Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAandachtspunten Quetiapine.

Aandachtspunten Quetiapine.

68 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Antipsychotica zijn geen grap. Ik wou dat ik ze nooit had genomen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
Quetiapine is minder veilig dan gedacht in lage doseringen. Quetiapine staat bekend om veranderingen in het metabolisme systeem van ons lichaam.

Na een recente bloedtest bleek dat mijn schildklier waardes ongewoon verhoogd waren. Daarnaast verhoogd Quetiapine de kans op cardiovasculaire ziektebeelden en mortaliteit door constante veranderingen in het metabolisme systeem.

Vond het volgende artikel iets om over na te denken. Quetiapine is dus NIET minder schadelijk in lagere doseringen. Zoals wel vaak ten onrechte word gedacht door huisartsen en gebruikers zoals ik.

⬇️⬇️⬇️
20241009_101956.jpg20241009_102005.jpg20241009_102015.jpg
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het Deense onderzoek dat in bovenstaand artikel vermeld wordt:

portal.findresearcher.sdu.dk

Low-dose Quetiapine: Utilization and Cardiometabolic Risk

portal.findresearcher.sdu.dk portal.findresearcher.sdu.dk
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb het maar heel kort geslikt omdat het bij mij niet werkte als slaappmiddel op een lage dosis. Maar dat is helaas vaak het geval dat ze pas later erachter komen wat voor schadelijke effecten medicijnen gehad hebben, terwijl je in de veronderstelling was dat het veilig was om te gebruiken.
Ik heb wel langere tijd Risperidon gebruikt, en daar waren de bijwerkingen echt verschrikkelijk van.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#5
Die bijwerkingen waren al bekend maar ik ging er van uit dat die dosisgerelateerd waren en ik safe zat.
Nee dus.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#6
Raver zei:
Verklaar je nader?
Klik om te vergroten...
Is een mogelijke bijwerking
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
Relmuis zei:
Die bijwerkingen waren al bekend maar ik ging er van uit dat die dosisgerelateerd waren en ik safe zat.
Nee dus.
Klik om te vergroten...

Same
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Paradise zei:
Als je lang genoeg Quetiapine neemt, krijg je die hartritmestoornissen sowieso wel.
Klik om te vergroten...

Verklaar je nader?
C
Cath-R-EllaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Weet iemand of het erg schadelijk is om na een avondje coke snuiven quetiapine te nemen. Wat is de werking samen (upper en antipsychotica).
h
hansie24Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb geen idee.... Ik denk dat niemand dat echt goed weet....
C
Cath-R-EllaLid
01-01-2024, 00:00
#11
hansie24 zei:
Ik heb geen idee.... Ik denk dat niemand dat echt goed weet....
Klik om te vergroten...
Nee, eigenlijk is het allemaal op eigen risico😐
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
Cath-R-Ella zei:
Weet iemand of het erg schadelijk is om na een avondje coke snuiven quetiapine te nemen. Wat is de werking samen (upper en antipsychotica).
Klik om te vergroten...

Niet aan te raden.
h
hansie24Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Raver zei:
Niet aan te raden.
Klik om te vergroten...
Vraag me af hoe het echt zit ermee.... Ken mensen die zitten aan de g nemen snachts 10 mg diazepam om te slapen en dat erbij.... Waarschijnlijk te weinig... Of niks helpt erbij bij g verslaving je word toch wakker om de 2-3 uur... Maar wat doet Quetiapine dan wel.... Of werkt dat alleen niet bij g verslaafden? Zelf nog nooit genomen namelijk....
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#14
Cath-R-Ella zei:
Weet iemand of het erg schadelijk is om na een avondje coke snuiven quetiapine te nemen.
Klik om te vergroten...
Er zijn geen gevaarlijke wisselwerkingen tussen quetiapine en coke. Alleen als je last hebt van hartritmestoornissen moet je oppassen met zowel coke als quetiapine (en al helemaal met de combinatie). Zie deze bron:
https://www.drugsinfoteam.nl/vraag-antwoord/lees-een-antwoord/-/cocaine-en-quetiapine
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
hansie24 zei:
Vraag me af hoe het echt zit ermee.... Ken mensen die zitten aan de g nemen snachts 10 mg diazepam om te slapen en dat erbij.... Waarschijnlijk te weinig... Of niks helpt erbij bij g verslaving je word toch wakker om de 2-3 uur... Maar wat doet Quetiapine dan wel.... Of werkt dat alleen niet bij g verslaafden? Zelf nog nooit genomen namelijk....
Klik om te vergroten...

Omdat beide medicatie invloed heeft op de hartslag. En Quetiapine een bijzondere uitwerking heeft op dopamine en andere receptoren. Het kan wel, maar is niet aan te raden. Dus ik ga het hier dan ook niet verkondigen dat het kan.
F
Fried RiceLid
01-01-2024, 00:00
#16
Last van angst en paniek op zo'n niveau, en dan quetiapine voor te durven schrijven was bij mij de laatste druppel. Sindsdien heb ik meer vertrouwen in zelf-medicatie, dan dat wat mijn huisarts wilt voorschrijven.

Belachelijk in Nederland.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#17
hansie24 zei:
Vraag me af hoe het echt zit ermee.... Ken mensen die zitten aan de g nemen snachts 10 mg diazepam om te slapen en dat erbij.... Waarschijnlijk te weinig... Of niks helpt erbij bij g verslaving je word toch wakker om de 2-3 uur... Maar wat doet Quetiapine dan wel.... Of werkt dat alleen niet bij g verslaafden? Zelf nog nooit genomen namelijk....
Klik om te vergroten...
Quetiapine werkt goed om de dopamine rebound van G tegen te gaan omdat het een anti psychoticum is , een dopanine blocker in de volksmond, waardoor je als je dat na anderhalf uur na je dosis neemt je goed kan slapen. Althans dat is mijn ervaring. Ik sliep er gewoon op door dan uurtje of 6-8. Halfwaardetijd is 12 uur dus ook G pas weer nemen na 12 uur anders voel je er niks van en als je dat niet weet kan je teveel gaan nemen. Ik nam altijd 25mg. Meer is niet beter vooral slechter. Ik kon er iig prima mee afkicken maar mijn gebruik lag dan meestal al op 3-3,5ml per 2 uur. Nogmaals dit is slechts mijn ervaring. Hoe dit bij een ander uitwerkt, no clue.
P
ParadiseLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als je lang genoeg Quetiapine neemt, krijg je die hartritmestoornissen sowieso wel. :wink:
Het is denk ik echt niet goed om het kort op elkaar te nemen, of te nemen de coke nog werkt.

Ik nam dat een tijd. Ik vond het altijd vreselijk.
Geen motivatie. Het was voor te slapen. En ik werd er eigenlijk depressief van verder.

Ik neem nu trazadone in de plaats. Het is way minder zombie. Je moet wel gaan slapen ipv. outgaan.
Mirtazapine was wat later voorgesteld maar vin trazadone wel ok dus.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik slik nog 75 mg quetiapine. Bedankt voor het artikel.
F
Fried RiceLid
01-01-2024, 00:00
#20
Raver zei:
Quetiapine is minder veilig dan gedacht in lage doseringen. Quetiapine staat bekend om veranderingen in het metabolisme systeem van ons lichaam.
Klik om te vergroten...

En mijn huisarts quetiapine probeert mij die shit voor te schrijven tegen angsten/onrust. Best psycho als je er over na denkt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."