#1
Klinkt pittig @Vinidi84 ! Die gedachten zijn mijn niet geheel vreemd. Irritant zijn ze. Ik hoop dat je daar snel vanaf komt. Op hoeveel begon jij je afbouw ook alweer?
Laataub ff weten hoe die overstap bromazolam naar diazepam gaat. Ben ik erg benieuwd naar.Ik gebruik de benzo's vooral bij spannende gebeurtenissen (en het woord spannend is een zeer rekbaar begrip geworden). Voor mij is traag daarom écht een must. Ik ben bezig de problematiek die daaronder ligt, aan te pakken. Maar dat heeft echt tijd nodig. Mijn werk heeft vaak spannende pieken en ik moet écht nog leren dat zonder medicatie te kunnen. Vandaar dat we hebben gekozen voor zo langzaam mogelijk, op mijn verzoek. Zodat ik kan blijven werken en functioneren. Lijkt me heerlijk om er sneller vanaf te zijn, maar ik zie dat niet echt gebeuren eerlijk gezegd. Wanneer het gaat, dan gaat het. Maar eerst maar eens van bromazolam naar diazepam en kijken hoe dat werkt. 😅
Zal ik doen! Mijn behandelaar is nu op vakantie drie weken. Daarna gaan we waarschijnlijk starten.Laataub ff weten hoe die overstap bromazolam naar diazepam gaat. Ben ik erg benieuwd naar.
Ik had zelfs geen last van slapeloosheid tijdens de benzo afbouw. Ik heb geluk gehad.Enige wat echt kut was, was de slapeloosheid en de kliniek was daar m.i. niet op ingericht.
Daar ben ik het mee eens. Hoewel natuurlijk niet iedereen de kans krijgt het klinisch te doen. Ik had in de kliniek weinig verantwoordelijkheden. Hoefde geen eten te maken, geen boodschappen te doen, niet aan het verkeer deel te nemen. Niet te werken, niet voor anderen te zorgen etc etc. De afkick viel mij echt mee.Soms is een langzame afbouw niet nodig. Het is heel persoonlijk. Ik ben zelf afgebouwd van 25 mg diazepam naar 0 in 6 dagen. Zonder problemen. Was wel in een klinische setting. Als je merkt dat het lekker gaat kun je er ook voor kiezen om iets sneller te gaan.
Wat neem jij nu nog precies voor de nacht?Gefeliciteerd! Al lekker lang van die bromazolam af! Knap gedaan hoor, niet iedereen lukt dit, het is werkelijk een hele gemene benzo....chapeau iig!
Ik neem 100 mg quetiapine en 10 mg zolpidem voor de nacht.Wat neem jij nu nog precies voor de nacht?
Vergeet ook niet te praten met lieve mensen 😘Werken, afleiding zoeken, sporten etc blijven belangrijke dagelijkse activiteiten om niet verder terug te vallen. Dat ik goed slaap komt later wel weer.
Zet hem op… blijf zelf even een aantal weken op 12,5 mg diazepam. Overlijden van mijn moeder heeft er dusdanig ingehakt, dat is weer angstiger ben, en erg slecht slaap. Heb een hele fijne huisarts, die mij gewoon de herhaalrecepten gegeven heeft voor de komende periode. Geen gezeur gelukkig. Werken, afleiding zoeken, sporten etc blijven belangrijke dagelijkse activiteiten om niet verder terug te vallen. Dat ik goed slaap komt later wel weer.
Balen joh, maar je hebt 't aangekaart! Goeie stap. Je zou nog een keer je onvrede kunnen uiten hierover, en als je alsnog 0 op het rekest krijgt, kun je naar de patiëntvertrouwenspersoon toe stappen met je onvrede en eventueel een klacht. Blijf voor jezelf opkomen 👍.Ik heb net een telefonisch consult met de psychiater gehad omdat ik op deze manier gewoon echt niet eens tot woensdag kan wachten voor ik weer een gesprek met mijn gewone behandelaar heb en het dan pas overlegd kon worden met de psychiater. Maar die zei net dat hij al heel coulant was pas dat ik die tussenstap van 2,5 naar 1 naar 0 mocht doen in plaats van meteen van 2,5 naar 0.
Dus ik zit er even helemaal doorheen nu🥺
Zoals met jullie ❤️Vergeet ook niet te praten met lieve mensen 😘
Ok en dat werkt nog goed? Ik werd van Zolpidem depressief… heb nu Zopiclon halve tablet per nacht, werkt voor mij beter, en minder klachten na die tijd. Wat naar man dat je zo weinig slaapt ondanks de medicatie, ik slaap ook slecht dus weet hoe het is, slaap ongeveer 5 uurtjes met twee x wakker worden.Ik neem 100 mg quetiapine en 10 mg zolpidem voor de nacht.
Daar krijg ik een uurtje of 4, 5 slaap mee als er verder geen onderbrekingen zijn.
Zow dat is een relaxte huisarts. Die snapt in ieder geval dat je in de shit komt als je zonder komt te zitten.Nou, op dit moment in de KLM-lounge aan het wachten op mijn vlucht naar de US. Altijd maar weer hopen dat ze met quetiapine en bromazolam niet uit m'n koffer vissen. Gelukkig heb ik een gestempelde en ondertekende brief van mijn huisarts erbij gestopt (ze heeft óók voor de bromazolam getekend, de schat). Maar tóch altijd effe zweten. Want het idee daar dadelijk zonder te komen zitten boezemt me uiteraard alweer angst aan. 🤐😅
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."