Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo afbouwen

Benzo afbouwen

818 antwoorden
99 weergaven
18-5-2026
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Klinkt pittig @Vinidi84 ! Die gedachten zijn mijn niet geheel vreemd. Irritant zijn ze. Ik hoop dat je daar snel vanaf komt. Op hoeveel begon jij je afbouw ook alweer?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rustig aan! Dat heb je goed in de planning iig.
Eerst overstap naar diazepam.
Daarna misschien de quetiapine.
En dan die diazepam langzaam afbouwen.
Alle sterkte toegewenst!
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jazz35 zei:
Ik gebruik de benzo's vooral bij spannende gebeurtenissen (en het woord spannend is een zeer rekbaar begrip geworden). Voor mij is traag daarom écht een must. Ik ben bezig de problematiek die daaronder ligt, aan te pakken. Maar dat heeft echt tijd nodig. Mijn werk heeft vaak spannende pieken en ik moet écht nog leren dat zonder medicatie te kunnen. Vandaar dat we hebben gekozen voor zo langzaam mogelijk, op mijn verzoek. Zodat ik kan blijven werken en functioneren. Lijkt me heerlijk om er sneller vanaf te zijn, maar ik zie dat niet echt gebeuren eerlijk gezegd. Wanneer het gaat, dan gaat het. Maar eerst maar eens van bromazolam naar diazepam en kijken hoe dat werkt. 😅
Klik om te vergroten...
Laataub ff weten hoe die overstap bromazolam naar diazepam gaat. Ben ik erg benieuwd naar.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#4
PapaverMan zei:
Laataub ff weten hoe die overstap bromazolam naar diazepam gaat. Ben ik erg benieuwd naar.
Klik om te vergroten...
Zal ik doen! Mijn behandelaar is nu op vakantie drie weken. Daarna gaan we waarschijnlijk starten.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alinde zei:
Enige wat echt kut was, was de slapeloosheid en de kliniek was daar m.i. niet op ingericht.
Klik om te vergroten...
Ik had zelfs geen last van slapeloosheid tijdens de benzo afbouw. Ik heb geluk gehad.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
OtherShore zei:
Soms is een langzame afbouw niet nodig. Het is heel persoonlijk. Ik ben zelf afgebouwd van 25 mg diazepam naar 0 in 6 dagen. Zonder problemen. Was wel in een klinische setting. Als je merkt dat het lekker gaat kun je er ook voor kiezen om iets sneller te gaan.
Klik om te vergroten...
Daar ben ik het mee eens. Hoewel natuurlijk niet iedereen de kans krijgt het klinisch te doen. Ik had in de kliniek weinig verantwoordelijkheden. Hoefde geen eten te maken, geen boodschappen te doen, niet aan het verkeer deel te nemen. Niet te werken, niet voor anderen te zorgen etc etc. De afkick viel mij echt mee.
Enige wat echt kut was, was de slapeloosheid en de kliniek was daar m.i. niet op ingericht. Felle lampen in de medicijnenkamer waar je s avonds nog in moest en felle lampen op de gang en in de gezamenlijke toiletten.
Bij mij was er na de opname te weinig nazorg/programma dus daar zou ik vooraf wel iets voor plannen.

Het hielp ook dat ze het ‘afgepakt’ hebben ipv dat ik zelf moest afbouwen want zelf dacht ik dat ik het niet kon.

Nee en zeker niet drinken! Ik mag misschien eerder naar huis dan gedacht en moet echt een plan hebben. Heb iig een geliefde die t mij verbiedt maar ik zeg steeds, ik moet een eigen plan hebben, dat ook geldt als hij onder een bus komt. Hij heeft gezien hoe ik hier binnen kwam en dat moeten we niet meer hebben.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dankjulliewel. Ik ga het woensdag wel weer overleggen met mn behandelaar. Het is ook gewoon irritant dat alles via hem gaat en ik niet gewoon rechtstreeks contact met de psychiater heb. Ik heb er een hard hoofd in, maar ik zal het vragen. En anders kan ik misschien altijd nog een weekje mijn ochtendosis proberen wat later te nemen zodat er wat minder tijd tussen zit. En dan tijdens het afbouwen voor het slapen zoals ik van de week heb gedaan een gedeelte van de dosis al eerder op de avond nemen als het nodig is. Maar het zal het wel even overleggen.

Maar vandaag is het feest, want ik ben vandaag precies 3 maanden clean van de Bromozolam 💪 💪💪
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gefeliciteerd! Al lekker lang van die bromazolam af! Knap gedaan hoor, niet iedereen lukt dit, het is werkelijk een hele gemene benzo....chapeau iig!
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Zet hem op… blijf zelf even een aantal weken op 12,5 mg diazepam. Overlijden van mijn moeder heeft er dusdanig ingehakt, dat is weer angstiger ben, en erg slecht slaap. Heb een hele fijne huisarts, die mij gewoon de herhaalrecepten gegeven heeft voor de komende periode. Geen gezeur gelukkig. Werken, afleiding zoeken, sporten etc blijven belangrijke dagelijkse activiteiten om niet verder terug te vallen. Dat ik goed slaap komt later wel weer.
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben er ook weer; even vd radar geweest. Ik heb een soort van epileptische aanval gehad, was heel heftig, werd blind aan beide ogen, kon niet praten, slikken, helemaal niets, hartritme was 180 slagen p/m. Ambu heeft me naar ziekenhuis gebracht, met infuus behandeld, en knapte snel op. Nu via ggz verdere behandeling. Ik ben er gelukkig nog.
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Gefeliciteerd! Al lekker lang van die bromazolam af! Knap gedaan hoor, niet iedereen lukt dit, het is werkelijk een hele gemene benzo....chapeau iig!
Klik om te vergroten...
Wat neem jij nu nog precies voor de nacht?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vinidi84 zei:
Wat neem jij nu nog precies voor de nacht?
Klik om te vergroten...
Ik neem 100 mg quetiapine en 10 mg zolpidem voor de nacht.
Daar krijg ik een uurtje of 4, 5 slaap mee als er verder geen onderbrekingen zijn.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vinidi84 zei:
Werken, afleiding zoeken, sporten etc blijven belangrijke dagelijkse activiteiten om niet verder terug te vallen. Dat ik goed slaap komt later wel weer.
Klik om te vergroten...
Vergeet ook niet te praten met lieve mensen 😘
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vinidi84 zei:
Zet hem op… blijf zelf even een aantal weken op 12,5 mg diazepam. Overlijden van mijn moeder heeft er dusdanig ingehakt, dat is weer angstiger ben, en erg slecht slaap. Heb een hele fijne huisarts, die mij gewoon de herhaalrecepten gegeven heeft voor de komende periode. Geen gezeur gelukkig. Werken, afleiding zoeken, sporten etc blijven belangrijke dagelijkse activiteiten om niet verder terug te vallen. Dat ik goed slaap komt later wel weer.
Klik om te vergroten...

Heel verstandig om even op die 12,5 mg te blijven dan. Dat is logisch dat dat er flink heeft ingehakt. Eerst dat verwerken dat afbouwen komt later wel. Echt fijn dat je zo'n begripvolle huisarts heb die niet moeilijk doet.
Ik vind het wel knap dat je die dagelijkse dingen zo goed volhoudt om niet verder terug te vallen. Dat is mij toen naar overlijden van mijn vader niet gelukt helaas. Heel veel sterkte in ieder geval nogmaals 🫂

Ik ben vanochtend afgebouwd van 2,5 mg naar 1 mg en het gaat gewoon echt meteen weer kut. Ik werk altijd 's ochtends en ik moest nou gewoon echt eerder weg omdat die hoofdpijn/afkickverschijnselen rond het middaguur al begonnen op te zetten nu.
Mijn stappen van 1-1,5 mg per keer afbouwen zijn nu op het eind gewoon echt te groot😓

Ik had echt nooit van tevoren dat hele afbouwschema al moeten vastleggen. Maar ook gewoon per stap moeten bekijken hoe het ging en tussendoor gewoon mogen aanpassen. Want nu heb ik me eraan gecommiteerd, terwijl ik aan het begin echt niet wist hoe het zou gaan na een paar maanden. Dit is mijn eerste keer afbouwen Diazepam. Ik doe er totaal 18 weken over. In het begin ging het prima, maar die laatste loodjes zijn gewoon niet te doen eigenlijk zo. Want relatief gezien zijn die stappen dan veel groter dan aan het begin natuurlijk😏

Ik heb net een telefonisch consult met de psychiater gehad omdat ik op deze manier gewoon echt niet eens tot woensdag kan wachten voor ik weer een gesprek met mijn gewone behandelaar heb en het dan pas overlegd kon worden met de psychiater. Maar die zei net dat hij al heel coulant was pas dat ik die tussenstap van 2,5 naar 1 naar 0 mocht doen in plaats van meteen van 2,5 naar 0.
Dus ik zit er even helemaal doorheen nu🥺
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Houd vol, @Perenijsje , je bent al heel ver gekomen!
Het is nu even een kwestie van tanden op elkaar zetten en even afzien!
Jij kunt dit
Alle sterkte toegewenst!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Perenijsje zei:
Ik heb net een telefonisch consult met de psychiater gehad omdat ik op deze manier gewoon echt niet eens tot woensdag kan wachten voor ik weer een gesprek met mijn gewone behandelaar heb en het dan pas overlegd kon worden met de psychiater. Maar die zei net dat hij al heel coulant was pas dat ik die tussenstap van 2,5 naar 1 naar 0 mocht doen in plaats van meteen van 2,5 naar 0.
Dus ik zit er even helemaal doorheen nu🥺
Klik om te vergroten...
Balen joh, maar je hebt 't aangekaart! Goeie stap. Je zou nog een keer je onvrede kunnen uiten hierover, en als je alsnog 0 op het rekest krijgt, kun je naar de patiëntvertrouwenspersoon toe stappen met je onvrede en eventueel een klacht. Blijf voor jezelf opkomen 👍.
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#17
_shikantaza zei:
Vergeet ook niet te praten met lieve mensen 😘
Klik om te vergroten...
Zoals met jullie ❤️
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Ik neem 100 mg quetiapine en 10 mg zolpidem voor de nacht.
Daar krijg ik een uurtje of 4, 5 slaap mee als er verder geen onderbrekingen zijn.
Klik om te vergroten...
Ok en dat werkt nog goed? Ik werd van Zolpidem depressief… heb nu Zopiclon halve tablet per nacht, werkt voor mij beter, en minder klachten na die tijd. Wat naar man dat je zo weinig slaapt ondanks de medicatie, ik slaap ook slecht dus weet hoe het is, slaap ongeveer 5 uurtjes met twee x wakker worden.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Nou, op dit moment in de KLM-lounge aan het wachten op mijn vlucht naar de US. Altijd maar weer hopen dat ze met quetiapine en bromazolam niet uit m'n koffer vissen. Gelukkig heb ik een gestempelde en ondertekende brief van mijn huisarts erbij gestopt (ze heeft óók voor de bromazolam getekend, de schat). Maar tóch altijd effe zweten. Want het idee daar dadelijk zonder te komen zitten boezemt me uiteraard alweer angst aan. 🤐😅
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jazz35 zei:
Nou, op dit moment in de KLM-lounge aan het wachten op mijn vlucht naar de US. Altijd maar weer hopen dat ze met quetiapine en bromazolam niet uit m'n koffer vissen. Gelukkig heb ik een gestempelde en ondertekende brief van mijn huisarts erbij gestopt (ze heeft óók voor de bromazolam getekend, de schat). Maar tóch altijd effe zweten. Want het idee daar dadelijk zonder te komen zitten boezemt me uiteraard alweer angst aan. 🤐😅
Klik om te vergroten...
Zow dat is een relaxte huisarts. Die snapt in ieder geval dat je in de shit komt als je zonder komt te zitten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3031323334...41
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."