Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerandering muzieksmaak sinds MDMA?

Verandering muzieksmaak sinds MDMA?

60 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
F
FlowriderLid
01-01-2024, 00:00
#1
Is jullie muzieksmaak veranderd na de eerste keer MDMA?

Ik heb op mijn 34e voor het eerst MDMA gebruikt op een festival in 2018. Daarvoor luisterde ik nooit (uit vrije wil) elektronische muziek, toen was het vooral pop, R&B en Afrikaanse popmuziek. Sindsdien is het echt extreem veranderd, vooral nadat ik naar ASOT ben geweest vlak voor de eerste lockdown. Zie hier mijn Spotify unwrapped van 2021 😱
1CF45984-FC20-4A97-8CFB-49DE1E216A01.jpeg

Hebben jullie dit ook? Of is op een andere manier jullie muzieksmaak veranderd?
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja

Ik raakte in een soort trance en verkocht aan kenker herrie.

Sindsdien is dat ergens blijven hangen.

G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#3
MaddMonkey zei:
Ik raakte in een soort trance en verkocht aan kenker herrie.
Klik om te vergroten...
Heel erg herkenbaar hahah.

Als zo een ervaring als ASOT je bij blijft omdat het leuk was, mede door de MDMA. Zal je die muziek misschien ook weer associëren met iets leuks.

Sinds ik de wat hardere stijlen heb ontdekt wil iets niets anders dan dat op een feestje 😍
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik herken dit niet zo maar mijn smaak is wel wat verschoven zeg maar. Sinds ik steeds meer mezelf ben luister ik andere soorten muziek die ik zo’n 20 jaar geleden toch ook al interessant vond

Beetje vaag 😄
F
FlowriderLid
01-01-2024, 00:00
#5
MaddMonkey zei:
Ja

Ik raakte in een soort trance en verkocht aan kenker herrie.

Sindsdien is dat ergens blijven hangen.
Klik om te vergroten...
Hahaha, mooi wel toch eigenlijk! Ik vind ook dat door bepaalde muziek en opbouw van de muziek, je het gevoel weer een beetje terug kan halen zonder dat je gebruikt, vooral tijdens hardlopen heb ik dat, dan ga ik ook echt als een speer haha!
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Yep

Frenchcore en fietsen gaat goed samen
F
FlowriderLid
01-01-2024, 00:00
#7
Geneesmiddel zei:
Heel erg herkenbaar hahah.

Als zo een ervaring als ASOT je bij blijft omdat het leuk was, mede door de MDMA. Zal je die muziek misschien ook weer associëren met iets leuks.

Sinds ik de wat hardere stijlen heb ontdekt wil iets niets anders dan dat op een feestje 😍
Klik om te vergroten...
Ja, ik denk zeker ook dat die ervaring ook mee speelt, met de lasershow en alles erbij!
Het grappige is dat ik nuchter de hardere stijlen juist veel leuker vind, terwijl als ik wat op heb liever gewoon trance of lichte techno heb haha. Ik kan ook niet zo goed 'gabberen' dus dan sta je daar een beetje :wink:
F
FlowriderLid
01-01-2024, 00:00
#8
MaddMonkey zei:
Yep

Frenchcore en fietsen gaat goed samen
Klik om te vergroten...
hmmm frenchcore, even opzoeken
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flowrider zei:
hmmm frenchcore, even opzoeken
Klik om te vergroten...
Si voe ple
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben kneiter vaag en verneuk het hele bericht, maar dat dus. Kan nog wel meer doorsturen, mocht je het wat lijken.
F
FlowriderLid
01-01-2024, 00:00
#11
MaddMonkey zei:
Ik ben kneiter vaag en verneuk het hele bericht, maar dat dus. Kan nog wel meer doorsturen, mocht je het wat lijken.
Klik om te vergroten...
hahaha, klinkt in ieder geval als goede workout muziek 👍🏻Ik ga eens even een playlistje opzoeken voor mijn volgende loopje :sunglasses:
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Flowrider zei:
hahaha, klinkt in ieder geval als goede workout muziek 👍🏻Ik ga eens even een playlistje opzoeken voor mijn volgende loopje :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Wat luister je nu? (hardere stijlen)

Zoals de titel het aangeeft, een leuk topic vol met muziek in de genre: hardstyle, rawstyle, hardcore, terror en de overige genres die ertussen zitten. Geeft verder ook een leuke verzameling betreft deze muziek, voor degene die het luisteren!
drugsforum.nl drugsforum.nl

Leef je uit
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja! Niet normaal zeg!
Ik luisterde altijd naar rnb en pop muziek, weleens naar klassieke muziek maar sinds ik mdma gebruik luister ik alleen maar naar techno, deep house, soms trance. In mijn sportschool, in mijn auto, in iemands anders auto, tijdens het poetsen, stofzuigen en koken.
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#14
JavelinBayraktar zei:
Waar ga jij?
Klik om te vergroten...
Mystic Garden Amsterdam
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#15
Miraculeus zei:
Precies, heb eigenlijk zonder naar de artiesten te kijken een kaartje gekocht en nu ga ik luisteren en denk ik.. Hmm.. Wordt een lange dag 😂.. Maar wie weet is er binnen de techno toch iets wat me aanstaat, of verandert mijn smaak onder invloed 🤷🏻‍♀️
Klik om te vergroten...
Waar ga jij?
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#16
Miraculeus zei:
Mystic Garden Amsterdam
Klik om te vergroten...
Bart Skills, dj Rush en Luigi Madonna vind ik wel leuk! Dj Rush zag ik bij ADE , was echt gaaf! Nou, oke, ik was onder invloed:) maar alle 3 staan in mijn afspeellijst
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#17
JavelinBayraktar zei:
Bart Skills, dj Rush en Luigi Madonna vind ik wel leuk!
Klik om te vergroten...
Oké top ben heel benieuwd!
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Miraculeus zei:
Ik ben echt helemaal niet van de techno, ben heel erg benieuwd of ik het na mijn technofestival + 6APB wel ineens te pruimen vind :wink:
Klik om te vergroten...

Antwoord: Ja
T
TrippiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben EDM ook pas gaan waarderen nadat ik er onder invloed van xtc op ging dansen. Ik vond het daarvoor ook vreselijk. Nu heeft het een pavlov effect op me. Als ik het hoor wil ik drugs hebben 🤭
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Flowrider zei:
Is jullie muzieksmaak veranderd na de eerste keer MDMA?

Ik heb op mijn 34e voor het eerst MDMA gebruikt op een festival in 2018. Daarvoor luisterde ik nooit (uit vrije wil) elektronische muziek, toen was het vooral pop, R&B en Afrikaanse popmuziek. Sindsdien is het echt extreem veranderd, vooral nadat ik naar ASOT ben geweest vlak voor de eerste lockdown. Zie hier mijn Spotify unwrapped van 2021 😱
Bekijk bijlage 35374

Hebben jullie dit ook? Of is op een andere manier jullie muzieksmaak veranderd?
Klik om te vergroten...

Heel leuk om dit te lezen.

Ik ben zelf gitarist, ben gitaarleraar geweest, altijd in bands gezeten. En altijd iets "tegen" elektronische muziek gehad (was in mijn optiek alleen maar teringherrie zonder een greintje muzikaliteit).

Toen ben ik onder invloed van xtc met een vriendengroep naar een hardcore festival geweest, onder het mom van "dan heb ik dat ook een keer meegemaakt".

Sindsdien verslaafd aan die muziek. Ik betrap mezelf erop heel veel bezig te zijn met vette live optredens op YouTube van Masters of Hardcore, Thunderdome, Dominator etc. te vinden en in mijn auto los te gaan.

Ik weet 1000% zeker dat de xtc er medeplichtig aan is dat ik die muziek ben weten te gaan waarderen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."