Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOxycodon of alprazolam (Xanax). Wat is minder schadelijk?

Oxycodon of alprazolam (Xanax). Wat is minder schadelijk?

29 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Raver zei:
huisarts
Klik om te vergroten...
Nope Medicatie misbruik gaat naar een verslaving arts van de GGZ ,dokters willen er niets van weten maar schrijven wel gretig uit.
Dus de HA verwijst je door naar een ellendig lange wachtlijst ,ondertussen slikt hij zich.....
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
Soulassasins zei:
Nope Medicatie misbruik gaat naar een verslaving arts van de GGZ ,dokters willen er niets van weten maar schrijven wel gretig uit.
Dus de HA verwijst je door naar een ellendig lange wachtlijst ,ondertussen slikt hij zich.....
Klik om te vergroten...

Huisarts heb je nodig voor een doorverwijzing naar secundaire hulp zoals verslavingszorg.

Dat was de rede dat ik huisarts benoemde. Dat is stap 1,
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Beide beschadigen je brein a big deal. Beide hebben Post-acute-withdrawal syndroom, Beide duren maanden/jaren om ervan lichamelijk te herstellen laten we het dan maar nog nie eens over mentaal hebben

Zijn allebij monsters maar de ontwenning van benzo's is een acuut gevaar en oxy niet. Maar make no mistake vroeger was het een martelmethode van kartels mensen heroïne inspuiten en vervolgens laten afkicken om antwoorden eruit te krijgen, nou is oxy wel een kleiner broertje maar onderschat 'm niet!

Oftewel Beide scenario's you are fucked mien jong
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
PapaverMan zei:
Alles behalve methadon zou ik zeggen.
Klik om te vergroten...
Daar sluit ik me bij aan!
Als je daar weer vanaf moet....dat wil je niet hoeven mee te maken!
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Paranoize. zei:
Beide scenario's you are fucked mien jong
Klik om te vergroten...
Jup een fulltime junkie.
Sommige moeten de scherpe kant van het zwaard even voelen om te bekeren.
N
Nighty_89Lid
01-01-2024, 00:00
#6
sameshitdiffday zei:
Hallo,
Om met de deur in huis te vallen,
Na een 7 jarig gebruik van tramadol op een te hoge tolerantie gekomen die niet meer verantwoord is.
Nu van de pijn specialist oxycodon voor geschreven gekregen 10mg. Dit helpt redelijk tegen de pijn maar heb soms meer nodig en voel me dan enorm kut, ziek misselijk etc. De alprazolam werkt bij mij ook goed om door de pijn heen te komen terwijl dit geen pijnstillers is.. is dit raar? Gemiddeld neem ik 2mg alprazolam en heb dan geen slaap of pijn problemen.

Vandaar de vraag wat is schadelijker? De rest van je leven oxycodon of alprazolam?
Klik om te vergroten...
Momenteel 1mg hydromorfine + 10mg diazepam. Gaan slapen na 2 uur. ‘Smorgens rug pijn en stijf door Bechterew. ‘Smorgens 100mg tramadol + 10mg diazepam. Eens op de baan begon de klop te komend moeite met wegvallen tijdens de rit. Op het werk tijdens meetings weg vallen. Na 12 uur shift terug in de wagen en voel het nog.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nighty_89 zei:
Momenteel 1mg hydromorfine + 10mg diazepam. Gaan slapen na 2 uur. ‘Smorgens rug pijn en stijf door Bechterew. ‘Smorgens 100mg tramadol + 10mg diazepam. Eens op de baan begon de klop te komend moeite met wegvallen tijdens de rit. Op het werk tijdens meetings weg vallen. Na 12 uur shift terug in de wagen en voel het nog.
Klik om te vergroten...
Wablief? Of mist hier context ? Met die middelen op moet je helemaal geen autorijden, zeker niet gecombineerd. Of is gij gewoon een aandachtstroll?
s
sameshitdiffdayLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ondertussen nu een jaar van de oxy en tramadol af waar ik wel 800mg van slikte voor jaren aan een stuk.. slik nu iets meer dan een jaar Xanax 4-6 mg per dag.. laatst was het op en dacht ik wel te kunnen stoppen.. maar na dag 4-5 ging ik enorm slecht. Constant gevoel van flauwvallen, paniek aanvallen, en gewoon helemaal niks meer kunnen. Dus toch weer verder gegaan . Nu snap ik dat ik moet afbouwen maar het is niet echt een optie, omdat het me voor het eerst in mijn leven normaal laat voelen... Als kind altijd al erg timide, verlegen en introvert geweest. .. wat is de schade van Xanax op de lange termijn? Zeg 10 jaar? Ik merk nu na een jaar dat mijn geheugen wel sterk achteruit gaat..
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#9
sameshitdiffday zei:
Ondertussen nu een jaar van de oxy en tramadol af waar ik wel 800mg van slikte voor jaren aan een stuk.. slik nu iets meer dan een jaar Xanax 4-6 mg per dag.. laatst was het op en dacht ik wel te kunnen stoppen.. maar na dag 4-5 ging ik enorm slecht. Constant gevoel van flauwvallen, paniek aanvallen, en gewoon helemaal niks meer kunnen. Dus toch weer verder gegaan . Nu snap ik dat ik moet afbouwen maar het is niet echt een optie, omdat het me voor het eerst in mijn leven normaal laat voelen... Als kind altijd al erg timide, verlegen en introvert geweest. .. wat is de schade van Xanax op de lange termijn? Zeg 10 jaar? Ik merk nu na een jaar dat mijn geheugen wel sterk achteruit gaat..
Klik om te vergroten...
Dat je er steeds moeilijker vanaf komt en als je meer en meer gaat gebruiken er steeds meer risicos zijn bijv. black outs, geheugenproblemen, vallen etc.
h
hansie24Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Soulassasins zei:
Nope Medicatie misbruik gaat naar een verslaving arts van de GGZ ,dokters willen er niets van weten maar schrijven wel gretig uit.
Dus de HA verwijst je door naar een ellendig lange wachtlijst ,ondertussen slikt hij zich.....
Klik om te vergroten...
Jaa dokter schrijft erop los kunnen ze goed geld aan verdienen op slaapmedicatie
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#11
sameshitdiffday zei:
Zeg 10 jaar? Ik merk nu na een jaar dat mijn geheugen wel sterk achteruit gaat..
Klik om te vergroten...
Tja, de hoeveelheden Xanax die je gebruikt zijn voor de gemiddelde patiënt nu al niet te begrijpen. Ik dacht dat doktoren max 2 mg per dag voorschreven of max 4 mg?
Als je gaat afbouwen moet je dat heel langzaam doen en vervangen met iets als sport of een gezondere obsessie zoeken.

Grootste risicos is dat je niet meer in de samenleving kunt functioneren denk ik.
Je kunt gaan vallen en botten breken, je mag niet fietsen, auto rijden en zeker geen alcohol aanraken. Werken voor een baas gaat moeilijker worden door geheugenverlies en vermoeidheid.

Je wordt extreem verslaafd en als je je dosis niet op tijd weet te vinden krijg je paniek aanvallen, hoofdpijn en allerlei ellende..

Probeer komende jaar maar af te bouwen naar een max van een veel lagere dosis per dag is misschien een optie (bespreken met de arts en verslaving specialist die je ondersteunen deze jaren natuurlijk)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik snap het even niet. Schrijft dezelfde arts oxycodon en alprazolam voor? Wat voor soort pijn heb je? Ga in ieder geval niet zelfdokteren, dit zijn beide gevaarlijke middelen. En die alprazolam gaat natuurlijk op lange termijn net zo goed tolerantie geven.
s
sameshitdiffdayLid
01-01-2024, 00:00
#13
Manu76 zei:
Ok, maar je moet toch een professionele ondersteuning vragen voor hulp? Of dacht je lekker aan de Benzos van de zwarte markt te gaan? Verwacht je minder dan 10 jaar voor het afgelopen is op aarde?
Want van tramadol overstappen op benzo of oxi is toch niet erg slim? Of zit je nu op 500 mg tramadol per dag?
Je oplossing gaat in ieder geval waarschijnlijk geen rust bieden. Oxi misschien voor een paar maanden toch?
Klik om te vergroten...
Ja klopt qua tramadol tolerantie ziet ik rond de 800mg. Nee zwarte markt is 3e optie...krijg het nu voorgeschreven. Dus was de beoordeling dat de oxy in lagere dosering minder schadelijk is dan een te hoge tramadol dosering... Nee het word niet voorgeschreven door dezelfde arts want ik ben me bewust dat oxy en Xanax niet samengaan.. ik doe dit dan ook met minimaal een dag ertussen.. maar het viel mij op dat de Xanax zo goed als het zelfde effect op de pijn en mentale gesteldheid geeft .. en me goed laat slapen wat met oxy niet het geval is..
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#14
Manu76 zei:
Methadon toch?
Klik om te vergroten...
Nee! Suboxone of kratom. Ibogaine kun je proberen maar geen ervaring mee zelf. Alles behalve methadon zou ik zeggen.
s
sameshitdiffdayLid
01-01-2024, 00:00
#15
PapaverMan zei:
Nee! Suboxone of kratom. Ibogaine kun je proberen maar geen ervaring mee zelf. Alles behalve methadon zou ik zeggen.
Klik om te vergroten...
Ik heb hier geen enkel verstand van.. ff snel gegoogled wat kratom is.. is het legaal verkrijgbaar? Of moet het ook via recept? Om de oxy te vervangen welke dosering is dan nodig? En wat is eventueel een aanbeveling om het te halen.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#16
sameshitdiffday zei:
Ik heb hier geen enkel verstand van.. ff snel gegoogled wat kratom is.. is het legaal verkrijgbaar? Of moet het ook via recept? Om de oxy te vervangen welke dosering is dan nodig? En wat is eventueel een aanbeveling om het te halen.
Klik om te vergroten...
Kratom is een plant met opioide alkaloiden. Gewoon legaal te bestellen via google. Heb er weinig ervaring mee maar anderen hier kunnen je vast meer vertellen. Iig veel lichter middel dan methadon, net als suboxone. Want methadon is een flinkne stap omhoog in verslaving.
D
DownUnderLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat is eigenlijk een echt te hoge dosering tramadol? Op dit moment heb ik namelijk het probleem dat mijn dealer van Oxy gewoon doodleuk 8 dagen geleden offline is gegaan, dus wat denk je, kom ik dus zonder mijn Oxy te zitten. Ik nam, schrik niet, tot vorige week nog tussen de 400 en 500mg per dag. Behalve dat het me klauwen met geld kostte, had zelfs deze hoge dosering al niet meer het gewenste effect. Geloof het of niet, maar ik nam dus per keer 100mg kortwerkend in en je zag niks aan mij, ook voelde ik helemaal niks hiervan. Enfin, om dan terug te komen op Tramadol, ik heb dat dus maar nu genomen om de afkickverschijnselen van Oxy tegen te gaan. Ondanks de zeer hoge dosering krijg ik het toch, afkickverschijnselen bleven, wel niet heel heftig maar toch. Om het enigszins dragelijk te houden heb ik de afgelopen 4 dagen maar liefst 1250mg per dag genomen. Namelijk 5x 250mg per keer. Maar... helaas, doordat ik zo hoge dosering heb moeten nemen... zit ik over 2 dagen ook daar zonder mee. Daarom beste mensen, mijn advies aan iedereen is om het nooit maar dan ook nooit zover te laten komen. Op het moment dat het je niet meer het gewenste effect geeft, kun je beter daarmee kappen. Afbouwen en stoppen. Ik zal dit dan ook nu zeer zeker gaan doen, want behalve dat het geld bijna op is, is dit gewoon niet meer logisch om te blijven gebruiken en ook zeer onverantwoord natuurlijk. Helaas moet ik dit dus nu op een zeer belabberde manier gaan ondervinden. Ik had nooit niet weer moeten beginnen nadat ik ervan af was vorig jaar. Maar zelf nooit gedacht dat ik weer zou terugvallen. Ik dacht altijd dat als ik er eenmaal van af zou zijn, ik er ook af zou kunnen blijven, maar de cravings bleven aanhouden en maakte me gek. Belangrijk is dus om ook zeer goede nazorg te krijgen en dit kreeg ik helaas vorig jaar niet. Misschien een beetje offtopic, maar dit sluit een beetje aan op bovenstaand verhaal. Want eigenlijk heeft het geen zin om de ene opiaat te verruilen voor een ander, uiteindelijk krijg je daar ook tolerantie bij en moet je daar meer en meer van nemen met een minder leuk eindresultaat.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#18
sameshitdiffday zei:
Ik heb hier geen enkel verstand van.. ff snel gegoogled wat kratom is.. is het legaal verkrijgbaar? Of moet het ook via recept? Om de oxy te vervangen welke dosering is dan nodig? En wat is eventueel een aanbeveling om het te halen.
Klik om te vergroten...
.
Kratom op die doseringen gaat weinig uithalen of je moet een cake gaan bakken van een kilo en daar 10 plakken van snijden😜🤣(disclaimer: dit is natuurlijk een grap en zeker niet uitvoerbaar in de praktijk zonder ernstig gevaar voor de gezondheid)
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ze Herbs Mang zei:
.
Kratom op die doseringen gaat weinig uithalen of je moet een cake gaan bakken van een kilo en daar 10 plakken van snijden😜🤣(disclaimer: dit is natuurlijk een grap en zeker niet uitvoerbaar in de praktijk zonder ernstig gevaar voor de gezondheid)
Klik om te vergroten...
Het water loopt me in de mond
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zanza zei:
Het water loopt me in de mond
Klik om te vergroten...
Da hebben ook wel nodig die shit is gortdroog anders krijg je het nooit weg 🤣

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."