Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer paddo vragen

Eerste keer paddo vragen

20 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
R
RammelslakjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hola,

Na 1 keer echt getript te hebben op XTC ga ik binnenkort met twee maten paddo's eten. Ik wil beginnen met een halve portie mexicaanse en later die avond eventueel bij nemen. We zetten er geen thee o.i.d. van maar eten ze gewoon uit de verpakking. Ook is er voldoende suikerwater aanwezig en dextro.
Nu weet ik hoe de comedown is aangezien ik dat al heb meegemaakt dus daar kan ik mee omgaan. Heb er veel van geleerd toen. Ook was mijn grote fout toen dat ik nogal depresief was. Dit is nu absoluut niet het geval. Ik ben vooral zenuwachtig maar heb er erg veel zin in.
Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden in mijn status? Ik ben nu een vrolijk persoon met op wat school cijfers na geen tot bijna geen problemen.
Ik wil graag vooral flink hallucineren (figuren, patronen, gezichten, tracers, kleuren maar ook geluiden raar horen). Het echt diep denken wil ik graag achter wegen laten omdat ik vaak heb gehoord dat dit meer negatief dan positief is. Ik heb gehoord dat dit per paddestoel verschilt.. Klopt dit?

Grtz
m
minamoLid
01-01-2024, 00:00
#2
paddo,s laten de dingen anders zien dan dat ze zijn. als jij een positieve instelling behoud,zit het allemaal goed:wink:

mocht je wel bad gaan, onthoud 2 dingen: het is nep, en het gaat weer over:wink:
P
PetricovLid
01-01-2024, 00:00
#3
minamo zei:
mocht je wel bad gaan, onthoud 2 dingen: het is nep, en het gaat weer over:wink:
Klik om te vergroten...

Dat is een heel goed streven, hopelijk weet jij dat zelf ook nog.

Rammelslakje
Klik om te vergroten...

Mocht je nu bang zijn om Bad te gaan, neem dan gewoon een vriend mee die niets neemt dan kan hij altijd voor je zorgen :)
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi rammelslakje,

Waar je vooral rekening mee moet houden zijn de personen waar je het mee doet, waar je het doet en hoe jij je voelt. Het is belangrijk dat je het met personen doet die je goed kent en kan vertrouwen. Ook is een vertrouwde en liefst bekende omgeving belangrijk. Hierdoor zul jij je veel meer op je gemak voelen. Zijn deze 2 dingen in orde, heb je je goed voorbereid en voel je je goed dan gaat het helemaal goed komen :)

Het is heel normaal dat jij je zenuwachtig voelt. Het beste is om je gewoon te laten gaan. Laat alles lekker op je afkomen. deel van te voren je gedachtes met je vrienden en andersom. en ik verzeker je dat het een fantastische ervaring oplevert.

Over de effecten van de paddo's: het is niet enkel visueel maar geeft ook heftigere emoties,gevoelens, zware bodyload, diepere gedachtgang en verwarde zintguigen. Je zou 2/3 van een bakje mexicaantjes kunnen nemen of 1/2 van een sterke soort voor visueel veel leuke hallucinaties. Dan kun je later nog bijsnoepen mocht het effect tegenvallen.

veel plezier! :wave:
K
KarnomelkLid
01-01-2024, 00:00
#5
wat voor effect de paddo heeft op je geest verschilt per keer, maar als je echt wil zitten denken en echt de paddo trip mee wil maken, dan raad ik een halve portie hawaaiaanse aan als eerste keer. Zodra je met een halve mexicaanse zou beginnen dan is dat effect meer als xtc, en komen de goede hallucinaties niet naar voren. mja dit verschilt allemaal natuurlijk per persoon. Als je nog niet tevreden bent na die halve portie dan, dan eet je er gewoon nog wat bij en je zult zeker wel in de trip komen. maar in iedergeval veel plezier :beer:
R
RammelslakjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hola,

Thanks voor de reacties. Alle basisch dingen zoals 'symptomen' en relativeren weet ik al. Qua maten zit het wel goed. De rest was van plan hawaaiaanse te doen, dan doe ik daar ook maar een half bakje van dan, hebben we tenminste 3 bakjes hawaaiaanse staan en dan nog een halfje als we alle 3 na een paar uur nog wat bij willen nemen.

Maar er is dus niet echt een verschil in merk tussen hallucineren en filosoferen?
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het denken kan je eigenlijk niet achterwege laten, sommige paddo soorten zijn gewoon iets sterker omdat ze meer psilocyne en psilocybine bevatten, dan heb je dus zowel meer visuals als meer mentale effecten.
Maar.. behalve dat de mentale effecten van paddo's heel verwarrend zijn voegen ze wel de sfeer toe die het zo uniek maakt. Je kan eigenlijk geen paddo's doen zonder de mentale effecten mee te maken.
Als je weinig ervaring hebt kan je beter met lagere dosissen beginnen, dan wen je aan het mentale effect en kan je het in latere trips misschein makkelijk vedragen. Het is echt niet persé negatief namelijk, maar wel intens.
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#8
Maar er is dus niet echt een verschil in merk tussen hallucineren en filosoferen?
Klik om te vergroten...

hmm volgens mij niet echt. dat zou je eventueel bij de smartshop zelf kunnen informeren. dat is immers hun job :P

over de hawaiaanse: dit is de sterkste soort verkrijgbaar in de smartshop. ik raad je dit toch af voor een eerste keer en blijf erbij dat je het beste 2/3 van mexicaantjes/thaise kunt nemen of 1/2 van equdoriaanse/columbiaanse. de 2e optie (ik spreek uit ervaring) is al vrij heftig!

verder is het nog wel handig om te weten dat de eerste effecten die zullen optreden na inname in tijd erg kunnen verschillen. eet je de paddestoelen op een lege maag kan het effect al na 5 a 10 minuten optreden. eet je ze vlak na een maaltijd kan het wel een uur duren voordat je het voelt. dus niet dat je een half uur na inname de andere helft ook opeet omdat je nog niks voelt. dat is vragen om problemen en vooral met hawaiaanse :P
R
RammelslakjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sowieso bijnemen altijd na een paar uur ookal voelt 't alsof t uitwerkt het zal iets van 6 uur duren voordat ik het zal doen. In ieder geval heel erg bedankt voor alle tips ik schrijf waarschijnlijk wel een reportje :wink:
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Rammelslakje zei:
Hola,

Ik wil graag vooral flink hallucineren (figuren, patronen, gezichten, tracers, kleuren maar ook geluiden raar horen). Het echt diep denken wil ik graag achter wegen laten omdat ik vaak heb gehoord dat dit meer negatief dan positief is.
Grtz
Klik om te vergroten...

Als je een halve portie mexicaanse gaat eten, zul je geen figuren, patronen en gezichten zien. Ook zul je waarschijnlijk weining denk-fuck hebben. Daarvoor zul je toch een volledige portie moeten eten. Maar dat kan altijd later nog. Ik heb het eerste getript met een halve portie mexicaanse. Dat was een zeer leuke ervaring. De kans dat je hiervan slecht gaat, is volgens mij heel miniem.

Wat je kan verwachten van een halve portie cubensis: kleuren veranderen, golvende muren, dingen gaan er 'smooth' uitzien, gezichten van vrienden gaan heel gedetailleerd worden en je zintuigen zullen op scherp staan. Patronen zullen waarschijnlijk uit blijven. Dit vond ik genoeg als opwarmertje voor latere trips.

Zorg ook voor een leuke omgeving. De woonkamer ofzo, met wat kaarsen, lavalamp, muziek, eten en drinken enz. Ga ook eens buiten wandelen als je daar zin in hebt. Zorg ook dat je niet gestoord word door nuchtere mensen. Dit vind ik niet zo chill.

En voor de rest; veel plezier!
K
KxtelLid
01-01-2024, 00:00
#11
als je flink wilt hallucineren moet je mischien wat anders proberen als paddo's :grin: :grin:
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#12
paddo's is flink hallucineren :rolleyes:
p
pythregiusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Riel zei:
paddo's is flink hallucineren :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Ik zou zeggen neem lsd als je fveel kleurtjes patronen e.d wilt zien paddo's is niet echt sterk hallucineren vind ik hallucineren is dingen zien die er niet zijn op paddo's zie je op patronen na vrijwel niks wat er niet is, als je over een halve tot hele dosis hebt natuurlijk.

op lsd is de mindfuck minder erg dus wil je trippen en minder mentaal probeer eens 75 mics zou ik zeggen :wink:
R
RammelslakjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben veel te jong en heb veel te weinig ervaring voor iets als lsd dus dat zit er bij mij niet in. Als ik geen echte hallucineer ervaring heb zou dit prima zijn voor mij. Verder weet ik genoeg, thanks iedereen :)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rammelslakje zei:
Ik ben veel te jong en heb veel te weinig ervaring voor iets als lsd dus dat zit er bij mij niet in. Als ik geen echte hallucineer ervaring heb zou dit prima zijn voor mij. Verder weet ik genoeg, thanks iedereen :)
Klik om te vergroten...
Ach kind toch, lsd is zo veel makkelijker dan paddenstoelen, naar mijn ervaring althans. Het enige aspect dat mensen over het algemeen afschrikt is de tijdsduur.
p
pythregiusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rammelslakje zei:
Ik ben veel te jong en heb veel te weinig ervaring voor iets als lsd dus dat zit er bij mij niet in. Als ik geen echte hallucineer ervaring heb zou dit prima zijn voor mij. Verder weet ik genoeg, thanks iedereen :)
Klik om te vergroten...

personelijk vind ik paddo's veel heftiger, sterkere mindfuck en je gaat eerder "bad" op lsd lijkt het wel onmogelijk om fout te gaan voor mij boven de 1000 mics kan ik nog makkelijk aan met veel lol maar toch de nederlands taal kwijt :P
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#17
MENSEN MENSEN!!! Wat gebeurt hier allemaal?! Niemand wijst de topic starter erop dat hij NIKS weet van paddo's!! Een halve portie Hawaiiaanse voor je eerste keer? Gekkenwerk. Te intens, je zult er niks van herinneren, ALS je bad gaat dan ben je ZOOOOOOOOOOOOOO hard genaait. Trippen is iets dat je moet leren. En je leert het door te trippen. Hoe harder/intenser de trip, hoe meer je leert. Hawaiiaanse kun je niet aan beginnen. Geloof me, het is zo gevaarlijk alleen je kunt je daar helemaal niks bij voorstellen.

Je bent te jong voor LSD? Wat betekent dat überhaupt? Je bent te jong voor LSD maar je bent oud genoeg voor paddo's? No offense maar elke post die je in dit topic hebt gemaakt geeft aan dat je geen idee hebt waar je het over hebt. Lees zo veel als je maar kunt vinden over paddo's. Begin hier maar vast.
R
RammelslakjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heb net een tripreport geschreven dus daaruit kan je opmaken dat het veel en veel te weinig was mijn dosering als eerste keer. LSD is voor mij en veel andere een stapje verder dan paddo's. En het is moeilijker om eraan te komen. Daarom laat ik dat lekker achter wegen. Vrienden van mij begonnen ook met een halve tot een hele Hawaiiaanse en tot zover was er weinig misgegaan. Alleen een goede paddotrip was aanwezig.

Deze mag trouwens dicht, ik weet genoeg :)
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#19
Haha, lsd is niet moeilijk te vinden...
Dat is net als liefde; als je het wil, moet je tactiek gebruiken :beer:
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#20
_Kat_ zei:
MENSEN MENSEN!!! Wat gebeurt hier allemaal?! Niemand wijst de topic starter erop dat hij NIKS weet van paddo's!! Een halve portie Hawaiiaanse voor je eerste keer? Gekkenwerk. Te intens, je zult er niks van herinneren, ALS je bad gaat dan ben je ZOOOOOOOOOOOOOO hard genaait. Trippen is iets dat je moet leren. En je leert het door te trippen. Hoe harder/intenser de trip, hoe meer je leert. Hawaiiaanse kun je niet aan beginnen. Geloof me, het is zo gevaarlijk alleen je kunt je daar helemaal niks bij voorstellen.

Je bent te jong voor LSD? Wat betekent dat überhaupt? Je bent te jong voor LSD maar je bent oud genoeg voor paddo's? No offense maar elke post die je in dit topic hebt gemaakt geeft aan dat je geen idee hebt waar je het over hebt. Lees zo veel als je maar kunt vinden over paddo's. Begin hier maar vast.
Klik om te vergroten...

helemaal mee eens.

het gaat zo ontzettend diep...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."