Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOxycodon of alprazolam (Xanax). Wat is minder schadelijk?

Oxycodon of alprazolam (Xanax). Wat is minder schadelijk?

29 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
N
Nighty_89Lid
01-01-2024, 00:00
#1
sameshitdiffday zei:
Hallo,
Om met de deur in huis te vallen,
Na een 7 jarig gebruik van tramadol op een te hoge tolerantie gekomen die niet meer verantwoord is.
Nu van de pijn specialist oxycodon voor geschreven gekregen 10mg. Dit helpt redelijk tegen de pijn maar heb soms meer nodig en voel me dan enorm kut, ziek misselijk etc. De alprazolam werkt bij mij ook goed om door de pijn heen te komen terwijl dit geen pijnstillers is.. is dit raar? Gemiddeld neem ik 2mg alprazolam en heb dan geen slaap of pijn problemen.

Vandaar de vraag wat is schadelijker? De rest van je leven oxycodon of alprazolam?
Klik om te vergroten...
Momenteel 1mg hydromorfine + 10mg diazepam. Gaan slapen na 2 uur. ‘Smorgens rug pijn en stijf door Bechterew. ‘Smorgens 100mg tramadol + 10mg diazepam. Eens op de baan begon de klop te komend moeite met wegvallen tijdens de rit. Op het werk tijdens meetings weg vallen. Na 12 uur shift terug in de wagen en voel het nog.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nighty_89 zei:
Momenteel 1mg hydromorfine + 10mg diazepam. Gaan slapen na 2 uur. ‘Smorgens rug pijn en stijf door Bechterew. ‘Smorgens 100mg tramadol + 10mg diazepam. Eens op de baan begon de klop te komend moeite met wegvallen tijdens de rit. Op het werk tijdens meetings weg vallen. Na 12 uur shift terug in de wagen en voel het nog.
Klik om te vergroten...
Wablief? Of mist hier context ? Met die middelen op moet je helemaal geen autorijden, zeker niet gecombineerd. Of is gij gewoon een aandachtstroll?
s
sameshitdiffdayLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ondertussen nu een jaar van de oxy en tramadol af waar ik wel 800mg van slikte voor jaren aan een stuk.. slik nu iets meer dan een jaar Xanax 4-6 mg per dag.. laatst was het op en dacht ik wel te kunnen stoppen.. maar na dag 4-5 ging ik enorm slecht. Constant gevoel van flauwvallen, paniek aanvallen, en gewoon helemaal niks meer kunnen. Dus toch weer verder gegaan . Nu snap ik dat ik moet afbouwen maar het is niet echt een optie, omdat het me voor het eerst in mijn leven normaal laat voelen... Als kind altijd al erg timide, verlegen en introvert geweest. .. wat is de schade van Xanax op de lange termijn? Zeg 10 jaar? Ik merk nu na een jaar dat mijn geheugen wel sterk achteruit gaat..
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#4
sameshitdiffday zei:
Ondertussen nu een jaar van de oxy en tramadol af waar ik wel 800mg van slikte voor jaren aan een stuk.. slik nu iets meer dan een jaar Xanax 4-6 mg per dag.. laatst was het op en dacht ik wel te kunnen stoppen.. maar na dag 4-5 ging ik enorm slecht. Constant gevoel van flauwvallen, paniek aanvallen, en gewoon helemaal niks meer kunnen. Dus toch weer verder gegaan . Nu snap ik dat ik moet afbouwen maar het is niet echt een optie, omdat het me voor het eerst in mijn leven normaal laat voelen... Als kind altijd al erg timide, verlegen en introvert geweest. .. wat is de schade van Xanax op de lange termijn? Zeg 10 jaar? Ik merk nu na een jaar dat mijn geheugen wel sterk achteruit gaat..
Klik om te vergroten...
Dat je er steeds moeilijker vanaf komt en als je meer en meer gaat gebruiken er steeds meer risicos zijn bijv. black outs, geheugenproblemen, vallen etc.
h
hansie24Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Soulassasins zei:
Nope Medicatie misbruik gaat naar een verslaving arts van de GGZ ,dokters willen er niets van weten maar schrijven wel gretig uit.
Dus de HA verwijst je door naar een ellendig lange wachtlijst ,ondertussen slikt hij zich.....
Klik om te vergroten...
Jaa dokter schrijft erop los kunnen ze goed geld aan verdienen op slaapmedicatie
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#6
sameshitdiffday zei:
Zeg 10 jaar? Ik merk nu na een jaar dat mijn geheugen wel sterk achteruit gaat..
Klik om te vergroten...
Tja, de hoeveelheden Xanax die je gebruikt zijn voor de gemiddelde patiënt nu al niet te begrijpen. Ik dacht dat doktoren max 2 mg per dag voorschreven of max 4 mg?
Als je gaat afbouwen moet je dat heel langzaam doen en vervangen met iets als sport of een gezondere obsessie zoeken.

Grootste risicos is dat je niet meer in de samenleving kunt functioneren denk ik.
Je kunt gaan vallen en botten breken, je mag niet fietsen, auto rijden en zeker geen alcohol aanraken. Werken voor een baas gaat moeilijker worden door geheugenverlies en vermoeidheid.

Je wordt extreem verslaafd en als je je dosis niet op tijd weet te vinden krijg je paniek aanvallen, hoofdpijn en allerlei ellende..

Probeer komende jaar maar af te bouwen naar een max van een veel lagere dosis per dag is misschien een optie (bespreken met de arts en verslaving specialist die je ondersteunen deze jaren natuurlijk)
s
sameshitdiffdayLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hallo,
Om met de deur in huis te vallen,
Na een 7 jarig gebruik van tramadol op een te hoge tolerantie gekomen die niet meer verantwoord is.
Nu van de pijn specialist oxycodon voor geschreven gekregen 10mg. Dit helpt redelijk tegen de pijn maar heb soms meer nodig en voel me dan enorm kut, ziek misselijk etc. De alprazolam werkt bij mij ook goed om door de pijn heen te komen terwijl dit geen pijnstillers is.. is dit raar? Gemiddeld neem ik 2mg alprazolam en heb dan geen slaap of pijn problemen.

Vandaar de vraag wat is schadelijker? De rest van je leven oxycodon of alprazolam?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Methadon toch?
s
sameshitdiffdayLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dit voelt voor mij een stap te ver..
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
sameshitdiffday zei:
Dit voelt voor mij een stap te ver..
Klik om te vergroten...
Ok, maar je moet toch een professionele ondersteuning vragen voor hulp? Of dacht je lekker aan de Benzos van de zwarte markt te gaan? Verwacht je minder dan 10 jaar voor het afgelopen is op aarde?
Want van tramadol overstappen op benzo of oxi is toch niet erg slim? Of zit je nu op 500 mg tramadol per dag?
Je oplossing gaat in ieder geval waarschijnlijk geen rust bieden. Oxi misschien voor een paar maanden toch?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."