Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBad trip truffels

Bad trip truffels

57 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
S
SaynotodrugsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb 2 dagen geleden truffels geprobeert 7g van een heel sterke soort sterkste in rotterdam 20 euro de 15g.
Ik was helemaal 80% niet goed voorberijd en had veel stress en angst voor het inemen van de truffels.
Ik at 7g en spoelde het wat door met water.
Ervoor had ik wiet en hash gerookt en tijdens die 30-40 minuten na het inemen ook wiet en hash gerookt.
Na 30-40 kwam al een klein effect en begon met niets te lachen had krokodillen tranen van het lachen.
Dan ineens begon alles heel negatief te lijken alsof al het geluk weg was.
Ik werd heel erg bang en had de indruk dat 3 vrienden die er bij waren, met mij heel erg in zaten en mij als een mislukkeling zagen.
Ik werd heel erg angstig als of ik niks waard was.
Ik vroeg aan mijn vrienden om weg te gaan ging naar het toilet en gaf alles over daarna werd ik heel misselijk en depressief en kon mijn gedachten niet verzetten.

De volgende dag Was ik heel erg moe ,misselijk,angstaanvallen van dat ik zo zou blijven steken in de trip en dat het niet over gaat en negatief en heel erg in de war dit werd beter en beter de 2de dag.

3de dag voel ik mij nog steeds in de war en krijg nog steeds angstaanvallen dat ik ben blijven steken en vind niet egt veel intressen in wat ik vroeger leuk vond of graag deed eetlust is er ook niet al 2 dage

Kan ik trouwens wiet of hash roken na een bad trip?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#2
je kan cannabis roken na een bad trip, maar als je slim bent wacht je even tot je weer helemaal de oude bent.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is beter niets te gebruiken na een slechte ervaring en even de volledig heldere geest aan te houden. Eet en slaap/rust goed en het gaat snel over hoor.

Als je in de toekomst nog psychedelica wil proberen bereid je dan goed voor. Zorg voor een goeie mindset, geen stressy gedachtengang, een vertrouwde plaats zonder chaos waar je geen verplichtingen hebt. En mss rook je best ook niets en geniet je enkel van de psychedelica op zijn eigen.
S
SaynotodrugsLid
01-01-2024, 00:00
#4
MeejheM zei:
je kan cannabis roken na een bad trip, maar als je slim bent wacht je even tot je weer helemaal de oude bent.
Klik om te vergroten...
Dank je maar veel mensen hebben het me afgeraden tog bedankt voor jullie hulp !!!
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#5
Saynotodrugs zei:
..Ik heb 2 dagen geleden truffels geprobeert..
..Ik was helemaal 80% niet goed voorberijd en had veel stress en angst voor het inemen van de truffels..
Klik om te vergroten...
Had je hiervoor al ervaring met psychedelica, en had je je al ingelezen over truffels? Het klinkt alsof dit je eerste keer is (zie quote), ik kan er natuurlijk ook naast zitten. Psychedelica is niet zo maar iets zoals wiet, het versterkt emoties erg en vooral in een vreemde omgeving die je niet kent kan dit soms tot bepaalde gedachten leiden. Daarom raad ik iedereen ook altijd aan (vooral voor de eerste keer psychedelica) om dit alleen te doen als je niks op de planning hebt staan, en een goede set en setting hebt.

Wat is een goede set en setting?
-Geen verplichtingen die dag, liefste die dag erna ook niet.
-Alleen met mensen die weten dat je dit doet, geen ouders waar je je zorgen over hoeft te maken of kamer genoten.
-Eerste keer is fijn om binnen te doen (trippen kan apart ervaren worden en openbare gelegenheden zijn daarom ook beter om te vermijden). In de natuur is ook erg mooi, waar je wel niet gestoord wordt door andere mensen.
-Doe het met mensen die je vertrouwd (je hebt nu een slechte ervaring gehad, maar ik weet zeer zeker dat je vrienden bezorgd zijn als er iets met je gebeurd en zeker niet als een mislukkeling zien. Spreek hier dus ook over met je vrienden, wat jij hebt ervaren, hoe hun het vonden of zagen. Dit is erg belangrijk om je ervaring die je nu hebt gehad te integreren en te begrijpen!)
-Neem ook niet als beginner extreme doseringen (halve portie is goed om mee te beginnen).
-Het is erg leuk om films te kijken (voor de ervarene misschien iets minder interessant), creatief bezig te zijn, muziek te luisteren, of te filosoferen over van alles en nog wat!

Het beste wat je kan doen is de komende tijd (minimaal 1 maanden) helemaal niet meer te blowen. Blowen kan dit weer lichtelijk triggeren dus doe dit ook alleen als je je echt goed voelt.
Dat je een slechte ervaring hebt gehad komt niet alleen door psychedelica, maar omdat je je niet hebt ingelezen en al veel stress van te voren had + wellicht een onbekende plaats. Schuif dit ook niet op drugs af. Doe wat met deze info en probeer te begrijpen wat er fout ging, succes!
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#6
Trippen is niet verplicht, zat mensen sterven gelukkig zonder ooit getript te hebben. meedoen is bij trippen een contra-indicatie. je moet het echt zelf willen, en er voor openstaan. bij enige twijfel zou ik het nooit doen.

daarbij verschillen de middelen. persoonlijk geloof ik meer in synthetische tripmiddelen, of gesynthetizeerde werkzame stoffen uit planten. ik ben van mening dat plantaardig materiaal wat psychedelisch is nog altijd een manier is van die plant om niet opgegeten te worden. in plantaardig materiaal zit volgens mij nog meer spul met dezelfde bedoeling.
S
SaynotodrugsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tekzor668 zei:
Het is beter niets te gebruiken na een slechte ervaring en even de volledig heldere geest aan te houden. Eet en slaap/rust goed en het gaat snel over hoor.

Als je in de toekomst nog psychedelica wil proberen bereid je dan goed voor. Zorg voor een goeie mindset, geen stressy gedachtengang, een vertrouwde plaats zonder chaos waar je geen verplichtingen hebt. En mss rook je best ook niets en geniet je enkel van de psychedelica op zijn eigen.
Klik om te vergroten...
Dank u voor de hulp echt heel aangenaam om te zien dat zelf mensen die mij niet kennen er zijn voor hulp heel erg bedankt ben al veeeeel beter mediteren hielp mij ook veel!
S
SaynotodrugsLid
01-01-2024, 00:00
#8
ElvenSpice zei:
Saynotodrugs zei:
..Ik heb 2 dagen geleden truffels geprobeert..
..Ik was helemaal 80% niet goed voorberijd en had veel stress en angst voor het inemen van de truffels..
Klik om te vergroten...
Had je hiervoor al ervaring met psychedelica, en had je je al ingelezen over truffels? Het klinkt alsof dit je eerste keer is (zie quote), ik kan er natuurlijk ook naast zitten. Psychedelica is niet zo maar iets zoals wiet, het versterkt emoties erg en vooral in een vreemde omgeving die je niet kent kan dit soms tot bepaalde gedachten leiden. Daarom raad ik iedereen ook altijd aan (vooral voor de eerste keer psychedelica) om dit alleen te doen als je niks op de planning hebt staan, en een goede set en setting hebt.

Wat is een goede set en setting?
-Geen verplichtingen die dag, liefste die dag erna ook niet.
-Alleen met mensen die weten dat je dit doet, geen ouders waar je je zorgen over hoeft te maken of kamer genoten.
-Eerste keer is fijn om binnen te doen (trippen kan apart ervaren worden en openbare gelegenheden zijn daarom ook beter om te vermijden). In de natuur is ook erg mooi, waar je wel niet gestoord wordt door andere mensen.
-Doe het met mensen die je vertrouwd (je hebt nu een slechte ervaring gehad, maar ik weet zeer zeker dat je vrienden bezorgd zijn als er iets met je gebeurd en zeker niet als een mislukkeling zien. Spreek hier dus ook over met je vrienden, wat jij hebt ervaren, hoe hun het vonden of zagen. Dit is erg belangrijk om je ervaring die je nu hebt gehad te integreren en te begrijpen!)
-Neem ook niet als beginner extreme doseringen (halve portie is goed om mee te beginnen).
-Het is erg leuk om films te kijken (voor de ervarene misschien iets minder interessant), creatief bezig te zijn, muziek te luisteren, of te filosoferen over van alles en nog wat!

Het beste wat je kan doen is de komende tijd (minimaal 1 maanden) helemaal niet meer te blowen. Blowen kan dit weer lichtelijk triggeren dus doe dit ook alleen als je je echt goed voelt.
Dat je een slechte ervaring hebt gehad komt niet alleen door psychedelica, maar omdat je je niet hebt ingelezen en al veel stress van te voren had + wellicht een onbekende plaats. Schuif dit ook niet op drugs af. Doe wat met deze info en probeer te begrijpen wat er fout ging, succes!
Klik om te vergroten...
Dank u voor de info ! En nu gaat het al veel beter met me precies of terug aan het komen ben van een lange reis dank u allemaal!
Als iemand de zelfde problemen heeft na een bad trip vzn truffels zet rustige muziek op dat relaxeert en mediteer voor zo een 10 min per dag helpt mij heel goed!
S
SaynotodrugsLid
01-01-2024, 00:00
#9
MeejheM zei:
Trippen is niet verplicht, zat mensen sterven gelukkig zonder ooit getript te hebben. meedoen is bij trippen een contra-indicatie. je moet het echt zelf willen, en er voor openstaan. bij enige twijfel zou ik het nooit doen.

daarbij verschillen de middelen. persoonlijk geloof ik meer in synthetische tripmiddelen, of gesynthetizeerde werkzame stoffen uit planten. ik ben van mening dat plantaardig materiaal wat psychedelisch is nog altijd een manier is van die plant om niet opgegeten te worden. in plantaardig materiaal zit volgens mij nog meer spul met dezelfde bedoeling.
Klik om te vergroten...

Ik kreeg deze morgen 3 dagen na de bad trip weer negatieve gedachten en stemmingsverwisselingen bv ik voel me goed dan weer slecht ,
ik heb gelezen dat ik hier van jaren problemen van kan hebben dat zelf iemand na 2 jaar nog negatieve gedachtes had.
Is dit zo? Hoe geraak ik ervan af?
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#10
Saynotodrugs zei:
ik heb gelezen dat ik hier van jaren problemen van kan hebben dat zelf iemand na 2 jaar nog negatieve gedachtes had.
Is dit zo? Hoe geraak ik ervan af?
Klik om te vergroten...

Juist als je er zo mee bezig bent dat anderen dat meemaken word je zelf de pineut. Het voorbeeld dat je noemt kan iemand zijn die altijd al gevoelig was voor negatieve gedachtenstromen. Bovendien ken je de context niet waarin deze persoon leeft. Ook al is het goed om gewaarschuwd te zijn voor risico's, laat je niet gek maken door allerlei verhalen. Daar schiet je nu zelf niks mee op.

Van een bad trip is het niet zo gek dat je een paar dagen tot een week van slag bent. Ik ben het zelfs een beetje van een positieve trip gewoon omdat het zo veel indrukken zijn. Hou je rust en regelmaat, en als mediteren voor jou werkt, vooral doen. Ook kan ik vitamientjes aanraden (zowel in de vorm van supplementen als gezond eten) en sluit jezelf niet binnen op maar ga lekker naar buiten. Dan zul je zien dat het alsmaar beter gaat.
S
SaynotodrugsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Narayani zei:
Saynotodrugs zei:
ik heb gelezen dat ik hier van jaren problemen van kan hebben dat zelf iemand na 2 jaar nog negatieve gedachtes had.
Is dit zo? Hoe geraak ik ervan af?
Klik om te vergroten...

Juist als je er zo mee bezig bent dat anderen dat meemaken word je zelf de pineut. Het voorbeeld dat je noemt kan iemand zijn die altijd al gevoelig was voor negatieve gedachtenstromen. Bovendien ken je de context niet waarin deze persoon leeft. Ook al is het goed om gewaarschuwd te zijn voor risico's, laat je niet gek maken door allerlei verhalen. Daar schiet je nu zelf niks mee op.

Van een bad trip is het niet zo gek dat je een paar dagen tot een week van slag bent. Ik ben het zelfs een beetje van een positieve trip gewoon omdat het zo veel indrukken zijn. Hou je rust en regelmaat, en als mediteren voor jou werkt, vooral doen. Ook kan ik vitamientjes aanraden (zowel in de vorm van supplementen als gezond eten) en sluit jezelf niet binnen op maar ga lekker naar buiten. Dan zul je zien dat het alsmaar beter gaat.
Klik om te vergroten...
Dank je ben altijd wel wat negatief geweest en heel sensitief maar ik kon het me altijd wel niet aantrekken dus dank je voor de raad
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Saynotodrugs zei:
Ik heb 2 dagen geleden truffels geprobeert 7g van een heel sterke soort sterkste in rotterdam 20 euro de 15g.
Ik was helemaal 80% niet goed voorberijd en had veel stress en angst voor het inemen van de truffels.
Ik at 7g en spoelde het wat door met water.
Ervoor had ik wiet en hash gerookt en tijdens die 30-40 minuten na het inemen ook wiet en hash gerookt.
Na 30-40 kwam al een klein effect en begon met niets te lachen had krokodillen tranen van het lachen.
Dan ineens begon alles heel negatief te lijken alsof al het geluk weg was.
Ik werd heel erg bang en had de indruk dat 3 vrienden die er bij waren, met mij heel erg in zaten en mij als een mislukkeling zagen.
Ik werd heel erg angstig als of ik niks waard was.
Ik vroeg aan mijn vrienden om weg te gaan ging naar het toilet en gaf alles over daarna werd ik heel misselijk en depressief en kon mijn gedachten niet verzetten.

De volgende dag Was ik heel erg moe ,misselijk,angstaanvallen van dat ik zo zou blijven steken in de trip en dat het niet over gaat en negatief en heel erg in de war dit werd beter en beter de 2de dag.

3de dag voel ik mij nog steeds in de war en krijg nog steeds angstaanvallen dat ik ben blijven steken en vind niet egt veel intressen in wat ik vroeger leuk vond of graag deed eetlust is er ook niet al 2 dage

Kan ik trouwens wiet of hash roken na een bad trip?
Klik om te vergroten...

aldus saynotodrugs :tearsofjoy: .

ontopic: je bent gewoon nog wat van slag van de ervvaring. Dat trekt wel bij.
S
SaynotodrugsLid
01-01-2024, 00:00
#13
kokosmakroon900 zei:
Saynotodrugs zei:
Ik heb 2 dagen geleden truffels geprobeert 7g van een heel sterke soort sterkste in rotterdam 20 euro de 15g.
Ik was helemaal 80% niet goed voorberijd en had veel stress en angst voor het inemen van de truffels.
Ik at 7g en spoelde het wat door met water.
Ervoor had ik wiet en hash gerookt en tijdens die 30-40 minuten na het inemen ook wiet en hash gerookt.
Na 30-40 kwam al een klein effect en begon met niets te lachen had krokodillen tranen van het lachen.
Dan ineens begon alles heel negatief te lijken alsof al het geluk weg was.
Ik werd heel erg bang en had de indruk dat 3 vrienden die er bij waren, met mij heel erg in zaten en mij als een mislukkeling zagen.
Ik werd heel erg angstig als of ik niks waard was.
Ik vroeg aan mijn vrienden om weg te gaan ging naar het toilet en gaf alles over daarna werd ik heel misselijk en depressief en kon mijn gedachten niet verzetten.

De volgende dag Was ik heel erg moe ,misselijk,angstaanvallen van dat ik zo zou blijven steken in de trip en dat het niet over gaat en negatief en heel erg in de war dit werd beter en beter de 2de dag.

3de dag voel ik mij nog steeds in de war en krijg nog steeds angstaanvallen dat ik ben blijven steken en vind niet egt veel intressen in wat ik vroeger leuk vond of graag deed eetlust is er ook niet al 2 dage

Kan ik trouwens wiet of hash roken na een bad trip?
Klik om te vergroten...

aldus saynotodrugs :tearsofjoy: .

ontopic: je bent gewoon nog wat van slag van de ervvaring. Dat trekt wel bij.
Klik om te vergroten...

Dank je, maar ik blijf negatief denken en aan hoe slecht de trip' was en ik pieker teveel... Gaat dit ook weg?
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja dit gaat weg. naarmate de tijd verstrijkt slijt het. Je zal merken dat je je over een week al weer wat beter voelt.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Probeer enerzijds op bepaalde momenten de trip terug te halen en analyseren wat er nou mis ging. Heeft dit onderliggende redenen waar je in je dagelijks leven tegen aan loopt en aan zou moeten werken? Of was het puur een angst aanval vanwege de heftigheid?

Anderzijds is het verder vooral belangrijk om er niet mee bezig te zijn. Door er mee bezig te zijn en dingen op te zoeken voed je de angst en zou houd je die dus in stand. Mediteren lijkt me een goede manier om het van je af te zetten.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Saynotodrugs zei:
Ik kreeg deze morgen 3 dagen na de bad trip weer negatieve gedachten en stemmingsverwisselingen bv ik voel me goed dan weer slecht ,
ik heb gelezen dat ik hier van jaren problemen van kan hebben dat zelf iemand na 2 jaar nog negatieve gedachtes had.
Is dit zo? Hoe geraak ik ervan af?
Klik om te vergroten...
Hier zou ik niet te bang voor zijn, het is niet raar dat je onder de indruk bent van een heftige trip. Ik ben ook wel eens een weekje met mijn gedachtes ergens anders geweest nadat ik een zware trip achter de rug gehad had, dit kan natuurlijk wel vervelend zijn maar gaat in principe vanzelf weer voorbij.
Het belangrijkste is, zoals al eerder gezegd is, om er niet té veel mee te blijven zitten. Wegdrukken is zeker geen goede oplossing en je kunt best nadenken over je ervaring/analyseren wat er gebeurd is, maar blijf er vooral niet obsessief mee bezig. Doe gewoon lekker je ding, ga een keer een rondje hardlopen en je zult zien dat het met de tijd vanzelf verdwijnt. Wel zou ik de wiet nog een tijdje laten staan, ook de paar weken nadat je je weer goed voelt. :)
S
SaynotodrugsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Fool zei:
Saynotodrugs zei:
Ik kreeg deze morgen 3 dagen na de bad trip weer negatieve gedachten en stemmingsverwisselingen bv ik voel me goed dan weer slecht ,
ik heb gelezen dat ik hier van jaren problemen van kan hebben dat zelf iemand na 2 jaar nog negatieve gedachtes had.
Is dit zo? Hoe geraak ik ervan af?
Klik om te vergroten...
Hier zou ik niet te bang voor zijn, het is niet raar dat je onder de indruk bent van een heftige trip. Ik ben ook wel eens een weekje met mijn gedachtes ergens anders geweest nadat ik een zware trip achter de rug gehad had, dit kan natuurlijk wel vervelend zijn maar gaat in principe vanzelf weer voorbij.
Het belangrijkste is, zoals al eerder gezegd is, om er niet té veel mee te blijven zitten. Wegdrukken is zeker geen goede oplossing en je kunt best nadenken over je ervaring/analyseren wat er gebeurd is, maar blijf er vooral niet obsessief mee bezig. Doe gewoon lekker je ding, ga een keer een rondje hardlopen en je zult zien dat het met de tijd vanzelf verdwijnt. Wel zou ik de wiet nog een tijdje laten staan, ook de paar weken nadat je je weer goed voelt. :)
Klik om te vergroten...
Heel,heel erg bedankt hoe was jouw bad trip en hoe waren je eerste 3-5 dagen ?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik weet niet of ik het per se als bad-trip kan classificeren, ik vind die term een beetje wazig. Het was in ieder geval wel een overweldigende ervaring. Ik rookte Changa(simpel gezegd een vorm van DMT), wisselde mijn achtertuin in voor een zwarte 'space' met elektrisch rondvliegende schedels waar ik op af vloog. Op een gegeven moment werd ik 'wakker' en lag op face-down op een soort straat en ik was niet in staat op te staan, slechts mijn hoofd een beetje omhoog te draaien om iets te kunnen zien. Daar zag ik een aantal vreemd-gevormde mannetjes (die in hun gewone wereld leken te zijn) rondwandelen en een aantal nieuwsgierig naar mij kijken/om mij heen gaan staan.

Nu klinkt dit natuurlijk vrij interessant en daarom wil ik het ook niet classificeren als een bad-trip oid, maar ik had bij het laatste gedeelde gewoon een heel angstig gevoel dat vanuit mij kwam. Hoe ik het beter dan dit moet omschrijven weet ik eigenlijk ook niet.

De eerste paar dagen was ik een beetje afwezig, een beetje angstig en vooral aan het terugdenken en niet zo zeker meer van wat nou echt was en wat het begrip realiteit nou eigenlijk inhoud. Antwoorden op die vraag heb ik misschien nog steeds niet, maar ik ben nou wel benieuwd of ik daarachter kan komen als ik me er weer een keer aan ga wagen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Fool zei:
Ik weet niet of ik het per se als bad-trip kan classificeren, ik vind die term een beetje wazig. Het was in ieder geval wel een overweldigende ervaring. Ik rookte Changa(simpel gezegd een vorm van DMT), wisselde mijn achtertuin in voor een zwarte 'space' met elektrisch rondvliegende schedels waar ik op af vloog. Op een gegeven moment werd ik 'wakker' en lag op face-down op een soort straat en ik was niet in staat op te staan, slechts mijn hoofd een beetje omhoog te draaien om iets te kunnen zien. Daar zag ik een aantal vreemd-gevormde mannetjes (die in hun gewone wereld leken te zijn) rondwandelen en een aantal nieuwsgierig naar mij kijken/om mij heen gaan staan.
Klik om te vergroten...
Doe mij ook wat van die changa please! :grin:

En inderdaad, een 'bad trip' is een wazige term. De exact zelfde ervaring kan voor de ene als hemels ervaren worden en voor de ander als hels.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Doe mij ook wat van die changa please! :grin:
Klik om te vergroten...
Ik snap nog steeds niet hoe het kan dat Psychedelibee dit aards vindt. :')

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."