#1
Ik vind overlijden van een dierbare wel een soort legitieme reden voor terugval, gecondoleerd.
Goed dat je toch bij het afscheid hebt kunnen zijn.
Goed dat je toch bij het afscheid hebt kunnen zijn.
Dag mensen, alles wel? Ik heb helaas een behoorlijke terugval, mijn moeder is overleden, en heb er ontzettend veel verdriet van. De wereld staat even stil, heb extra medicatie moeten nemen om bij het stervensproces aanwezig te zijn, was heel bang dat het mij niet zou lukken, maar tot het laatste moment kon ik erbij zijn. Zo zie je maar weer, het leven hier kan met 1 dag weet anders zijn. Wens jullie allen het beste toe ook in het afbouwen.
Heel goed dat je er tot het laatste moment bij kon zijn, dat is het aller belangrijkste wat er is! Je hebt alles gedaan voor je moeder wat je kon. Ik weet hoe het het is om een van je ouders te verliezen en het is erg pijnlijk, heel veel sterkte toegewenst. Hoop dat je komende tijd een beetje kan doorkomen zonder al te veel (zware) medicatie. Mijn tip is, Probeer vooral met familie/kennis en vrienden te praten over je verlies, met name de leuke herinneringen aan je moeder. Bij dit soort gesprekken zul je "glimlachen" maar ook huilen, dit is de beste manier om het te verwerken. Hoe meer je het gevoel "kwijt kan" hoe sneller je het een plekje kan geven. Gecondoleerd en heel veel sterkte toegewenst!Dag mensen, alles wel? Ik heb helaas een behoorlijke terugval, mijn moeder is overleden, en heb er ontzettend veel verdriet van. De wereld staat even stil, heb extra medicatie moeten nemen om bij het stervensproces aanwezig te zijn, was heel bang dat het mij niet zou lukken, maar tot het laatste moment kon ik erbij zijn. Zo zie je maar weer, het leven hier kan met 1 dag weet anders zijn. Wens jullie allen het beste toe ook in het afbouwen.
Benzo afbouw kan eigenlijk niet langzaam genoeg IMO. Vooral aanhet eind. Het kan vrij pijnloos maar dan ben je gewoon langer bezig. Die arts projecteert zn eigen vooroordelen op de behandeling. In mijn ervaring is een arts die zn patiënten als junkies ziet sowieso ongeschikt om afbouwen te begeleiden. Helaas lopen er nogal veel van rond in klinieken door heel NL.
(ik bedoel zo zonder benzo’s werkt mijn hoofd anders)
Niet geheel ontopic, maar hoe ging het afbouwen van quetiapine voor jou? Die moet ik - na de benzo's - óók nog aanpakken namelijk. 😬Dank je. Ik kan het niet eens goed benoemen. Je hebt een ander soort overzicht, een breder beeld zonder benzo’s. Bij mij speelt mee dat de quetiapine en lamotrigine ook omlaag zijn dus ik weet ook niet precies wat ik waaraan kan toeschrijven.
Ik moet nu opnieuw leren mijn energie te verdelen. Ik heb meer energie, sowieso, maar moet kijken hoe de balans is.
Thnx! 🙏 Kan ook in dm hoor. Ben wel benieuwd ja. Zit nu op 50mg, maar moet eerst van m'n benzo's af. Dus dat gaat het laatste project worden.Goede vraag @jazz. Ik moet zelf even terugdenken hoe dat ook alweer was. Omdat inmiddels meerdere medicijnen naar beneden zijn gegaan. Ik kom er op terug!
Perenijs het was best een heel verhaal en ik kan dat niet 1 2 3 zo antwoorden. Ik heb zojuist besloten dat ik het idd niet wil delen dus nee je hoeft niet op antwoord te wachten.
Even overleggen met je arts. Kijk of je even kunt stabiliseren en/of het tempo kunt verlagen.Het gaat deze week echt ontzettend slecht qua afbouwen en afkickverschijnselen. Ik moet sinds maandag mijn middagdosis helemaal overslaan, dus ik heb alleen nog maar 2.5 mg 's ochtends en 7.5 mg voordat ik ga slapen. Maar aan het eind van de middag/begin van de avond begin ik echt elke dag ontzettende koppijn en afkickverschijnselen te krijgen. Voor het slapen gebruik ik eigenlijk 7,5 milligram, maar ik neem nou wel vaak eerder op de avond 2,5 mg en dan later pas die 5 mg als ik echt ga slapen. Het is gewoon niet te doen opeens, elke avond ben ik niks waard geweest deze week. Ontzettend veel last, prikkelbaar, amper wat kunnen doen/ volgen op tv en daarom maar vroeg naar bed steeds.
Meestal duurde het maar een paar dagen als er wat afging, maar nu dus al bijna een hele week last ervan 😓
En dan moet ik vanaf maandag 's ochtends alweer afbouwen van 2,5 naar 1 mg. De laatste loodjes zijn echt het zwaarst😩
Even overleggen met je arts. Kijk of je even kunt stabiliseren en/of het tempo kunt verlagen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."