Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAandachtspunten Quetiapine.

Aandachtspunten Quetiapine.

68 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
J
JesterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Brakka Mang zei:
Hahaha toch wel handig als je je zo nuttig maakt in je slaap, met een beetje oefening benut je wel je maximale potentieel 🤣

Sufheid is een bekende bijwerking, ook depressiviteit. Slaapwandelen heb ik nog niet eerder voorbij horen komen....Misschien proberen om je quetiapine af te bouwen en kijken of je het misschien met minder af kan? Mirtazepine maakt ook erg suf en ikzelf kreeg daar echt hele nare gedachten van. Maar dit verschilt heel erg van persoon tot persoon.
Klik om te vergroten...
Hahaha ja zou erg handig zijn wel 😂 maar vind t ook wel n gekke bijwerking. Ik app ook gewoon mensen in mn slaap en die berichten zijn dan van: “bsksbdej dndoejsj djsjsbdb”

Ja vooral die gedachten schrikken me wel af bij mitrazepine, ben daar ook wel gevoelig voor.

Maar serieus heel erg bedankt dat je je ervaring met me deelt! Is toch ook wel beter dan googlen haha
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Jester zei:
Ja denk dat ik morgen misschien toch nog even met de huisarts bel erover, ik werk ook ong 7 dagen per week en heb ook niet zoveel tijd voor gekke shit zegmaar 😂

Of overwegen om toch nog even met quetiapine door te gaan, maar hebben de quetiapine gebruikers hiero geen last van gekke bijwerkingen? Zoals die extreme sufheid, maar ook ‘s nachts dingen doen (slaapwandelen I guess) waar je je de volgende dag niks van kan herinneren? Ben ook wel n slaapwandelaar van mezelf maar sinds quetiapine is t wel n stuk erger, heb laatst de halve vaatwasser leeggehaald en alles lag op m’n slaapkamer de volgende ochtend, géén idee waarom 😂
Klik om te vergroten...
Ik heb alleen tijdelijk last van sufheid als ik mijn medicatie soms tijdelijk ophoog (ik gebruik het voor onrust bij een bipolaire stoornis). Dat stabiliseert doorgaans binnen een paar dagen. Verder nul bijwerkingen.

Enne... De vaatwasser leeghalen, prima. MAAR ZET HET DAN OOK DIRECT EVEN IN DE KAST JA. 🤣
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jester zei:
Hahaha ja zou erg handig zijn wel 😂 maar vind t ook wel n gekke bijwerking. Ik app ook gewoon mensen in mn slaap en die berichten zijn dan van: “bsksbdej dndoejsj djsjsbdb”
Klik om te vergroten...
Beatboxkampioen.
h
hansie24Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Raver zei:
Om even kort antwoord te geven. Gebruiken is het allerlaatste wat nu in me opkomt. Dat is de rede geweest dat ik nu in deze toestand zit.

Depressieve klachten zijn een combinatie van clean worden; paws maar ook zeker de Quetiapine.
Klik om te vergroten...
Ik lees dit mee maar heb de helft gemist! Van hoeveel mg diazepam kwam je als ik vragen mag?
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Raver zei:
Om even kort antwoord te geven. Gebruiken is het allerlaatste wat nu in me opkomt. Dat is de rede geweest dat ik nu in deze toestand zit.

Depressieve klachten zijn een combinatie van clean worden; paws maar ook zeker de Quetiapine.
Klik om te vergroten...
Een sucker is het, hè Raver, die Quetiapine. I totally agree. Alles wordt vlak. Niet fijn. Kan ook niet wachten tot ik ermee kan stoppen, maar vrees dat ik er eerst nog méér van zal moeten nemen voor de afkick.

Hoop dat het voorspoedig gaat voor je met het afbouwen straks!
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gebruik het al jaren, 25mg elke avond zodat ik door kan slapen. Anders elke nacht plafonddienst. Ik ga er goed op en ben het zonnetje in huis. Geen bijwerkingen en geen klachten. Daarnaast nog fluoxetine 2,5 week van de maand voor mijn PMS/PMDD, ook dat was uitproberen welke dosis goed gaat. Hier 10mg van. Geen bijwerkingen en voel me prima. Al mijn klachten zijn weg, alleen hormonale hartkloppingen nog, maar dat hoort bij de PMDD en (bijna) overgang.

je bent je eigen proefkonijn, en duur even voordat ik de juiste dosering te pakken had, maar met dit voel me mezelf, een heel leuker en liever mens dan zonder…
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is mooi, dat je aan 25mg quetiapine genoeg hebt om goed door te kunnen slapen!
Ik neem op voorschrift 100 mg quetiapine, en slaap hier 4 tot maximaal 5 uur op als de hulphond mij niet eerder wakker maakt....
Tanja heeft het ooit druk in de nacht
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bij mij werkt de quetiapine redelijk goed, ook na jarenlang gebruik.
Echter verslavend is deze stof wel, als ik die quetiapine niet zou innemen, slaap ik niet en ben ik de ochtend erna een wrak.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
Bij mij werkt de quetiapine redelijk goed, ook na jarenlang gebruik.
Echter verslavend is deze stof wel, als ik die quetiapine niet zou innemen, slaap ik niet en ben ik de ochtend erna een wrak.
Klik om te vergroten...
Zo verslavend dat je liever 3 dagen kickt van de hero.
Antipsychotica blijft 7 dagen in je systeem en dan ben je er nog lang niet want zomaar stoppen word je echt super ziek ,dus zeer langzaam afbouwen en dan heb je nog ellende ervan.
Dus geef mij die 3 dagen hero kick maar
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
Soulassasins zei:
Zo verslavend dat je liever 3 dagen kickt van de hero.
Antipsychotica blijft 7 dagen in je systeem en dan ben je er nog lang niet want zomaar stoppen word je echt super ziek ,dus zeer langzaam afbouwen en dan heb je nog ellende ervan.
Dus geef mij die 3 dagen hero kick maar
Klik om te vergroten...

Mijn ervaring is ook dat drugs gemakkelijker zijn geweest om mee te stoppen dan psycho farma zoals antipsychotica, benzodiazepines of ssri's.

Troep is het. Ontwikkeld om er niet vanaf te kunnen komen lijkt het wel.

Ik struggle nu ook met Quetiapine afbouw. Blijf een beetje haken op de 50mg. Volgende stap is 37.5 maar dan ben ik super onrustig en lukt het me niet om te slapen. Of pas super laat en dan ben ik de volgende dag weer vermoeid.

Dat zijn wel de enige klachten die ik ervan krijg als ik minder neem. Slapeloosheid en meer onrust. Verder geen andere ontwenningsverschijnselen.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Raver zei:
Mijn ervaring is ook dat drugs gemakkelijker zijn geweest om mee te stoppen dan psycho farma zoals antipsychotica, benzodiazepines of ssri's.

Troep is het. Ontwikkeld om er niet vanaf te kunnen komen lijkt het wel.

Ik struggle nu ook met Quetiapine afbouw. Blijf een beetje haken op de 50mg. Volgende stap is 37.5 maar dan ben ik super onrustig en lukt het me niet om te slapen. Of pas super laat en dan ben ik de volgende dag weer vermoeid.

Dat zijn wel de enige klachten die ik ervan krijg als ik minder neem. Slapeloosheid en meer onrust. Verder geen andere ontwenningsverschijnselen.
Klik om te vergroten...
Zeer rustig afbouwen ,slapeloosheid en onrust is al ontwenning en dat word alleen maar erger in vorm van beroerd voelen ,hoofdpijn ,spierpijn, agitatie, onrust, wisselende stemmingen.
Maar vooral dat beroerd voelen is gewoon hel ,iedere dag ziek als een hond uit bed komen met het idee dat je volgende week weer een x aantal mg eraf doet/moet.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Aan de andere kant voel ik me goed bij het feit dat ik weer empathie ,medeleven, emoties en tranen ervaar dus achter dat persoontje van mij zit nog een echt mens!
Mijn koude ziel is aan het opwarmen ,me gedachten worden niet meer onderdrukt.
Ik heb nog steeds een grote bek tegen mensen die me dwars zitten maar dat lijkt mij normaal ,ik hoef niet alles te tolereren.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Soulassasins zei:
@Raver
Als je zelf aan het afbouwen ben heb ik nog wat tips
Iedere keer als je zakt moet je je lichaam laten wennen aan de nieuwe situatie ,dat kan soms weken duren maar wacht op de tijd dat je weer een goed bioritme heb bij die dosis.
Daarna kan je weer zakken ,maar zak dan met kleinere hoeveelheden aan mg ,dus zo nodig je pilletje snijden of verpoederen en afwegen.
Want de kans is erg groot dat je ineens erg ziek kan worden met een te grote stap. En dan weer wachten tot alles OK is ,en dan herhaal je de tweede stap weer.
Tapering strips gaan vaak nog te hard en het kost onnodig veel geld.
Ik heb ook zitten prullen met pilletjes en weegschaal maar ik ben vrij !
Klik om te vergroten...
Die biologische klok is zo belangrijk idd. Knap dat het je gelukt is.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#14
@Raver
Als je zelf aan het afbouwen ben heb ik nog wat tips
Iedere keer als je zakt moet je je lichaam laten wennen aan de nieuwe situatie ,dat kan soms weken duren maar wacht op de tijd dat je weer een goed bioritme heb bij die dosis.
Daarna kan je weer zakken ,maar zak dan met kleinere hoeveelheden aan mg ,dus zo nodig je pilletje snijden of verpoederen en afwegen.
Want de kans is erg groot dat je ineens erg ziek kan worden met een te grote stap. En dan weer wachten tot alles OK is ,en dan herhaal je de tweede stap weer.
Tapering strips gaan vaak nog te hard en het kost onnodig veel geld.
Ik heb ook zitten prullen met pilletjes en weegschaal maar ik ben vrij !
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Soulassasins zei:
Tapering strips gaan vaak nog te hard en het kost onnodig veel geld.
Klik om te vergroten...
Die kunnen op maat gemaakt worden hoor. Inderdaad wel een prijzige aangelegenheid omdat (de meeste?) verzekeraars ze niet vergoeden en je er relatief lang over doet. Schandelijk overigens :/
Soulassasins zei:
Ik heb ook zitten prullen met pilletjes en weegschaal maar ik ben vrij !
Klik om te vergroten...
Topper :)
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je kunt nu nog uitzoeken hoe t zit met de verzekering. Ik heb besloten evt taperingstrips zelf te betalen aangezien ik nu een verzekering heb die op andere punten gunstig is maar niet voor taperingstrips…
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Antipsychotica zijn geen grap. Ik wou dat ik ze nooit had genomen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
Quetiapine is minder veilig dan gedacht in lage doseringen. Quetiapine staat bekend om veranderingen in het metabolisme systeem van ons lichaam.

Na een recente bloedtest bleek dat mijn schildklier waardes ongewoon verhoogd waren. Daarnaast verhoogd Quetiapine de kans op cardiovasculaire ziektebeelden en mortaliteit door constante veranderingen in het metabolisme systeem.

Vond het volgende artikel iets om over na te denken. Quetiapine is dus NIET minder schadelijk in lagere doseringen. Zoals wel vaak ten onrechte word gedacht door huisartsen en gebruikers zoals ik.

⬇️⬇️⬇️
20241009_101956.jpg20241009_102005.jpg20241009_102015.jpg
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het Deense onderzoek dat in bovenstaand artikel vermeld wordt:

portal.findresearcher.sdu.dk

Low-dose Quetiapine: Utilization and Cardiometabolic Risk

portal.findresearcher.sdu.dk portal.findresearcher.sdu.dk
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb het maar heel kort geslikt omdat het bij mij niet werkte als slaappmiddel op een lage dosis. Maar dat is helaas vaak het geval dat ze pas later erachter komen wat voor schadelijke effecten medicijnen gehad hebben, terwijl je in de veronderstelling was dat het veilig was om te gebruiken.
Ik heb wel langere tijd Risperidon gebruikt, en daar waren de bijwerkingen echt verschrikkelijk van.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."