Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSan pedro

San pedro

73 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
c
cuber3Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Oh, goed. Alvast bedankt voor de info :)
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb zelf (nog) geen ervaring met het bereiden van san pedro. Maar ik heb wel recepten gezien waar ze de gehele cactus gebruikten. Ik las zelfs van iemand die ook de stekels meekookte, omdat die gewoon zacht zouden worden.
Maar nu ik er over nadenk, ze maakten wel thee, dus de pulp (waar de kern en stekels inzitten) gooiden ze uiteindelijk weg.

En het gaat toch niet alleen om de mescaline? Maar ook om bepaalde alkaloiden(?) Dus wellicht dat er zich in de kern wel alkaloiden bevinden.

IK heb het o.a. over dit recept: http://www.erowid.org/plants/cacti/cact ... ion5.shtml
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik wil ook wel is wat meer weten over de helende kwaliteiten van San Pedro, en dan bedoel ik dus vooral op het fysieke vlak. Ik heb bv last van chronische sinusitis (dat wil zeggen dat aan een kant mijn voorhoofdsholte enigszins verstopt is) Dit is nu al 2 jaar zo, en ik hoop dit op een natuurlijke manier te kunnen helen. En nu las ik iets vrij hoopvols over San Pedro:

"[...]it has unique antimicrobial properties.

Echinopsis pachanoi contains hordenine and ". . .it has been shown that hordenine, N,N-Dimethyl-hydroxyphenylethylamine, exhibits an inhibitory action against at least 18 strains of penicillin resistant Staphylococcus bacteria." "

En wat betreft sinisitus: " A slice of stem is cleaned of thorns, made into a "patch", heated and put onto the forehead "

bron: wikipedia

Nu vraag ik me af of het ook mogelijk is om een san pedro thee/drank te snuiven, of dat, dat echt ongezond is. Ik hoop nog wat meer info te kunnen vinden over de toepassingen van San Pedro.
O
OmiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo!

Ik vroeg me af, is dit geen oplossing om die vieze smaak tegen te gaan:
http://www.miracleberrypill.org/

Lijkt me wel erg gaaf, want natuurlijk is even doorbijten altijd goed, doe ik ook als ik gedroogde paddos wegwerk, maar misschien is dit wel iets om alles te vergemakkelijken! :)

Edit: Hier ook even de erowid pagina bij http://www.erowid.org/herbs/miracle_berry/ :wink:
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#5
Omi zei:
Hallo!

Ik vroeg me af, is dit geen oplossing om die vieze smaak tegen te gaan:
http://www.miracleberrypill.org/

Lijkt me wel erg gaaf, want natuurlijk is even doorbijten altijd goed, doe ik ook als ik gedroogde paddos wegwerk, maar misschien is dit wel iets om alles te vergemakkelijken! :)

Edit: Hier ook even de erowid pagina bij http://www.erowid.org/herbs/miracle_berry/ :wink:
Klik om te vergroten...

Dat hoort zich heel interessant aan, als iemand het wil uitproberen ik hoor graag wat feedback :).
u
user12901258Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Zou wel geniaal zijn, afrikaans besje (:
O
OmiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Flip Trip zei:
Omi zei:
Hallo!

Ik vroeg me af, is dit geen oplossing om die vieze smaak tegen te gaan:
http://www.miracleberrypill.org/

Lijkt me wel erg gaaf, want natuurlijk is even doorbijten altijd goed, doe ik ook als ik gedroogde paddos wegwerk, maar misschien is dit wel iets om alles te vergemakkelijken! :)

Edit: Hier ook even de erowid pagina bij http://www.erowid.org/herbs/miracle_berry/ :wink:
Klik om te vergroten...

Dat hoort zich heel interessant aan, als iemand het wil uitproberen ik hoor graag wat feedback :).
Klik om te vergroten...


Ja, ik wil het graag eens uitproberen, maar heb helaas niet nu of in een paar weken tijd San Pedro tot mn beschikking, ik ben nog aan het sparen om eens van dat poeder uit Peru te bestellen! :wink:

Dat die bessen werken is gelukkig wel feit, maar ik heb dus nog geen ervaring met cactus en zou dus ook niet weten hoe die smaak reageerd op die vervormde smaak van die bessen/pillen.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#8
mellowWw zei:
Tripreportje? :)

Hoeveel had je genomen?

Ben steeds nieuwschieriger naar dit middel.

:wave:
Klik om te vergroten...

Ik heb thee gezet van deze cactus, die 19 cm lang was en 5 cm in diameter. Eerst was ik van plan om minsten 40 cm te nemen, totdat ik o.a. dit las op azarius (ik quote mezelf):

"Hier een link naar azarius, waar de 2e recensie van ene John wel interessant is om te lezen. Dit met betrekking tot hoe hevig een geringe(?) hoeveelheid kan zijn: http://www.azarius.nl/smartshop/psyched ... san_pedro/

Daar schrijft een ervaren tripper dat hij met een cactus van 30 bij 5 een zware trip had beleefd, terwijl hij maar 2/3 tot zich had genomen. Oftewel 30 maal 5= 150, en daar 2/3 van is 100.
Dus ik bedacht dat als ik mijn 19 maal 5=95 klaar zou maken, dat ik dan toch ook wel een heel eind zou kunnen komen. Zeker als je bedenkt dat ik bij andere middelen doorgaans makkelijk trip.

Maar ik kreeg dus niet een full blown trip. Er zijn natuurlijk verschillende mogelijke redenen voor aan te wijzen.
De potentie van de cactus kan verschillen. Maar ik denk dat het vooral met de bereidingswijze te maken heeft. Zo heb ik bewust geen zuur (citroensap) gebruikt, terwijl dat wel een ideale manier is om de werkzame stoffen eruit te trekken. Wat me niet bevalt aan dat zuur toevoegen is dat je niet precies weet wat het effect van dat zuur is op de werkzame stoffen (heeft het effect op de helende eigenschappen?) En die paar citroenen die je maag te verwerken krijgt, hoe goed is dat?
Maar een volgende keer ga ik het misschien wel met zuur proberen om zelf te ondervinden wat het effect is. Dus ik ben niet conservatief wat dat betreft, maar ik wil zoveel mogelijk opties onderzoeken.

Maar nu ik dus zo'n cactus versneden/ontleed heb, snap ik ook al die recepten veel beter. Ik zag nu met eigen ogen (en dat had ik nooit begrepen) dat de huid van de cactus niet groen is, maar doorzichtig! Dus al dat groene wat je ziet zijn werkzame stoffen onder de huid. Nu ik dat weet, zal ik de volgende keer veel beter in staat zijn om de huid te verwijderen. En ik zal mezelf ook een beter tangetje aanschaffen om de naalden te verwijderen. Dit soort dingen leer je toch het beste in de praktijk.

Dus ik zag deze eerste keer ook echt als een 'doe en leer'-proces. Ik had dus ook geen hooggespannen verwachtingen van de trip. Het is niet interessant genoeg om er een report over te schrijven. Maar de volgende keer doe ik dat misschien wel.
Om aan het minimumbestelbedrag te komen moest ik namelijk 3 cactussen bestellen. Dus het kan best zijn dat ik over een week of 2 weer is een poging doe. Wellicht dat ik het dan ga eten. En eventueel ipv 1 die 2 cactussen ga bereiden (en langzaam met tussenpozen tot mij neem), en wat ik overhoud dat kan ik dan nog invriezen (al dan niet in theevorm.)

Ik was trouwens voor een flink aantal uren wel duidelijk aan het trippen, maar het kwam nooit echt van de grond. Soms zag ik achter mijn ogen heel mooie dingen en voelde ik een bepaalde warmte in mijn lichaam, en dan dacht ik 'ja, nu breekt het aan.' Maar dan ebde het na 2 minuten toch weer weg.
Maar al met al, heb ik het best wel naar mijn zin gehad. In mijn slaapzak zittend op de bank. Muziekje erbij... :)
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#9

Vers uit de doos.

Het werd niet helemaal wat ik gehoopt had (qua sterkte), dus de volgende keer ga ik het op een iets andere manier bereiden, wellicht gewoon eten (nu had ik thee gemaakt. Naja, thee - het was een snotachtige substantie wat men San Pedro thee noemt.) :P
Maar opzich heb ik, al met al, wel een relaxte avond/nacht gehad...
m
mellowWwLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je qoute had ik idd gelezen, klinkt inderdaad vrij heavy dat verhaal van John.
Had je last van je maag gekregen trouwens nu? Of viel dat nog wel mee?

Ondanks dat je zelf aangeeft dat het niet heel bijzonder was, klinkt het toch wel als een mooie 'trip' voor zo ver je daar van kan spreken.. :) .

:) Komt zeker op m'n to-do lijstje..

Bedankt voor de uitleg.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#11
^Om de 8 a 10 minuten nam ik een flinke slok. Op een gegeven moment begon ik me wel redelijk misselijk te voelen, vooral als ik net een slok had genomen. De slok opzichzelf vond ik (hoewel erg vies) toch wel te doen, maar dat gevoel wat er direct na komt als het richting je maag gaat, dat was naar. Dus ik nam eerst een slok en dan pas na 5 seconden kreeg ik zo'n 'ieuuw jakkes gevoel,' alsof je lichaam aangeeft: 'dit is niet gezond!'

Maar ik heb uiteindelijk niet hoeven overgeven, hoewel ik daar wel helemaal mentaal op voorbereid was. Zeker sinds ik bij m'n laatste paddotrip (enkele maanden geleden) moest overgeven (wat erg opluchte), heb ik helemaal vrede met het kotsproces. :grin:
m
mellowWwLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heb je het gemaakt volgens de door jou geplaatste link?

http://www.erowid.org/plants/cacti/cact ... ion5.shtml

:flushed: Toch een behoorlijk werk, vooral dat 4/5 uur laten staan trekt me niet echt aan, in de zin van 'vernietigen van mescaline' door de hoge temperaturen..

Misschien een idee om hier 'het grote San Pedro/ Peyote' topic te openen met de daarin door jullie beschreven manieren van bereiden van de Peyote / San Pedro cactus. :)
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#13
mellowWw zei:
Heb je het gemaakt volgens de door jou geplaatste link?

http://www.erowid.org/plants/cacti/cact ... ion5.shtml

:flushed: Toch een behoorlijk werk, vooral dat 4/5 uur laten staan trekt me niet echt aan, in de zin van 'vernietigen van mescaline' door de hoge temperaturen..

Misschien een idee om hier 'het grote San Pedro/ Peyote' topic te openen met de daarin door jullie beschreven manieren van bereiden van de Peyote / San Pedro cactus. :)
Klik om te vergroten...

Met enkele detailverschillen heb ik dat wel zo gedaan.

Maar ik heb die andere 2 cactussen enkele dagen geleden ook tot thee gemaakt (staat nu in de vriezer voor minimaal een week. Niet omdat het moet rijpen ofzo :grin: , maar omdat ik niet meteen weer wil trippen.) En die tweede keer ben ik veel grondiger te werk gedaan. Dat wil zeggen dat ik alle naalden heb verwijderd en de kern en het grootste gedeelte van de witte binnenlaag. Dus wat ik in de pan kookte was bijna alleen maar groen spul. De toekomst moet dus nog uitwijzen wat het resultaat is, maar ik heb er alle vertrouwen in.
Het idee om zoveel mogelijk weg te snijden heb ik van dit recept (van een sjamaan): http://www.erowid.org/plants/cacti/cact ... ion1.shtml

Ik heb dus een beetje wat recepten gecombineerd, en mijn eigen inzichten toegevoegd. Zo heb ik bijvoorbeeld ontdekt dat de naalden (dat zijn clusters van meerdere naalden) het makkelijkst verwijderd kunnen worden met een pincet (door een bepaalde draaibeweging.) Vervolgens heb ik de cactus(en) in plakken gesneden en dan kun je het makkelijkst bij elke plak de transparante huid verwijderen door er eerst een beetje met je nagel onder te pielen. Daarna heb ik met een aardappelschilmesje zoveel mogelijk wit spul erbij weggesneden.
Daarna de boel met heet water in de blender, zodat het geheel lekker mengt.
En toen het kookproces, en ja dat is best langdurig. Maar van alle recepten die ik lees is 4 uur toch wel zo'n beetje de minimumkooktijd.

Je kunt het natuurlijk ook vers eten en dus geen thee maken. Dat bespaart je iig veel kooktijd. Ik heb zelf begrepen dat thee iets makkelijker weg te krijgen is, dan het vers eten van stukjes. Wellicht dat, dat ook een van de redenen is waarom in veel traditionele San Pedro rituelen (in Zuid Amerika) thee wordt gedronken en niet verse San Pedro. Er zullen ongetwijfeld wel rituelen zijn waarbij San Pedro vers wordt gegeten, zoals ik ook wel heb gehoord van rituelen waarbij peyote vers wordt gegeten. Maar het is dus niet zo dat thee maken een typisch westerse methode is, voor mensen die geen zin hebben om langdurig te kauwen.

En zou verhitting schade aanrichten aan de werkzame stoffen? Dat weet ik eigenlijk niet. Misschien dat het 'scheikundig' gezien wel zo is. Maar ik lees op het net toch ook dat langer koken tot betere resultaten kan leiden.

Dit is bijvoorbeeld een quote van een San Pedro-heler die het lang koken verdedigt:

"Most shamans peel and cut the cactus then boil it for between four and eight hours. They may also add alcohol and sometimes other plants or ingredients. I cook mine for twenty hours, however, so it is much stronger and also means that people are less likely to vomit when they drink it. Other San Pedro brews feel weak to me now and rarely give the same visions."

bron: http://www.erowid.org/plants/cacti/cact ... ngs1.shtml

De laatste keer dat ik thee heb gemaakt ben ik al met al wel een hele werdag bezig geweest. Ruim vier uur koken, daarna de thee zeven en daarna nog inkoken (omdat het nog iets te veel was.) En daarvoor dus dat versnijden van die cactus, wat niet zo snel ging omdat ik ook een beetje aan het verkennen was. Ik moest er nog een beetje handigheid in krijgen.

Man wat een stuk tekst weer. :) Ik hoop dat iig iemand er nog iets aan heeft. :wave:

edit: ook wel aardig was iets wat ik ergens las. Namelijk dat sommige sjamanen nog een aparte thee zetten van de huid. En die wordt dan ook gedronken tijdens het ritueel, zodat je juist gaat overgeven. Sommige sjamanen hechten blijkbaar heel erg aan de helende werking van het overgeven.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#14
WOw man, ook al ff niet meer trippen? Nog spirituele trippers dat zoiets aanvoelen, te stoppen? Er ff met te kappen?
Mooi report, als het van jou komt is het altijd zuiver. Blij dat je nu het gewenst effect eruit hebt kunnen halen, en zoveel uit jezelf hebt kunnen halen.
Moge de lift down als wijsheid in je leven komen aangedrukt man, meen ik oprecht.

Deze zin blijft bij me hangen, en dat zal nog even blijven hangen:

Maar het herkennen van die ellende en daar geraakt door worden is tegelijkertijd een teken van Liefde.
Klik om te vergroten...

DAt is eentje om door te geven aan de komende generaties.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."