Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsImmuun tegen trippen?

Immuun tegen trippen?

34 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
Jaaaa en dus ook wel echt alles van je dagelijks leven even aan de kant schuiven! Ik vind dat moeilijker dan niet op mn mobiel of iets zitten (niet alleen tijdens een trip trouwens hahaha). Maar gedachten als de was nog moeten ophangen of een opdracht nog moeten inleveren verstoren dit ook helemaal.
Ben dan ook echt hondsslecht in mediteren, hoe hard ik ook probeer.
Klik om te vergroten...
Wat mij heel erg hielp met meditatie, is drukke gedachten niet beschouwen als falen. Meditatie is slechts bewustzijn van de huidige mindstate, wat die staat op het moment dan ook is. Als je te gauw tegen jezelf zegt: ik ben niet rustig/Zen, dan kun je voortijdig de meditatie afkappen. In het begin wordt je hoofd vaak juist drukker eerst.

Alsnog blijft het wel een soort vaardigheid en vaak lukt mij ook niet altijd bovenstaande in de praktijk te brengen. Mediteren op psychedelica ervaar ik wel zo: de aanvankelijke drukte van je gedachten is veel sterker, maar daardoor breek je mogelijk ook veel sneller daar doorheen en laat je al je weerstand los.

ljuv zei:
Haha ja heel herkenbaar, een van de leukste tripgevoelletjes.
Klik om te vergroten...
Ja echt!

Dan realiseer ik me vaak ook dat ik alweer maanden (soms jaren...) niet die verwondering heb gevoeld en hoe het elke keer weer even magisch en revitaliserend is om dat te ervaren. Maar even dat voelen en ik ben dagen opgeladen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Als je te gauw tegen jezelf zegt: ik ben niet rustig/Zen, dan kun je voortijdig de meditatie afkappen. In het begin wordt je hoofd vaak juist drukker eerst.
Klik om te vergroten...
Ja dit is ongelooflijk op mij van toepassing hahaha. Kan sowieso wel snel opgeven als ik het idee heb dat ik ergens niet goed in ben hoor...

Mindless zei:
Wat mij heel erg hielp met meditatie, is drukke gedachten niet beschouwen als falen
Klik om te vergroten...
Dus goeie tip, thanks!

Mindless zei:
Mediteren op psychedelica ervaar ik wel zo: de aanvankelijke drukte van je gedachten is veel sterker, maar daardoor breek je mogelijk ook veel sneller daar doorheen en laat je al je weerstand los.
Klik om te vergroten...
Ja bij mijn laatste keer psychedelica (truffels) gingen mijn gedachten zo overweldigend snel dat ik gewoon echt even moest gaan liggen hahaha, had dat nooit zo ervaren hiervoor... Vervolgens werd ik ook juist inteeeens rustig en kwamen er allerlei realisaties. Misschien een geforceerde meditatie ofzo? Niet over nagedacht dat mee te nemen na de trip tot nu toe eigenlijk.

Mindless zei:
Dan realiseer ik me vaak ook dat ik alweer maanden (soms jaren...) niet die verwondering heb gevoeld en hoe het elke keer weer even magisch en revitaliserend is om dat te ervaren. Maar even dat voelen en ik ben dagen opgeladen
Klik om te vergroten...
Jaaaa precies, ik kan dit nuchter nog wel echt hebben bij (fysiek😅) reizen hoor. Op een compleet andere plek helemaal overmand worden van de nieuwe indrukken. Kan er zelfs emotioneel van worden. Maar wel jammer dat je dit in het dagelijks leven steeds meer kwijt raakt😢
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nog een vraagje. Slik je SSRI's (bv escitalopram) of Benzos? Met name benzo's zijn mega tripkillers. En zoals eerder genoemd een SSRI NOOIT combineren met een MAO remmer
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Qua lichaamsgewicht neem je inderdaad een flinke dosis.

Het kan zijn dat je relatief veel enzymen in je lichaam hebt die de actieve stoffen afbreken, ik zie dit wat vaker (maar niet altijd) voorkomen bij mensen die meer dan regelmatig junkfood eten (dus niet dat ik zeg dat jij dit doet).

Wat je kan doen is in stappen de dosis verhogen om te zien of je alsnog verder kan komen.

En het andere is inderdaad om MAOI's te nemen voordat je de paddo's neemt. Daar kan je laag mee beginnen, bijvoorbeeld een thee van 1-2gram Syrische wijnruit die je dan een half uur voor de paddo's neemt. Als je dat doet zou ik wel aanraden om met een lage dosis paddo's te beginnen, zeg 2-3 gram.

De harmalas (MOAI) van de wijnruit zullen iets toevoegen aan de trip maar dat is niet perse iets negatiefs of positiefs, gewoon iets extra.

Success met toekomstige reizen.
I
ImagineXLid
01-01-2024, 00:00
#5
Proxima zei:
Qua lichaamsgewicht neem je inderdaad een flinke dosis.

Het kan zijn dat je relatief veel enzymen in je lichaam hebt die de actieve stoffen afbreken, ik zie dit wat vaker (maar niet altijd) voorkomen bij mensen die meer dan regelmatig junkfood eten (dus niet dat ik zeg dat jij dit doet).

Wat je kan doen is in stappen de dosis verhogen om te zien of je alsnog verder kan komen.

En het andere is inderdaad om MAOI's te nemen voordat je de paddo's neemt. Daar kan je laag mee beginnen, bijvoorbeeld een thee van 1-2gram Syrische wijnruit die je dan een half uur voor de paddo's neemt. Als je dat doet zou ik wel aanraden om met een lage dosis paddo's te beginnen, zeg 2-3 gram.

De harmalas (MOAI) van de wijnruit zullen iets toevoegen aan de trip maar dat is niet perse iets negatiefs of positiefs, gewoon iets extra.

Success met toekomstige reizen.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je reactie!

Ik ga wekelijks wel 1x op restaurant en 1x junkfood wekelijks voor derest valt dat goed mee dus ik denk niet dat t daar aan kan liggen.
Ik vraag me af of het echt meer gaat doen als ik zeg maar 10gr gedroogd eet. Aangezien 5gr al een flinke dosis is...

Kan je wat je bedoelt met die MAO remmers wat beter verklaren? Ik volg niet 100%
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#6
De actieve stoffen in Syrische Wijnruit zijn harmalas.

Harmalas zijn zogenaamde RIMA's: "Reversible Inhibitor of MAO-A".

Normaliter worden de actieve stoffen in paddo's afgebroken door enzymen, dit zijn enzymen zoals CytoChrome P450. MAOI's zoals harmalas zijn stoffen die zich binden aan deze enzymen en zolang die enzymen gebonden zijn aan de harmalas kunnen ze dus niet de actieve stoffen in paddo's afbreken.

Het "reversible" gedeelte betekend dat na verloop van tijd de harmalas de enzymen weer los laten en deze enzymen weer gewoon hun werk kunnen doen.

LET OP: Bedenk je wel dat MOAI niet samen gaan met sommige medicatie zoals SSRI's en andere substanties zoals MDMA. Wees je dus goed bewust van wat je neemt.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Met psilo is het voor mij ook altijd moeilijk trippen. Mijn allereerste dosis ooit was 27gram en voelde er behalve wat CEV's helemaal niks van.

Heb ook al gehad dat ik met 15gram op het hele huis tripte, maar dat kwam met een zware prijs. Een gigantische bodyload. Dat is voornamelijk ook de reden dat ik psychedelica links laat liggen. Of ik heb een nare bodyload (psilo), of ik trip extreem (2cb fly) of het duurt te lang (lsd) .

Immuun voor trippen is niemand denk ik tbh.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
CuriousExplorer zei:
Met psilo is het voor mij ook altijd moeilijk trippen. Mijn allereerste dosis ooit was 27gram en voelde er behalve wat CEV's helemaal niks van.

Heb ook al gehad dat ik met 15gram op het hele huis tripte, maar dat kwam met een zware prijs. Een gigantische bodyload. Dat is voornamelijk ook de reden dat ik psychedelica links laat liggen. Of ik heb een nare bodyload (psilo), of ik trip extreem (2cb fly) of het duurt te lang (lsd) .

Immuun voor trippen is niemand denk ik tbh.
Klik om te vergroten...

Hou je die bodyload de gehele trip? Die verdwijnt bij mij eigenlijk voor een heel groot deel naar mate de trip aan het vorderen is. Eerste uurtje is wel een beetje strijden soms.
A
AnarcrimLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dankjewel, ga ik testen !
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
CuriousExplorer zei:
Laatste maal truffels 3u+ helaas.
Klik om te vergroten...
Poeh, dat is wel lang inderdaad.. jammer!

Waar bestaat bij jou de bodyload uit?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#11
HierEnDaarEenFuifje zei:
Hou je die bodyload de gehele trip? Die verdwijnt bij mij eigenlijk voor een heel groot deel naar mate de trip aan het vorderen is. Eerste uurtje is wel een beetje strijden soms.
Klik om te vergroten...
Laatste maal truffels 3u+ helaas.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
HierEnDaarEenFuifje zei:
Poeh, dat is wel lang inderdaad.. jammer!
Klik om te vergroten...
Te lang.
HierEnDaarEenFuifje zei:
Waar bestaat bij jou de bodyload uit?
Klik om te vergroten...
Diarree, krampen, kotsen en ik voel mijn rugpijn in het kwadraat.


Echt een bodyload om U tegen te zeggen 😔
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat is bijzonder, dat zijn zeker geen milde doses inderdaad. Moet wel zeggen dat truffels zodanig van potentie verschillen per batch dat ik er nooit weet wat ik kan verwachten, ik heb op 8g Atlantis heftigere trips gehad dan op een andere keer 22g High Hawaiians. Maar als je vrienden van dezelfde batch wel gewoon hard gingen, dan lijkt het me niet daar aan liggen.

Heb je al ervaring met andere psychedelica, bv 1P-LSD of 2C-B? Eventueel 4-HO-MET hoewel dat zich weer omzet in psilocine dus in theorie voor jou ook niet zo veel zou moeten doen als je zo ongevoelig bent voor truffels. Ik ben benieuwd of je daar wel gewoon normaal op kunt trippen!
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
CuriousExplorer zei:
Te lang.

Diarree, krampen, kotsen en ik voel mijn rugpijn in het kwadraat.


Echt een bodyload om U tegen te zeggen 😔
Klik om te vergroten...

Die is wel heftig inderdaad zeg... Neem aan dat je al wat dingen hebt geprobeerd om dit tegen te gaan haha?

Rugpijn is een nieuwe. Is dat vanwege bestaande rugpijn?
Diarree ken ik heel af en toe, maar die krampen heb ik ook zeker maar dan gelukkig maar 30-60 minuten. Ik moet altijd heel veel gapen, maar dat is eigenlijk niet echt gapen en dat wordt heel vervelend haha. Uiteindelijk is dat het allemaal waard ^_^
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#15
HierEnDaarEenFuifje zei:
Die is wel heftig inderdaad zeg... Neem aan dat je al wat dingen hebt geprobeerd om dit tegen te gaan haha?
Klik om te vergroten...
Ja, gestopt met truffels te doen 😂😂
HierEnDaarEenFuifje zei:
Rugpijn is een nieuwe. Is dat vanwege bestaande rugpijn?
Klik om te vergroten...
Ik heb 24/7 gespannen rugspieren. Die trekken mijn bekken scheef, waardoor mijn zenuwen gekneld geraken.
HierEnDaarEenFuifje zei:
Diarree ken ik heel af en toe, maar die krampen heb ik ook zeker maar dan gelukkig maar 30-60 minuten. Ik moet altijd heel veel gapen, maar dat is eigenlijk niet echt gapen en dat wordt heel vervelend haha. Uiteindelijk is dat het allemaal waard ^_^
Klik om te vergroten...
2u op het toilet is het mij niet waard 😂

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."