Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsblowen en truffels? veel doen t, weing info.

blowen en truffels? veel doen t, weing info.

15 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
m
metaldevil666Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vroeg mij eens af, constant als ik een tripreport lees, lees ik dat mensen bij hun truffeltjes een jointje roken.
veel tripervaring heb ik niet (pas 1x en goed bevallen) maar toch vroeg ik mij nou af hoe dit zit....

in zowat elk tripreport staat wel dat ze erbij blowen maar niet wat nou de precieze effecten van een jointje tijdens het trippen zijn, en wat de gevaren/minpunten er van zijn. kan iemand eens een beetje info geven over de combi, wat het doet, wanneer je moet blowen (voor innemen truffels/tijdens de trip/tegen einde trip) enzovoorts enzovoorts.

er zal vast wel een ander topic zijn die dit ook bespreekt maar ik ben al een aardig aantal pagina's afgestruind binnen zowel de coffeeshop, tripreports en hier maar nog niks gevonden en ook geen zin om compleet DF af te gaan zoeken. aan de zoekbar heb ik ook niet veel gehad.

vertel a.u.b. wat je er over weet en eventuele ervaringen!!

Greetz, MD666
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn ervaring is dat blowen de trip versterkt, je gaat gewoon wat harder. De effecten die je op dat moment hebt zullen versterkt worden. Je trip word ook iets chaotischer en je word wat vager. De mate waarin dit gebeurd is ook afhankelijk van je ervaring met blowen. Als je al een regelmatige blower bent kan het niet zo veel kwaad. Als je het nog niet zo vaak hebt gedaan zou ik het af raden, vooral omdat je ook nog niet zo veel ervaring met trippende middelen hebt. Als je toch besluit het te doen, zal ik het na het nemen van de truffels doen, in de tijd dat het in werkt. Zo heb je een beetje afleiding van het wachten, en voor mijn gevoel kickt ie dan ook beter in. Tijdens het hoogtepunt van de trip zou ik het als beginner ook niet doen. Als de effecten weer wat af nemen dan kan je wel weer een joint op steken I think, dan komen de effecten weer wat terug.
Maar, als je niet vaker dan 10 keer hebt geblowd zou ik het sowieso niet doen. Als je het toch doet zou ik ook de joint wat minder sterk draaien dan je normaal zou doen, zo kan je het effect in combinatie met de truffels een beetje aan kijken.
S
SeatbeltLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wiet is bij mij gelijk aan zout, het is overal lekker bij :P
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#4
Seatbelt zei:
Wiet is bij mij gelijk aan zout, het is overal lekker bij :P
Klik om te vergroten...

:grin:

Ik rook heeeeel langzaam als ik trip (het is meerdere keren voorgekomen dat ik 2 uur met een joint in mijn hand zat :P ), dus ik merk weinig verschil. Ik heb wel gemerkt dat als ik te snel rook, dat er een kans is dat ik misselijk word.

Als je weinig ervaring hebt met blowen, dan zou ik er in ieder geval voor kiezen om pas aan het einde van je trip te blowen. Dan kan je eerst kijken hoe de truffels vallen en kan je aan het einde een joint roken om de trip iets te verlengen. Voor onervaren gebruikers kan het anders te intens worden denk ik.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#5
Deze mag naar de natuurlijke empathogenen...
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#6
ImmortalTech zei:
Ik rook heeeeel langzaam als ik trip (het is meerdere keren voorgekomen dat ik 2 uur met een joint in mijn hand zat :P ), dus ik merk weinig verschil. Ik heb wel gemerkt dat als ik te snel rook, dat er een kans is dat ik misselijk word.
Klik om te vergroten...

Hehe, ik ken het helemaal.
Het gebeurd ook wel vaak dat ik een uur lang over het bouwen doe. Niet dat ik zolang zit te frutselen maar meer dat ik constant de aandacht ergens anders heb, vervolgens heb ik dan weer een kwartier later "Oja, ik was bezig met een snaak te bouwen" :')

Sowieso is blowen tijdens het afzakken van de trip erg fijn, ben dan vooral voorstander van hash. Bij LSD is het nog fijner, koestert het naspacen zo lekker.
V
VolginLid
01-01-2024, 00:00
#7
Seatbelt zei:
Wiet is bij mij gelijk aan zout, het is overal lekker bij :P
Klik om te vergroten...

/agreed, en ik denk niet dat het zóveel uitmaakt voor je trip. Zoals hierboven al gezegd werd; als je weinig ervaring hebt met blowen kan het misschien iets zwaarder vallen, en zou ik het niet snel aanraden. Maar voor mensen die regelmatig blowen maakt het allemaal niet zoveel uit.
Die zullen eerder een jointje roken om de tijd te doden tot de drug inslaat.. Persoonlijk zou ik niet eens weten hoe het is zonder te blowen. :P
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Seatbelt zei:
Wiet is bij mij gelijk aan zout, het is overal lekker bij :P
Klik om te vergroten...

Idd, ben nog geen drug tegen gekomen waarbij ik wiet niet fijn vond.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Damien0124 zei:
Seatbelt zei:
Wiet is bij mij gelijk aan zout, het is overal lekker bij :P
Klik om te vergroten...

Idd, ben nog geen drug tegen gekomen waarbij ik wiet niet fijn vond.
Klik om te vergroten...

Heb inderdaad het zelfde; vind een joint ook áltijd wel een welkome toevoeging.

Wat joints met trippen betreft; als je een onervaren blower bent kan het de trip enorm versterken; als je een verstokt ketting blower bent maakt het nauwelijks verschil met je trip.
m
metaldevil666Lid
01-01-2024, 00:00
#10
hee bedankt voor jullie reacties!
eindelijk eens een beetje extra info er over :tongueout:

nou met blowen zit t wel goed, daar heb ik wel voldoende ervaring mee.
en ik was toch nog niet van plan om nog een keer truffels te gebruiken
(wil t wel graag nog een keer doen maar heb er iig nog geen behoefte aan)
maar ik wou gewoon eens weten hoe dat nou zat :P
en natuurlijk ook handig voor anderen die het eens willen proberen!

als je nog extra opmerkingen/info hebt plaats gerust! the more the merrier! :wink:
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb het nog nooit zonder gedaan, dus kan niet echt vergelijken.
Ik zou alleen een tripmiddel niet combineren met alcohol én cannabis.. fucking koppijn was het gevolg :flushed: :tearsofjoy:
Mja, ook geen tripsitter die me tegenhield natuurlijk :( (en we hadden er 6 of 7 ofzo..)
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#12
ook nog nooit zonder gedaan, wiet is ook niet iets wat onmogelijk te combineren is, truffels trouwens ook niet...

het zal een down-end effect hebben, en misschien gaan je gedachten iets harder op de loop, maar als je niet te veel blowt ga je er niet out van denk ik...
L
LaunchedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik doe het het liefst voordat het inslaat, ik word namelijk nogal misselijk van truffels en paddo's... Zo heb je wat afleiding en ik word er ook minder misselijk van (heb ik het gevoel)
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wiet kan wel samen met truffels ofzo.
Maar ik heb het liefst een paar trekjes want het roken vind ik tijdens het trippen nog ranziger dan nuchter. Vooral toen ik LSD deed moest ik bijna kotsen van die joint en al die verbrandde troep er in. Dan heb ik liever een verdamper (Maarja, duur enzo) of even snel puur roken.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Launched zei:
Ik doe het het liefst voordat het inslaat, ik word namelijk nogal misselijk van truffels en paddo's... Zo heb je wat afleiding en ik word er ook minder misselijk van (heb ik het gevoel)
Klik om te vergroten...

Dat kan goed hoor, er wordt op vele bronnen vermeldt dat wiet en hasj zouden helpen tegen misselijkheid van bepaalde trip middelen die dat opwekken (paddo's horen daar op zich wel bij voor veel mensen). Het word dan vaak aangeraden een beetje wiet te roken en dat zou het dan een beetje tot rust brengen.

Denk nogmaals wel dat dit vooral voor ervarener blowers geldt; als je haast nooit een joint rookt denk ik dat het het karakter van je trip wel significant kan veranderen; terwijl als je het gevoel goed kent het denk ik enorm mee valt.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik probeer altijd het eerste uur zo min mogelijk wiet te roken, hooguit een halve joint omdat de helderheid die je krijgt de eerste fase van een trip, verdwijnt in chaos na een paar joints. Op de piek is altijd fijn tenzij je wat onrustig bent, dan raad ik het af want je wordt er alleen maar chaotischer van. En ja in de comedown altijd leuk om wat te rekken :stoned:

Geef mij maar een lachgascapsule tijdens mijn trip ipv een joint, de shortcut naar een andere wereld :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."