Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo afbouwen

Benzo afbouwen

818 antwoorden
84 weergaven
18-5-2026
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Gisteren zware dag, ergs last van bewegingsdrang, en tinnitus.
Nijging weer bij te slikken, niet gedaan. Had ook gewoon enorme drukke dag. 8 uur gewerkt en s avonds nog uit eten geweest. Was gewoon veel te veel, moet je niet willen in afbouw fase. Afgelopen nacht redelijk geslapen op halve Zolpidem plus 2,5 mg diazepam. Heb ook echt geheugen problemen.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Klote man. Was vandaag wat liever voor je? Ik hoop het!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Klopt ik heb er genoeg gezien.

En dan heb ik nu denk ik de beste. Niet dat hij professor doktor hoogleraar zus en zo is. Maar absoluut de meest menselijke die ik ooit meegemaakt heb.
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoe gaat het met mij? Redelijk goed. Ben stabiel overgezet nu naar 12 mg diazepam per dag. Slapen gaat niet zo goed, maar accepteer ik maar. De Zolpidem is er nu helemaal uit. Vanaf volgende week wil ik de eerste afbouw gaan doen, 2 mg. Neem alle tijd! Stress is een trigger voor extra ‘klachten’, dus werk tijdelijk even wat minder. Doe vooral de leuke klussen, waar ik voldoening uit haal. Gisteren verjaardag gehad, normaal gesproken neem ik dan een biertje met de club mannen, maar ben aan de rivella gegaan, bevalt prima. Heb begrepen dat je absoluut geen alcohol moet drinken in de afbouw.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
_shikantaza zei:
Dan zou ik zeker volgens Ashton afbouwen. 10mg Zolpidem is 5mg Diazepam. Kom je in totaal uit op 25mg.
Klik om te vergroten...
hoe kan je benzo en z drugs vergelijken is dat omdat ze qua werking zo op.elkaar lijken
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
MR_CHIP zei:
hoe kan je benzo en z drugs vergelijken is dat omdat ze qua werking zo op.elkaar lijken
Klik om te vergroten...
Yup. Ook GABA agonisten.
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#7
_shikantaza zei:
Yup. Ook GABA agonisten.
Klik om te vergroten...
Als je wil afbouwen van 5 mg lorazepam en 80 mg oxazepam, hoeveel diazepam zou dat zijn??? Ken iemand die dit al jaren slikt icm haldol, maar zij wil ook wel graag afbouwen.
_shikantaza zei:
Yup. Ook GABA agonisten.
Klik om te vergroten...
Qua werking totaal anders hoor. Zolpidem is niet te vergelijken met diazepam. Zolpidem is een inslaper, met hele korte werkingsduur. Diazepam is heeft een veel langere werkingsduur, met minder grote piek. Ik slaap er in ieder geval niet van in.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vince1984 zei:
Als je wil afbouwen van 5 mg lorazepam en 80 mg oxazepam, hoeveel diazepam zou dat zijn??? Ken iemand die dit al jaren slikt icm haldol, maar zij wil ook wel graag afbouwen.

Qua werking totaal anders hoor. Zolpidem is niet te vergelijken met diazepam. Zolpidem is een inslaper, met hele korte werkingsduur. Diazepam is heeft een veel langere werkingsduur, met minder grote piek. Ik slaap er in ieder geval niet van in.
Klik om te vergroten...
Ik haal m’n info van https://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm

5mg Lorazepam is 50mg Diazepam
80mg Oxazepam is 40mg Diazepam

Fikse dosering, afbouw zal lang duren.
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#9
_shikantaza zei:
Ik haal m’n info van https://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm

5mg Lorazepam is 50mg Diazepam
80mg Oxazepam is 40mg Diazepam

Fikse dosering, afbouw zal lang duren.
Klik om te vergroten...
Sodeju dat is inderdaad echt veel. En zeg heeft 4 mg haldol erbij 🫣
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vince1984 zei:
Als je wil afbouwen van 5 mg lorazepam en 80 mg oxazepam, hoeveel diazepam zou dat zijn??? Ken iemand die dit al jaren slikt icm haldol, maar zij wil ook wel graag afbouwen.

Qua werking totaal anders hoor. Zolpidem is niet te vergelijken met diazepam. Zolpidem is een inslaper, met hele korte werkingsduur. Diazepam is heeft een veel langere werkingsduur, met minder grote piek. Ik slaap er in ieder geval niet van in.
Klik om te vergroten...
het werkt allemaal op GABA alleen dan andere gedeeltes dacht ik
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vince1984 zei:
Sodeju dat is inderdaad echt veel. En zeg heeft 4 mg haldol erbij 🫣
Klik om te vergroten...
Nou dan zal ze wel opknappen na afbouw
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#12
_shikantaza zei:
Ik haal m’n info van https://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm

5mg Lorazepam is 50mg Diazepam
80mg Oxazepam is 40mg Diazepam

Fikse dosering, afbouw zal lang duren.
Klik om te vergroten...
Sodeju dat is inderdaad echt veel. En zeg heeft 4 mg haldol erbij
Alinde zei:
Nou dan zal ze wel opknappen na afbouw
Klik om te vergroten...
Het lastige is, ze heeft zware PTSS en grote psychose gevoeligheid met daaraan gekoppeld zware depressie (al meerdere keren spoedopname gehad). Ze is heel benauwd dat ze deze klachten terug krijgt als ze gaat afbouwen met medicatie, maar ze wil het wel. Ben zelf nu aan het afbouwen van 12 mg diazepam; als het mij lukt ga ik haar daar bij helpen. Ik had zelf ook de neiging om veel meer te gebruiken in mijn slechte dagen, gelukkig nooit gedaan. Ik ging dan naar de sportschool, 1,5 uur fitness, en dat werkt echt super om uit je hoofd te komen.
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#13
MR_CHIP zei:
het werkt allemaal op GABA alleen dan andere gedeeltes dacht ik
Klik om te vergroten...
Klopt, Zolpidem werkt meer op de Gaba a receptor, dus echt slaap en veel minder angstremmend. Diazepam, is veel meer angstremmend, minder sederend en duurt veel langer qua werking. Clonazepam, waar velen de bietenbrug mee opgaan is een achter angstremmer, en ik denk wel 1 van de meest verslavende benzo’s. Ook omdat je het vooral overdag gebruikt als je bij je positieve bent.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
echt weird okk
van zopiclon was echt slaap pil voor me
van zolpidem kreeg ik hallucinaties 30 min na inname never ooit meer
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Jazz35 zei:
Tinnitus lijkt me echt de HEL op aarde. Hoe heb je geleerd om daarmee om te gaan dan?

Ik heb morgen een ongelofelijk belangrijke dag, dus nu in bed met meer bromazolam dan normaal (slik nu normaliter 0.75 mg per nacht). Mag even, er staat veel op het spel, dus een goede of tenminste redelijke nacht is noodzaak.

Ik ben acteur trouwens en trainer (trainingsacteur dus eigenlijk), plus theatermaker/docent. Veel fysiek werk dus, ik zit haast nooit op een kantoor. Daar zou ik ook niet goed gedijen. Moet veel reizen voor werk, ben vaak onderweg, en heb heel veel afwisseling. Hartstikke tof, maar óók erg onrustig en vaak spannend.
Klik om te vergroten...
Tinnitus is verschrikkelijk, en ik heb het zo erg gehad, dat ik huilend bij de huisarts heb gezeten, en heb gezegd, dat ik zo niet verder kan leven. Door rust en ontspanning werd het wat minder, en leer ik er mee leven. Maar het is een hel op aarde. Je kunt helemaal niets! Ik accepteer het, negeer het, en dan lukt het mij ook meer om goed de dagen door te komen. Nou succes morgen, hopelijk slaap je wat.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Tinnitus lijkt me echt de HEL op aarde. Hoe heb je geleerd om daarmee om te gaan dan?

Ik heb morgen een ongelofelijk belangrijke dag, dus nu in bed met meer bromazolam dan normaal (slik nu normaliter 0.75 mg per nacht). Mag even, er staat veel op het spel, dus een goede of tenminste redelijke nacht is noodzaak.

Ik ben acteur trouwens en trainer (trainingsacteur dus eigenlijk), plus theatermaker/docent. Veel fysiek werk dus, ik zit haast nooit op een kantoor. Daar zou ik ook niet goed gedijen. Moet veel reizen voor werk, ben vaak onderweg, en heb heel veel afwisseling. Hartstikke tof, maar óók erg onrustig en vaak spannend.
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Update; vannacht weer plafonddienst gedraaid, van 2 tot 6 wakker geweest (niets gepakt, hoewel de neiging dan groot is). Vandaag drukke dag, dus hopelijk komende nacht weer wat meer slaap. Hoe lang houdt je lichaam dat vol als meerdere nachten niet slaapt? Dat vraag ik me dan af.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vinidi84 zei:
Update; vannacht weer plafonddienst gedraaid, van 2 tot 6 wakker geweest (niets gepakt, hoewel de neiging dan groot is). Vandaag drukke dag, dus hopelijk komende nacht weer wat meer slaap. Hoe lang houdt je lichaam dat vol als meerdere nachten niet slaapt? Dat vraag ik me dan af.
Klik om te vergroten...
Je kunt meer hebben dan je denkt. Ik vond het idee van een nacht slapen altijd vreselijk, hoewel ik 't mezelf vaak zat aandeed door de hele nacht Coke te gebruiken. Ik denk dat jouw stramien van pil na 2 nachten geen of weinig slaap wel klopt.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jazz35 zei:
Ach jezus, wat heftig en klote voor je!! 🙁

Ik ben zelf ongeveer twee jaar geleden begonnen met broma (op het idee gekomen door, jawel, ditzelfde drugsforum) en werd toen langzaamaan compleet manisch. Ben in die tijd totaaaaaaaal doorgeslagen (in héél veel dingen). Werd aanvankelijk enorm overmoedig en zocht alleen maar meer en meer prikkels op. Stond op een gegeven moment in een grote comedy club stand-up comedy te doen. Dacht dat dat er nog wel even bij kon. Na nog een paar raves met jonge gasten (ik startte óók nog een open relatie in die tijd, want waarom niet...) met flink wat dope achter de kiezen (4fma was de boosdoener) compleet in elkaar geklapt. Durfde niets meer, niet de straat op, geen boodschappen doen, niets. Dacht dat ik (letterlijk) gek zou worden. Lag in bed te vechten tegen de gekte, tegen de paniek. Quetiapine voorgeschreven gekregen en op de wachtlijst geplaatst voor behandeling. Dat was december 2022. Sinds juni '23 onder behandeling. Exposure therapie ook. Het begint te werken, stapje bij beetje. Maar verre van vlekkeloos hoor. Ups en downs. Veel verdriet, somberheid, soms plotselinge paniek maar.gelukkog ook steeds iets vaker een gevoel van stabiliteit, die ergens diep in mij verscholen zit.

Ik gun jou ook een paar mooie stappen voorwaarts. Sterkte hè!! Dm staat altijd open.
Klik om te vergroten...
ALs in bromazoLAM?! Jesus man. Is ook nog bromazePAM he, veel geschikter midddel voor alles behalve als doorslaper tot 12 uur 's middags.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#20
PapaverMan zei:
ALs in bromazoLAM?! Jesus man. Is ook nog bromazePAM he, veel geschikter midddel voor alles behalve als doorslaper tot 12 uur 's middags.
Klik om te vergroten...
Haha, ik slaap niet door tot twaalf uur 's middags hoor, was het maar zo'n feest.

En pam moet op recept hè... Recept had ik niet. Dus rc gezocht. Zoals dat gaat.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2930313233...41
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."