Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJe bad trip onder controle?

Je bad trip onder controle?

40 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#1
KoxBox zei:
"Ik word nooit meer normaal."
Klik om te vergroten...

Die had ik laatst, op wat LSD met wat wiet. Het nadeel is dat ik door die wiet juist een enorm actieve fantasy heb. Dat liep eventjes nogal uit de hand, want als je even niet oplet denk je echt dat je krankzinnig wordt. Na een paar minuten zo slim geweest om wte doucehen en een muziekje op te zetten; good vibes en over was het. Voor de rest alleen maar happy thoughts gehad. (Bob Ross is overigens ook een goeie lifesaver! :wink:)

Een keer onwijze spierpijn in mijn benen gehad tjidens een trip. Dat was best erg irrtant, want ik letter er heel erg op en het leek daardoor erger te worden. Maar juist om de zoveel tijd afwisselend mijn benen strekken of juist optrekken was toen zoooooooooooooo onwijs lekker, haha! Elke keer als ik ging verzitten kraamde ik "Ohhhhh dit is goed man!" uit, aldus mijn sitter... :grin:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gister een redelijk heavy paddo trip gehad(8,4gr), in het begin gigantisch misselijk en omwentelende maag. En ik weet als ik ga kotsen dat ik dan nijging heb tot 'bad gaan'.
Maar uit ervaring weet ik dat me maag in het begin altijd even moeite heeft met het accepteren van de paddo, en dat het snel genoeg weer overgaat dat nare gevoel. Met die gedachte en ervaring heb ik het kunnen uitzitten de misselijkheid en meteen daarna belande ik in een fantastische goeie piek, waar ik heel euforisch werd en me warm en goed voelde in me lijf.

De tip die ik je geef, zorg dat je meerdere lichte trips heb gehad en leer daarin hoe je je 'mood' kan sturen. In een lichte paddo trip is dat vrij makkelijk mits je een sterke geest hebt.
Als je van jezelf weet dat je een zwakke geest hebt, dan zou ik nooit zwaar gaan trippen omdat het dan veel moeilijker is om je trip zelf te sturen. In dat geval is de bekende set en setting nog belangrijker dan anders.

Als je echt bang bent om bad te gaan, neem dan eens een kwart portie tot een halve van een lichte paddo, en probeer dan eens een bad trip op te wekken en er dan weer uit te komen.
Dit alleen als je vertrouwen hebt in jezelf en dat je weet dat je er zo weer uit kan komen.
In ieder geval weet je dan wat en hoe het is en word het mischien makkelijker voor je om goed te trippen.
Ik heb in 1 van mijn eerste trips express een nare situatie opgezocht, op het moment dat mijn stemming compleet was omgeslagen ben ik gaan kijken hoe ik weer vrolijk werd.
Dit vond ik vrij makkelijk en ben daarna nooit bad gegaan omdat ik weet hoe het begint en wat ik kan doen om mezelf weer de goeie kant op te sturen.

Kijk wel uit, niet iedereen moet dit proberen! Ken jezelf, of leer jezelf kennen in een trip door heel licht te beginnen. Paddo's kun je niet altijd van weten hoe sterk ze zijn, dus missien beginnen met LSD? 30 tot 50 mics om mee te beginnen, dan weet je zeker dat je licht zal trippen.

Laat weten hoe je je trip hebt kunnen sturen als je het aandurft dit te gaan proberen.
a
acidshamanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je tijdens een trip een monster ziet, kijk je hem gewoon aan alsof je naar je lunch kijkt. Dan pak je mes en vork en ...
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ehh, bad trips, ik heb er nog nooit eentje gehad waar ik concreet dingen zag die er niet waren (monsters, whatever). Meestal verknipte fractals en simpelweg krankzinnige gedachtes. Heel negatief, verneukt, etc. Ik weet niet of je met lsd echt een bad trip kunt hebben dat er zomaar "monsters" verschijnen die je opeten.. Wel kan ik me bijv. voorstellen dat je denkt dat je krankzinnig bent geworden, en dat er monsters in je hoofd zitten die door een portaal uit een astrale dimensie werkelijkheid worden, en elk moment verwachten dat je kop openbarst en er tentakelige, alien-demonen uit komen.. Dat soort gestoorde shit.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het ligt denk ik gewoon aan hoeveel je neemt. Met een bepaalde hoeveelheid kan je negatiefe gedachtes nog handelen, maar als je te veel neemt...
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb één bad trip gehad en die ontstond door angst. En nog leuker: angst die uit je diepste zelf komt. Het is voor ons mensen namelijk ongelooflijk eng om de controle te verliezen. Dat betekent immers dat iemand anders er met de touwtjes van je lichaam vandoor gaat.

Paddo's doen dat. Zij zorgen dát je de controle verliest. En of je nou hard 'néééé' roept of in je broek gaat poepen, het zal niets helpen. symptomen: onverklaarbare angst, paranoia, denken dat je gek bent geworden, denken dat je gaat sterven.

Je kan twee dingen doen:
- jezelf overgeven. Accepteer dat je een ongeleid projectiel bent. Láát je stuiteren. De normale wereld komt toch wel weer terug. Onvermijdelijk. En doodgaan kan niet. Ga liggen met je armen in de nek, voel je lichaam opstijgen en reis naar de onbereikbare diepten van je bewustzijn.

- In de feutushouding in je bed liggen en een kut-moment hebben. Je raakt in een vicieuze spiraal van depressieve dwanggedachten. Je wordt opgeslokt in een fractale wereld die zich als een slakkenhuis vertakt in steeds nieuwe, duisterdere en angstaanjagendere repeterende gedachten.

Ik denk zelf dat iedereen één keer een bad trip moet hebben meegemaakt om er mee om te kunnen gaan. Het helpt wel als je eerder hebt getript. Als je eenmaal in dat dal bent geweest, herken je meteen de valkuilen en heb je de kracht om ze te omzeilen.

Het belangrijkste is: weest niet bang. En bouw het rustig op. Trippen is net als alle andere dingen iets dat je moet leren.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
phy zei:
Het belangrijkste is: weest niet bang. En bouw het rustig op. Trippen is net als alle andere dingen iets dat je moet leren.
Klik om te vergroten...

Amen!
H
HoenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bij mij kwamen er evil kijkende demonengezichten uit mijn muur tijdens een paddo-trip. Ik keek er naar alsof het een film was die op mijn muur werd geprojecteerd en lachte de gezichten uit omdat ze zo lelijk waren. Vinden ze niet leuk :wink:
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#9
phy zei:
Ik heb één bad trip gehad en die ontstond door angst. En nog leuker: angst die uit je diepste zelf komt. Het is voor ons mensen namelijk ongelooflijk eng om de controle te verliezen. Dat betekent immers dat iemand anders er met de touwtjes van je lichaam vandoor gaat.

Paddo's doen dat. Zij zorgen dát je de controle verliest. En of je nou hard 'néééé' roept of in je broek gaat poepen, het zal niets helpen. symptomen: onverklaarbare angst, paranoia, denken dat je gek bent geworden, denken dat je gaat sterven.

Je kan twee dingen doen:
- jezelf overgeven. Accepteer dat je een ongeleid projectiel bent. Láát je stuiteren. De normale wereld komt toch wel weer terug. Onvermijdelijk. En doodgaan kan niet. Ga liggen met je armen in de nek, voel je lichaam opstijgen en reis naar de onbereikbare diepten van je bewustzijn.

- In de feutushouding in je bed liggen en een kut-moment hebben. Je raakt in een vicieuze spiraal van depressieve dwanggedachten. Je wordt opgeslokt in een fractale wereld die zich als een slakkenhuis vertakt in steeds nieuwe, duisterdere en angstaanjagendere repeterende gedachten.

Ik denk zelf dat iedereen één keer een bad trip moet hebben meegemaakt om er mee om te kunnen gaan. Het helpt wel als je eerder hebt getript. Als je eenmaal in dat dal bent geweest, herken je meteen de valkuilen en heb je de kracht om ze te omzeilen.

Het belangrijkste is: weest niet bang. En bouw het rustig op. Trippen is net als alle andere dingen iets dat je moet leren.
Klik om te vergroten...

That's it man! Ik heb de fout gemaakt om tijdens een vrij heftige bad trip in feutushouding in bed te gaan liggen. Dan blijf je maar negatief denken eigenlijk. Ik raakte er uit omdat ik een brommertje hoorde buiten wat me deed terugdenken aan mijn bromemrtijd. En hop, de goede kant op met de gedachten en "wtf doe ik nou in bed? Ik wil muziek horen!" :grin: Radio aan, vrolijk gekleurd lampje, armen in de nek en chillen maar!
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik wou dat er bij mij een brommertje langsreed :wink:

Nee ik heb oneindig (=3 uur) lang liggen staren naar mijn klok die maar niet verder wilde tikken.
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het hangt van de aard van de trip af. Ik ben alleen bad gegaan als ik zo hard ging dat ik me niet kon focussen en aan het vergeten was dat ik drugs had gebruikt. Op dat moment komen negatieve invloeden van buiten en gedachte van binnen veel harder aan. Daar kun je in mijn optiek niet zoveel aan doen. Als je gewoon rare dingen gaat zien raad ik hetzelfde aan als ExceptionalInsight. Niet aan toegeven, in foetushouding gaan liggen met een dekentje over je heen. Laat het gebeuren...
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neem geluiden of je stem op op een bandrecorder, zo kan je jezelf geruststellen als je bad gaat. Vooral dingen als grapjes, en andere dingen die je leuk vind

Een muziekdoosje is ook geweldig om eruit te komen.
p
paulXTCLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik praat het meestal uit me hoofd, door te zeggen:
Okeey dit is gewoon een hallucinatie door ..(drug)... en zo is alles weer over, het zit gewoon tussen me oren.
Of gewoon aan blije dingen denken
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
paulXTC zei:
ik praat het meestal uit me hoofd, door te zeggen:
Okeey dit is gewoon een hallucinatie door ..(drug)... en zo is alles weer over, het zit gewoon tussen me oren.
Of gewoon aan blije dingen denken
Klik om te vergroten...
Totdat je een "echte" zogenaamde "bad trip" krijgt.. dan bestaat het concept "blij" niet meer hoor. Laat staan dat je het jezelf uit je hoofd kunt praten..
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#15
ExceptionalInsight zei:
paulXTC zei:
ik praat het meestal uit me hoofd, door te zeggen:
Okeey dit is gewoon een hallucinatie door ..(drug)... en zo is alles weer over, het zit gewoon tussen me oren.
Of gewoon aan blije dingen denken
Klik om te vergroten...
Totdat je een "echte" zogenaamde "bad trip" krijgt.. dan bestaat het concept "blij" niet meer hoor. Laat staan dat je het jezelf uit je hoofd kunt praten..
Klik om te vergroten...

Volledig mee eens. Met de toevoeging dat je het wél kan voorkomen, maar logica helpt daar over het algemeen niet veel bij.
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#16
phy zei:
ExceptionalInsight zei:
paulXTC zei:
ik praat het meestal uit me hoofd, door te zeggen:
Okeey dit is gewoon een hallucinatie door ..(drug)... en zo is alles weer over, het zit gewoon tussen me oren.
Of gewoon aan blije dingen denken
Klik om te vergroten...
Totdat je een "echte" zogenaamde "bad trip" krijgt.. dan bestaat het concept "blij" niet meer hoor. Laat staan dat je het jezelf uit je hoofd kunt praten..
Klik om te vergroten...

Volledig mee eens. Met de toevoeging dat je het wél kan voorkomen, maar logica helpt daar over het algemeen niet veel bij.
Klik om te vergroten...

Damn right! Soms zie je gewoon echt geen uitweg en blijf je alleen maar de meest verschrikkelijke dingen denken. In alles hoor en zie je dan echt alleen maar nare zaken. Positieve dingen zijn op zo'n moment alleen nog maar dingen waar je met weemoed en verlangen aan terugdenkt maar waar je toch uiteindelijk weer een negatief label aan plakt. Het is onbeschrijfelijk naar hoe dat voelt, het valt niet uit te leggen. Als ik het een woord zou moeten geven dan is het "uitzichtloos". No way dat logica je daar uit helpt, ten minste, no way dat je er op komt; je hebt dan echt een positieve externe prikkel nodig die die gedachtencircel doorbreekt. En dat kan soms heel moeilijk zijn, en soms iets heel simpels. Ooit stond ik onwijs slecht te gaan, ik was al uren druk bezig met doodsbang te zijn om volledig gek te worden, en toen ben ik gaan douchen. Ik heb zo'n doucheradio, waar op dat moment "Whatever gets you through the night, it's allright..." van John Lennon op kwam. Om de een of andere reden was dat zo ontzettend exact juist op zijn plek dat ik echt schaterlachend om de absurditeit van de situatie onder de douche vandaan kwam. Zelden was ik ZO opgelucht! Achteraf was het een onwijs leerzame ervaring waar ik mezelf beter door ben gaan kennen, maar daar heb je op het moment dat je je echt vertieft voelt niet veel aan... :wink:

Om de een of andere reden heb ik de laatste tijd neigingen om 'bad' te gaan als ik wiet rook tijdens het trippen. Had ik vroeger nooit, weet ook niet hoe het komt. Voorlopig maar even lekker puur trippen dus...
S
SmileLid
01-01-2024, 00:00
#17
Laatst nog een gehad op LSA; hawaiian baby woodrose. Verder niet op paddo's. Pijn voel je niet, het zijn meer de negatieve gedachten die regeren- "ik moet normaal worden!" en "deze troep moet mijn lichaam uit!" zijn toch wel de meest herkenbare, denk ik. Twee dingen: inderdaad foetushouding + dekentje en uitzitten, en daarnaast altijd blijven vasthouden aan het feit dat je de volgende morgen of een tijdje later weer down komt.

En hopen dat die ****moeder van je gastheer eindelijk de kamer uitgaat terwijl je lekker op de grond ligt bad te gaan..
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#18
Smile zei:
- "ik moet normaal worden!" en "deze troep moet mijn lichaam uit!" zijn toch wel de meest herkenbare, denk ik.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, raar dat iedereen dit zo ervaart terwijl een gewone goede trip bij ieder anders is.
O
OpaLid
01-01-2024, 00:00
#19
paulXTC zei:
ik praat het meestal uit me hoofd, door te zeggen:
Okeey dit is gewoon een hallucinatie door ..(drug)... en zo is alles weer over, het zit gewoon tussen me oren.
Of gewoon aan blije dingen denken
Klik om te vergroten...

WTF heb je dan gebruikt waar je -ik lul me er zo uit- baddie van hebt gehad?
Ik weet niet of het aan je ervaring met da druggaz of je mentale toestand ligt, maar jij bent "UNIEK" :openmouth:
e
edhardyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik kon mezelf dus niet zeggen dat ik normaal moest doen omdat het door de drugs kwam.
Omdat ik er heilig van overtuig was dat ik lsd had gebruikt(wat ook zo was)maar dat ik daardoor gek was geworden en al heel lang in een gekkehuis zat.
Das eng wat dan kan je jezelf niet meer zeggen dat het door de drugs komt,omdat je zo in de war bent dat je dat eigenlijk al weet.
Is moeilijk te leggen maar heel kut als het gebeurd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."