Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGewoon stofjes in de hersenen of spirituele dimensies?

Gewoon stofjes in de hersenen of spirituele dimensies?

18 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#1
helemaal eens met psy high.
m
maiskorrelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Elke keer als ik aan het trippen ben (tot nu toe alleen nog maar op paddo's) heb ik het gevoel dat de meeste effecten gewoon niet door mijn hersenen gemaakt worden, maar dat ik in een soort van "paddo-dimensie" kom. Ik denk dat die paddo-dimensie er altijd is. Maar dat je met behulp van paddo's er in kunt komen.

Nu is mijn vraag of jullie dit ook bij paddo's (of andere trippende middelen) ervaren. Dat het niet de hersenen zijn die die prachtige effecten creëren, maar dat het gewoon de "wereld" waar je in komt is die zo bijzonder is.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bij lsd ervaar ik dat wel zo. Allerlei patronen die ik herken uit het egyptische cultuur, posters die beginnen te leven, je word vol gestopt met inzichten waarmee je wel een tijdje zoet mee bent en als je naar mensen kijkt, is het net alsof hun worden geleid door iets..
Raar spul die psychedelica.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nee
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nee totaal niet. Ik heb wel duideiljk gemerkt dat psilocybine steeds weer een heel vergelijkbaar effect aanzichzelf heeft, en LSD kenmerkend ook een heel eigen effect en dat zou je zou kunnen interpreteren; maar ik noem het gewoon.. een ander molecuul.
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#6
wel is gehoord van heilige geometrie
alles blijkt opgebouwd te zijn uit heiligegeometrie
zo zit de natuur in elkaar

je heb 5 platonische lichamen, en de flower of life

zo zit het hele universum inelkaar,,
http://argusoog.punt.nl/?id=376553&r=1&tbl_archief=1&

en al die informatie over heilige geometrie zit ergens opgeslagen in je brein
mschien in je (pijnappelklier?),,,je kan dat een instinct noemen


dus die patronen en andere visuele effecten kunnen wel geometrisch zijn
dus kan je ook zeg maar kleuren en figuren maken, en mschien zie je wel geometrische krachtvelden om mensen heen, (aura,s)

iedereen schijnt een ster-tetra.édervormige krachtveld om zich heen te hebben
een zogenaamd mer-ka-ba?

dat zegt drunvalo melchizedek
hij zegt ook dat vroeger onze pijnappelklier zo groot was als een pingpongbal
en dat we op een gegegven moment in een laag bewustzijn zijn gekomen,
maar hij zegt dat alle geometrisch informatie in onze huidige kleinere pijnappelklier nog steeds aanwezig is
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja, en jezus liep op water, nostradamus voorspelde 911, en in 2012 vergaat de wereld.

Het is ook opvallend, hoe die visions gecreerd worden door suggestie. Een paar voorbeelden:

Ik tijdens een paddotrip te genieten van de CEVs. Ik moet schijten, op het moment dat ik er aan denk worden de CEVs darmachtige tunnels.

Ik trip op Salvia met wat anderen die voor het eerst trippen. Er vormt zich een beeld waarbij ik de kamer waarin ik ben van buitenaf zie. De anderen vragen of ik me er ook draaierig door voel. Daarop vormt zich in mijn hallucinatie een groot soort van ruimterad waarin zich die kamer bevind.

Ik zit tijdens een LSD trip op MSN. Mijn gespreks partner vraagt naar bodyload. Op dat moment voelde ik niet echt iets lichamelijks, maar ik ging er toen op letten, waarop ik een aura bij mezelf zag en voelde de energie die ik uitstraalde.
P
Psy HighLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gewoon stofjes, de werking van bepaalde moleculen op andere groepen moleculen. Heel mijn wereldbeeld is erg fysisch-mechanisch :

De wereld is volgens mij een logische aaneenschakeling van moleculen die onderling kracht op elkaar uitoefenen. Het is gewoon één lange fysisch-chemische reactie, waar wij deel van uitmaken. Nu hebben wij toevallig een bewustzijn meegekregen, waardoor we in staat zijn een bepaald wereldbeeld te projecteren op deze aaneenschakeling van moleculen, in de hoop onze omgeving beter te begrijpen. Dit wereldbeeld is sterk versimpeld omdat onze verstandelijke capaciteit beperkt is. De 'werkelijkheid' waar we in leven is dus niet 'werkelijk', it's just a figment of our imagination.

Door het nemen van psychedelica verandert die (niet-reële) werkelijkheid, we beschouwen het logische geheel dat onze wereld is tijdelijk op een andere manier. Toch is ook dit slechts een poging van ons bewustzijn om de ons omringende wereld versimpeld weer te geven, hetzij op een speciale manier omdat de lsd moleculen de normale verwerking van prikkels verstoort.

De paddo dimensie - net zoals de 'normale' dimensie - bestaat dus niet echt. Het gaat immers nog steeds om dezelfde wereld (het moluculair geheel) waar men dan tijdelijk op een andere manier naar kijkt.

Wat niet wegneemt dat psychedelica soms wel kunnen helpen om echte, fysisch-mechanische werkelijkheid beter te begrijpen. Zo heb ik eens gelezen over een ontwerper van computerchips die, als hij lsd genomen had, niet hoefde na te denken over het ontwerp an zijn chips. Hij zag de energie en de overdracht van data zo voor zich als hij naar een lege chip keek. Hij wist precies hoe hij alles moest plaatsen. Die mens kreeg dus meer inzicht in de ons omringende wereld door lsd te nemen, want nuchter was hij daar niet toe in staat. Er valt dus wel iets te zeggen voor het bewustzijnsverruimend potentieel van de psychedelica. Daarom zijn ze ook zoveel interessanter als andere drugs.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#9
[gedachtenspinsel] Tja hier geen wetenschappelijk bewijs, maar weer een vermoeden, of gedachte, zoals men dat noemt [/gedachtenspinsel]

in de tijd van de antenne televisie bewogen de tv beelden en radio beelden door de lucht, onzichtbaar, niet merkbaar, alleen met een tv kan je de beelden zien.

stel je voor, er is een demensie, die ook uit frequenties bestaat die je met je "lichaamlijke" ogen niet kan zien. het "middel" zorgt voor een andere werking van de hersenen, hierdoor worden dingen anders waargenomen. misschien zelfs de "beelden" uit een andere demensie zichtbaar, je ""denk frequentie" of "golflengte" van je gedachtenstroom word anders, hierdoor is het heel makkelijk om dingen waar te nemen die op de zelfde "frequentie" zitten


want wat is waarnemen: je ziet, je hoort, je voet, je ruikt, je proeft, en je weet het is "echt" Ga eens dromen, je voelt, ruikt, zien, en pakt een stuk appeltaart in je droom... kan je dan zeggen dat die niet "echt" is ?

nee dat zeg je pas als je wakker bent, en de droom is als "beelden en geluiden veroorzaakt door je hersenen" een herinnering , maar dan anders.

Ik denk dat de sporen van de paddo ooit door buitenaardsen hier zijn gedropt( een lichaam kan niet reizzen met lichtsnelheid, een capsule ter groote van een speldeknop, gevuld met sporen, is erg eenvoudig als je enorm technologie hebt.

als alle mensen het zelfde zien, bij de zelfde paddestoel, ongeacht waar en wanneer. dan zou je met de zelfde paddestoel op planeet mars ook dezelfde trip hebben. Dus zouden die wezens die duizend lichtjaren hier vandaan wonen de zelfde paddestoel eten, dan komen we in de zelfde "trip wereld" terecht. misschien wel een manier om te kijken of er ergens leven in het universum is.... misschien moeten wij dit doen. capsules met sporen versturen, een grammetje de ruimte insturen kost maar 350 dollar. dan hopen dan een alien, deze sporen gaat kweken, en we elkaar dan tegenkomen.


"Close encounters at the first kind"
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tja, ik ben er voor mezelf nog steeds niet uit. Ergens denk ik wel dat het gewoon effecten zijn die chemisch veroorzaakt worden en ergens heb ik ook het idee dat die chemische stofjes een soort poort openen naar een dimensie waar ik anders niet heen kan. Er zijn goede argumenten voor beide kanten.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb geen flauw idee of het chemisch werkt of niet. Maar ik heb het idee dat het je bewustzijn versterkt. Meer en duidelijkere zintuiglijke waarnemingen, gemakkelijker patronen herkennen (denkpatronen en visuele patronen). Volgens mij wordt gewoon je hersenpannetje op turbo gezet. De denkbeeldige 'poort' is bereikbaar omdat je meer verwerkingscapaciteit hebt.

Wat mij interesseert zijn de spirituele ervaringen van paddo's. Zelf heb ik die jammer genoeg nog niet echt meegemaakt, afgezien van wat verlichtende
gedachten. Dat zal wel met je dopamine te maken hebben? Of misschien doe ik het daarmee tekort..
t
teeboLid
01-01-2024, 00:00
#12
je hersens zijn de soep en de drugs is de lepel,
eens bedacht op paddo's :)
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#13
lol

"als je niet goed roert weet je nooit wat er in de soep zit"
L
LycergicLid
01-01-2024, 00:00
#14
vogel zei:
wel is gehoord van heilige geometrie
alles blijkt opgebouwd te zijn uit heiligegeometrie
zo zit de natuur in elkaar

je heb 5 platonische lichamen, en de flower of life

zo zit het hele universum inelkaar,,
http://argusoog.punt.nl/?id=376553&r=1&tbl_archief=1&

en al die informatie over heilige geometrie zit ergens opgeslagen in je brein
mschien in je (pijnappelklier?),,,je kan dat een instinct noemen


dus die patronen en andere visuele effecten kunnen wel geometrisch zijn
dus kan je ook zeg maar kleuren en figuren maken, en mschien zie je wel geometrische krachtvelden om mensen heen, (aura,s)

iedereen schijnt een ster-tetra.édervormige krachtveld om zich heen te hebben
een zogenaamd mer-ka-ba?

dat zegt drunvalo melchizedek
hij zegt ook dat vroeger onze pijnappelklier zo groot was als een pingpongbal
en dat we op een gegegven moment in een laag bewustzijn zijn gekomen,
maar hij zegt dat alle geometrisch informatie in onze huidige kleinere pijnappelklier nog steeds aanwezig is
Klik om te vergroten...

Bedoel je dit : http://nl.wikipedia.org/wiki/Supersymmetrie ?
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik blijf voor mezelf twijfelen. Enerzijds heb je de neurochemische kant en anderzijds de spirituele kant. Maar door wetenschappelijk onderwijs omtrent religieuze ervaringen en bijna dood ervaringen wordt er wel steeds meer over dit soort dingen bekend. Onderzocht is dat veel mensen uit de geschiedenis die een religieuze ervaring hebben gehad ook epileptisch waren. Het zou kunnen zijn dat deze epilepsie de zelfde werking heeft als entheogene stoffen.

Je bent dan alleen vrijwel nog niets verder aangezien je nog steeds niet weet of het neurochemisch of spiritueel is. Opzich zie ik wel iets in de theorie van Aldous Huxley die hij beschrijft in The Doors Of Perception. Daarin vertelt hij dat de filter in onze hersenen alleen het broodnodige (voor de overleving) aan ons doorgeven. Maar dat er wel allerlei andere informatie in de wereld beschikbaar is. Door het nemen van entheogene stoffen wordt deze filter verstoord en gaan we deze informatie ook verwerken.

Sowieso sta ik heel sceptisch tegenover de werkelijkheid. Ik bedoel, hoe weten we zeker dat wat iedereen als 'normaal' mee maakt, ook daadwerkelijk 'de realiteit is'? Wat is überhaupt realiteit? Als je het met je zintuigen waar kan nemen? Wie zegt dat de wereld van LSD niet 'de realiteit' is. Wie zegt dat we niet in een computer simulatie zitten?
t
teeboLid
01-01-2024, 00:00
#16
soms durf ik zelf ook eens te twijfelen of er toch niet iets is maar dan denk ik
de mens is geevolueerd uit wat zeewier en ik weiger te geloven dat er tijdens die evolutie 'iets extra' is aan toegevoegd. het concept 'leven' is nog steeds hetzelfde
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#17

Bedoel je dit : http://nl.wikipedia.org/wiki/Supersymmetrie ?[/quote]

nee dat niet denk kijk dit boekje
http://soulsofdistortion.nl/

klik bovenaan op download , daarna klik in scherm op nederlandstalige versie,,,

boekje heet ontheemde zielen ontwaakt
bij bladzijde 58 begint het over de heilige geometrie

maar verder staaan er nog veel meer interresante dingen in
D
DR.TH-Chill-25Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb al enkele keren telepatische ervaringen gehad bij het trippen,bij mijn eerste keer lsd was een maat van me de hele tijd heel nauwkeurig mijn gedachten aan het lezen,een hele tijd kan geen toeval zijn.

sommige sub-atomische deeltjes zoals photons verdwijnen en verschijnen opnieuw uit het bestaan en hebben geen massa,deze verdwijningen kunnen volgens mij zijn doordat deze deeltjes extra-dimensioneel zijn(voorbij tijd en ruimte).Gedachten zijn kleine licht-deeltjes die veel lijken op photons.

Ook heel interresant is de 100th-monkey-effect,vanaf dat 100 apen iets nieuws hebben geleerd begint deze kennis over grote afstanden naar andere apen te verspreiden alsof de kennis door de lucht verspreid.

Ik heb al enkele uittredingen gehad met en zonder drugs,en ik heb geen twijfels aan het bestaan van deze droom/trip/geesten-dimensie.

als wetenschappers nog niet eens volledig kunnen verklaren hoe we "echte" dingen zien,hoe kunnen ze dan verklaren hoe we dingen zien die niet "echt" zijn.
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wacky zei:
Ja, en jezus liep op water, nostradamus voorspelde 911, en in 2012 vergaat de wereld.
Klik om te vergroten...
http://www.daanspeak.com/Maya01.html

http://spiritual.punt.nl/?id=207319&r=1&tbl_archief=&

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."