Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPep neusspray bereidingswijze

Pep neusspray bereidingswijze

32 antwoorden
56 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Originele post van: Autsider ALLE credits naar deze poster dus!

Na een crea weekend van neusdouches maken, heb ik ook maar en poging gedaan voor pep neus spray. Ik vind het in tegenstelling tot eerdere berichten van andere zeer prettig werken. Het brand heel even, like 5 secs dan heb je een open neus een een lekkere rush.

Ik ben eerst begonnen met het vaststellen van de hoeveelheid per spray, met behulp van een 0,001 weegschaaltje heb heb ik 10 sprays gemeten, wat 125 gemiddeld per spray was. Daarna watergekookt en 6ml in een 10ml injectie spuit gedaan, dat aflaten koelen in de vriezer. Toen het lauw wat er weer uit gehaald. Toen zout afgewogen en in borrel glas gedaan, toen speed gewogen en ook in het borrelglas gedaan. Daarna maatbekertje op weegschaal gezet op tare gedrukt en gevuld met 5000 mg water, toen weer op tare en 521mg sorbitol toegevoegd, toen de rest uit de spuit gespoten en de inhoud van het maatbekertje opgezogen en daarna voorzichtig aan het borrelglas toegevoegd. Toen een paar keer het weer opzuigen en rustig terug spuiten in het borrelglas om het goed te laten mengen/oplossen.
De laatste keer opgezogen en in het neusspray flesje gespoten, spuitdop er op en paar keer voor je uit spuiten tot er wat uit komt en dan testen maar.

Ik neem normaal 20mg per 6 uur, dus 3-4 sprays is genoeg, voor een paar leuke uren. :)

Recept
5 ml water (gekookt en afgekoeld)
45mg A klasse keuken zeezout
0,35ml sorbitol 70% (521mg) (van hobby brouwwinkel)
250mg 73% speed (getest)

Overige hulpmiddelen
0,001 grams weegschaal
2 injectiespuiten van 10ml
borrelglas
Idyl (merk) neusspray flesje van 10ml
Klein plastic maatbekertje wat op de weegschaal past.



Berekeningen
1,49 Soortelijk gewicht van sorbitol

0.125ml / spray

7ml/100ml sorbitol- 0.7ml voor 10ml, 0,35ml voor 5ml (0,35 x 1,49 = 521mg ) (7% sorbitol gevonden in recepten van andere neus sprays)

900 per 100ml- 90 mg voor 10 – dus 45mg voor 5ml (9 gram / liter, voor fyso zout oplossing.)

5.5ml/ 0.125 = 44 sprays per flesje

250 / 40 = 5,68mg / spray


Een flesje, dat is er voor het gebruik bij meerdere personen, als een soort condoom. Kost niet veel en kan best handig zijn als je het zou meenemen naar een stel vrienden.

http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=22068
n
nolimitsLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik zou er voorzichtig mee omgaan, al is de kans niet erg groot:

• Het delen van snuifbuisjes en rietjes is zeer riskant. Je kunt er infectieziekten als hepatitis of hiv mee oplopen.

Hetzelfde geld natuurlijk als je neusspray gaat gebruiken.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zie liever wat ik snuif, die neussprays zijn lastig te doseren lijkt me..per puff... Wel geen ervaring mee verder al houd ik het liever op een lijntje dan.
P
ProbeerenleerLid
01-01-2024, 00:00
#4
nolimits zei:
ik zou er voorzichtig mee omgaan, al is de kans niet erg groot:

• Het delen van snuifbuisjes en rietjes is zeer riskant. Je kunt er infectieziekten als hepatitis of hiv mee oplopen.

Hetzelfde geld natuurlijk als je neusspray gaat gebruiken.
Klik om te vergroten...

Je moet met zovele zaken voorzichtig omgaan. :smoke:
d
dernaelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Leuk idee!

Maar ik vind het soms gewoon fijn om te "snuiven". en dan bedoel ik, mbv een buisje een poedertje mijn neus in werken.

Ik hou het bij de old-skool manier denk ik.

Toch bedankt voor het delen.

Dernael. :stoned:
v
vdkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zojuist bereid.
Voor diegene die moeite heeft met getallen:

2.5gr pep (zelf gewassen met aceton)
Tot 3\\4 van het flesje afvullen met gekookt warm water. Schudden en evt onder warm, lopend water houden voor gebruik
Zonder zout of sorbitol is hij ook gewoon te doen.
Kan niet fout gaan.
Tering die werkt als een tierelier, doei! :rock:
B
Blckbrd_Lid
01-01-2024, 00:00
#7
nolimits zei:
• Het delen van snuifbuisjes en rietjes is zeer riskant. Je kunt er infectieziekten als hepatitis of hiv mee oplopen.
Hetzelfde geld natuurlijk als je neusspray gaat gebruiken.
Klik om te vergroten...

In sommige gevallen Hepatitis mss wel... maar HIV?...
Hmm... hangt ervan af waar die snuifbuisjes, rietjes of neussprays
zoal voor gebruikt werden vlak voor jij ze gebruikt :grin:
Als er bloedsnuiten in de omgeving zijn, en je hebt toevallig ook een bloedsnuit,
en je hebt dan nog zin om ns goed te snuiven (maar in dat geval sowieso volledig af te raden),
dan zal je nog flink je best moeten doen om een HIV-infectie op zo'n manier op te lopen, hehe...
Voor de rest laat ik de gevaren voor HIV-infectie via snuifbuisjes, rietjes of neussprays
over aan ieders' verbeelding, maar ik kan mij in elk geval niet voorstellen hoe zoiets als sexueel speelgoed kan dienen :wink:

Ook wel oppassen voor infecties op de luchtwegen, verkoudheden of griepjes :( :cry: :kots:
S
SylfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Misschien stomme vraag, maar waarom sorbitol erbij?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#9
vdk zei:
Zojuist bereid.
Voor diegene die moeite heeft met getallen:

2.5gr pep (zelf gewassen met aceton)
Tot 3\\4 van het flesje afvullen met gekookt warm water. Schudden en evt onder warm, lopend water houden voor gebruik
Zonder zout of sorbitol is hij ook gewoon te doen.
Kan niet fout gaan.
Tering die werkt als een tierelier, doei! :rock:
Klik om te vergroten...

Oke dan, dankt voor de getallen erbij. Relaxed dat t goed werkt :wink:

Ga het ook eens doen, krijg 70+% is 2,5gram dan teveel?

Heb je het laten testen?

Thanks again
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Otrivine neusspray kunt ge dat terug vullen ofwel welke merken kun je terug bijvullen.?rhinospray alvast niet..
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#11
huismerk (kinder)neusspray bij de meeste apotheken hebben een schroefdop. er zit dan ook gewoon fysiologisch zoutoplossing in.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik heb trouwens ontdenkt dat je neusspray flesjes zonder schroefdop ook bij kan vullen. de witte plastic flesjes open je door gewoon de hele dop eraf te knakken. ongeveer net of je het flesje wilt breken. de bruine glazen flesjes vereisen iets meer kracht, maar zijn ook gewoon bij te vullen.
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#13
Speed niks voor mij, werd er altijd opgefokt van.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nogmaals Erick, plaats iets als het een bijdrage is op het topic.

Erick zei:
Speed niks voor mij, werd er altijd opgefokt van.
Klik om te vergroten...
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bobsacamano zei:
Nogmaals Erick, plaats iets als het een bijdrage is op het topic.

Erick zei:
Speed niks voor mij, werd er altijd opgefokt van.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
It's in the name I guess...

OT: Kan iemand zeggen waarom de sorbitol erin zit? En maakt het veel verschil of je je pep eerst hebt gewassen of niet? Ik heb meestal pep met wat cafeïne erin maar ben te lui om het te wassen.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Soms is het voor de gemoedsrust wel fijn om aan de gang te kunnen blijven zonder snel over te doseren :P
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#17
SmartieAndMe zei:
OT: Kan iemand zeggen waarom de sorbitol erin zit?
Klik om te vergroten...
Omdat een prutser dit recept gemaakt heeft. Je hebt maar twee ingrediënten nodig. Water en speed.

SmartieAndMe zei:
En maakt het veel verschil of je je pep eerst hebt gewassen of niet? Ik heb meestal pep met wat cafeïne erin maar ben te lui om het te wassen.
Klik om te vergroten...
Persoonlijk vind ik de combinatie speed en cafeïne niet lekker. Maar als jij dat wel vindt, zou ik het er lekker in laten zitten.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#18
hmja die combi interesseert me niet zo veel eigenlijk. Als ik het terugreken is het meestal maar zo'n 2 koppen sterke koffie op een nachtje speedgebruik. Die drink ik normaal ook dus valt het allemaal wel mee.

Maar speed en water is genoeg dus? Maar even knutselen vd week dan :)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#19
SmartieAndMe zei:
hmja die combi interesseert me niet zo veel eigenlijk. Als ik het terugreken is het meestal maar zo'n 2 koppen sterke koffie op een nachtje speedgebruik. Die drink ik normaal ook dus valt het allemaal wel mee.
Klik om te vergroten...
Je moet dan wel kokend water gebruiken, anders lost de cafeïne volgens mij niet op. Maar pin me daar niet op vast.

SmartieAndMe zei:
Maar speed en water is genoeg dus? Maar even knutselen vd week dan :)
Klik om te vergroten...
Ik heb het ook wel eens met Roosvicee gedaan, omdat ik geen water bij me had. Kan allemaal. Ik ben geen fan van de neusspray, overigens. Je sprayt natuurlijk bijzonder kleine dosissen en dan blijf je aan de gang.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#20
SmartieAndMe zei:
Soms is het voor de gemoedsrust wel fijn om aan de gang te kunnen blijven zonder snel over te doseren :P
Klik om te vergroten...
Mwah, ik vind het gevoel dat ik constant aan het crashen ben niet zo tof. Maar wellicht kwam dat meer door de frequentie van gebruik in de periode waarin ik zo'n spray bij me had. Ik weet niet of dat bij normaal gebruik ook het geval zou zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."