Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFlauwvallen van cannabis

Flauwvallen van cannabis

28 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Duizeligheid en braken heb ik veel gehad in mijn beginperiode met blowen.
Naarmate het destijds meer structureel werd had ik er geen last van.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben in het verleden vaak "out" gegaan gedurende indrinken. Indrinken ging dan goed, maar telkens als ik dan een paar trekjes nam moest ik snel een bed opzoeken. Tijdje later kon ik dan weer opstaan en kwam ik meestal weer tot leven.
Als ik echt flink dronken wat trekjes nam, was het vaak einde verhaal, kotsen en slapen met een snel draaiende wereld.
P
PsychojohnLid
01-01-2024, 00:00
#3
Na heel lang na te hebben gedacht toch maar is besloten om het hier over te hebben. Ik blow nu zo'n 4 a 5 jaar en sinds 2 jaar ongeveer 1x per week. In de zomer is dit enkele keren tot 5x per week geweest. Zo ook soms een aantal weken niet, ligt aan de situatie. Ik houd er dus altijd rekening mee dat ik het niet te vaak doe, ik zit nu gwn op 1x per week.
Nu ben ik al ongeveer 3x (echt) flauwgevallen en een stuk of 10x bijna. Met "bijna" bedoel ik het volgende gevoel. Het begint met een draaiend gevoel, op dat moment weet ik (ondertussen) dat het gaat komen. Het draaien word steeds heftiger, ik begin te zweten en ik word (blijkbaar) heel bleek. Terwijl het draaien heftiger word stapt mijn zicht over in allerlei paarse en zwarte vlekken. Ondertussen word mijn gehoor gedempt en hoor ik een ruis die steeds luider word. Op dat moment zit ik op mijn hoogte punt, in het begin ben ik toen weleens opgestaan en daardoor flauwgevallen. Dit "hoogtepunt" houd soms wel 5 tot 10 min aan met verschillen van intensiteit.

Ik heb veel gelezen over cannabis en zijn effecten, desondanks zit ik nog met veel onduidelijkheid. Ik dacht altijd dat het kwam omdat mijn bloeddruk te laag was en dat cannabis dit nog meer deed verlagen. Echter vind ik op internet verschillende bronnen die zeggen dat cannabis de bloeddruk juist verhoogd. Ook zijn er bronnen die zeggen dat het bij frequente gebruikers de bloeddruk verlaagd. Op een gegeven moment ben ik maar gewoon gestopt met lezen want ik werd niet veel wijzer. Ik vraag mij af of er mensen zijn die zich herkennen in mijn verhaal? Ik heb veel stoners om mij heen en ken niemand die hetzelfde ervaart. Ik zorg tegenwoordig dat ik goed eet, maar ook dan gaat het soms nog fout. Ook vraag ik mij af of dit nou eigenlijk gevaarlijk is, het lijkt mij niet? Ik heb dit trouwens bij wiet, hasj, wiet met verhoogde cbd. Dat maakt dus geen verschil.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychojohn zei:
Na heel lang na te hebben gedacht toch maar is besloten om het hier over te hebben. Ik blow nu zo'n 4 a 5 jaar en sinds 2 jaar ongeveer 1x per week. In de zomer is dit enkele keren tot 5x per week geweest. Zo ook soms een aantal weken niet, ligt aan de situatie. Ik houd er dus altijd rekening mee dat ik het niet te vaak doe, ik zit nu gwn op 1x per week.
Nu ben ik al ongeveer 3x (echt) flauwgevallen en een stuk of 10x bijna. Met "bijna" bedoel ik het volgende gevoel. Het begint met een draaiend gevoel, op dat moment weet ik (ondertussen) dat het gaat komen. Het draaien word steeds heftiger, ik begin te zweten en ik word (blijkbaar) heel bleek. Terwijl het draaien heftiger word stapt mijn zicht over in allerlei paarse en zwarte vlekken. Ondertussen word mijn gehoor gedempt en hoor ik een ruis die steeds luider word. Op dat moment zit ik op mijn hoogte punt, in het begin ben ik toen weleens opgestaan en daardoor flauwgevallen. Dit "hoogtepunt" houd soms wel 5 tot 10 min aan met verschillen van intensiteit.

Ik heb veel gelezen over cannabis en zijn effecten, desondanks zit ik nog met veel onduidelijkheid. Ik dacht altijd dat het kwam omdat mijn bloeddruk te laag was en dat cannabis dit nog meer deed verlagen. Echter vind ik op internet verschillende bronnen die zeggen dat cannabis de bloeddruk juist verhoogd. Ook zijn er bronnen die zeggen dat het bij frequente gebruikers de bloeddruk verlaagd. Op een gegeven moment ben ik maar gewoon gestopt met lezen want ik werd niet veel wijzer. Ik vraag mij af of er mensen zijn die zich herkennen in mijn verhaal? Ik heb veel stoners om mij heen en ken niemand die hetzelfde ervaart. Ik zorg tegenwoordig dat ik goed eet, maar ook dan gaat het soms nog fout. Ook vraag ik mij af of dit nou eigenlijk gevaarlijk is, het lijkt mij niet? Ik heb dit trouwens bij wiet, hasj, wiet met verhoogde cbd. Dat maakt dus geen verschil.
Klik om te vergroten...
(Bijna) flauwvallen komt inderdaad veel voor bij gebruik van cannabis en dat hangt samen met een lage bloeddruk.
Blowen kan soms zorgen voor paniekaanvallen en dan kan je er hartkloppingen van krijgen.

De effecten lopen wat uiteen omdat cannabinoïde-receptoren betrokken zijn bij homeostase en indirect lichaamsprocessen bevorderen of afremmen.

Rook je de cannabis (met tabak)?
Dan kan je namelijk ook last krijgen van koolstofmono-oxide wat de opname van zuurstof belemmert. En van de nicotine-high kun je ook wat duizelig worden.

Als je last hebt van duizeligheid of (bijna) flauwvallen dan kan het helpen om even te gaan zitten en/of liggen en om wat zoets te eten of drinken.
P
PsychojohnLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
(Bijna) flauwvallen komt inderdaad veel voor bij gebruik van cannabis en dat hangt samen met een lage bloeddruk.
Blowen kan soms zorgen voor paniekaanvallen en dan kan je er hartkloppingen van krijgen.

De effecten lopen wat uiteen omdat cannabinoïde-receptoren betrokken zijn bij homeostase en indirect lichaamsprocessen bevorderen of afremmen.

Rook je de cannabis (met tabak)?
Dan kan je namelijk ook last krijgen van koolstofmono-oxide wat de opname van zuurstof belemmert. En van de nicotine-high kun je ook wat duizelig worden.

Als je last hebt van duizeligheid of (bijna) flauwvallen dan kan het helpen om even te gaan zitten en/of liggen en om wat zoets te eten of drinken.
Klik om te vergroten...
Ja ik rook het meestal met tabak. De nicotine high is het niet lijkt mij, die herken ik wel. Ik denk inderdaad dat het met de bloeddruk te maken heeft. Meestal ga ik zitten/liggen en eet/drink ik iets, dat helpt in kleine mate.

Ik vraag mij af of dit schadelijk is. Het gevoel dat optreed voelt namelijk echt hels.
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je goed gegeten hebt wil dat nog wel eens helpen.
S
SmokinRaccoonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Psychojohn zei:
Na heel lang na te hebben gedacht toch maar is besloten om het hier over te hebben. Ik blow nu zo'n 4 a 5 jaar en sinds 2 jaar ongeveer 1x per week. In de zomer is dit enkele keren tot 5x per week geweest. Zo ook soms een aantal weken niet, ligt aan de situatie. Ik houd er dus altijd rekening mee dat ik het niet te vaak doe, ik zit nu gwn op 1x per week.
Nu ben ik al ongeveer 3x (echt) flauwgevallen en een stuk of 10x bijna. Met "bijna" bedoel ik het volgende gevoel. Het begint met een draaiend gevoel, op dat moment weet ik (ondertussen) dat het gaat komen. Het draaien word steeds heftiger, ik begin te zweten en ik word (blijkbaar) heel bleek. Terwijl het draaien heftiger word stapt mijn zicht over in allerlei paarse en zwarte vlekken. Ondertussen word mijn gehoor gedempt en hoor ik een ruis die steeds luider word. Op dat moment zit ik op mijn hoogte punt, in het begin ben ik toen weleens opgestaan en daardoor flauwgevallen. Dit "hoogtepunt" houd soms wel 5 tot 10 min aan met verschillen van intensiteit.

Ik heb veel gelezen over cannabis en zijn effecten, desondanks zit ik nog met veel onduidelijkheid. Ik dacht altijd dat het kwam omdat mijn bloeddruk te laag was en dat cannabis dit nog meer deed verlagen. Echter vind ik op internet verschillende bronnen die zeggen dat cannabis de bloeddruk juist verhoogd. Ook zijn er bronnen die zeggen dat het bij frequente gebruikers de bloeddruk verlaagd. Op een gegeven moment ben ik maar gewoon gestopt met lezen want ik werd niet veel wijzer. Ik vraag mij af of er mensen zijn die zich herkennen in mijn verhaal? Ik heb veel stoners om mij heen en ken niemand die hetzelfde ervaart. Ik zorg tegenwoordig dat ik goed eet, maar ook dan gaat het soms nog fout. Ook vraag ik mij af of dit nou eigenlijk gevaarlijk is, het lijkt mij niet? Ik heb dit trouwens bij wiet, hasj, wiet met verhoogde cbd. Dat maakt dus geen verschil.
Klik om te vergroten...
Beste John.
Ik heb gisteren een erg overeenkomende ervaring gehad. Zoals jij in je bericht zegt heb ik veel zitten zoeken en is er vrij weinig te vinden over deze symptomen, vandaar dat ik een account gemaakt heb om op jou te reageren. Ik zal mijn ervaring ook even delen en wat informatie over mijn smokegedrag.

ik ben zo’n 2 jaar geleden begonnen met het gebruiken van wiet. Het eerste jaar niet vaak misschien 1x per week maar het laatste jaar wel bijna elke dag.

Nu over mijn ervaring van gisteren. Ik zat in de les en het begon met een gevoel van licht in mijn hoofd zijn en een gevoel van misselijkheid. Dit begon steeds erger te worden dus vroeg ik aan mijn vrienden of ze wat te eten hebben voor me (Ik had nog niks gegeten naast een klein zakje chips en een paar snoepjes) ik probeerde op te letten in de les maar ik kon vrijwel niet meer goed schrijven en mijn zicht begon er vlekkerig/tv statisch uit te zien. Mijn hele lichaam voelde koud en mijn vrienden vertelde me dat ik er erg bleek uit zag. Ik begon ook een soort piep te horen en kon de docent eigenlijk niet meer verstaan. Ook zweette mijn hele hoofd. Al die symptomen bij elkaar was het ergste punt, ik was er van overtuigd dat ik zou flauwvallen. Gelukkig ging een vriendin van me naar de snoepautomaat en had voor me een zakje met snoep meegenomen in de hoop dat de suiker zou helpen. Met moeite kreeg ik de snoepjes naar binnen en na zo’n 10 minuten ging het iets beter maar nog steeds niet helemaal lekker.

Ik kon me dus erg goed herkennen in jouw verhaal en ik ben benieuwd of het jou nog steeds overkomt? En of je er meer informatie over hebt? Ik weet dat dit bericht meer dan een jaar oud is maar dit is het enige wat ik op internet kan vinden dat overeenkomt met wat ik ervaren heb. Ik ben erg benieuwd naar jouw reactie. :)
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb in 30 jaar blowen alleen sensaties van duizeligheid, onwel worden en flauwte ervaren wanneer ik zo dom was met iemand mee te blowen die tabak in zijn joints stopt. Nicotine is een killer in dat opzicht voor mij.

Ik kreeg het koud, werd misselijk, slap in mijn spieren en lijkbleek.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kordie zei:
Duizeligheid en braken heb ik veel gehad in mijn beginperiode met blowen.
Naarmate het destijds meer structureel werd had ik er geen last van.
Klik om te vergroten...
Was dat met of zonder tabak?
s
scoobybonoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben ook wel eens flauwgevallen na roken van een hasj jointje. Ik had echter op dezelfde dag mijn 2e corona vaccinatie gehad dus denk dat het daardoor was gekomen.
F
FelineLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb dit ook 2x gehad. Mijn zicht trok helemaal weg totdat het zwart was, ik kon dan ook 5+ minuten NIETS zien. Het gevoel te moeten braken maar toch niet. En ook een aanval, waarin ik val maar wel bij bewustzijn blijf. Soms ook schokkende bewegingen, spastische beweging in mijn hele lichaam. 1x zelfs mijn hoofd kei hard tegen een deur aangeknald terwijl ik spastisch in de gang lag. Was echt bizar.

Mijn bloeddruk is normaal, als ik het laat meten. Ik kon geen duidelijke reden hiervoor vinden, behalve te veel nemen misschien? Gevoeligheid voor het stofje. Ik ben ook vrij gevoelig voor medicijnen. Iig vind ik geen plezier meer in cannabis gebruik. Werd er sws altijd wel paranoia van.
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Rje de cannabis (met tabak)?
Dan kan je namelijk ook last krijgen van koolstofmono-oxide wat de opname van zuurstof belemmert. En van de nicotine-high kun je ook wat duizelig worden.
Klik om te vergroten...
Ik dacht dat bij de verbranding van wiet ook gewoon koolstofmonoxide wordt geproduceerd?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja ik heb exact dit ook vaker gehad, voelde het dan ook heulemaal gebeuren. Ook wel eens wat hierboven beschreven wordt: flauwgevallen in de badkamer maar wel bij bewustzijn??? “Ik lig nu ín het wasrek. Handig!”
Nu al heel lang niets meer, geen idee waarom.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Volgens mij is out gaan door cannabis een best bekend gegeven. Ik blow zelf niet vaak, dus heb geen tolerantie, en ben daarnaast van nature vrij gevoelig voor (symptomen van) flauwvallen. Als ik teveel hijsen in één keer neem moet ik tijdens de inkick echt zitten/liggen, anders val ik gewoon om. Heb al eens meegemaakt dat ik nietsvermoedend thee aan het zetten was, nog niks merkend van de zojuist genomen hijsjes van een joint, en dat dat gevoel me plots overviel, moest me echt vastgrijpen aan het aanrecht om niet op de grond te donderen. Ook weet ik van vrienden die wél regelmatig cannabis gebruiken dat ze wel eens flauwvallen/out gaan als ze te (snel) stoned worden.

Oppassen dus, het flauwvallen ansich zal niet erg gevaarlijk zijn maar je kunt lelijk vallen.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#15

Orthostatische hypotensie - Wikipedia

nl.wikipedia.org nl.wikipedia.org

Vrij gemakkelijk te herkennen en meestal onschuldig. (maar kan erg onprettig zijn)
Kan zelfs een doorgewinterde blower overkomen.
Lijkt vaker voor te komen in combinatie met stims/MDMA.
P
PsychojohnLid
01-01-2024, 00:00
#16
SmokinRaccoon zei:
ik ben benieuwd of het jou nog steeds overkomt? En of je er meer informatie over hebt?
Klik om te vergroten...
Hey SmokinRaccoon, ik heb al een tijd geen last meer gehad van dit probleem. Waarom? Geen idee. Ik was altijd al wel wat paranoia tijdens het gebruik van cannabis en ook de dag erna. Ik merk dat ik in de loop der tijd minder paranoia ben geworden. Ik heb het gevoel dat dit komt door mijn persoonlijke ontwikkeling, zelfverzekerder en gelukkiger geworden. Of dit samenhang heeft met het "flauwvallen"/"bad gaan" weet ik niet.

Ik blow nogsteeds ongeveer 1x in de week, vaak met snoopdogg. Ik noem hem even snoopdogg aangezien hij ongelofelijke hoeveelheden tot zich neemt. Als ik bij hem ben, doe ik dat dus ook (soms). Denk aan L joints met minimaal een gram hasj en dan een stuk of drie vier die we delen. Flinke tabak die erin zit ook, dus dat lijkt mij niet het probleem. Maar ondanks de grote hoeveelheden cannabis dus geen last meer. Als ik stoned ben word ik vager, maar loop ik geen kans meer op flauwvallen daar ben ik dan al overheen voor mijn gevoel.

Meer info heb ik niet echt. Ik denk dat het of misschien dan toch ook iets psychisch kan zijn, wat mij door de fysieke klachten eigenlijk niet mogelijk lijkt. De bloeddruk/bloedsuikerspiegel lijkt mij het meest voor de hand liggend. Om het te voorkomen zoals hier boven al werd gezegd goed eten van te voren en goed drinken. Haal een lekker sapje, een lekkernij en geniet van je jointje.
Relmuis zei:

Orthostatische hypotensie - Wikipedia​

nl.wikipedia.org
nl.wikipedia.org
Klik om te vergroten...
Dit zou er zo maar mee te maken kunnen hebben inderdaad.
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Volgens mij is out gaan door cannabis een best bekend gegeven. Ik blow zelf niet vaak, dus heb geen tolerantie, en ben daarnaast van nature vrij gevoelig voor (symptomen van) flauwvallen. Als ik teveel hijsen in één keer neem moet ik tijdens de inkick echt zitten/liggen, anders val ik gewoon om. Heb al eens meegemaakt dat ik nietsvermoedend thee aan het zetten was, nog niks merkend van de zojuist genomen hijsjes van een joint, en dat dat gevoel me plots overviel, moest me echt vastgrijpen aan het aanrecht om niet op de grond te donderen. Ook weet ik van vrienden die wél regelmatig cannabis gebruiken dat ze wel eens flauwvallen/out gaan als ze te (snel) stoned worden.

Oppassen dus, het flauwvallen ansich zal niet erg gevaarlijk zijn maar je kunt lelijk vallen.
Klik om te vergroten...
Dat gevoel mis ik wel 🙂
F
FelineLid
01-01-2024, 00:00
#18
Relmuis zei:

Orthostatische hypotensie - Wikipedia

nl.wikipedia.org nl.wikipedia.org

Vrij gemakkelijk te herkennen en meestal onschuldig. (maar kan erg onprettig zijn)
Kan zelfs een doorgewinterde blower overkomen.
Lijkt vaker voor te komen in combinatie met stims/MDMA.
Klik om te vergroten...


Welk opmerkelijk dat hierbij geen spastische spierbewegingen vermeld staan, of braakneiging. In mijn geval ging het gepaard met full-body spierspasmes en ongecontroleerd schokken.
P
PsychojohnLid
01-01-2024, 00:00
#19
inExtase zei:
Welk opmerkelijk dat hierbij geen spastische spierbewegingen vermeld staan, of braakneiging. In mijn geval ging het gepaard met full-body spierspasmes en ongecontroleerd schokken.
Klik om te vergroten...
Die kenmerken herken ik zelf niet. Ik heb wel altijd dat ik mijn spieren vaak aanspan onbewust. En ook wel een soort tintelingen heb. Maar echt spasme nooit ervaren, ook nooit braakneigingen van wiet.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
JanDeBrandweerman zei:
Ik dacht dat bij de verbranding van wiet ook gewoon koolstofmonoxide wordt geproduceerd?
Klik om te vergroten...
Klopt daarom staat 'met tabak' tussen haakjes. Als je vapet dan komt er geen koolstofmono-oxide vrij.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."