potten, waarbij ze soms maanden verwaarloosd worden. Sommige nieuwe uitlopers hangen over de pot heen. Maken luchtwortels, vinden steun en groeien weer met een bocht de hoogte in.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."