Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWel of geen paddos?

Wel of geen paddos?

34 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
Devils RejectLid
01-01-2024, 00:00
#1
En als ik wel neem hoeveel kan ik dan het beste nemen?
Ben 1m65 en 52kg. :wave:
D
Devils RejectLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi allemaal,

echt super bedankt voor het advies en de info!
Ik wil wel even zeggen dat ik 21 jaar ben gewoon volwassen dus.. attans volwassen genoeg :wink: en woon ook al in me eigen huisje.
Denk al 2 jaar na over paddo's gewoon omdat het mij facineert een trip en de verhalen erover.
Ik luister wel degelijk naar jullie goed bedoelde adviezen trouwens.
En ik zal ook zeker niet aan een trip beginnen op een slechte dag
maar alleen als ik echt een leuke, fijne stemming heb.
Ik zou het absoluut niet doen om aan me gevoelens en depressie te ontkomen.
En het is ook zeker geen impulsieve handeling van mij "als" ik het doe aangezien
ik er al 2 jaar overna denk. Ik wou me er gewoon iets meer in gaan verdiepen.
Wel jammer inderdaad dat verbod, daar komt vaak meer slechts dan goeds van!

Het lijkt mij juist extra gaaf in een bos maar misschien geen goed idee voor
een eerste keer.
Maar als ik de horror film Shrooms zie lijkt het me wel erg trippie zo in het bos. :hearteyes:

Mvg,
Reject
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#3
KurikintonFox zei:
BT2303 zei:
Wat je ook doet, luister iig niet naar KurikintonFox, want die heeft nog wel eens de nare gewoonte om 'advies' te geven wat nergens op slaat. Ook vinden sommige mensen dat je er misschien goede inzichten van kunt gaan krijgen in je leven, maar mijn mening is dat je dit alleen kunt bereiken als je meer ervaring met paddo's of verwante middelen hebt.

Grz. BT

*ps snap eigenlijk niet waarom ik hier op reageer, omdat het soort mensen als deze TS toch niet luistert naar onze goede bedoelingen
Klik om te vergroten...

Goh, ik heb 1 keer slecht advies gegeven
Je hoeft niet gelijk te haten
Klik om te vergroten...

Tja kurk met zo'n domme reactie roep je het zelf op je af.

Gewoon blijven educeren. Elk gered nieuw zieltje is een goed zieltje.
De niet-luisteraars roepen het over zichzelf af.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#4
Devils Reject zei:
Hoi allemaal,

echt super bedankt voor het advies en de info!
Ik wil wel even zeggen dat ik 21 jaar ben gewoon volwassen dus.. attans volwassen genoeg :wink: en woon ook al in me eigen huisje.
Denk al 2 jaar na over paddo's gewoon omdat het mij facineert een trip en de verhalen erover.
Ik luister wel degelijk naar jullie goed bedoelde adviezen trouwens.
En ik zal ook zeker niet aan een trip beginnen op een slechte dag
maar alleen als ik echt een leuke, fijne stemming heb.
Ik zou het absoluut niet doen om aan me gevoelens en depressie te ontkomen.
En het is ook zeker geen impulsieve handeling van mij "als" ik het doe aangezien
ik er al 2 jaar overna denk. Ik wou me er gewoon iets meer in gaan verdiepen.
Wel jammer inderdaad dat verbod, daar komt vaak meer slechts dan goeds van!

Het lijkt mij juist extra gaaf in een bos maar misschien geen goed idee voor
een eerste keer.
Maar als ik de horror film Shrooms zie lijkt het me wel erg trippie zo in het bos. :hearteyes:

Mvg,
Reject
Klik om te vergroten...

Mijn eerste keer trippen op paddo's was ook in het bos en ik moet zeggen dat ik het geweldig vond. Als je het in een bos doet ga dan met wat vrienden in de lente met een lekker zonnetje in een goede bui. Als je inderdaad depressief bent, kan je het beter niet doen. Laatst tripte ik met een vriend die niet goed in zn vel zat, maar hij dacht dat het niet zoveel zou uitmaken. Uiteindelijk heeft hij een hele confronterende trip gehad die hij niet bepaald leuk vond op de meeste momenten.
Maar goed niemand hier kan inschatten in hoeverre je depressief bent en jij kan als enige inschatten of je er aan toe bent of niet. Als je het doet have fun and enjoy the ride. :grin:
D
Devils RejectLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het gaat opzich wel ERRUG goed met mij de laaste tijd dus
misschien is de Depressie wel een beetje in aan het slapen eindelijk.
Vandaar dat ik er ook weer overna begon te denken paddestoelen hebben
me zoizo altijd al heel erg gefacineert en een trip krijgen van een eten lijkt
me al helemaal tegek!
Maar stel me trip gaat fout kan je er dan in blijven hangen?
Dat heb ik wel eens gehoord is dat waar of?

Groetjes! :mrgreen:
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#6
Devils Reject zei:
Hoi allemaal,

ik zou graag is een keer paddos proberen.
Ik lijd alleen al 2 jaar aan een depressie
en hoor vaak dat je dan beter geen paddos kunt nemen. :rolleyes:
wat is jullie mening daarover?
Hoeveel kans heb ik op een badtrip?
Hoe weet je hoeveel je moet nemen? via gewicht en lengte?

Alvast bedankt!
Klik om te vergroten...

Ligt er aan: Wat wil je bereiken? Waarom wil je een paddotrip ervaren?

Gewoon uit nieuwschierigheid? Doe het dan niet als je echt een depressie hebt. Doe je het toch, doe dan alsjeblieft echt een magere portie!

Doe je het om zaken in jezelf te ontdekken? Dan zijn paddo's een potent middel! Echter je eerste trip zal waarschijnlijk uit heel veel chaos bestaan; het 'ontdek jezelf' gehalte bij je eerste trip blijft nogal achter, omdat je volledige aandacht wordt opgeist door het "ontdek de paddo" effect.

Doe je het om te bewijzen dat je het durft, ondanks je depressie? Zoek dan nog even door naar een goede reden.

Ik krijg echter het gevoel dat je het gewoon hoe dan ook wilt proberen, omdat je de vele adviezen om het niet te doen zo makkelijk links laat liggen. Daarom: Zorg voor een vertrouwde en ervaren sitter, lees de topics over settings en muziek en pas de tips toe, zorg dat je je op de dag zelf lekker relaxed en goed voelt en neem niet te veel! Philsophers stones zijn fraai om mee te beginnen (al zijn ze veruit het smerigst!); ze geven een relaxete, constante trip ipv. veel golfbewegingen en je trip start met een lekker euforisch gevoel welke je mindset positief beinvloed. Fraai hoor!

Ohja, en mix de 1e keer niet met andere drugs. Ook niet met wiet/hash, daar ga je veel te veel bij nadenken en dat wil je met een depressie echt niet in je trip!
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#7
Devils Reject zei:
Maar stel me trip gaat fout kan je er dan in blijven hangen?
Dat heb ik wel eens gehoord is dat waar of?
Klik om te vergroten...

Ik kan je geen voorbeelden geven iig. Maar het is wel zo dat een heftige trip ervaring je (in ieder geval een groot deel van) je leven bij je blijft. Is het iets heel heftigs of extreems, dan kan je daar mogelijk best wat aan over houden. Laat ik het zo zeggen: de trip stopt hoe dan ook vanzelf wel weer, da's een natuurlijk proces. Wat er in je kop blijft spoken na de trip verschilt per persoon.

Bij LSD kan je soms last hebben van flashbacks. Dan lijk je kort weer even in je trip te zitten, of ervaar je gevoelens die je in je trip ook hebt meegemaakt; het is moeilijk uit te leggen. Of je dit ook bij paddo's kunt krijgen weet ik niet maar vergeet een ding niet: They mess with your head! Dat kan je niet ontkennen. Wees bereid dit te accepteren, want ben je daar niet klaar voor dan kan het best vervelend uitpakken. Het effect van een trip is te makkelijk te onderschatten omdat je geen referentie hebt als je het nog nooit hebt gedaan. Bij paddo's is het bji mij altijd erg goed gegaan, maar mijn 1e LSD trip was een wijze les voor me: Don't fucking underestimate psychadelica! Het doet dingen met je die je je pas voor kunt stellen als je ze ondergaan hebt. Voor die tijd weet je van hun bestaan niet af! Voor mij zijn die dingen bijna altijd onwijs mooi geweest, maar de nare dingen vergeet ik echt veel minder snel...

Kortom, ga er verstandig mee om en je kan er fantastische ervaring mee genieten. Maar ga er niet te gemakkelijk mee om, wees bewust van waar je aan begint!
D
Devils RejectLid
01-01-2024, 00:00
#8
Spatzi zei:
Devils Reject zei:
Hoi allemaal,

ik zou graag is een keer paddos proberen.
Ik lijd alleen al 2 jaar aan een depressie
en hoor vaak dat je dan beter geen paddos kunt nemen. :rolleyes:
wat is jullie mening daarover?
Hoeveel kans heb ik op een badtrip?
Hoe weet je hoeveel je moet nemen? via gewicht en lengte?

Alvast bedankt!
Klik om te vergroten...

Ligt er aan: Wat wil je bereiken? Waarom wil je een paddotrip ervaren?

Gewoon uit nieuwschierigheid? Doe het dan niet als je echt een depressie hebt. Doe je het toch, doe dan alsjeblieft echt een magere portie!

Doe je het om zaken in jezelf te ontdekken? Dan zijn paddo's een potent middel! Echter je eerste trip zal waarschijnlijk uit heel veel chaos bestaan; het 'ontdek jezelf' gehalte bij je eerste trip blijft nogal achter, omdat je volledige aandacht wordt opgeist door het "ontdek de paddo" effect.

Doe je het om te bewijzen dat je het durft, ondanks je depressie? Zoek dan nog even door naar een goede reden.

Ik krijg echter het gevoel dat je het gewoon hoe dan ook wilt proberen, omdat je de vele adviezen om het niet te doen zo makkelijk links laat liggen. Daarom: Zorg voor een vertrouwde en ervaren sitter, lees de topics over settings en muziek en pas de tips toe, zorg dat je je op de dag zelf lekker relaxed en goed voelt en neem niet te veel! Philsophers stones zijn fraai om mee te beginnen (al zijn ze veruit het smerigst!); ze geven een relaxete, constante trip ipv. veel golfbewegingen en je trip start met een lekker euforisch gevoel welke je mindset positief beinvloed. Fraai hoor!

Ohja, en mix de 1e keer niet met andere drugs. Ook niet met wiet/hash, daar ga je veel te veel bij nadenken en dat wil je met een depressie echt niet in je trip!
Klik om te vergroten...

Hoi,

bedankt voor de moeite maar als je een stukje leest
moet je de rest ook wel lezen vind ik.
Ik heb al uitgelegt waarom ik het wil.
En hoe kom je erbij dat ik jullie adviezen links laat liggen?
Dat doe ik juist niet dan had ik dit hele topic niet eens gestart.
Bovendien had ik dan allang een keuze gemaakt en het gedaan.

Ik ben nog steeds aan het nadenken erover en ga deze beslissing echt niet binnen
een dag nemen. Ik denk juist heel erg veel na over de adviezen hier en waardeer het ook heel erg!

Groetjes
D
Devils RejectLid
01-01-2024, 00:00
#9
[/quote]
Maar ga er niet te gemakkelijk mee om, wees bewust van waar je aan begint![/quote]

Ik schrijf toch dat ik er al zeker 2 jaar overnadenk..... :rolleyes:
Ik geloof dat er maar weinig zijn die het al zo lang overwegen en overnadenken.
Dus gemakkelijk nee... juist heel bewust en voorzichtig!
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#10
Devils Reject zei:
Ik schrijf toch dat ik er al zeker 2 jaar overnadenk..... :rolleyes:
Ik geloof dat er maar weinig zijn die het al zo lang overwegen en overnadenken.
Dus gemakkelijk nee... juist heel bewust en voorzichtig!
Klik om te vergroten...

Ergens 2 jaar over nadenken is geen garantie dat je er bewust van bent. Maar buiten dat: het gaat inderdaad om die voorzichtigheid. Don't push it and you'll get far!

Veel plezier man! :)
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#11
KurikintonFox zei:
Ik zou de paddoos gewoon nemen

lekker trippen :rock:
Klik om te vergroten...

Ja man, lekker retarded...

@OP: Gezien je zelf al aangeeft dat je al 2 jaar aan een depressie lijdt, lijkt het me totaal niet slim om psychedelica te gaan doen. Depressieve gevoelens worden vele malen versterkt in een trip. Ik heb zelf alleen momenten van totale somberheid in een trip gehad en dan ben ik nog niet eens depressief.

De psychedelica zal er altijd zijn, het lijkt me slimmer om eerst te dealen met je depressie en dan wanneer dat een tijd goed is gegaan beginnen aan psychedelica.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Pas in ieder geval heel erg op als je gevoelig bent voor psychoses. Denk aan schizofrenie, paranoia etc. hallucinerende middelen kunnen dit 'unlocken'. Ook als je het nog nooit hebt gehad. Je moet daar wel aanleg voor hebben. Als een familielid last heeft gehad van een psychose, is het goed mogelijk dat jij er ook gevoelig voor bent.
F
Frisian UserLid
01-01-2024, 00:00
#13
KurikintonFox zei:
Ik zou de paddoos gewoon nemen

lekker trippen :rock:
Klik om te vergroten...

en die jongen in een bad trip met misschien als gevolg een psychose brengen ?
tering wat een dom antwoord.

ik zou het gewoon niet doen, risico is te groot voor dat korte pleziertje, vooral als je al instabiel bent.
o
ootjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
je moet op het moment dat je ze neemt goed voelen, neem ze op een dag dat je geen afspraken hebt of nog ergens heen moet (als je nog ergens heen moet is dat vaak af te raden omdat het je trip kan verpesten), Ik zou ze niet nemen als je je kut voelt over iets (ruzies, slecht gaat op werk/school, of iets dergelijks) dit gevoel neemt namelijk alleen maar toe na het nemen van paddo's. dus zorg dat je je goed voelt en desnoods zorg dat er iemand bij is, die je goed kent en vertrouwt!

Naar mijn mening kan iedereen ze gebruiken zolang je het maar echt wilt en weet hoe je ze moet gebruiken.

veel plezier!
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik geloof dat de uitleg die hier in het topic staat volstaat, ondanks dat het wel/niet gebruiken van psychedelica terwijl je aan een depressie lijdt volgens mij een mening is.
Natuurlijk zal je waarschijnlijk een (soort van) bad trip krijgen in zo'n geval, maar bad trips kunnen ook heel leerzaam zijn.
Daarom ben ik vooral benieuwt naar de aard van je depressie.
Ik denk dat dát juist het verschil maakt tussen een breakthrough (therapeutische meerwaarde dus) en gewoon een heel vervelende trip hebben.

Ook wat Phy al zei: zoek even uit of er psychoses/schizofrenie/soortgelijke stoornissen in je familie voorkomen.
Indien dit het geval is, dan is trippen een harde NEE.

Maar waar ik dus al nieuwsgierig naar was: je hebt die depressie sinds 2 jaar, maar hoe is deze er gekomen?
Is dat spontaan gebeurd? (dat kan, dat je er langzaam in valt) heeft het te maken met een nare gebeurtenis 2 jaar geleden? misschien een aangeboren gevoeligheid ervoor?

Hopelijk beantwoordt je deze vragen nog, want ik denk dat het best waardevolle informatie is m.b.t. de keuze om wel/niet te gaan trippen.

Veel succes in ieder geval! :wave:

Groetjes, de manie- en depressie specialist.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#16
^ Ben ik het helemaal mee eens. Behalve één ding. Een 'bad' trip kan heel leerzaam zijn, maar is geen aanrader als eerste trip. Dit omdat je er dan nog weinig tegen kan doen. Idealiter heb je eerst een paar 'goede' trips achter de rug voordat je je eerste 'baddie' tegenkomt.

Zorgt dat je het veel beter kan relativeren, en nog belangrijker: de paddo nog steeds kan waarderen.
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#17
phy zei:
^ Ben ik het helemaal mee eens. Behalve één ding. Een 'bad' trip kan heel leerzaam zijn, maar is geen aanrader als eerste trip. Dit omdat je er dan nog weinig tegen kan doen. Idealiter heb je eerst een paar 'goede' trips achter de rug voordat je je eerste 'baddie' tegenkomt.

Zorgt dat je het veel beter kan relativeren, en nog belangrijker: de paddo nog steeds kan waarderen.
Klik om te vergroten...

Daar ga ik je inderdaad gelijk in geven.
Eerst wat goede trips en dan een bad trip als leermoment zou beter zijn.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Pak Suiker zei:
Eerst wat goede trips en dan een bad trip als leermoment zou beter zijn.
Klik om te vergroten...

Zet het op de gebruiksaanwijzing :wink:
D
Devils RejectLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoi allemaal,

ik ben een paar dagen niet aanwezig geweest.
En ik wil jullie allemaal nogmaals heel erg bedanken voor alle moeite.
Ik heb besloten geen paddo's te nemen ik denk dat dit toch
een TE riskant besluit is voor mij nu.

Ik ben nog nooit zulke aardige mensen als op dit forum tegen gekomen
echt heel apart! :hearteyes:

Liefs :wave:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wijs besluit, je moet doen wat goed voor je voelt. En als je zelf tot de realisatie komt dat het wel eens fout zou kunnen gaan is dat beter dan het van ons te moeten aan nemen.

Toch denk ik dat de kans op een goede trip ook aanwezig is ondanks een depressie.
Maar je hebt mensen die zijn geschikt om te trippen, en die kunnen zo vrolijk of depressief of wat zijn en toch goed trippen. En zo kan iemand die heel goed in het leven staat en de positiviteit zelf is ook zwaar bad gaan in een trip. Voor iedereen persoonlijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."