Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWel of geen paddos?

Wel of geen paddos?

34 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
Devils RejectLid
01-01-2024, 00:00
#1
En als ik wel neem hoeveel kan ik dan het beste nemen?
Ben 1m65 en 52kg. :wave:
D
Devils RejectLid
01-01-2024, 00:00
#2
Spatzi zei:
Devils Reject zei:
Hoi allemaal,

ik zou graag is een keer paddos proberen.
Ik lijd alleen al 2 jaar aan een depressie
en hoor vaak dat je dan beter geen paddos kunt nemen. :rolleyes:
wat is jullie mening daarover?
Hoeveel kans heb ik op een badtrip?
Hoe weet je hoeveel je moet nemen? via gewicht en lengte?

Alvast bedankt!
Klik om te vergroten...

Ligt er aan: Wat wil je bereiken? Waarom wil je een paddotrip ervaren?

Gewoon uit nieuwschierigheid? Doe het dan niet als je echt een depressie hebt. Doe je het toch, doe dan alsjeblieft echt een magere portie!

Doe je het om zaken in jezelf te ontdekken? Dan zijn paddo's een potent middel! Echter je eerste trip zal waarschijnlijk uit heel veel chaos bestaan; het 'ontdek jezelf' gehalte bij je eerste trip blijft nogal achter, omdat je volledige aandacht wordt opgeist door het "ontdek de paddo" effect.

Doe je het om te bewijzen dat je het durft, ondanks je depressie? Zoek dan nog even door naar een goede reden.

Ik krijg echter het gevoel dat je het gewoon hoe dan ook wilt proberen, omdat je de vele adviezen om het niet te doen zo makkelijk links laat liggen. Daarom: Zorg voor een vertrouwde en ervaren sitter, lees de topics over settings en muziek en pas de tips toe, zorg dat je je op de dag zelf lekker relaxed en goed voelt en neem niet te veel! Philsophers stones zijn fraai om mee te beginnen (al zijn ze veruit het smerigst!); ze geven een relaxete, constante trip ipv. veel golfbewegingen en je trip start met een lekker euforisch gevoel welke je mindset positief beinvloed. Fraai hoor!

Ohja, en mix de 1e keer niet met andere drugs. Ook niet met wiet/hash, daar ga je veel te veel bij nadenken en dat wil je met een depressie echt niet in je trip!
Klik om te vergroten...

Hoi,

bedankt voor de moeite maar als je een stukje leest
moet je de rest ook wel lezen vind ik.
Ik heb al uitgelegt waarom ik het wil.
En hoe kom je erbij dat ik jullie adviezen links laat liggen?
Dat doe ik juist niet dan had ik dit hele topic niet eens gestart.
Bovendien had ik dan allang een keuze gemaakt en het gedaan.

Ik ben nog steeds aan het nadenken erover en ga deze beslissing echt niet binnen
een dag nemen. Ik denk juist heel erg veel na over de adviezen hier en waardeer het ook heel erg!

Groetjes
D
Devils RejectLid
01-01-2024, 00:00
#3
[/quote]
Maar ga er niet te gemakkelijk mee om, wees bewust van waar je aan begint![/quote]

Ik schrijf toch dat ik er al zeker 2 jaar overnadenk..... :rolleyes:
Ik geloof dat er maar weinig zijn die het al zo lang overwegen en overnadenken.
Dus gemakkelijk nee... juist heel bewust en voorzichtig!
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#4
Devils Reject zei:
Ik schrijf toch dat ik er al zeker 2 jaar overnadenk..... :rolleyes:
Ik geloof dat er maar weinig zijn die het al zo lang overwegen en overnadenken.
Dus gemakkelijk nee... juist heel bewust en voorzichtig!
Klik om te vergroten...

Ergens 2 jaar over nadenken is geen garantie dat je er bewust van bent. Maar buiten dat: het gaat inderdaad om die voorzichtigheid. Don't push it and you'll get far!

Veel plezier man! :)
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
KurikintonFox zei:
Ik zou de paddoos gewoon nemen

lekker trippen :rock:
Klik om te vergroten...

Ja man, lekker retarded...

@OP: Gezien je zelf al aangeeft dat je al 2 jaar aan een depressie lijdt, lijkt het me totaal niet slim om psychedelica te gaan doen. Depressieve gevoelens worden vele malen versterkt in een trip. Ik heb zelf alleen momenten van totale somberheid in een trip gehad en dan ben ik nog niet eens depressief.

De psychedelica zal er altijd zijn, het lijkt me slimmer om eerst te dealen met je depressie en dan wanneer dat een tijd goed is gegaan beginnen aan psychedelica.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Pas in ieder geval heel erg op als je gevoelig bent voor psychoses. Denk aan schizofrenie, paranoia etc. hallucinerende middelen kunnen dit 'unlocken'. Ook als je het nog nooit hebt gehad. Je moet daar wel aanleg voor hebben. Als een familielid last heeft gehad van een psychose, is het goed mogelijk dat jij er ook gevoelig voor bent.
F
Frisian UserLid
01-01-2024, 00:00
#7
KurikintonFox zei:
Ik zou de paddoos gewoon nemen

lekker trippen :rock:
Klik om te vergroten...

en die jongen in een bad trip met misschien als gevolg een psychose brengen ?
tering wat een dom antwoord.

ik zou het gewoon niet doen, risico is te groot voor dat korte pleziertje, vooral als je al instabiel bent.
o
ootjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
je moet op het moment dat je ze neemt goed voelen, neem ze op een dag dat je geen afspraken hebt of nog ergens heen moet (als je nog ergens heen moet is dat vaak af te raden omdat het je trip kan verpesten), Ik zou ze niet nemen als je je kut voelt over iets (ruzies, slecht gaat op werk/school, of iets dergelijks) dit gevoel neemt namelijk alleen maar toe na het nemen van paddo's. dus zorg dat je je goed voelt en desnoods zorg dat er iemand bij is, die je goed kent en vertrouwt!

Naar mijn mening kan iedereen ze gebruiken zolang je het maar echt wilt en weet hoe je ze moet gebruiken.

veel plezier!
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik geloof dat de uitleg die hier in het topic staat volstaat, ondanks dat het wel/niet gebruiken van psychedelica terwijl je aan een depressie lijdt volgens mij een mening is.
Natuurlijk zal je waarschijnlijk een (soort van) bad trip krijgen in zo'n geval, maar bad trips kunnen ook heel leerzaam zijn.
Daarom ben ik vooral benieuwt naar de aard van je depressie.
Ik denk dat dát juist het verschil maakt tussen een breakthrough (therapeutische meerwaarde dus) en gewoon een heel vervelende trip hebben.

Ook wat Phy al zei: zoek even uit of er psychoses/schizofrenie/soortgelijke stoornissen in je familie voorkomen.
Indien dit het geval is, dan is trippen een harde NEE.

Maar waar ik dus al nieuwsgierig naar was: je hebt die depressie sinds 2 jaar, maar hoe is deze er gekomen?
Is dat spontaan gebeurd? (dat kan, dat je er langzaam in valt) heeft het te maken met een nare gebeurtenis 2 jaar geleden? misschien een aangeboren gevoeligheid ervoor?

Hopelijk beantwoordt je deze vragen nog, want ik denk dat het best waardevolle informatie is m.b.t. de keuze om wel/niet te gaan trippen.

Veel succes in ieder geval! :wave:

Groetjes, de manie- en depressie specialist.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#10
^ Ben ik het helemaal mee eens. Behalve één ding. Een 'bad' trip kan heel leerzaam zijn, maar is geen aanrader als eerste trip. Dit omdat je er dan nog weinig tegen kan doen. Idealiter heb je eerst een paar 'goede' trips achter de rug voordat je je eerste 'baddie' tegenkomt.

Zorgt dat je het veel beter kan relativeren, en nog belangrijker: de paddo nog steeds kan waarderen.
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#11
phy zei:
^ Ben ik het helemaal mee eens. Behalve één ding. Een 'bad' trip kan heel leerzaam zijn, maar is geen aanrader als eerste trip. Dit omdat je er dan nog weinig tegen kan doen. Idealiter heb je eerst een paar 'goede' trips achter de rug voordat je je eerste 'baddie' tegenkomt.

Zorgt dat je het veel beter kan relativeren, en nog belangrijker: de paddo nog steeds kan waarderen.
Klik om te vergroten...

Daar ga ik je inderdaad gelijk in geven.
Eerst wat goede trips en dan een bad trip als leermoment zou beter zijn.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Pak Suiker zei:
Eerst wat goede trips en dan een bad trip als leermoment zou beter zijn.
Klik om te vergroten...

Zet het op de gebruiksaanwijzing :wink:
D
Devils RejectLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoi allemaal,

ik ben een paar dagen niet aanwezig geweest.
En ik wil jullie allemaal nogmaals heel erg bedanken voor alle moeite.
Ik heb besloten geen paddo's te nemen ik denk dat dit toch
een TE riskant besluit is voor mij nu.

Ik ben nog nooit zulke aardige mensen als op dit forum tegen gekomen
echt heel apart! :hearteyes:

Liefs :wave:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wijs besluit, je moet doen wat goed voor je voelt. En als je zelf tot de realisatie komt dat het wel eens fout zou kunnen gaan is dat beter dan het van ons te moeten aan nemen.

Toch denk ik dat de kans op een goede trip ook aanwezig is ondanks een depressie.
Maar je hebt mensen die zijn geschikt om te trippen, en die kunnen zo vrolijk of depressief of wat zijn en toch goed trippen. En zo kan iemand die heel goed in het leven staat en de positiviteit zelf is ook zwaar bad gaan in een trip. Voor iedereen persoonlijk.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#15
When the time is right, we welcome you to our world :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."