#1
Het idee van stimfap binges staat mij ook echt niet aan nee. No-fap is nu easy (vriendin), het trekt mij helemaal niet (). Het voelt alsof ik zo'n eventuele geilheid op speed wel de baas kan zijn, maar dat kan ook overmoedigheid zijn, dus ik ben voorzichtig. Heb sowieso eerst geen plannen weer speed te doen.
Wat leuk dat je een vriendin hebt, gefeliciteerd! 😍
Ik vond het zeker wel boeiend! Niet in de mate van psychedelica natuurlijk, maar hoe jij GHB omschrijft had ik het verwacht en het bleek veel meer te zijn. Zoals gezegd, het versterkt mijn staat, maar dan heel anders dan bijvoorbeeld LSD dat doet.
Ik heb me er serieus zo goed als met MDMA op gevoeld, andere momenten ben ik er extreem geil van geweest, andere diep ontspannen, andere diep filosofisch, enzovoort.
Dus ik ben er positief verrast door, alleen ook heel voorzichtig mee, door de zeer lage LD-50.
Ja bijzonder dat je er dit effect mee had! Ik ga het toch ook maar weer een keer in huis proberen te halen. :’) Misschien is het gewoon een kwestie van ‘werkt bij iedereen anders’ maar dit is wel een heel groot verschil. Krijg lichtelijke fomo. 😅😂 Wil het gewoon snappen! Maar wel fijn dat het zo positief verraste!
Aan jullie beiden:
Ja, ik zou het eigenlijk niet doen, maar speed was al langer een twijfelgeval (in tegenstelling tot bijvoorbeeld coke dat ik nooit ga doen). Het sprak me tenminste deels aan door de gelijkenis met MDMA en die heb ik ook zéker opgemerkt. Verder heb ik het trouwens in bommetjes genomen, snuiven van drugs doe ik niet ivm gevoelige slijmvliezen.
Grappig dat je zo anti-coke bent, ik vind coke veel subtieler dan speed. Ik word er heel mellow van, is wel chill hoor. Maar doe het niet vaak, vind het heel duur voor wat het is, zeker gezien de korte werking. Als ik moet kiezen tussen speed en coke ga ik wel voor speed, vanwege dat subtiele en dure en korte van coke.
Vind zelf speed totaal anders dan MDMA! Ik zie érgens de overlap wel maar echt maar in de verte. Ik heb me er vaker over verbaasd dat ze zo (nog redelijk close) familie zijn van elkaar. Stoffen zoals 3-MMC hebben me wel geleerd dat het een soort spectrum lijkt te zijn bij die stimulanten, van vooral stim naar vooral entactogeen en dan heel veel tussenvarianten. Speed is dan echt een klassieke stim en MDMA een klassiek entactogeen met stim-eigenschappen. Speed is ook functioneel en MDMA allesbehalve, haha. Maar misschien dat de overeenkomsten de eerste keren dat je speed gebruikt sowieso beter merkbaar zijn, of als je het echt maar heel weinig doet! Ik neem het ook altijd via bommetjes trouwens, ik haat snuiven, vooral bij speed.
Wat ik er verder van vond:
Heerlijk kunnen praten. Precies mijn gedachten onder woorden kunnen brengen, licht euforisch, russt in mijn hoofd, energiek. Best wel als een lichte dosering MDMA maar dan veel meer gefocust op het praten.
Minder: zeer veel last van blaren in de mond. Maar domme ik was ook bijna helemaal vergeten te blijven drinken. Zeer moeilijk kunnen plassen. Een week lang dip en derealisatie klachten.
Die nadelen maken het voor mij ook echt niet aantrekkelijk om het weer te nemen, maar als ik het zou doen: 1x 100 mg en daarbij laten. En goed blijven drinken en een goede nacht draaien van tevoren (had een veeel te korte).
Wow! Wat een heftige bijwerkingen. Die blaren in de mond en moeilijk plassen herken ik helemaal niet van speed, ook niet op hoge doseringen. En de week dip en derealisatie ook niet. Vind speed vrij mild qua kater, is bij mij vooral vermoeidheid, ook omdat ik dan een of twee nachten doorhaal. Ik herken die bijwerkingen wel van MDMA! Dus klinkt inderdaad alsof je er veel MDMA-achtiger op reageerde? Apart dat dit zo persoonlijk is, maar snap goed dat dat je tegenhoudt om het vaker te doen.
100 mg is wel een leuke recreatieve dosis ja. Zeker zonder tolerantie.
