Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNaderende eerste trip, hoe en wat?

Naderende eerste trip, hoe en wat?

41 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
MirrorballLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dag DF-ers :)
Ik ben een jongen van (net) 18 jaar, enlees al een tijdje jullie forum mee, omdat ik me goed wil inlezen omtrent paddogebruik.
Ik ga waarschijnlijk trippen met een paar (ervaren) vrienden van mij en een tripsitter (die dus nuchter blijft)
Ik heb er met verschillende mensen over gepraat, maar weet nog steeds niet geheel wat het verstandigst is.
Een collega van mij gebruikt al jaren paddo's en zei dat ik met een half portie mexicaanse alleen maar halve effecten kreeg, en dat is juist iets dat ik wil voorkomen.
Wat is aan te raden?
Half portie mexicaans? 3/4 portie mexicaans? Half portie truffels?
Ik ben verder niet geheel ervaren met drugs.. (alleen wiet, hasj, en lachgas).
Ik weeg ongeveer 63 kilogram.
Tijdens mijn trip wil ik vooral andere kleuren zien, gezellig/vrolijk zijn, en hem lekker kunnen spacen op muziek. De echt diepe mindfucks staan mij niet zo sterk aan.
Ik hoor het wel,
Thanks in advance. :wave:
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Iedereen reageert anders op paddestoelen. De een is hardstikke gevoelig en gaat hard op een halve portie, terwijl een ander pas wat merkt bij een hele portie. Daarom wordt aangeraden om de eerste keer altijd een halve portie van een zwakkere soort te nemen. Mexicaanse zijn heel geschikt. Licht en controleerbaar. Je zou ook 2/3 portie kunnen nemen als je wat meer wilt voelen. Of een half portie van een iets sterkere soort (golden teachers, equadoriaanse).

Je zintuigen zullen verscherpen, kleuren worden feller muziek wordt mooier etc. Je kan rare gedachtensprongen krijgen. Lachkicks horen er ook bij. Je kan lichte visuals zien.

Je kan je even onrustig/misselijk voelen, daar moet je gewoon niet op letten. Dat hoort er bij.

Truffels geven een flinke mindfuck. Niet super geschikt voor een eerste trip dus (hoewel een halve portie wel te managen is denk ik)
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#3
Probeer niet alle info op te nemen, laat alles langs je heen gaan.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tripper zei:
Probeer niet alle info op te nemen, laat alles langs je heen gaan.
Klik om te vergroten...

Het opnemen is juist leuk!!! Totdat je op tilt slaat, en dan op naar de volgende fase :grin:
op een half tripje hoef je je daar niet zo'n zorgen voor te maken denk ik
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat bedoel je precies met 'de diepe mindfuck'? Want anders denken is een heel groot onderdeel van de paddo's en daar moet je, je niet in vergissen. Paddo's kun je niet nemen als je alleen maar visuals wilt zien en een bodyhigh wilt voelen, want je merkt zeer duidelijk dat je totale denken enorm verandert.

Ik zou beginnen met een halve of driekwart portie mexicaanse en als alles goed gaat gewoon nog dat laatste er bij nemen :) (als je dat wil natuurlijk). Dat is niet een al te sterke dosis, waardoor je een beetje geintroduceerd wordt in het 'anders denken' van paddos.
M
MirrorballLid
01-01-2024, 00:00
#6
Alvast bedankt voor jullie reacties ! :)
Tuurlijk, anders denken verwacht ik ook, maar ik heb geen zin in egodeath's and the like.
Ik weet wel ongeveer wat ik kan verwachten :)

Ik weet verder niet of het slim is eerst een half portie te nemen, en er daarna nog bij te nemen..
Is het niet zo dat je tollerantiegelijk in werking wordt gestelt en je dus van het tweede gedeelte van de portie niets voelt?

Het lijkt er nu opdat ik 3/4 dan wel 2/3 portie mexicaans neem.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ligt er aan wat je wilt. Als je de trip wilt verlengen kun je eerst 0.75 nemen en daarna de overgebleven 0.25. Maar je zult idd harder gaan als je gewoon in 1 keer het hele portie op eet. Maar dat zou ik zeker voor een eerste keer niet aanraden.

Je weet niet hoe gevoelig je bent voor psilocybine en hoe sterk je mentaal nu in elkaar zit (wat betreft het handelen van trips).
M
MirrorballLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja ik denk dat ik anders begin met 0,67 portie..
Is het mogelijk om je porties te laten afwegen en dus bijvoorbeelkd een half portie te kopen? of 2/3 dan wel 3/4?
Ik vind het anders zo zonde omdat ik dan de rest kan weggooien x)
cheers
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nee dat kan niet, je koopt altijd gewoon 1 bakje en dan moet je zelf de dosis daar uit bepalen.
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#10
shokora zei:
Wat bedoel je precies met 'de diepe mindfuck'? Want anders denken is een heel groot onderdeel van de paddo's en daar moet je, je niet in vergissen. Paddo's kun je niet nemen als je alleen maar visuals wilt zien en een bodyhigh wilt voelen, want je merkt zeer duidelijk dat je totale denken enorm verandert.

Ik zou beginnen met een halve of driekwart portie mexicaanse en als alles goed gaat gewoon nog dat laatste er bij nemen :) (als je dat wil natuurlijk). Dat is niet een al te sterke dosis, waardoor je een beetje geintroduceerd wordt in het 'anders denken' van paddos.
Klik om te vergroten...

drugs regel 1: als je goed voelt wees blij met het gevoel en wees niet zo dom om bij te nemen :wave:
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#11
Daarom zeg ik ook, als je dat wil natuurlijk. Als je geen behoefte hebt om harder/langer te gaan, moet je dat natuurlijk niet doen, dat is logisch. Maar wat mij betreft is het beter met paddo's een portie in 2 keer op te eten (zeker de eerste paar keer) dan gelijk in 1 keer het hele portie naar binnen schrokken.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
RosettA_StoneD zei:
maar ik heb geen zin in egodeath's and the like.
Klik om te vergroten...
Dat is niet aan jou, als het komt dan komt het and there's nothing you can do :þ
M
MirrorballLid
01-01-2024, 00:00
#13
Daar ben ik me natuurlijk van bewust :wink: Maar dat betekent niet dat je niet zoveel mogelijk kan doen om er een te voorkomen :).
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#14
RosettA_StoneD zei:
Ja ik denk dat ik anders begin met 0,67 portie..
Is het mogelijk om je porties te laten afwegen en dus bijvoorbeelkd een half portie te kopen? of 2/3 dan wel 3/4?
Ik vind het anders zo zonde omdat ik dan de rest kan weggooien x)
cheers
Klik om te vergroten...

Droog de rest gewoon voor een ander keer. Of neem twee bakjes met zijn 3en
Drogen is makkelijk: tussen twee keukenrollen in een doos. Af en toe verversen.
H
HylkeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Met ervaren mensen en een ervaren zitter zou ik gewoon direct voor het volledige bakje gaan als ik jou was. Laat je maar meegaan in de achtbaan, en als het te hard gaat zijn zij er nog gewoon om je te helpen.
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hylke zei:
Met ervaren mensen en een ervaren zitter zou ik gewoon direct voor het volledige bakje gaan als ik jou was. Laat je maar meegaan in de achtbaan, en als het te hard gaat zijn zij er nog gewoon om je te helpen.
Klik om te vergroten...
En als je vindt dat je te hard gaat neem je gewoon een berg vitamine C en/of caffeine. Als je gewoon een flinke voorraad red bull en een potje vitamine c tabletten bij de hand houdt heb je altijd iets waar je op terug kan vallen. Mocht je alsnog een badtrip krijgen is dat niet eens heel erg slecht voor je. Als je gewoon in gedachte houdt dat je na een uurtje of 6 weer helemaal back to normal bent zal het uiteindelijk allemaal meevallen. :)
Feit blijft dat paddo's echt supervet zijn :grin:
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Robdebob zei:
Hylke zei:
Met ervaren mensen en een ervaren zitter zou ik gewoon direct voor het volledige bakje gaan als ik jou was. Laat je maar meegaan in de achtbaan, en als het te hard gaat zijn zij er nog gewoon om je te helpen.
Klik om te vergroten...
En als je vindt dat je te hard gaat neem je gewoon een berg vitamine C en/of caffeine. Als je gewoon een flinke voorraad red bull en een potje vitamine c tabletten bij de hand houdt heb je altijd iets waar je op terug kan vallen. Mocht je alsnog een badtrip krijgen is dat niet eens heel erg slecht voor je. Als je gewoon in gedachte houdt dat je na een uurtje of 6 weer helemaal back to normal bent zal het uiteindelijk allemaal meevallen. :)
Feit blijft dat paddo's echt supervet zijn :grin:
Klik om te vergroten...

Dit is dus onverantwoord. Je loopt een veel groter risico om gigantisch 'bad' te gaan. Een sitter kan maar weinig doen in zo'n geval. En vitamine C slikken helpt daar niet/weinig tegen.

Paddo's zijn heel moeilijk te controleren, ze kunnen je kapot laten schrikken als je de eerste keer meteen te veel neemt. Loopt dat risico niet.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Robdebob zei:
Hylke zei:
Met ervaren mensen en een ervaren zitter zou ik gewoon direct voor het volledige bakje gaan als ik jou was. Laat je maar meegaan in de achtbaan, en als het te hard gaat zijn zij er nog gewoon om je te helpen.
Klik om te vergroten...
En als je vindt dat je te hard gaat neem je gewoon een berg vitamine C en/of caffeine. Als je gewoon een flinke voorraad red bull en een potje vitamine c tabletten bij de hand houdt heb je altijd iets waar je op terug kan vallen. Mocht je alsnog een badtrip krijgen is dat niet eens heel erg slecht voor je. Als je gewoon in gedachte houdt dat je na een uurtje of 6 weer helemaal back to normal bent zal het uiteindelijk allemaal meevallen. :)
Feit blijft dat paddo's echt supervet zijn :grin:
Klik om te vergroten...

Dit is dus onverantwoord. Je loopt een veel groter risico om gigantisch 'bad' te gaan. Een sitter kan maar weinig doen in zo'n geval. En vitamine C slikken helpt daar niet/weinig tegen.

Paddo's zijn heel moeilijk te controleren, dat vraagt oefening. ze kunnen je kapot laten schrikken als je de eerste keer meteen te veel neemt. Loopt dat risico niet.
H
HylkeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Misschien is dat voor iedereen anders, maar uit eigen ervaring weet ik dat als je niet tegenstribbelt in de trip, je vrijwel nooit een bad trip zult krijgen.

Dus als je:
a. denkt dat je jezelf wel over kunt geven aan het gevoel
b. je zitter en vrienden vertrouwt (dus vooral niet met mensen gaan die het tijdens een trip leuk vinden om geintjes met je uit te halen!)
c.een rustige omgeving zoals bijv. een bos of park waar nauwelijks mensen komen, en je de ruimte en rust hebt.
d. je ook geen zorgen hoeft te maken over grote persoonlijke problemen
e.je niet bijv. 2 uur na de trip allerlei afspraken plant (tip: houd de tripdag sowiezo vrij, en de dag erna het liefst ook)

Dan kan er weinig misgaan. En vitamine c pillen kunnen het gevoel wel verzachten waardoor de achtbaan even wat vaart mindert.

Wat mij betreft kun je het best zelf bepalen of je wel/niet klaar bent voor de volle bak, iedereen zit anders in elkaar. Maar als je direct een geweldige ervaring wilt dan raad ik gewoon het volledige bakje aan.

(overigens ben je niet heel erg klein? Dan is het nl. wel aan te raden om wat minder te gebruiken).
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hylke zei:
Misschien is dat voor iedereen anders, maar uit eigen ervaring weet ik dat als je niet tegenstribbelt in de trip, je vrijwel nooit een bad trip zult krijgen.

Dus als je:
a. denkt dat je jezelf wel over kunt geven aan het gevoel
b. je zitter en vrienden vertrouwt (dus vooral niet met mensen gaan die het tijdens een trip leuk vinden om geintjes met je uit te halen!)
c.een rustige omgeving zoals bijv. een bos of park waar nauwelijks mensen komen, en je de ruimte en rust hebt.
d. je ook geen zorgen hoeft te maken over grote persoonlijke problemen
e.je niet bijv. 2 uur na de trip allerlei afspraken plant (tip: houd de tripdag sowiezo vrij, en de dag erna het liefst ook)

Dan kan er weinig misgaan. En vitamine c pillen kunnen het gevoel wel verzachten waardoor de achtbaan even wat vaart mindert.

Wat mij betreft kun je het best zelf bepalen of je wel/niet klaar bent voor de volle bak, iedereen zit anders in elkaar. Maar als je direct een geweldige ervaring wilt dan raad ik gewoon het volledige bakje aan.

(overigens ben je niet heel erg klein? Dan is het nl. wel aan te raden om wat minder te gebruiken).
Klik om te vergroten...

Je hebt helemaal gelijk. Je moet niet tegenstribbelen. Dat wist ik ook wel. En toch ging ik bad. Waarom? Ik werd verrast.

Je oefent met de auto toch ook eerst even op een parkeerplaats voordat je de grote autoweg opgaat?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."