Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAanrader: paddo thee

Aanrader: paddo thee

50 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
B
BroesWillusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi my fellow paddo gebruikers !
Ik heb al een paar keer paddo thee gemaakt en ben er zo enthousiast over dat
ik deze info graag met jullie wil delen :tearsofjoy:
Ik vind het effect beter (mijn ervaring is dat het iets sneller komt opzetten en trip
ook wat langer duurt, maar is voor iedereen anders denk ik) en het is veel lekkerder dan ze opeten.
1. Snij de paddo's in stukjes en doe ze in een theepot
2. Breng water aan de kook, maar haal het voor dat het begint te koken van het vuur en laat
het even staan. Kokend water is immers slecht voor paddo's!
3. Giet twee kopjes van het water in de theepot en laat dit 20 minuten staan
4. Afgieten en theezakje bijdoen zo wordt ie lekker van smaak. Geen suiker bij doen !!
5. Je kan dit proces nog es herhalen en een derde kop bijmaken, maar het effect is bij
het drinken van twee koppen al gegarandeerd!
Smakelijk !
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik maakt altijd een fruitshake.

Wat sinnasappelsap paar kiwi's en 10 gram hawaiaanse in de blender, en het smaakt helemaal niet vies en het werkt sneller. :)
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey, nog een theegebruiker!

Ik vind het ook de de ideale methode. Echter, heb ik het idee dat het effect juist wat korter aanhoudt, maar wel des te sterker is, en zoals je al schrijft, sneller op komt zetten.
Dat paddo's niet tegen kokend water kunnen, dat heb ik ook wel is gehoord, maar ik heb zelf niet die ervaring. Maar ik zorg wel altijd dat het niet gaat borrelen, dus het zal wel net onder de 100 graden zijn. Dit is mijn recept:

Doe het water in een pan en laat het koken. Voeg de paddestoelen toe, nadat je ze in fijne stukjes hebt gesneden. Laat het geheel koken op zacht vuur. Roer af en toe een beetje, terwijl je er op toe ziet dat het water niet gaat borrelen. Na 20 minuten is de thee gereed! Schenk het door een zeefje in een ruime mok, en laat eventueel een theezakje meetrekken. Voeg echter geen suiker of melk toe, daar dit misschien de werking doet verminderen.

Nog een voordeel van thee is, dat je het in kunt vriezen, als je te veel hebt, of over houdt. Ik heb dit 3 keer gedaan, en alle keren met behoud van de werkzaamheid.
Verder denk ik dat, hoe warmer de thee, hoe sneller het door de maagwand wordt opgenomen.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Een fruitshake van 10 gram?

1) Een normale dosis is toch 30 gram? Van een half bakje merk ik al redelijk weinig, is 10 gram wel merkbaar behalve een lichtstoned gevoel?

2) Gaan de druivensuiker in het fruit de psilocybine niet tegenwerken?
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#5
Angramar Temenos zei:
Een fruitshake van 10 gram?

1) Een normale dosis is toch 30 gram? Van een half bakje merk ik al redelijk weinig, is 10 gram wel merkbaar behalve een lichtstoned gevoel?

2) Gaan de druivensuiker in het fruit de psilocybine niet tegenwerken?
Klik om te vergroten...

Voor mexicaanse is 25 of 30 gram een normale dosis. Maar voor Hawaiaanse is het 10 gram - dus een volledige dosis.

In hoeverre die druivensuikers de trip afdempen kan ik niet inschatten, maar het is wel zo dat door het zuur in de sinaasappelsap je trip een boost krijgt. En ik vermoed dat, dat ook de bedoeling is van Petrovic.
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#6
7.5 gram gedroogde mexicanen
dat lijkt net zo sterk als 200mcg LSD
en dan ga je ook kotsen aarraaghghg heer;lijk kotsen
zie het topic LSD en autisme
M
MirrorballLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat doe je met de paddo's die je gebruikt hebt? gooi je die weg of eet je ze op?
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#8
RosettA_StoneD zei:
Wat doe je met de paddo's die je gebruikt hebt? gooi je die weg of eet je ze op?
Klik om te vergroten...

Ik persoonlijk gooi ze weg, omdat het het bijna geen werkzame stof meer bevat. En één van de hoofdredenen van theezetten vind ik ook juist, dat je dan de paddestoel op zich niet hoeft te eten! Lekker op je gemak een kopje warme thee drinken...lekker relaxed. Dus ik vind het een beetje vreemd als mensen toch die paddodrab nog naar binnen gaan werken. Het heeft iets schooierigs, zo van 'misschien zit er nog een procentje werkzame stof in'. Terwijl, als je op een geode wijze thee zet, dan is dat volstrekt overbodig.
Maar misschien dat de ts daar anders over denkt.
l
lsdaffyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Die paddothee is inderdaad heel lekker,ik voeg er altijd wat honing aan toe.Dat maakt het voor de mensen die het niet lekker vinden,toch aangenaam drinken.Ik bewaar soms ook mijn paddo's op honing,superlang houdbaar.FF een kopje thee zetten ,lepeltje of twee van die honing en je dag kan niet meer stuk.De kaalkopjes komen eraan,volgende week na een goeie regenbui ga ik eens de velden in van ons belgelandje.Op zoek naar het puntig kaalkopje waar we dan weer van die overheerlijke thee kunnen zetten :grin: nog veel tripgenot
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#10
HUh die post snap ik niet?
Ten eerste is 7.5gram mexicaanse een kwart portie en dus lang niet zo sterk als 200mics lsd.
Als je het uberhaupt al kan vergelijken. En wat heeft het kotsen ermee te maken? en wat heeft het lsd&autisme topic met paddothee te maken?? :P
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#11
TrippyShit zei:
HUh die post snap ik niet?
Ten eerste is 7.5gram mexicaanse een kwart portie en dus lang niet zo sterk als 200mics lsd.
Als je het uberhaupt al kan vergelijken. En wat heeft het kotsen ermee te maken? en wat heeft het lsd&autisme topic met paddothee te maken?? :P
Klik om te vergroten...
7,5gram gedroogde een kwart portie? Het is bij de verse 30 gram, toch?
De vergelijking met LSD slaat inderdaad nergens op.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#12
true, het klapt wat harder en sneller in, maar de duur van de trip is wel iets minder lang volgens mij.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#13
hodgepodge zei:
TrippyShit zei:
HUh die post snap ik niet?
Ten eerste is 7.5gram mexicaanse een kwart portie en dus lang niet zo sterk als 200mics lsd.
Als je het uberhaupt al kan vergelijken. En wat heeft het kotsen ermee te maken? en wat heeft het lsd&autisme topic met paddothee te maken?? :P
Klik om te vergroten...
7,5gram gedroogde een kwart portie? Het is bij de verse 30 gram, toch?
De vergelijking met LSD slaat inderdaad nergens op.
Klik om te vergroten...
Een vuistregel is volgens mij dat 1 gram gedroogde overeenkomt met 10 gram verse. Dus 7.5 gram droog zou dan ongeveer 75 gram vers zijn. Dus ruim 2,5 portie. Tja, en om dat dan te gaan vergelijken met lsd, lijkt mij ook een beetje vaag en niet ter zake doend.
s
stubruLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heb dit gisteren voor de 1st maal geprobeerd met 3gr Mexicaanse, en het werkt inderdaad verrassend goed.
Klaargemaakt zoals gewone verse thee, 20 minutjes laten trekken en een zakje "Lipton clear green tea" toegevoegd. De smaak was echt heel goed, een ware verademing in vergelijking met de gore smaak van de paddoshakes die ik normaal gebruik.
De trip was wat je kan verwachten van een dergelijke portie : aangenaam, controleerbaar, niet al te visueel maar toch boeiend !
Bedankt voor de tip :wave:
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb dit laatst ook gedaan!
Deze keer had ik wél de stukjes paddo er uit gehaald met een zeefje en er lipton mint tea bij gedaan. Was niet heel lekker, maar een stuk beter te doen dan de rauwe paddestoel. :grin:
e
evil_kermitLid
01-01-2024, 00:00
#16
ok vanavond gaan we thee zetten en nadien van plan om de rest in te vriezen.foto's en report gaan hopelijk volgen. :wave:
e
evil_kermitLid
01-01-2024, 00:00
#17
Paddothee maken voor DUMMIES


STAP 1: Ga naaar een smarthshop en koop je desgewenste paddestoeltjes.In mijn gevalmexicaantjes uit de locomotief in Terneuzen.




STAP 2: Snij de paddestoelen in kleine stukjes en kies eventueel een theesoort voor de smaak.



STAP 3: Doe de paddestoelen en de thee in de theehouder.



STAP 4: Zet water op het vuur en begin het op te warmen.Zodra er zich een hoeveelheid waterdamp begint te vormen en er kleine belletjes in het water zitten haal van het vuur.Gebruik GEEN waterkoker!!!



STAP 5: Giet het water in de theepot en doe er de theehouder bij.Laat dan +-20min trekken.



STAP 6: Na 20min is de thee klaar om te drinken,gezondheid.



STAP 7: Maak het gezellig in het salon met een aantal kaarsen en nestel je op de bank.



STAP 8: Probeer tijdens de trip enkele dingen te onthouden en schrijf ze eventueel op.Post dit nadien op het forum zodat de anderen er ook iets aan hebben.

Zo rond 21u heb ik 2 koppen thee gedronken en heb ik me gezellig op de bank genesteld.Na een half uurtje kreeg ik het gevoel alsof ik niet meer uit de zetel kon komen omdat mijn spieren zo slap als iets waren.Ik had ook weinig gevoel in men vingers en kreeg een aangename warmte over me heen.Kort nadien begon er een film op tv:National Treasure.Toen de film een goeie 20 min bezig was werd ik echt meegezogen in het verhaal en de tijdsgeest van die tijd (de fundamenten van het moderne Amerika).Als het reclameblok zich aandiende verschoot ik me echt een bult,omdat ik helemaal niet meer wist dat het een film op tv was.Ik zag op een gegeven ogenblik in een soort tunnelzicht en kon enkel het beeld op tv zuiver zien en lette ook op alle mogelijke details in de film die je anders nooit zou zien.De rest van de kamer zag ik 4-5 keer na elkaar en ook zeer mooie cirkelbewegingen waren merkbaar.Het waren voor mij persoonlijk geen zware paddestoelen en het zou gerust nog wat zwaarder mogen geweest zijn.Heb nog een 2e film gezien maar toen was het beste al achter de rug.Op een gegeven ogenblik ook een soort kring van kussens gemaakt op de grond om dan op te gaan liggen en vandaar uit door mijn veluxraam naar de sterren te kunnen kijken.Als ik er nu zo over nadenk vind ik dat je met paddo’s een beetje terug gaat naar je kinderjaren.Ik heb regelmatig flashbacks gehad uit men kindertijd en dat vond ik op ze’n minst merkwaardig maar wel mooi om nog eens te zien.Rond 3u ben ik in mijn bed gekropen maar nog zeker 2u liggen dromen en nadenken over alle daagse dingen die ik beter zou kunnen aanpakken.Die nacht niet echt lekker geslapen en de dag nadien ook met hoofdpijn wakker geworden maar dat zal allicht gelegen hebben dat naast de thee ik zéér weinig meer gedronken heb en wat uitgedroogd ben wakker geworden.Dus ik kan best concluderen dat het nog eens een fijne paddotijd is geweest.De rest van thee zit in de diepfries voor andere keer.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#18
Leuk man, zo'n duidelijke beschrijving met foto's! Ik heb er zelf ook wel is over gedacht om een recept te plaatsen met foto's. Maar nu hoeft dat dus niet meer. :)
(Mijn methode: Nadat het water goed heet is geworden (kleine bubbeltjes, ik denk minimaal 85 graden) voeg ik de paddo's toe en laat ik het trekken terwijl het op zéér laag vuur staat. Ook 20 minuten. Ik roer af en toe wat. En voor ik de paddosmurrie wegdoen knijp ik het nog even flink uit. Zo zijn er bij iedereen weer wat nuanceverschillen. )

Paddothee is :sunglasses:

O.a. het mooie aan paddothee vind ik dat je gewoon relaxed met een kopje op de bank kunt zitten, lekker wegnippen. En de smaak is heel acceptabel.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#19
Waarom eigenlijk geen waterkoker?
Dat had ik laatst gedaan. Ik moet zeggen dat ik dat over die waterkoker daar voor al had gelezen, maar ik hield rekening met wanneer het water kookte. Ik stopte het ding voordat het het kookpunt bereikte. Dit kan toch ook gewoon?
Is de reden voor geen waterkoker puur omdat je minder controle hebt over de temperatuur van het water of is er iets anders?
E
EscobanLid
01-01-2024, 00:00
#20
De reden waarom ik geen waterkoker gebruik is omdat ik net als Kapitein_x mijn paddo thee altijd zo'n 20 minuten op zacht vuur laat staan.

Bij Evil_kermits guide zal het waarschijnlijk inderdaad over je tekort aan controle over de temperatuur gaan. Heel veel waterkokers kunnen echt in no time op 100 graden zitten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."