Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdnbass-scene en drugs

dnbass-scene en drugs

52 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#1
GHB, keta, mdma, alcohol, thc, coke, speed, ephedrine, psylocibine. Allemaal wel eens gebruikt op een DnB feest. Afgelopen zaterdag nog op Forms hier in Arnhem space cake en mdma genomen. Was wel lekker, zeker omdat panacea draaide. :hearteyes:

Maar het is op DnB feesten nooit zo erg als doorgaans op techno, tekno, ......core. Zie ook steeds minder zonnebrilletjes in clubs, waarvan je meestal toch wel gaat denken dat die personen gebruiken. Vroeger welleens in een lache drugs discussie beland met mensen die het zelfde op hadden als ik. Maar tegen woordig lijk ik wel de enigste af en toe. En het is ook echt niet elk feestje dat ik gebruik, meestal wel alcohol of thc zoals spaceman al zei. Alle andere soorten drugs toch heel sporadisch op een feestje.
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb ook vaak het gevoel dat ik (of wij als groep) de enige spacerts zijn.

Maar toch altijd weer mooi als je dan iemand met zonnebril enigzins verward naar de speakers toe ziet strompelen, z'n duimpje omhoog steekt naar je en vervolgens kapot los gaat. :hearteyes:
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nouja dat idee heb ik dus ook, dat er over 't algemeen gewoon veel minder gebruikt wordt. niet alleen in de Dnbass, maar ook bij de technofeestjes. Wat geloof ik wel zo is dat het kult-idee van de meeste scene's aan het verdwijnen is...ze worden dus toegankelijker heb ik het idee.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#4
beter kijken jonge, ik weet zoveel mensen die bij welk feestje dan ook wel iets gebruiken, of het nou techno/dubstep/drumandbass is. mdma ftw
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#5
gNuxx zei:
beter kijken jonge, ik weet zoveel mensen die bij welk feestje dan ook wel iets gebruiken, of het nou techno/dubstep/drumandbass is. mdma ftw
Klik om te vergroten...

Als ik zelf gebruik weet ik ze altijd te vinden :grin:
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb de afgelopen jaren behoorlijk wat dnb feesten bezocht en ik moet zeggen dat het lijkt alsof het drugsgebruik op dnb steeds minder wordt. Ook merk ik dat de gemiddelde leeftijd steeds lager word op de feesten. Waarschijnlijk omdat dnb steeds commerciëler aan het worden is. Zelf blijf ik lekker door gebruiken op de feestjes. Het maakt mij eerlijk gezegd niet zo veel uit of de mensen om me heen drugs gebruiken of niet. :rolleyes:
E
EitjesLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik hou van
Drum'n bass:
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/YFsQyGIZeAA&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/YFsQyGIZeAA&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

en dubstep:
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/cq9D1z8EsgY&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/cq9D1z8EsgY&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

ts allebij ziek,
vind de oude goede drum'n bass zoals die oude pendulum van hier boven veel spacender en chiller dan Dubstep
maar dubstep is gewoon fucking ziek.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lekker drum n bass nummertje.

C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#9
HAllo mensen,

Ik was laatst met iemand aan het praten over de verschillende scene's en drugsgebruik.
't is natuurlijk obvious dat in de technoscenes en hardcorescene's vanalles gebruikt wordt,
maar hij dacht dat er in de Dnbasssfeer eigenlijk niet zoveel gebruikt wordt.
Ik heb zelf eerlijk gezegd ook nooit zoveel gebruikers gezien op Dnbassfeestjes.
Heb ik niet goed gekenen, of klopt het? Dnbass leent zich er opzich prima voor lijkt me.

greetz
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#10
Cooper zei:
HAllo mensen,

Ik was laatst met iemand aan het praten over de verschillende scene's en drugsgebruik.
't is natuurlijk obvious dat in de technoscenes en hardcorescene's vanalles gebruikt wordt,
maar hij dacht dat er in de Dnbasssfeer eigenlijk niet zoveel gebruikt wordt.
Ik heb zelf eerlijk gezegd ook nooit zoveel gebruikers gezien op Dnbassfeestjes.
Heb ik niet goed gekenen, of klopt het? Dnbass leent zich er opzich prima voor lijkt me.

greetz
Klik om te vergroten...

Ik ken toch zat mensen die op DnB feestjes dope gebruik(t)en. Vak MDMA tot LSD. Ligt denk ik meer aan de persoon dan aan de 'scene'. Sowieso is in elke 'scene' nuttigen van alcohol te vinden, welke ook een drug is.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#11
TeKNoZem zei:
Cooper zei:
HAllo mensen,

Ik was laatst met iemand aan het praten over de verschillende scene's en drugsgebruik.
't is natuurlijk obvious dat in de technoscenes en hardcorescene's vanalles gebruikt wordt,
maar hij dacht dat er in de Dnbasssfeer eigenlijk niet zoveel gebruikt wordt.
Ik heb zelf eerlijk gezegd ook nooit zoveel gebruikers gezien op Dnbassfeestjes.
Heb ik niet goed gekenen, of klopt het? Dnbass leent zich er opzich prima voor lijkt me.

greetz
Klik om te vergroten...

Ik ken toch zat mensen die op DnB feestjes dope gebruik(t)en. Vak MDMA tot LSD. Ligt denk ik meer aan de persoon dan aan de 'scene'. Sowieso is in elke 'scene' nuttigen van alcohol te vinden, welke ook een drug is.
Klik om te vergroten...
Nouja ik baseer mijn bevindingen op wat ik zie, ik kan natuurlijk veel over het hoofd zien.
Alcohol is ook een drug, maar aangezien die idd in elke scene genuttigd wordt, doelde ik hier niet op.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#12
Cooper zei:
Nouja ik baseer mijn bevindingen op wat ik zie, ik kan natuurlijk veel over het hoofd zien.
Alcohol is ook een drug, maar aangezien die idd in elke scene genuttigd wordt, doelde ik hier niet op.
Klik om te vergroten...

Dat begreep ik ook wel. =) Maar vooral op betaal feestjes wordt drugs eigenlijk nooit in de menigte genuttigd. En sinds ik eigenlijk alleen maar DnB feestjes ken met entree... Ofja.. Redzone is er niet meer, helaas.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#13
TeKNoZem zei:
Cooper zei:
Nouja ik baseer mijn bevindingen op wat ik zie, ik kan natuurlijk veel over het hoofd zien.
Alcohol is ook een drug, maar aangezien die idd in elke scene genuttigd wordt, doelde ik hier niet op.
Klik om te vergroten...

Dat begreep ik ook wel. =) Maar vooral op betaal feestjes wordt drugs eigenlijk nooit in de menigte genuttigd. En sinds ik eigenlijk alleen maar DnB feestjes ken met entree... Ofja.. Redzone is er niet meer, helaas.
Klik om te vergroten...
wirklich?? waaraan zou dat liggen dan...ik bedoel, op technofeestjes die ook vrij vaak betaald zijn
zie je het nog wel...nouja niet zo expliciet, maar ik heb het over mensen waaraan je kan zie dat ze spacen. Heb wel het idee dat gebruik over het algemeen op feestjes in clubs afneemt...
of zie ik dubbel?
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#14
Cooper zei:
TeKNoZem zei:
Cooper zei:
Nouja ik baseer mijn bevindingen op wat ik zie, ik kan natuurlijk veel over het hoofd zien.
Alcohol is ook een drug, maar aangezien die idd in elke scene genuttigd wordt, doelde ik hier niet op.
Klik om te vergroten...

Dat begreep ik ook wel. =) Maar vooral op betaal feestjes wordt drugs eigenlijk nooit in de menigte genuttigd. En sinds ik eigenlijk alleen maar DnB feestjes ken met entree... Ofja.. Redzone is er niet meer, helaas.
Klik om te vergroten...
wirklich?? waaraan zou dat liggen dan...ik bedoel, op technofeestjes die ook vrij vaak betaald zijn
zie je het nog wel...nouja niet zo expliciet, maar ik heb het over mensen waaraan je kan zie dat ze spacen. Heb wel het idee dat gebruik over het algemeen op feestjes in clubs afneemt...
of zie ik dubbel?
Klik om te vergroten...

Geen idee, ik ga nooit naar clubs. vind er meestal maar een klote sfeer hangen, zelfde geld voor elke kroeg. Maar op de feesten waar ik ben geweest was 't vaak sowieso niet echt duidelijk wie er gebruikt had.. Bij sommige was 't overduidelijk te zien, maar vaak was het echt niet zo duidelijk imo. voornanmelijk omdat 't op een feestje vaak redelijk donker is.

Ik zie eigelijk zelden echt heel duidelijk dat iemand gebruikt heeft op een feestje.. Meestal merk ik dat in een gesprek pas. xP
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zie dat DnB meer verdwijnt, en dubstep een beetje de nieuwe DnB is.

En in de dubstep-scene wordt toch ook wel wat gepakt. Ik sta in ieder geval nooit nuchter te wobblen. :hearteyes:
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#16
Eitjes zei:
ik hou van
Drum'n bass:
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/YFsQyGIZeAA&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/YFsQyGIZeAA&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

en dubstep:
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/cq9D1z8EsgY&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/cq9D1z8EsgY&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

ts allebij ziek,
vind de oude goede drum'n bass zoals die oude pendulum van hier boven veel spacender en chiller dan Dubstep
maar dubstep is gewoon fucking ziek.
Klik om te vergroten...

Als je daadwerkelijk van DnB houd,. luister je niet naar Pendulum maar naar Evol Intent, Dieselboy, Heist, etc. Pendulum is voor pussies.
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#17
Op alle dnb feestjes zie ik er genoeg trippen of strak staan, alleen zijn de echte dnb feestjes beetje verdwenen en is het meestal 1 zaal dnb/jungle/dub en daarnaast nog een andere zaal met bv. breakcore of goa. En op alle stuikfeestjes wordt er binnen geblowd, ik vraag bij deze aan alle smokers om niet naar buiten te gaan met uw joint op een feestje maar die gewoon lekker binnen op te roken!

Als je daadwerkelijk van DnB houd,. luister je niet naar Pendulum maar naar Evol Intent, Dieselboy, Heist, etc. Pendulum is voor pussies.
Klik om te vergroten...
de pr0 komt ff zeggen waar iedereen naar moet luisteren :rolleyes:

Btw

Ik ben ook vóór pussies :wink:
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#18
geekos zei:
Als je daadwerkelijk van DnB houd,. luister je niet naar Pendulum maar naar Evol Intent, Dieselboy, Heist, etc. Pendulum is voor pussies.
Klik om te vergroten...
de pr0 komt ff zeggen waar iedereen naar moet luisteren :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Pendulum is gewoon geen DnB te noemen. Vooral vergeleken met wat DnB eerst was. Commerciele crap wat nu op het publiek losgelaten wordt valt in het niet bij de originele herrie. Ik zeg niet wat je moet luisteren, ik zeg alleen wat je luistert als je het daadwerkelijk over DnB hebt.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dit blijf echt mijn favoriete dnb track. :hearteyes:

B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#20
TeKNoZem zei:
geekos zei:
Als je daadwerkelijk van DnB houd,. luister je niet naar Pendulum maar naar Evol Intent, Dieselboy, Heist, etc. Pendulum is voor pussies.
Klik om te vergroten...
de pr0 komt ff zeggen waar iedereen naar moet luisteren :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Pendulum is gewoon geen DnB te noemen. Vooral vergeleken met wat DnB eerst was. Commerciele crap wat nu op het publiek losgelaten wordt valt in het niet bij de originele herrie. Ik zeg niet wat je moet luisteren, ik zeg alleen wat je luistert als je het daadwerkelijk over DnB hebt.
Klik om te vergroten...

Pendulum is wel hoe ik zelf de dnb binnen ben gerold, ik had nog nooit zulke vette muziek gehoord, sowieso muziek waar ik op kon dansen :P En daarna volgden ofc de vettere namen, maar je komt mij niet ff zeggen dat pendulum geen vette dnb is :grin: (laatste album uitgezonderd, werd ik goed chagrijnig van)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."