#1
Wauw! Stijging van het zelfvertrouwen heb ik nog niet eerder gehoord.Ik neem de wereld niet zo heel serieus meer en trek alles in twijfel.
Daarnaast is mijn zelfvertrouwen door het dak heen en ik ben ook heel erg open geworden.
Waarom? Geen idee. Na 4 gram paddos is er iets veranderd. Maar die trip zelf was niet emotioneel geladen. Het was wel indrukwekkend. Mijn gezichtsveld begon te smelten. Alsof de realiteit verder weg leek te zijn dan normaal. Ik vond het geweldig.
Klinkt niet heel positief, maar wel als een interessante zoektocht! Wat staat jou zo tegen aan het ‘maatschappelijk toneelspel’? Ik deel jouw mening niet maar ben wel benieuwd naar jouw kijk.Het heeft vroeger meer mijn view op het bestaan bevestigd. Wat ik bedacht had en voor mij dus zo moest zijn, werd bevestigd door mijn eerste paddo trip. Ik zei toen ook met een opluchting: Zie je wel, ik wist het! Maar nu voel ik het ook!....
Aan de ene kant lijken de Psychedelische ervaringen mij extra van het leven te laten genieten en mij laat weten dat er zoveel meer is dan dit, maar op het andere moment dat ik het maatschappelijke toneelspel moet spelen (meedoen met de maatschappij, werken, geld verdienen, carriere, erbij horen etc) heeft het me leven lastiger gemaakt. Ik heb de handicap voor mezelf dat ik me er zo slecht bij neer kan leggen dat zoveel mensen deze wetenschap niet kennen. Eenheidsbewustzijn bedoel ik hier voornamelijk mee. Wij mensen doen elkaar zoveel pijn, liegen en bedriegen de boel en denken vaak (en bijna altijd als het er echt op aan komt) alleen aan hunzelf. De wereld kan zoveel mooier en anders zijn.... Maar mijn energie raakt op om dit te aan andere te laten zien... Trouwens, dit is ook eigenlijk onmogelijk.. Mensen kunnen alleen zelf de waarheid vinden en in geen geval kan iemand een ander de waarheid tonen. Toch zit ik hier best mee... Ondanks mijn spirituele zelf wel beter weet... Ergens weet ik dat ik gelukkig zou zijn met een primitievere leven in bijvoorbeeld de natuur of als monnik op een berg de waarheid ervaren en zijn. (sorry geen beter woord dan " de waarheid") Maar deze keuzes voelen niet juist. Ik wil meer.... Ik zie de mensheid de verkeerde kant op gaan en voel me daarin machteloos terwijl ik dit wil veranderen. Maargoed ik stop voor ik door blijf ratelen![]()
Ik vind dat er namelijk heel veel goeds te zeggen valt over het systeem. En ook zijn we als mensheid verder dan we ooit waren. Alles is beter dan zeg 100 jaar geleden. Ik ben blij dat we niet allemaal als monniken in de natuur leven.
Zo trok ik high van de LSD eens mijn koelkast open en vond daar de lekkerste appel die ik ooit op had. Toen landde bij mij het besef dat wij mensen al duizenden jaren samenwerken om dit soort gemakjes mogelijk te maken. Vers fruit in een koelkast. Daar konden mensen vroeger alleen maar van dromen. Weliswaar is het motief hiervoor uit egoistische redenen; die tuinder wil namelijk geld verdienen met die appel. En de koelkasten fabrikant ook. Maar zo werkt ons systeem nou eenmaal. Voor wat hoort wat.
Alleen samen kunnen we onze samenleving steeds weer een beetje beter maken. En ik vind het ieders verantwoordelijkheid om een bijdrage hieraan te leveren, hoe klein deze ook lijkt. Nihilisme is vergif voor onze maatschappij en jezelf terugtrekken op een berg vind ik zwak.
Aan liefde is wel een groot tekort. Al zal ik het beter willen beschrijven als een gebrek aan ‘emotionele intelligentie’. Het ontbreekt aan begrip en compassie voor elkaar en dat uit zich nog weleens als haat. Maar in mijn leven heb ik veeeeel meer lieve mensen ontmoet dan klootzakken.
Ik ben positief! En psychedelica heeft mijn ‘emotionele intelligentie’ verbeterd. Heel waardevol.