#1
Duizeligheid en braken heb ik veel gehad in mijn beginperiode met blowen.
Naarmate het destijds meer structureel werd had ik er geen last van.
Naarmate het destijds meer structureel werd had ik er geen last van.
(Bijna) flauwvallen komt inderdaad veel voor bij gebruik van cannabis en dat hangt samen met een lage bloeddruk.Na heel lang na te hebben gedacht toch maar is besloten om het hier over te hebben. Ik blow nu zo'n 4 a 5 jaar en sinds 2 jaar ongeveer 1x per week. In de zomer is dit enkele keren tot 5x per week geweest. Zo ook soms een aantal weken niet, ligt aan de situatie. Ik houd er dus altijd rekening mee dat ik het niet te vaak doe, ik zit nu gwn op 1x per week.
Nu ben ik al ongeveer 3x (echt) flauwgevallen en een stuk of 10x bijna. Met "bijna" bedoel ik het volgende gevoel. Het begint met een draaiend gevoel, op dat moment weet ik (ondertussen) dat het gaat komen. Het draaien word steeds heftiger, ik begin te zweten en ik word (blijkbaar) heel bleek. Terwijl het draaien heftiger word stapt mijn zicht over in allerlei paarse en zwarte vlekken. Ondertussen word mijn gehoor gedempt en hoor ik een ruis die steeds luider word. Op dat moment zit ik op mijn hoogte punt, in het begin ben ik toen weleens opgestaan en daardoor flauwgevallen. Dit "hoogtepunt" houd soms wel 5 tot 10 min aan met verschillen van intensiteit.
Ik heb veel gelezen over cannabis en zijn effecten, desondanks zit ik nog met veel onduidelijkheid. Ik dacht altijd dat het kwam omdat mijn bloeddruk te laag was en dat cannabis dit nog meer deed verlagen. Echter vind ik op internet verschillende bronnen die zeggen dat cannabis de bloeddruk juist verhoogd. Ook zijn er bronnen die zeggen dat het bij frequente gebruikers de bloeddruk verlaagd. Op een gegeven moment ben ik maar gewoon gestopt met lezen want ik werd niet veel wijzer. Ik vraag mij af of er mensen zijn die zich herkennen in mijn verhaal? Ik heb veel stoners om mij heen en ken niemand die hetzelfde ervaart. Ik zorg tegenwoordig dat ik goed eet, maar ook dan gaat het soms nog fout. Ook vraag ik mij af of dit nou eigenlijk gevaarlijk is, het lijkt mij niet? Ik heb dit trouwens bij wiet, hasj, wiet met verhoogde cbd. Dat maakt dus geen verschil.
Ja ik rook het meestal met tabak. De nicotine high is het niet lijkt mij, die herken ik wel. Ik denk inderdaad dat het met de bloeddruk te maken heeft. Meestal ga ik zitten/liggen en eet/drink ik iets, dat helpt in kleine mate.(Bijna) flauwvallen komt inderdaad veel voor bij gebruik van cannabis en dat hangt samen met een lage bloeddruk.
Blowen kan soms zorgen voor paniekaanvallen en dan kan je er hartkloppingen van krijgen.
De effecten lopen wat uiteen omdat cannabinoïde-receptoren betrokken zijn bij homeostase en indirect lichaamsprocessen bevorderen of afremmen.
Rook je de cannabis (met tabak)?
Dan kan je namelijk ook last krijgen van koolstofmono-oxide wat de opname van zuurstof belemmert. En van de nicotine-high kun je ook wat duizelig worden.
Als je last hebt van duizeligheid of (bijna) flauwvallen dan kan het helpen om even te gaan zitten en/of liggen en om wat zoets te eten of drinken.
Beste John.Na heel lang na te hebben gedacht toch maar is besloten om het hier over te hebben. Ik blow nu zo'n 4 a 5 jaar en sinds 2 jaar ongeveer 1x per week. In de zomer is dit enkele keren tot 5x per week geweest. Zo ook soms een aantal weken niet, ligt aan de situatie. Ik houd er dus altijd rekening mee dat ik het niet te vaak doe, ik zit nu gwn op 1x per week.
Nu ben ik al ongeveer 3x (echt) flauwgevallen en een stuk of 10x bijna. Met "bijna" bedoel ik het volgende gevoel. Het begint met een draaiend gevoel, op dat moment weet ik (ondertussen) dat het gaat komen. Het draaien word steeds heftiger, ik begin te zweten en ik word (blijkbaar) heel bleek. Terwijl het draaien heftiger word stapt mijn zicht over in allerlei paarse en zwarte vlekken. Ondertussen word mijn gehoor gedempt en hoor ik een ruis die steeds luider word. Op dat moment zit ik op mijn hoogte punt, in het begin ben ik toen weleens opgestaan en daardoor flauwgevallen. Dit "hoogtepunt" houd soms wel 5 tot 10 min aan met verschillen van intensiteit.
Ik heb veel gelezen over cannabis en zijn effecten, desondanks zit ik nog met veel onduidelijkheid. Ik dacht altijd dat het kwam omdat mijn bloeddruk te laag was en dat cannabis dit nog meer deed verlagen. Echter vind ik op internet verschillende bronnen die zeggen dat cannabis de bloeddruk juist verhoogd. Ook zijn er bronnen die zeggen dat het bij frequente gebruikers de bloeddruk verlaagd. Op een gegeven moment ben ik maar gewoon gestopt met lezen want ik werd niet veel wijzer. Ik vraag mij af of er mensen zijn die zich herkennen in mijn verhaal? Ik heb veel stoners om mij heen en ken niemand die hetzelfde ervaart. Ik zorg tegenwoordig dat ik goed eet, maar ook dan gaat het soms nog fout. Ook vraag ik mij af of dit nou eigenlijk gevaarlijk is, het lijkt mij niet? Ik heb dit trouwens bij wiet, hasj, wiet met verhoogde cbd. Dat maakt dus geen verschil.
Was dat met of zonder tabak?Duizeligheid en braken heb ik veel gehad in mijn beginperiode met blowen.
Naarmate het destijds meer structureel werd had ik er geen last van.
Ik dacht dat bij de verbranding van wiet ook gewoon koolstofmonoxide wordt geproduceerd?Rje de cannabis (met tabak)?
Dan kan je namelijk ook last krijgen van koolstofmono-oxide wat de opname van zuurstof belemmert. En van de nicotine-high kun je ook wat duizelig worden.
Hey SmokinRaccoon, ik heb al een tijd geen last meer gehad van dit probleem. Waarom? Geen idee. Ik was altijd al wel wat paranoia tijdens het gebruik van cannabis en ook de dag erna. Ik merk dat ik in de loop der tijd minder paranoia ben geworden. Ik heb het gevoel dat dit komt door mijn persoonlijke ontwikkeling, zelfverzekerder en gelukkiger geworden. Of dit samenhang heeft met het "flauwvallen"/"bad gaan" weet ik niet.ik ben benieuwd of het jou nog steeds overkomt? En of je er meer informatie over hebt?
Dit zou er zo maar mee te maken kunnen hebben inderdaad.Orthostatische hypotensie - Wikipedia
nl.wikipedia.org![]()
Dat gevoel mis ik wel 🙂Volgens mij is out gaan door cannabis een best bekend gegeven. Ik blow zelf niet vaak, dus heb geen tolerantie, en ben daarnaast van nature vrij gevoelig voor (symptomen van) flauwvallen. Als ik teveel hijsen in één keer neem moet ik tijdens de inkick echt zitten/liggen, anders val ik gewoon om. Heb al eens meegemaakt dat ik nietsvermoedend thee aan het zetten was, nog niks merkend van de zojuist genomen hijsjes van een joint, en dat dat gevoel me plots overviel, moest me echt vastgrijpen aan het aanrecht om niet op de grond te donderen. Ook weet ik van vrienden die wél regelmatig cannabis gebruiken dat ze wel eens flauwvallen/out gaan als ze te (snel) stoned worden.
Oppassen dus, het flauwvallen ansich zal niet erg gevaarlijk zijn maar je kunt lelijk vallen.
Orthostatische hypotensie - Wikipedia
nl.wikipedia.org
Vrij gemakkelijk te herkennen en meestal onschuldig. (maar kan erg onprettig zijn)
Kan zelfs een doorgewinterde blower overkomen.
Lijkt vaker voor te komen in combinatie met stims/MDMA.
Die kenmerken herken ik zelf niet. Ik heb wel altijd dat ik mijn spieren vaak aanspan onbewust. En ook wel een soort tintelingen heb. Maar echt spasme nooit ervaren, ook nooit braakneigingen van wiet.Welk opmerkelijk dat hierbij geen spastische spierbewegingen vermeld staan, of braakneiging. In mijn geval ging het gepaard met full-body spierspasmes en ongecontroleerd schokken.
Klopt daarom staat 'met tabak' tussen haakjes. Als je vapet dan komt er geen koolstofmono-oxide vrij.Ik dacht dat bij de verbranding van wiet ook gewoon koolstofmonoxide wordt geproduceerd?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."