Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNaderende eerste trip, hoe en wat?

Naderende eerste trip, hoe en wat?

41 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
m
mellowWwLid
01-01-2024, 00:00
#1
RosettA_StoneD zei:
Ik zal een verslagje schrijven :)
Het zal iig nog wel ff duren (maandje of 1, 2) voordat ik ga trippen, maar jullie horen zeker van me :)
Klik om te vergroten...

Goed dat je je zo goed voor bereid! Als iedereen dat zou doen zou nooit iemand op het idee komen dit spul te verbieden..

Mijn mening:
Neem gewoon eerst een half bakje.. kijk wat het met je doet.. vermaak je ondertussen (niet constant op de klok blijven kijken, of op de trip gaan zitten 'wachten'.. Hoe lastig dit ook is ) maar na ongeveer een uurtje toch het andere helft van het bakje naar binnen werkt. Het moment dat je eenmaal 'wegzakt' in de trip ( zo beleef ik het ) is toch wel heel apart..

Maar het belangrijkste en dat wordt al zo vaak gezegt maar ik kan het maar niet vaak genoeg zeggen..

Go with the flowww!! Laat je meenemen door de trip maar vergeet niet dat jij diegene bent die dat paddestoelletje naar binnen hebt gewerkt en dat het een paar uur later ook weer verdwenen zal zijn.. Verzet je niet, maar geniet van al het moois dat de trip jou te bieden heeft..

En zorg dat er gewoon 1 ding is wat je heeel graag wilt doen onder het trippen.. Bij mij was dat tekenen.. ALleen al het feit dat ik 'wist' dat ik een tekenblok in m'n bezit had, toen ik net tripte.. gaf me al zowat een MDMA euforie van vreugde.. (en toen had ik de stift / tekenblok nog niet eens aangeraakt :grin: )

Doe relaxede kleren aan, neem wat leuks mee om te spelen/doen, je mp3 speler (héél belangrijk) en dan..

Enjoy the ride!
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oh en ik zou niet gelijk voor Tool gaan als tripmuziek, ik merk dat ze nogal een donkere vibe hebben in een trip.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het zijn voornamelijk toeristen die het zo bont maken. Juist omdat dat de impulsieve gebruikers zijn. En alles achter hun kiezen proppen wat binnen handbereik ligt.
M
MirrorballLid
01-01-2024, 00:00
#4
Pikachu zei:
Oh en ik zou niet gelijk voor Tool gaan als tripmuziek, ik merk dat ze nogal een donkere vibe hebben in een trip.
Klik om te vergroten...
haha ja ik denk idd dat de meeste nummers van tool nogal donker zijn en dusdanig je gemoedstoestand kunnen aanpassen waardoor het wellis mis zou kunnen gaan.
Ik begin denk ik met Aphex Twin, dat lijkt me echt geweldig tijdens het trippen..
en ik ga ook zeker Pink Floyd luisteren, en als me dat wel bevalt ga ik toch echt wel over op tool :wink:
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
Op paddo's ga ik echt altijd helemaal los op Shpongle en Goa Gil :grin:
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Shpongle :rock:
Oei wat heeft dat me ver weg genomen met m'n ogen dicht op gedroogde Hawaiaanse.
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hier mijn ervaring op een nummer van tool, ging wel super btw! viewtopic.php?f=21&t=9709&p=335029&hilit=Sober#p335029
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#8
shpongle, shulman, yeti, allemaal mooi :)

Alphex twin is ook zeker een mooie!

Ik zelf trip ook graag op daft punk, daar word je zo heerlijk robot-achtig van :grin:
M
MirrorballLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mooi rapport pikachu :)
Jammer dat je van Sober erg aggressief werd, ik zou er zelf alleen maar hevig emotioneel van kunnen raken (en dan niet op de aggressieve manier). Sober wekt absoluut (net als alle andere nummers van tool) geen agressie op bij mij.
R
RammelslakjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gewoon zorgen dat je rete blij bent en de dag of de week erna iets doet waar je erg naar uit kijkt.. Niet de dag voor een begravenis ofzo... Als je gewoon blij bent en er is een sitter bij die nuchter is en ervaren vrienden dan is de kans dat er iets fout gaat minimaal. Geef je over aan de paddestoel en ontdek de paddo wereld :P
M
MirrorballLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dag DF-ers :)
Ik ben een jongen van (net) 18 jaar, enlees al een tijdje jullie forum mee, omdat ik me goed wil inlezen omtrent paddogebruik.
Ik ga waarschijnlijk trippen met een paar (ervaren) vrienden van mij en een tripsitter (die dus nuchter blijft)
Ik heb er met verschillende mensen over gepraat, maar weet nog steeds niet geheel wat het verstandigst is.
Een collega van mij gebruikt al jaren paddo's en zei dat ik met een half portie mexicaanse alleen maar halve effecten kreeg, en dat is juist iets dat ik wil voorkomen.
Wat is aan te raden?
Half portie mexicaans? 3/4 portie mexicaans? Half portie truffels?
Ik ben verder niet geheel ervaren met drugs.. (alleen wiet, hasj, en lachgas).
Ik weeg ongeveer 63 kilogram.
Tijdens mijn trip wil ik vooral andere kleuren zien, gezellig/vrolijk zijn, en hem lekker kunnen spacen op muziek. De echt diepe mindfucks staan mij niet zo sterk aan.
Ik hoor het wel,
Thanks in advance. :wave:
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Iedereen reageert anders op paddestoelen. De een is hardstikke gevoelig en gaat hard op een halve portie, terwijl een ander pas wat merkt bij een hele portie. Daarom wordt aangeraden om de eerste keer altijd een halve portie van een zwakkere soort te nemen. Mexicaanse zijn heel geschikt. Licht en controleerbaar. Je zou ook 2/3 portie kunnen nemen als je wat meer wilt voelen. Of een half portie van een iets sterkere soort (golden teachers, equadoriaanse).

Je zintuigen zullen verscherpen, kleuren worden feller muziek wordt mooier etc. Je kan rare gedachtensprongen krijgen. Lachkicks horen er ook bij. Je kan lichte visuals zien.

Je kan je even onrustig/misselijk voelen, daar moet je gewoon niet op letten. Dat hoort er bij.

Truffels geven een flinke mindfuck. Niet super geschikt voor een eerste trip dus (hoewel een halve portie wel te managen is denk ik)
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#13
Probeer niet alle info op te nemen, laat alles langs je heen gaan.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tripper zei:
Probeer niet alle info op te nemen, laat alles langs je heen gaan.
Klik om te vergroten...

Het opnemen is juist leuk!!! Totdat je op tilt slaat, en dan op naar de volgende fase :grin:
op een half tripje hoef je je daar niet zo'n zorgen voor te maken denk ik
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat bedoel je precies met 'de diepe mindfuck'? Want anders denken is een heel groot onderdeel van de paddo's en daar moet je, je niet in vergissen. Paddo's kun je niet nemen als je alleen maar visuals wilt zien en een bodyhigh wilt voelen, want je merkt zeer duidelijk dat je totale denken enorm verandert.

Ik zou beginnen met een halve of driekwart portie mexicaanse en als alles goed gaat gewoon nog dat laatste er bij nemen :) (als je dat wil natuurlijk). Dat is niet een al te sterke dosis, waardoor je een beetje geintroduceerd wordt in het 'anders denken' van paddos.
M
MirrorballLid
01-01-2024, 00:00
#16
Donderdag is het waarschijnlijk zover, mijn eerste trip.
Nou zit ik nog te twijfelen tussen een heel of een half portie mexicaans.. wat denken jullie?
Ik kan wel tegen een stootje en sta er voor open.. dus een heel portie moet toch kunnen? ofniet?

:confused:
H
HenkfloydLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als je jezelf goed voelt en je houdt je aan de standaard trip"regels", dan kan je gerust een hele portie nemen. Go with the flow, its all in your head.

Veel plezier :hearteyes:
M
MirrorballLid
01-01-2024, 00:00
#18
Okay, juistem.
Het roer gaat enigszins om
Het wordt geen hele portie mexicaans, maar 2/3e hawaaiaans.
Mede omdat mijn tripgenoten liever hiervan smullen.
Komt allemaal goed :) er is een tripsitter en een prachtige omgeving (bos van vlieland)
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rustig aan, totdat je je er volledig goed bij voelt. Het is niet verkeerd om naar een heel portie toe te bouwen :)

Mijn eerste hele portie was op mijn 6e keer geloof ik.
M
MirrorballLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja dat is natuurlijk wel waar, maar er zitten meer werkzame stoffen in 2/3 hawaiaans dan in een heel portie mexicaans denk ik zo..
Morgen na werk naar de smartshop, en donderdag middag op vlieland trippen :grin:
:hearteyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."