Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSTRIJP

STRIJP

37 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind het concept heel gaaf, een synthese tussen muziek, andere kunstvormen en technologie.
En Richard D. James is een genie.

Aphex Twin + Hecker

Aphex Twin alias Richard David James staat ook wel bekend als de ‘Mozart’ van de moderne elektronische muziek. De term ‘Braindance’ was zijn zelfverzonnen muziekgenre wat zoveel betekent als muziek waarop je kan dansen en feesten! Met het album ‘Windowlicker’ brak Aphex Twin ook door bij het MTV publiek. Met de hulp van Chris Cunningham werd er een bizarre videoclip gemaakt van dit nummer. Hecker is berucht vanwege het album ‘Sun Pandamonium’ en vormt de perfecte symbiose met Aphex Twin.

Laurent Garnier (Live)

Eind jaren tachtig, begonnen in de ‘Madchester-Haçiënda’ scene, is de Franse producer en DJ Laurent Garnier inmiddels een levende legende. Met zijn roots in de Chicago House en Detroit Techno ontwikkelde hij zich niet alleen als DJ, maar begon hij zo’n tien jaar later eigen werk te produceren met steeds meer muziekinvloeden in zijn tracks waaronder deephouse, trance en jazz. Als grote voorbeeld de onvergetelijke toevoeging van de saxofoon in ‘The Man With The Red Face’. Met dit nummer en ‘Crispy Bacon’ werd hij bekend bij een breder publiek. Laurent Garnier treedt live op met onder andere Scan X. Dit doet hij niet zo heel vaak meer, dus zorg ervoor dat je er bij bent op STRP!

Squarepusher
, Michael Mayer en Benga

Squarepusher is gespecialiseerd in drum & bass en acid house in een jazz-achtige sfeer. Zijn laatste album ‘Just a souvenir’ geeft deze mix het beste weer. Michael Mayer is een gigant binnen de minimal en één van de meest toonaangevende artiesten in de elektronische muziekscene van Duitsland. Hij is onder meer bekend van zijn releases op de labels Kompakt, New Trance Atlantic en Kreisel99 of zijn epische remixes van artiesten als Nathan Fake e.a. Benga complementeert het geheel met een totaal ander genre en heeft een grote invloed gehad in de ontwikkeling van de dubstep. Op zijn laatste album ‘Diary of an Afro Warrior’ trekken de lage bassen, scheuren in je speakers!
Klik om te vergroten...

Ik ga zaterdag :grin:
naar Aphex Twin, Squarepusher, Venetian Snares, Benga!
y
yaaawLid
01-01-2024, 00:00
#2
APHEX TWIN + HECKER, LAURENT GARNIER (LIVE), SQUAREPUSHER, MICHAEL MAYER EN BENGA BEVESTIGD VOOR OPENINGSWEEKEND
Zie ik nergens staan op de site...
y
yaaawLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zo'n dik feestje verdient wel een eigen topic vind ik..
Tis een party 3/4 april int klokgebouw in eindhoven
meer info http://www.strp.nl/index.html
Eerste namen: Aphex Twin + Hecker, Laurent Garnier, Squarepusher, Michael Mayer en Benga :openmouth: tering!!
Ben dr dit jaar zeker weer bij... :xtc: :rock:
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kende het festival niet, maar het ziet er behoorlijk vet uit. Misschien moet ik dat ook maar eens uit gaan checken :)
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#5
schrijf mij maar in
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#6
kaarten waren 25 euro hoorde ik, en dat radium ook zou draaien
y
yaaawLid
01-01-2024, 00:00
#7
prijs:
Openingsweekend Vrijdagticket € 29,00
Openingsweekend Combiticket (dus vrijdag en zaterdag) € 57,00
Ik ben dr sowieso vrijdag en zaterdag te vinden...weekend drvoor ook al james Holden in roosje :hearteyes:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oh lekker dichtbij, misschien ga ik wel :grin:
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ken de namen niet, zal wel niet mijn muziek zijn, maar ben toch benieuwd wat voor muziek het is?

En ik vind de website een beetje amateuristisch (op zich in basis wel mooi, maar de afwerking klopt niet in FireFox 2), kan me toch een beetje storen aan dat soort dingen.
y
yaaawLid
01-01-2024, 00:00
#10
Aphex Twin...kan ik zo niet uitleggen, maakt nogal verschillende muziek zoiets bijvoorbeeld: http://nl.youtube.com/watch?v=5Az_7U0-cK0
Laurent Garnier...Technoheld
Squarepusher...nja leipe muziek http://nl.youtube.com/watch?v=D_ImXLQCO20
Michael Mayer...minimal
Benga...dikke Dubstep

Zo te zien gaat het festival dit jaar de meest uiteenlopende genres binnen de elektronische muziek programeren :) :)

Ben echt benieuwd naar de volgende namen
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#11
vet, jammer dat ik dan al een feest heb.. ikga naar timewarp in deutschland, dat heeft toch wel voorkeur, daar komt laurent garnier ook :)
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Aphex Twin, Squarepusher en Radium? :hearteyes:

Wacky zei:
Oh lekker dichtbij, misschien ga ik wel :grin:
Klik om te vergroten...

Mag ik bij je blijven maffen dan? :grin:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#13
hoelaat is dat eig afgelopen, want als ik met het openbaar vervoer moet dan moet ik volgens mij om 12 uur weg, er rijden geen nachttreinen naar helmond
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Soma zei:
Aphex Twin, Squarepusher en Radium? :hearteyes:

Wacky zei:
Oh lekker dichtbij, misschien ga ik wel :grin:
Klik om te vergroten...

Mag ik bij je blijven maffen dan? :grin:
Klik om te vergroten...

Of course.
y
yaaawLid
01-01-2024, 00:00
#15
cropp zei:
hoelaat is dat eig afgelopen, want als ik met het openbaar vervoer moet dan moet ik volgens mij om 12 uur weg, er rijden geen nachttreinen naar helmond
Klik om te vergroten...
Geen idee, vorige keer was het tot 6 uur volgens mij...
Dit keer hebben we ook geen slaapplaats...maar vanaf 12 uur begint het pas echt vet te worden, dus dan de trein naar huis nemen is geen optie... Maarja paar uurtjes op het station doortrekken moet geen probleem zijn, is begin april dus ook niet zo fakking koud... Voor hetzelfde geld kom je na strijp vanzelf op een after terrecht, was vorig jaar ook niet zo'n probleem :)
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#16
yaaaw zei:
cropp zei:
hoelaat is dat eig afgelopen, want als ik met het openbaar vervoer moet dan moet ik volgens mij om 12 uur weg, er rijden geen nachttreinen naar helmond
Klik om te vergroten...
Geen idee, vorige keer was het tot 6 uur volgens mij...
Dit keer hebben we ook geen slaapplaats...maar vanaf 12 uur begint het pas echt vet te worden, dus dan de trein naar huis nemen is geen optie... Maarja paar uurtjes op het station doortrekken moet geen probleem zijn, is begin april dus ook niet zo fakking koud... Voor hetzelfde geld kom je na strijp vanzelf op een after terrecht, was vorig jaar ook niet zo'n probleem :)
Klik om te vergroten...

om 12 uur snachts terug met de trein is zowiezo out of the question
K
KetaboyLid
01-01-2024, 00:00
#17
iek hebbe kaartge :rockband:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik ga denk ik voor de vrijdag avond, en dan een nachtje doorhalen op station beukenlaan

wie doet er mee?
m
maiskorrelLid
01-01-2024, 00:00
#19
Is het 18 jaar en ouder? Het concept spreekt me erg aan!
T
The MysticLid
01-01-2024, 00:00
#20
yaaaw zei:
Zo'n dik feestje verdient wel een eigen topic vind ik..
Tis een party 3/4 april int klokgebouw in eindhoven
meer info http://www.strp.nl/index.html
Eerste namen: Aphex Twin + Hecker, Laurent Garnier, Squarepusher, Michael Mayer en Benga :openmouth: tering!!
Ben dr dit jaar zeker weer bij... :xtc: :rock:
Klik om te vergroten...

En dan vergeet je Venetian Snares nog :P
Zelf loop ik op de zaterdag bij Aphex Twin rond als het goed is :rock:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."