Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFruityloops producers

Fruityloops producers

143 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik gebruik FL studio om drums (EZdrummer, Drumkit From Hell) achter m'n herrie te zetten! K'zal binnenkort wel een nummer linken haha. Helaas ben ik geen held in gitaar spelen en ben ik dus beperkt tot het minder snel spelen. Maar schreeuwen lukt me wel :rock:!
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#2
J0S zei:
Ik gebruik FL studio om drums (EZdrummer, Drumkit From Hell)
Klik om te vergroten...

Ik heb een tijdje een grindcore bandje gehad waar we die plugin gebruikte voor de drums omdat we geen drummen konden vinden. :P
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Fruity Loops is fuckin' geweldig :hearteyes: Ik heb het nu een paar weken en maak dus sinds kort Drum & Bass, nu bezig met m'n eerste track, en voor een eerste werkje klinkt het niet heel slecht ofzo :) FL is wel echt heeel ongezond voor me, wanneer ik het open ben ik voor ik het weet 5 uur van m'n dag kwijt :P Ik wacht nu ff op de vakantie om me er dagen/nachtenlang op te storten..
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hier is die dan...niet volledig met FL studio, maar de drums wel. En zonder de drums zou 't verre van compleet zijn :grin:.

(waarschuwing: Het zuigt :tearsofjoy: :) )

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/RzQetZ56ID4&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/RzQetZ56ID4&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

Lyrics:

We've been listening to our ear drums vibrating bullshit for far too long
And we're going to tear down your transducer

We will rebel against the system keeping us in a persistant vegetative state
And remove the censor from our senses
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#5
^ Heavy.

http://soundcloud.com/void-2

M'n allereerste track waar ik nu mee bezig ben, is dus nog niet af.
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#6
J0S zei:
Hier is die dan...niet volledig met FL studio, maar de drums wel. En zonder de drums zou 't verre van compleet zijn :grin:.

(waarschuwing: Het zuigt:)

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/RzQetZ56ID4&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/RzQetZ56ID4&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Klik om te vergroten...
fuckin gaar,er valt geen feeling uit te halen,echt troep,sorry man
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
alcoholist zei:
fuckin gaar,er valt geen feeling uit te halen,echt troep,sorry man
Klik om te vergroten...

Haha iedereen zo z'n smaak :grin:, voor mij zit het juist vol met emoties. Maar ik neem aan dat jij ook niet het typje bent die naar grindcore enzo luisterd.
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#8
J0S zei:
alcoholist zei:
fuckin gaar,er valt geen feeling uit te halen,echt troep,sorry man
Klik om te vergroten...

Haha iedereen zo z'n smaak :grin:, voor mij zit het juist vol met emoties. Maar ik neem aan dat jij ook niet het typje bent die naar grindcore enzo luisterd.
Klik om te vergroten...

sorry gozer,ik ben heel de avond als zo agresief als de pest,ik heb veel ruzie met veelmensen,normaal zuip ik alleen bier,ik he nu weer aan de fles gezeten,

om eerlijk te zijn,de drums zijn goed,lijkt net een band,maar de rest vind ik minder
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#9
Echt zo ongeveer niets klinkt nog zoals ik het wil, heb nog een hoop te leren. En dan te bedenken dat FL eigenlijk maar een soort kinderspeelgoed is...

Maar lol heb ik wel,enjoy :grin:

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/l_ECnpFPJ5I&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/l_ECnpFPJ5I&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#10
^ klinkt wel lekker hoor!

En Fruityloops zou ik geen kinderspeelgoed willen noemen. Het wordt vaak onderschat, omdat het zo gebruiksvriendelijk is. Hierdoor kan iedereen binnen twee minuten een beat of een nummertje maken, maar dat wil niet zeggen dat FL speelgoed is, integendeel!

De kunst is om FL zo naar je hand te zetten dat je kan maken wat jíj wil, en niet wat FL je voorschotelt. Zo zijn 8 van de 10 nummer die door een amateur in FL gemaakt zijn gewoon duidelijk hoorbaar dat het in FL gemaakt is. De "fruityloops" sound wordt het ook wel genoemd.

Maar er zijn genoeg professionele producers die FL gebruiken voor beats/melodie-lijnen, waarvan je nooit ook maar een stukje "fruityloops sound" zal horen. Luister bijvoorbeeld Benga - Night. De hele melodie daarvan is in FL gemaakt ,en dat nummer laat menig man op en neer springen :)

Ik zal binnenkort ook eens een knutselwerkje hier neer zetten :)
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nathaniel zei:
Echt zo ongeveer niets klinkt nog zoals ik het wil, heb nog een hoop te leren. En dan te bedenken dat FL eigenlijk maar een soort kinderspeelgoed is...

Maar lol heb ik wel,enjoy :grin:

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/l_ECnpFPJ5I&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/l_ECnpFPJ5I&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Klik om te vergroten...
het klinkt wel OK, maar je laat de limmeters en de compressors al het werk voor je doen, die dingen moeten je beat alleen maar beglijden,zoek de sound in je beat die overheerst,en zet die zachter,of EQlize het,doe dit bij alle geluiden, zo wordt je mix al een heel stuk beter.
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#12
moet er nog ff bijzetten, de compressors laten HEEL duidelijk merken welke sound er te hard staat,zeker bij de drums,want als je bijv. een kick en een snare achter elkaar hoort, en de snare wordt onderdrukt,weetje dat de kick te hard staat, wanneer je geen compressoren gebruikt,hoor je dit niet goed
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dank voor de tips :)

Die limiter staat er automatisch op, dat heb ik dus ook maar zo gelaten. Maar eigenlijk zou ik die dus moeten weglaten als ik aan een track begin? Verder heb ik alleen de "SoundGoodizer" gebruikt (is dat een compressor :confused: :flushed: ). Die kwam ik bij toeval tegen hehehe

Ik hoor idd wel wat je bedoelt.
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#14
in soundgoodsizer zit een compressor,die goedsizer staat als je em opend altijd op A, daar staat die geloof ik ook het best,hij comprest en haald de lowbas + treble omhoog,maar is trouwens wel een goeie vst.

mischien kan je nog een beetje kloten met de compressie
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#15
Iemand die me kan helpen om ableton live 8.1.3 kan helpen kraken voor mac?
Bij windows lukte het me perfect , gewoon de valse engine.dll file verplaatsen en vervangen.
Maar bij mac... dll files herkent hij niet , op internet vind ik niet echt hoe ik ableton dan zou moeten cracken.
Iemand die zou kunnen helpen? :grin:
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#16
endor zei:
Iemand die me kan helpen om ableton live 8.1.3 kan helpen kraken voor mac?
Bij windows lukte het me perfect , gewoon de valse engine.dll file verplaatsen en vervangen.
Maar bij mac... dll files herkent hij niet , op internet vind ik niet echt hoe ik ableton dan zou moeten cracken.
Iemand die zou kunnen helpen? :grin:
Klik om te vergroten...

Bekend met ftd en nieuwsservers?

http://www.binsearch.info/?q=arc-abletonsuite81&max=250&adv_age=365&server=

Als je dat niet snapt, maak hier dan een accountje aan, kan je maar eens in de maand doen ofzo.

http://forum.audionews.ru/

Daar staat live 8 voor de mac.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tripper zei:
endor zei:
Iemand die me kan helpen om ableton live 8.1.3 kan helpen kraken voor mac?
Bij windows lukte het me perfect , gewoon de valse engine.dll file verplaatsen en vervangen.
Maar bij mac... dll files herkent hij niet , op internet vind ik niet echt hoe ik ableton dan zou moeten cracken.
Iemand die zou kunnen helpen? :grin:
Klik om te vergroten...

Bekend met ftd en nieuwsservers?

http://www.binsearch.info/?q=arc-abletonsuite81&max=250&adv_age=365&server=

Als je dat niet snapt, maak hier dan een accountje aan, kan je maar eens in de maand doen ofzo.

http://forum.audionews.ru/

Daar staat live 8 voor de mac.
Klik om te vergroten...

Ik heb ableton al geinstalleerd hoor , maar ik moet gewoon weten hoe ik hem echt kraak
M
MaximeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jow dudes, ik maak al 7 jaar troep, ben begonnen op playstation1 "MTV music generator",
al snel vond ik Fruity loops (versie 1 destijds). Ik maak shit waar ik zelf enorm hard van space.
Ben bezig met m'n eerste plaat te laten persen, lekker rauw. Ga de mastering laten doen door
little major productions. Maar die shit kost me 150€ per uur, dus ik moet zorgen dat m'n mix zo
goed mogenlijk is voordat ik em afgeef aan de studio. Als ik terug nuchter ben zal ik wel eens wat posten, mss kunnen jullie me nog tips geven :wink: Jezuz ff ben hard aan het flashen :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:


xxx Maxie
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#19
Maxime zei:
Jow dudes, ik maak al 7 jaar troep, ben begonnen op playstation1 "MTV music generator",
al snel vond ik Fruity loops (versie 1 destijds). Ik maak shit waar ik zelf enorm hard van space.
Ben bezig met m'n eerste plaat te laten persen, lekker rauw. Ga de mastering laten doen door
little major productions. Maar die shit kost me 150€ per uur, dus ik moet zorgen dat m'n mix zo
goed mogenlijk is voordat ik em afgeef aan de studio. Als ik terug nuchter ben zal ik wel eens wat posten, mss kunnen jullie me nog tips geven :wink: Jezuz ff ben hard aan het flashen :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:


xxx Maxie
Klik om te vergroten...

Waarom laat je het niet door Rinse masteren? 30 eurie per track dacht ik. http://rinse.freetekno.nl/index.php/Mastering.html
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#20
Maxime zei:
Jow dudes, ik maak al 7 jaar troep, ben begonnen op playstation1 "MTV music generator",
al snel vond ik Fruity loops (versie 1 destijds). Ik maak shit waar ik zelf enorm hard van space.
Ben bezig met m'n eerste plaat te laten persen, lekker rauw. Ga de mastering laten doen door
little major productions. Maar die shit kost me 150€ per uur, dus ik moet zorgen dat m'n mix zo
goed mogenlijk is voordat ik em afgeef aan de studio. Als ik terug nuchter ben zal ik wel eens wat posten, mss kunnen jullie me nog tips geven :wink: Jezuz ff ben hard aan het flashen :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:


xxx Maxie
Klik om te vergroten...

Deze spreekt de waarheid.

Spaceuh :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."