Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdnbass-scene en drugs

dnbass-scene en drugs

52 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ze hebben een klein aantal vette nummers, maar daar houd het ook mee op.
Bacteria Remix, Blood Sugar(ook niet altijd..) en Toxic Shock. Daar houd 't dan ook relatief snel mee op.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#2
TeKNoZem zei:
Ze hebben een klein aantal vette nummers, maar daar houd het ook mee op.
Bacteria Remix, Blood Sugar(ook niet altijd..) en Toxic Shock. Daar houd 't dan ook relatief snel mee op.
Klik om te vergroten...
wat dacht je van masochist??
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#3
Cooper zei:
TeKNoZem zei:
Ze hebben een klein aantal vette nummers, maar daar houd het ook mee op.
Bacteria Remix, Blood Sugar(ook niet altijd..) en Toxic Shock. Daar houd 't dan ook relatief snel mee op.
Klik om te vergroten...
wat dacht je van masochist??
Klik om te vergroten...

Vind ik nou niet bepaald een strak DnB nummer.
N
Nirvana_646Lid
01-01-2024, 00:00
#4
TeKNoZem zei:
Dubz zei:
TeKNoZem zei:
stapje vager en duisterder

commercieel georiënteerd niet het geval
Klik om te vergroten...

Dan zal het nog wat dichter naar de breakcore/breakstep kant liggen. Zoek "Vex'd" maar eens op :)
Klik om te vergroten...

Kzal eens kijken. Breakcore was het iig absoluut niet.

http://www.rec-order.nl/record.php?record=1430
2e nummer vink ook geweldig op eenof andere manier. Zoiets was het ook ongeveer maar dan met een 4/4 beat, en over het algemeen iets sneller.
Klik om te vergroten...


Meer naar borgore toe dan denk ik
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_l-m_fwfu3M[/youtube]
S
SyntheticDistortionLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je daadwerkelijk van DnB houd,. luister je niet naar Pendulum maar naar Evol Intent, Dieselboy, Heist, etc. Pendulum is voor pussies.
Klik om te vergroten...


Ah maar daar, mijn mede tripper, zit je een beetje fout. Pendulum is namelijk niet volledig Drum and Bass, maar haalt zijn invloeden uit heel veel electronische stijlen als wel uit Rock en Metal. Ze hebben een variatie gemaakt op wat wij als Drum and Bass kenden, en ja, dat is niet voor iedereen weggelegd inderdaad. Heel veel DnB heads zijn zo conservatief, luister nou eens gewoon naar muziek en zeg niet 'Kut, Commercieel, Sell Out' maar luister naar hoe goed de muziek gemaakt is, hoeveel aandacht er aan alles is besteed etc.

En natuurlijk zeg ik ook geen neee tegen een beetje Concord Dawn, Andy C, Subfocus, Nero, Evol Intent en ga zo maar door:wink:
K
KetaboyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik loop nu al flink wat jaren rond in dnb land - de laatste jaren echter wat minder, maar zie nog altijd zat mensen onder de invloed van h-drugs. Vooral de rijen het dichtst bij het podium en de kliekjes rond de speakers staan aardig vol met strakke partygangers.

De lui die je in het toilet aantreft vaak druk in gesprek over redelijk serieuze onderwerpen en daar bij je volgende toiletbezoek nog steeds staan zijn vaak ook iets wat strakjes ghehe :mrgreen:

Maarja, het is verder uffcurze wel erg afhankelijk van wat voor soort dnb feestje je bezoekt. Als je met liquid / intelligent drum n bass te maken hebt dan zul je veel minder strak volk aantreffen dan bij een meer tech- en darkstep georiënteerd feestje.

Nu is het zo dat naarmate het BPM opgeschroefd wordt dat ook terug te zien is aan de concentratie aan lui die strak staan. Wat ik altijd wel jammer vind is dat een hoog BPM een individualiserende uitwerking heeft op de crowd.
Toen dnb en met name de hardere varianten hun intrede deden vond ik het dan ook jammer dat het ten koste ging van de saamhorigheid die ik nog uit de jungle day's heb gekend.. nu moet ik zeggen dat dubstep me wel weer redelijk de zelfde vibes geeft.
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind de d'n'b/dubstep maar wat zwakjes de laatste tijd rond de streken Antwerpen. Qua mensen en sfeer dan.

Krijg alleen maar huilebalkjes over drugs tegenwoordig, je kan zelfs al niet meer rustig op de pot gaan zitten of er wordt kwaad "snitser" geroepen :tearsofjoy:

Achja.
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
http://www.youtube.com/watch?v=SWzMc9rWz9s
B
BiertjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Op de (illegale) drum 'n' bass / dubstep feestjes waar ik kom wordt toch wel aardig wat keta/mdma weggewerkt, en ik heb nog bijna geen mensen gezien die niet met 'n joint in hun waffel staan te genieten vaaaaaaaaaan deze heerlijke muziek. :rockband:
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#10
c
craktesiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
illegale dnb ffetsne ?!?! waar ? ik wwon in adAM en ken aleen maar betaalde feesten wara ik trouwens wel drugs gebruik meestal mdma maar soms ook hippyflip . maar wara zijn de ilegale ffesten dan .
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nou als ik naar mijn vrienden die DnB luisteren en naar mezelf, kan ik wel stellen dat hier iig genoeg drugs word gebruikt xD Weet niet hoe dit zit op feesten enzo, nog nooit naar een DnB feest geweest, maar wil dit zeker nog doen. Het lijkt me dan ook wel chill xtc of 2cb ofzo te gebruiken. Lsd vind ik ook wel bij dnb passen, maar niet bij mezelf icm een dnbfeest, denk dat ik dat niet zou trekken :P
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
craktesius zei:
illegale dnb ffetsne ?!?! waar ? ik wwon in adAM en ken aleen maar betaalde feesten wara ik trouwens wel drugs gebruik meestal mdma maar soms ook hippyflip . maar wara zijn de ilegale ffesten dan .
Klik om te vergroten...

Overal~! Zoek en gij zult vinden!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."