#1
Hartelijk dank, ik zal later updaten wat wel/niet heeft gewerkt.Hier de grond wΓ©l gesteriliseerd.. en alsnog schimmel hoor. Zittem gewoon sporen in de lucht.. had er ook Jerry over gesproken (die kerel van san pedro mastery). Die snapte t ook niet echt aangezien z'n eigen gesteriliseerde grond toch ook wel 30min is blootgesteld aan open lucht in een mengbak. Dus ja.. het enige wat ik kan bedenken is dat de potgrond die ik heb gebruikt een betere kiembodem is voor schimmel dan bijvoorbeeld de 95% turf potgrond die die suggereerd.
In 4/4 bakken uiteindelijm schimmel.. was 3 van de 4, maar zag gister wat haartjes op een zaailing groeien, dus die heb ik gelijk behandeld. Je kan gewoon pure 3% waterstofperoxide erop spuiten met een verneverlaar. ik heb zelf een 5l fles van 12% die ik verdun 1:3.. en begon met een verdunning van 1:5 en werkte opzich ook.. (wel even handschoentjes aan, want ik had al wat witte plekken op mn vinger van chemisch verbranden) ook 3% vernevelen komt op je wijs vinger terecht.. en niet met je hoofd boven de bak hangen als je verneveld..
Ik bemist de bakken elke dag of om de dag als t nog vochtig genoeg is.. en schimmel verdween na 4 dagen (ik had van die spinnenwebben, aggresieve soort cobweb..). Met de tijd, als de zaailingen oud genoeg zijn tegen een dag droogte dan zal ik via de bodem water geven en ook dit zal combi met beetje waterstofperoxide zijn, uit voorzorg voor schimmel / rot
(heb al deze info ook maar gelezen en video's bekeken, verder is dit ook mn "eerste keer" dus kan best zijn dat ik de plank mis sla of iets anders zou doen als ik meer ervaring zou hebben)













