Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsychoactieve cactus show-off

Psychoactieve cactus show-off

227 antwoorden
46 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
LucidLucy zei:
Vrijwel elke cactus kan dat niet hebben, als je 'm draait.
Klik om te vergroten...
Uuuhhh :neutral: Ja dat wist ik wel...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
LucidLucy zei:
Cactussen creëren een laagje om zichzelf te beschermen tegen de zon. Een soort zelfsmerende zonnebrand zullen we maar zeggen. Als je 'm draait zet je z'n tere melkbusjes volle dagen in de brandende zon. Met zonnestress, verbranding en allerlei bijkomende effecten tot gevolg. Zeker nu de zon weer kracht heeft is het wel belangrijk om 'm gewoon lekker te laten staan zoals ie is.
Klik om te vergroten...
En ik in al mijn empathie maar denken: zielig voor de achterkant of die cactus die achteraan staat, dat die nooit zonnestraaltjes krijgt.

Nee maar serieus, zal ze dan laten staan. Had hier geen idee van, thanks :)

O ja mooie foto's!! :hearteyes:
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#3
LucidLucy zei:
Cactussen creëren een laagje om zichzelf te beschermen tegen de zon. Een soort zelfsmerende zonnebrand zullen we maar zeggen. Als je 'm draait zet je z'n tere melkbusjes volle dagen in de brandende zon. Met zonnestress, verbranding en allerlei bijkomende effecten tot gevolg. Zeker nu de zon weer kracht heeft is het wel belangrijk om 'm gewoon lekker te laten staan zoals ie is.
Klik om te vergroten...
Top informatie, scheelt een hoop verbrande cactussen als mensen dit weten. 👍
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
@LucidLucy , ik vind dat je een leuke hobby hebt. Leuk iemand zo gepassioneerd bezig te zien met de natuur. Planten,groeien,oogsten. De pracht ervan waarderen, ik vind het mooi 😍
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lophophora Fricii; een van de mooiste planten uit mijn collectie. Ik heb deze plant afgelopen najaar gekocht en deze barstte toen uit zijn pot. Ik had toen bij een pottenbakker een mooie bijpassende pot uitgezocht maar heb 'm pas nu verpot omdat het vorig jaar te laat in het seizoen was. Ik ben heel blij met het resultaat!


IMG_20230519_211845_resize.jpg

IMG_20230519_220229_resize.jpg
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vorige week 400+ zaadjes gezaaid van allerlei actieve variëteiten in trays en er zijn nog meer inactieve soorten onderweg. Heb een beetje geëxperimenteerd met wel/niet steriliseren, vochtgehalte, temperatuur etc dus verwacht ook gemixte resultaten. Erg leuk tijdverdrijf.
IMG_20230608_093756.jpg
Niet actief, wel cool. Saguaro catus 🏜️
IMG_20230608_104812.jpg
Die willen wel.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Geneesmiddel zei:
Bekijk bijlage 51733
Niet actief, wel cool. Saguaro catus 🏜️
Bekijk bijlage 51735
Die willen wel.
Klik om te vergroten...

Als je ooit saguaros kwijt wilt, dan weet je me te vinden hè 😜

Die scopulicola's gaan lekker ja! Je ziet de groeiring van dit jaar zitten haha
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#8
LucidLucy zei:
Als je ooit saguaros kwijt wilt, dan weet je me te vinden hè 😜

Die scopulicola's gaan lekker ja! Je ziet de groeiring van dit jaar zitten haha
Klik om te vergroten...
Als het tijd wordt om ze te verpotten hou ik wat apart :wink:
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Er komen alweer rare deformaties op, ben benieuwd wat er deze keer uit gaat groeien 😁IMG_20230708_113107.jpg
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#10
IMG_20230708_142201.jpgIMG_20230708_142340.jpg
IMG_20230708_142138_edit_8058521364290654.jpg
Honderden mooie en gezonde zaailingen van oa pachanoi, Peruvian torch en Bolivian torch.

IMG_20230708_141949.jpg
Oa Astrophytum, Echinocactus en Pilocereus soorten.

Eigenlijk mag ik dit 👇🏼 hier niet posten, maar misschien wil TS het door de vingers zien 😜

IMG_20230708_142732_edit_8058370558665677.jpg
Beetje water en voeding en dan kan de nieuwe groeispurt beginnen 🌱

IMG_20230708_142600_edit_8058401450074005.jpg
Moso reuzenbamboe

IMG_20230708_142634_edit_8058381979730779.jpg
Deze had het moeilijk na een goede start maar er groeien nu nieuwe gezonde bladeren.

IMG_20230708_144055.jpg
De award voor de meest rewarding en makkelijkst te groeien plant gaat naar.. woestijnroos! Wederom bedankt voor de inspiratie hier @LucidLucy
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Geneesmiddel zei:
Bekijk bijlage 52422Bekijk bijlage 52423
Bekijk bijlage 52424
Honderden mooie en gezonde zaailingen van oa pachanoi, Peruvian torch en Bolivian torch.

Bekijk bijlage 52425
Oa Astrophytum, Echinocactus en Pilocereus soorten.

Eigenlijk mag ik dit 👇🏼 hier niet posten, maar misschien wil TS het door de vingers zien 😜

Bekijk bijlage 52426
Beetje water en voeding en dan kan de nieuwe groeispurt beginnen 🌱

Bekijk bijlage 52427
Moso reuzenbamboe

Bekijk bijlage 52428
Deze had het moeilijk na een goede start maar er groeien nu nieuwe gezonde bladeren.

Bekijk bijlage 52429
De award voor de meest rewarding en makkelijkst te groeien plant gaat naar.. woestijnroos! Wederom bedankt voor de inspiratie hier @LucidLucy
Klik om te vergroten...

Nog tips? Mijn woestijnroos zaailing doen het dramatisch dit jaar 😂

Ze hebben net sinds drie weken ofzo weer fatsoenlijk wat blad. Nouja, we zullen wel zien wat het dit jaar wordt.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#12
LucidLucy zei:
Nog tips? Mijn woestijnroos zaailing doen het dramatisch dit jaar 😂
Klik om te vergroten...
Euhh zaadjes op de aarde leggen en de aarde ff nat houden hahah. Nee heb er echt vrij weinig aan gedaan tot nu toe maar misschien komen de problemen later.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Geneesmiddel zei:
Euhh zaadjes op de aarde leggen en de aarde ff nat houden hahah. Nee heb er echt vrij weinig aan gedaan tot nu toe maar misschien komen de problemen later.
Klik om te vergroten...

Ja die van mij zijn zaailingen van vorig jaar. Ze hebben dit jaar nogal wat opstartproblemen. Het lijken wel druggies op een dinsdagmiddag na een doorgesnoven 48 uurs rave.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#14
IMG_20230728_125500.jpgIMG_20230728_125535.jpg

Een van de bakken begint nu toch wel een onhoudbare hoeveelheid schimmel en algen te krijgen. Deze bak was een experiment en staat ook niet z'n grote dichtheid in, dus ik denk dat ik ze er vandaag stuk voor stuk uit ga halen en in andere potjes zetten.

Aardig wat werk maar hopelijk lukt het me om de schimmel en alg te scheiden van de cactussen.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#15
san pedro cuttings.pngIk moest even wat snoeien. Ik hoop deze weer te kunnen laten wortelen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hippie Langwaus zei:
Bekijk bijlage 52725Ik moest even wat snoeien. Ik hoop deze weer te kunnen laten wortelen.
Klik om te vergroten...

Hoe zijn die allemaal zo krom gegroeid? Haha

Wortelen zal wel lukken hoor. Mits je ze lang genoeg laat helen voor je ze op de grond zet.

Zijn het Bridgesii's? (Bolivaanse)
Of hybrides zelfs denk ik of niet?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#17
LucidLucy zei:
Hoe zijn die allemaal zo krom gegroeid? Haha

Wortelen zal wel lukken hoor. Mits je ze lang genoeg laat helen voor je ze op de grond zet.

Zijn het Bridgesii's? (Bolivaanse)
Of hybrides zelfs denk ik of niet?
Klik om te vergroten...
Ik heb altijd veel kromgroei. Helen gaat het beste in het donker, denk ik?

Ik denk dat het allemaal Tr. peruvianus is.

Ik heb volgens mij alleen maar Tr. peruvianus en Tr. pachanoi.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hippie Langwaus zei:
Ik heb altijd veel kromgroei.
Klik om te vergroten...
Maar hoe dan? Staan ze niet in direct zonlicht? Of maak je gebruik van log-style propagation?

Hippie Langwaus zei:
Helen gaat het beste in het donker, denk ik?
Klik om te vergroten...
Zolang ze maar niet in directe zon staan, zal het wel loslopen hoor. Pikkedonker lijkt me ook niet goed. Belangrijker is dat er enige luchtcirculatie is. In een normale woning is de luchtcirculatie wel voldoende. Zeker als er dagelijks gewone beweging is door het huis. Dit om het vocht rondom de wond goed af te voeren en te drogen.

Hippie Langwaus zei:
Ik denk dat het allemaal Tr. peruvianus is.

Ik heb volgens mij alleen maar Tr. peruvianus en Tr. pachanoi.
Klik om te vergroten...
Hmm.. ja het is ook lastig te zien hoor van deze foto alleen.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#19
LucidLucy zei:
Maar hoe dan? Staan ze niet in direct zonlicht? Of maak je gebruik van log-style propagation?
Klik om te vergroten...
Ze staan in direct zonlicht. Ik denk in veel te kleine potten, waarbij ze soms maanden verwaarloosd worden. Sommige nieuwe uitlopers hangen over de pot heen. Maken luchtwortels, vinden steun en groeien weer met een bocht de hoogte in.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hippie Langwaus zei:
Ze staan in direct zonlicht. Ik denk in veel te kleine potten, waarbij ze soms maanden verwaarloosd worden. Sommige nieuwe uitlopers hangen over de pot heen. Maken luchtwortels, vinden steun en groeien weer met een bocht de hoogte in.
Klik om te vergroten...

Aah zo. Ik zou ze een volgende keer misschien dan iets hoger afsnijden.

Als je er een hebt die over de gehele lengte al luchtwortels heeft, zou dat wel een mooie zijn om eens log style proberen te groeien. Dan heeft ie al wat wortels als startpunten.
Zo'n experimentje wil ik ook nog weleens uit gaan voeren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."