Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSan pedro

San pedro

73 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
B
BymoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Weet iemand of het illegaal is om thuis een san pedro en een peyote te hebben in België?
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ok, de thee is genuttigd.
En deze keer was het dan ook een 'echte' trip, en dus niet half-half.
Dus blijkbaar heeft het opschroeven van de dosis en/of het aanpassen van de bereidingswijze zijn effect.

Ik zal maar niet te veel op de trip ingaan, want om het goed uit te leggen heb ik wel een a4tje nodig. En daar heb ik nu niet zoveel zin in, en bovendien, de trip was afgelopen nacht/ochtend (heb nog niet geslapen) dus het moet ook allemaal bezinken.

Interessant was dat ik de trip redelijk goed kon sturen. Daar bedoel ik mee dat ik ervoor kon kiezen om me bijvoorbeeld te verliezen in mijn kamerplant, of de smaak van een banaan, of muziek. Maar ik heb er voornamelijk voor gekozen om als het ware af te dalen in mijn lichaam, met gesloten ogen. En zo kwam ik uit bij bepaalde negativiteit die ik voelde als iets drukkends in mijn hart (chakra), en daar heb ik, met wat onderbrekingen, een flink aantal uren 'rondgehangen'. En hoe vrolijk alles leek met mijn ogen open (de hele kamer had iets zonnigs) zo veel ellende zag ik achter mijn gesloten ogen. Tenminste als ik bij dat drukkende gevoel bleef. Echt hel-achtig, pure ellende. Ik zal jullie, en mijn, gemoed niet verpesten door hier expliciete beschrijvingen te geven.
Ik had het gevoel dat ik door het voelen/zien van deze shit als het ware op slag een oud krakkemikkig mannetje werd. De gedachte dat ik de volgende ochtend grijs haar zou hebben leek mij niet eens zo ongeloofwaardig. :P Maar blijkbaar was er toch ergens diep in mij een vertrouwen dat dit zeer nuttig was, om hier bij te blijven, dat het dus helend was.

Typisch was dat ik niet geplaagd werd door deze ellende, maar dat ik er voor koos om het onder ogen te zien. Dus zodra ik mijn ogen opende kon ik probleemloos genieten van bijvoorbeeld een kaarsvlam, om vervolgens relaxed een glaasje water te halen (heel veel water)

Uiteindelijk ervoer ik die negativiteit in mijn hart niet langer als strikt negatief. Ja, het verwees naar ellende in de wereld en in mijzelf. Maar het herkennen van die ellende en daar geraakt door worden is tegelijkertijd een teken van Liefde. Dus door bij datgene te blijven wat is en niet te vluchten in droomwerelden is het echt mogelijk om kracht en liefde in het hier en nu te ervaren. Echte Liefde is alleen in het hier en nu.
En nu voel ik nog wel lichtelijk dat gevoel in mijn hart. Ellende heeft ook zijn plaats, en de beste, meest gezonde plaats is in het hart. :)

Het was niet zo dat ik de trip helemaal in vreugde ofzo afsloot. Die verkeerde indruk wil ik niet wekken. Maar ik voelde me zeker wel voldaan.
Maar dit moet eerst maar is allemaal flink bezinken en zijn plaats krijgen.

Ach, nu heb ik toch een mini-reportje geschreven. :)
Misschien is het wel iets té vers van de pers, en lees ik dit volgende week met gefronste wenkbrauwen terug. :P Maar, dat zal wel meevallen.

En mocht het zo zijn dat kapitein-x vanaf binnenkort niet/zeer weinig op dit forum te zien is, dan komt dat omdat het in mijn planning staat om is een jaar lang niet te trippen, en me met een aantal andere/leuke/belangrijke zaken bezig te houden.

groetjes van kapitein-x, die over een uurtje al zijn bedje inkruipt en dan heel lang en lekker gaat slapen... :hearteyes:
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik kwam even geleden langs een site waar ze redelijk goedkoop san pedro verkopen. En zodoende ben ik me er ook wat meer in gaan verdiepen via het internet. Wellicht dat ik eens is een reis naar San Pedro ga ondernemen. :)

Wat zo al speurende bij me opviel was de grote uiteenlopendheid van de doseeradviesen. In het Engels zag ik dat vaak een 'foot' (=c.a. 30,5 cm) wordt geadviseerd. Maar hier en elders lees ik ook wel dat het dubbele een goede dosis is. En nu bedacht ik: het heeft natuurlijk ook wel enorm met de doorsnede van de cactus te maken! Dat is toch wel iets om op te letten. Dat kan qua volume ook wel de helft schelen.

Maar ja, als ik hier is serieus mee bezig ga dan probeer ik uiteraard wel voorzichtig te werk te gaan. Dus ongeacht de doorsnede van de cactus neem ik echt niet meer dan 40 cm. En wellicht dat ik dat dan weer in 2 porties verdeel, waar ik een geruime tijd tussenhoud.

Hier een link naar azarius, waar de 2e recensie van ene John wel interessant is om te lezen. Dit met betrekking tot hoe hevig een geringe(?) hoeveelheid kan zijn: http://www.azarius.nl/smartshop/psyched ... san_pedro/

Dat bereiden lijkt me ook een kunst opzich. Ik zit er zelf wel over te denken om er eventueel thee van te zetten, hoewel ik ook wel de risico's zie dat dit kan 'mislukken.' Maar het koken opzich hoeft volgens mij niet slecht te zijn voor de materie, zoals ook paddothee tot prachtige dingen kan leiden. Maar goed, dit is allemaal geredeneerd vanaf mijn bureaustoel. :P

Als ik het is ga doen, dan breng ik wel verslag uit over de resultaten van mijn onderneming. :sunglasses:
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat san pedro poeder, zie ik nu, ziet er idd ook wel interessant uit. Als 1 trip ongeveer 50 gram is, dan valt de prijs ook enorm mee.
Over die bitterheid: het heeft toch ook wel zijn charme lijkt me dat je er echt even moeite voor moet doen om één te worden met San Pedro. Alles in van die capsules stoppen trekt me niet echt aan. Alhoewel, als je door de bitterheid te vroeg moet overgeven, dan zou dat ook wel weer jammer zijn - 'had ik toch maar...' :)

Ach, misschien is dat idee van bitterheid nemen en heling ontvangen enzo ook maar een mythe van conservatievelingen. Zo las ik laatst een verslag van iemand die overdag ayahuasca had genomen (ipv 's avonds [foei!] :grin: .) En weet je wat? Het was een enorm helende trip. :)

Dus misschien is dat cactus-bitterheid-verhaal wel net zo'n beperkende mythe. Wellicht, maar gevoelsmatig wil ik iig de eerste keer wél volledig ervaren hoe vies, vies kan zijn. :P
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#5
kapitein-x zei:
Dat san pedro poeder, zie ik nu, ziet er idd ook wel interessant uit. Als 1 trip ongeveer 50 gram is, dan valt de prijs ook enorm mee.
Over die bitterheid: het heeft toch ook wel zijn charme lijkt me dat je er echt even moeite voor moet doen om één te worden met San Pedro. Alles in van die capsules stoppen trekt me niet echt aan. Alhoewel, als je door de bitterheid te vroeg moet overgeven, dan zou dat ook wel weer jammer zijn - 'had ik toch maar...' :)

Ach, misschien is dat idee van bitterheid nemen en heling ontvangen enzo ook maar een mythe van conservatievelingen. Zo las ik laatst een verslag van iemand die overdag ayahuasca had genomen (ipv 's avonds [foei!] :grin: .) En weet je wat? Het was een enorm helende trip. :)

Dus misschien is dat cactus-bitterheid-verhaal wel net zo'n beperkende mythe. Wellicht, maar gevoelsmatig wil ik iig de eerste keer wél volledig ervaren hoe vies, vies kan zijn. :P
Klik om te vergroten...

Ik heb San Pedro uit Peru waar 15 gram een goede trip is. Verschilt per oogst denk ik.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#6
^ Lijkt me niet, aangezien het zelfs in de V.S. ook toegestaan is. Of je het ook mag bereiden en innemen dat is weer een ander verhaal. In Amerika is dat meen ik alleen voor bepaalde religieuze groeperingen.

Ik weet eigenlijk niet precies hoe het nu in Nederland is geregeld, of je alleen zo'n cactus mag bezitten of dat je het ook mag gebruiken (al dan niet in een religieuze setting.)
Als het ook legaal is om te gebruiken, dan kan ik me voorstellen dat er ook meer smartshops zullen komen die san pedro poeder gaan verkopen.
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#7
San Pedro zal hoogstwaarschijnlijk niet verboden zijn in belgie, peyeto zou eerder verboden kunnen zijn. Daarnaast is het gebruik van drugs zo goed als nergens in europa strafbaar, het bezit en verhandelen daarentegen wel. Ik denk dat je in nederland wel cactus mag bezitten, maar net zoals het met paddos was geen bewerkte, dus dat met die poeder in de smartshop zal hoogstwaarschijnlijk niet doorgaan.
B
BymoLid
01-01-2024, 00:00
#8
België

In België verschijnen nieuwe wetten in het Belgisch Staatsblad. Ze zijn van kracht door het Koninklijk Besluit.
In RD 22.01.1998 kunnen we mescaline terugvinden onder hoofdstuk II, wat het bezit, kopen, verkopen, bereiden, bewerken, verwerken, verstrekken afleveren, vervoeren, vervaardigen van mescaline verboden maak.

In RD 29.08.1997 vinden we Trichocereus spp en Lophophora Williamsii terug in het zogenaamd Plantendecreet: “Considering the urgent necessity motivated by the situation found after an examination by the Food Inspection (following a complaint from the General Secretariat of Prevention Policy), it was established that several sales outlets – so-called “smart-shops” – offer products by the name of “eco-drugs”, “smart-pills”, “energy-drinks”, “pep-drinks”, …, of which some have been prepared using potentially toxic plants. Suchlike products may cause grave harm to their consumers. This Royal Decree is indispensable to take quick legal actions when necessary, and to prohibit, confiscate and destroy these dangerous plants. […]” Het is duidelijk dat de Belgische overheid niet dol is op smartshops en deze probeert tegen te houden.

Het Plantendecreet kent vier lijsten van gereguleerde planten:
• gevaarlijke planten die niet mogen gebruikt worden als voeding.
• het plukken van wild voorkomende medicinale en eetbare paddenstoelen.
• planten die gebruikt worden bij voorschrift.(pil, tablet, capsule etc.)

CACTI

RD 29.08.1997 maakt het illegaal om de volgende cacti te gebruiken om te eten.
• peyote (Anhalonium lewinii Hennig)
• Lophophora wiliamsii (Lem. Ex Salm-Dyck) J.M. Coult);
• Trichocereus spp.

RD 22.01.1998 maakt het illegaal om volgende cacti te importeren, exporteren, en te vervaardigen (wat we kunnen interpreteren als kweken), bezitten, ruilen, verkopen of kopen:
• Peyote (Lophophora williamsii/Anhalonium lewinii)

RD 22.01.1998 reguleert het bezig van mescaline (in alle vormen, bv. hydrochloride)

Besluit: Men kan dus Trichocereus spp (waaronder San Pedro dus valt) kopen, verkopen en kweken, maar men mag deze niet consumeren. Het bezit van Peyote is dus helemaal verboden.
c
cuber3Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben van plan om het binnenkort eens te proberen met San Pedro.
Rouw opeten lijkt me vrij ondoenbaar, dus ik ben van plan om het te koken en er een soort drank van te maken.
Nu heb ik gelezen dat de hoogste concentraties mescaline net onder de 'schil' van de cactus zitten, en dat de kern van de cactus helemaal geen mescaline bevat.
Zou het dan best zijn om de kern eruit te snijden, al de rest in de mixer te gooien, te mixen tot een poeder (of papje, ik neem aan dat er wel een hoop water inzit)? Of gewoon in stervormige schijfjes te snijden en die zo in de pot gooien?
Hoe lang moet je het ongeveer koken, en zijn er dingen die je zeker niet mag doen, of net wel moet doen om ervoor te zorgen dat er geen mescaline verloren gaat?

Ik lees verschillende dingen. Vb de ene bron zegt 4u koken op een laag vuur, terwijl de andere zegt dat je het meer dan 24 uur moet laten koken. En sommigen voegen ook nog citroensap enzo bij tijdens het koken (is dit voor de smaak of heeft het een bepaald nut met die zuren ofzo?)
Dan lees ik ook nog dat sommigen de cactusschijfjes meermaals bevriezen en ontdooien om de celwanden te breken. Dit is toch niet vereist als je het gaat koken, of wel?
En de dosissen verschillen ook enorm (zoals hierboven al eens gezegd is).
Ik neem aan dat de enige manier om er achter te komen hoe potent je cactus is, het uitproberen is...
Hoeveel zouden jullie (in cm. San Pedro, Trichocereus Pachanoi) aanraden?
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#10
cuber3 zei:
Ik ben van plan om het binnenkort eens te proberen met San Pedro.
Rouw opeten lijkt me vrij ondoenbaar, dus ik ben van plan om het te koken en er een soort drank van te maken.
Nu heb ik gelezen dat de hoogste concentraties mescaline net onder de 'schil' van de cactus zitten, en dat de kern van de cactus helemaal geen mescaline bevat.
Zou het dan best zijn om de kern eruit te snijden, al de rest in de mixer te gooien, te mixen tot een poeder (of papje, ik neem aan dat er wel een hoop water inzit)? Of gewoon in stervormige schijfjes te snijden en die zo in de pot gooien?
Hoe lang moet je het ongeveer koken, en zijn er dingen die je zeker niet mag doen, of net wel moet doen om ervoor te zorgen dat er geen mescaline verloren gaat?

Ik lees verschillende dingen. Vb de ene bron zegt 4u koken op een laag vuur, terwijl de andere zegt dat je het meer dan 24 uur moet laten koken. En sommigen voegen ook nog citroensap enzo bij tijdens het koken (is dit voor de smaak of heeft het een bepaald nut met die zuren ofzo?)
Dan lees ik ook nog dat sommigen de cactusschijfjes meermaals bevriezen en ontdooien om de celwanden te breken. Dit is toch niet vereist als je het gaat koken, of wel?
En de dosissen verschillen ook enorm (zoals hierboven al eens gezegd is).
Ik neem aan dat de enige manier om er achter te komen hoe potent je cactus is, het uitproberen is...
Hoeveel zouden jullie (in cm. San Pedro, Trichocereus Pachanoi) aanraden?
Klik om te vergroten...
Ik zou 1 san pedro van 20-30cm proberen om te beginnen. Op Azarius staat beter uitgelegd hoeveel je moet nemen. Citroensap verbeterd de opname van alcoide in water, daar proef je niks van. Verder haal je de stekels en het buitenste schilletje eraf (niet dat groene kleverige spul, daar zit de meeste mescaline in), dat schilletje is ongeveer een milimeter dik en lijkt op kaarsvet ofzoiets. Dan snij je de cactus in stukjes. Kook je dat 3-4 uur op zacht vuur en dan filter je de troep eruit, dus of je alles kookt of niet maakt weinig uit. Alleen door de blender doen is echt te smerig voor woorden. Drink er ongezoete grapefruitsap bij, dan nog is het onmenselijk smerig.

Dat buitenste schilletje wat je eraf moet halen heb ik gelezen dat je daar maagkrampen van kunt krijgen, maar heb het ook een paar keer geprobeerd met dat schilletje en ben er zelf niet ziek van geworden ofzo. Alleen heb ik 1 keer gehad dat ik na een dik uur die zooi uitgekotst heb, maar daarna was het een perfecte trip. Je kan die cactussen overigens bestellen bij cactusplaza.nl, is goedkoper dan een smartshop.
c
cuber3Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Oh, goed. Alvast bedankt voor de info :)
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb zelf (nog) geen ervaring met het bereiden van san pedro. Maar ik heb wel recepten gezien waar ze de gehele cactus gebruikten. Ik las zelfs van iemand die ook de stekels meekookte, omdat die gewoon zacht zouden worden.
Maar nu ik er over nadenk, ze maakten wel thee, dus de pulp (waar de kern en stekels inzitten) gooiden ze uiteindelijk weg.

En het gaat toch niet alleen om de mescaline? Maar ook om bepaalde alkaloiden(?) Dus wellicht dat er zich in de kern wel alkaloiden bevinden.

IK heb het o.a. over dit recept: http://www.erowid.org/plants/cacti/cact ... ion5.shtml
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik wil ook wel is wat meer weten over de helende kwaliteiten van San Pedro, en dan bedoel ik dus vooral op het fysieke vlak. Ik heb bv last van chronische sinusitis (dat wil zeggen dat aan een kant mijn voorhoofdsholte enigszins verstopt is) Dit is nu al 2 jaar zo, en ik hoop dit op een natuurlijke manier te kunnen helen. En nu las ik iets vrij hoopvols over San Pedro:

"[...]it has unique antimicrobial properties.

Echinopsis pachanoi contains hordenine and ". . .it has been shown that hordenine, N,N-Dimethyl-hydroxyphenylethylamine, exhibits an inhibitory action against at least 18 strains of penicillin resistant Staphylococcus bacteria." "

En wat betreft sinisitus: " A slice of stem is cleaned of thorns, made into a "patch", heated and put onto the forehead "

bron: wikipedia

Nu vraag ik me af of het ook mogelijk is om een san pedro thee/drank te snuiven, of dat, dat echt ongezond is. Ik hoop nog wat meer info te kunnen vinden over de toepassingen van San Pedro.
O
OmiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hallo!

Ik vroeg me af, is dit geen oplossing om die vieze smaak tegen te gaan:
http://www.miracleberrypill.org/

Lijkt me wel erg gaaf, want natuurlijk is even doorbijten altijd goed, doe ik ook als ik gedroogde paddos wegwerk, maar misschien is dit wel iets om alles te vergemakkelijken! :)

Edit: Hier ook even de erowid pagina bij http://www.erowid.org/herbs/miracle_berry/ :wink:
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#15
Omi zei:
Hallo!

Ik vroeg me af, is dit geen oplossing om die vieze smaak tegen te gaan:
http://www.miracleberrypill.org/

Lijkt me wel erg gaaf, want natuurlijk is even doorbijten altijd goed, doe ik ook als ik gedroogde paddos wegwerk, maar misschien is dit wel iets om alles te vergemakkelijken! :)

Edit: Hier ook even de erowid pagina bij http://www.erowid.org/herbs/miracle_berry/ :wink:
Klik om te vergroten...

Dat hoort zich heel interessant aan, als iemand het wil uitproberen ik hoor graag wat feedback :).
u
user12901258Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Zou wel geniaal zijn, afrikaans besje (:
O
OmiLid
01-01-2024, 00:00
#17
Flip Trip zei:
Omi zei:
Hallo!

Ik vroeg me af, is dit geen oplossing om die vieze smaak tegen te gaan:
http://www.miracleberrypill.org/

Lijkt me wel erg gaaf, want natuurlijk is even doorbijten altijd goed, doe ik ook als ik gedroogde paddos wegwerk, maar misschien is dit wel iets om alles te vergemakkelijken! :)

Edit: Hier ook even de erowid pagina bij http://www.erowid.org/herbs/miracle_berry/ :wink:
Klik om te vergroten...

Dat hoort zich heel interessant aan, als iemand het wil uitproberen ik hoor graag wat feedback :).
Klik om te vergroten...


Ja, ik wil het graag eens uitproberen, maar heb helaas niet nu of in een paar weken tijd San Pedro tot mn beschikking, ik ben nog aan het sparen om eens van dat poeder uit Peru te bestellen! :wink:

Dat die bessen werken is gelukkig wel feit, maar ik heb dus nog geen ervaring met cactus en zou dus ook niet weten hoe die smaak reageerd op die vervormde smaak van die bessen/pillen.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#18
mellowWw zei:
Tripreportje? :)

Hoeveel had je genomen?

Ben steeds nieuwschieriger naar dit middel.

:wave:
Klik om te vergroten...

Ik heb thee gezet van deze cactus, die 19 cm lang was en 5 cm in diameter. Eerst was ik van plan om minsten 40 cm te nemen, totdat ik o.a. dit las op azarius (ik quote mezelf):

"Hier een link naar azarius, waar de 2e recensie van ene John wel interessant is om te lezen. Dit met betrekking tot hoe hevig een geringe(?) hoeveelheid kan zijn: http://www.azarius.nl/smartshop/psyched ... san_pedro/

Daar schrijft een ervaren tripper dat hij met een cactus van 30 bij 5 een zware trip had beleefd, terwijl hij maar 2/3 tot zich had genomen. Oftewel 30 maal 5= 150, en daar 2/3 van is 100.
Dus ik bedacht dat als ik mijn 19 maal 5=95 klaar zou maken, dat ik dan toch ook wel een heel eind zou kunnen komen. Zeker als je bedenkt dat ik bij andere middelen doorgaans makkelijk trip.

Maar ik kreeg dus niet een full blown trip. Er zijn natuurlijk verschillende mogelijke redenen voor aan te wijzen.
De potentie van de cactus kan verschillen. Maar ik denk dat het vooral met de bereidingswijze te maken heeft. Zo heb ik bewust geen zuur (citroensap) gebruikt, terwijl dat wel een ideale manier is om de werkzame stoffen eruit te trekken. Wat me niet bevalt aan dat zuur toevoegen is dat je niet precies weet wat het effect van dat zuur is op de werkzame stoffen (heeft het effect op de helende eigenschappen?) En die paar citroenen die je maag te verwerken krijgt, hoe goed is dat?
Maar een volgende keer ga ik het misschien wel met zuur proberen om zelf te ondervinden wat het effect is. Dus ik ben niet conservatief wat dat betreft, maar ik wil zoveel mogelijk opties onderzoeken.

Maar nu ik dus zo'n cactus versneden/ontleed heb, snap ik ook al die recepten veel beter. Ik zag nu met eigen ogen (en dat had ik nooit begrepen) dat de huid van de cactus niet groen is, maar doorzichtig! Dus al dat groene wat je ziet zijn werkzame stoffen onder de huid. Nu ik dat weet, zal ik de volgende keer veel beter in staat zijn om de huid te verwijderen. En ik zal mezelf ook een beter tangetje aanschaffen om de naalden te verwijderen. Dit soort dingen leer je toch het beste in de praktijk.

Dus ik zag deze eerste keer ook echt als een 'doe en leer'-proces. Ik had dus ook geen hooggespannen verwachtingen van de trip. Het is niet interessant genoeg om er een report over te schrijven. Maar de volgende keer doe ik dat misschien wel.
Om aan het minimumbestelbedrag te komen moest ik namelijk 3 cactussen bestellen. Dus het kan best zijn dat ik over een week of 2 weer is een poging doe. Wellicht dat ik het dan ga eten. En eventueel ipv 1 die 2 cactussen ga bereiden (en langzaam met tussenpozen tot mij neem), en wat ik overhoud dat kan ik dan nog invriezen (al dan niet in theevorm.)

Ik was trouwens voor een flink aantal uren wel duidelijk aan het trippen, maar het kwam nooit echt van de grond. Soms zag ik achter mijn ogen heel mooie dingen en voelde ik een bepaalde warmte in mijn lichaam, en dan dacht ik 'ja, nu breekt het aan.' Maar dan ebde het na 2 minuten toch weer weg.
Maar al met al, heb ik het best wel naar mijn zin gehad. In mijn slaapzak zittend op de bank. Muziekje erbij... :)
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#19

Vers uit de doos.

Het werd niet helemaal wat ik gehoopt had (qua sterkte), dus de volgende keer ga ik het op een iets andere manier bereiden, wellicht gewoon eten (nu had ik thee gemaakt. Naja, thee - het was een snotachtige substantie wat men San Pedro thee noemt.) :P
Maar opzich heb ik, al met al, wel een relaxte avond/nacht gehad...
m
mellowWwLid
01-01-2024, 00:00
#20
Je qoute had ik idd gelezen, klinkt inderdaad vrij heavy dat verhaal van John.
Had je last van je maag gekregen trouwens nu? Of viel dat nog wel mee?

Ondanks dat je zelf aangeeft dat het niet heel bijzonder was, klinkt het toch wel als een mooie 'trip' voor zo ver je daar van kan spreken.. :) .

:) Komt zeker op m'n to-do lijstje..

Bedankt voor de uitleg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."