#1
Wat mij heel erg hielp met meditatie, is drukke gedachten niet beschouwen als falen. Meditatie is slechts bewustzijn van de huidige mindstate, wat die staat op het moment dan ook is. Als je te gauw tegen jezelf zegt: ik ben niet rustig/Zen, dan kun je voortijdig de meditatie afkappen. In het begin wordt je hoofd vaak juist drukker eerst.Jaaaa en dus ook wel echt alles van je dagelijks leven even aan de kant schuiven! Ik vind dat moeilijker dan niet op mn mobiel of iets zitten (niet alleen tijdens een trip trouwens hahaha). Maar gedachten als de was nog moeten ophangen of een opdracht nog moeten inleveren verstoren dit ook helemaal.
Ben dan ook echt hondsslecht in mediteren, hoe hard ik ook probeer.
Alsnog blijft het wel een soort vaardigheid en vaak lukt mij ook niet altijd bovenstaande in de praktijk te brengen. Mediteren op psychedelica ervaar ik wel zo: de aanvankelijke drukte van je gedachten is veel sterker, maar daardoor breek je mogelijk ook veel sneller daar doorheen en laat je al je weerstand los.
Ja echt!Haha ja heel herkenbaar, een van de leukste tripgevoelletjes.
Dan realiseer ik me vaak ook dat ik alweer maanden (soms jaren...) niet die verwondering heb gevoeld en hoe het elke keer weer even magisch en revitaliserend is om dat te ervaren. Maar even dat voelen en ik ben dagen opgeladen.