Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsImmuun tegen trippen?

Immuun tegen trippen?

34 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
I
ImagineXLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dag beste mensen,

Ik kom hier even verhaal halen.. en tips/tricks...

Op een vorige poste op het DF haalde ik al eens aan dat ik niet kon trippen op Truffels.
Allereerst had ik bij een smartshop Beginner portie Mexicanas genomen de allereerste keer. 15gr ofzo in 2x gegeten zoals de verkoper aangaf. Daar merkte ik niks van enkel dat ik wat waggelde en na het smoren van een jonko alleen in bed met wat nare donkere gedachten liep hoe ik normaal gezien nooit ben.

Daarna maanden later heb ik Dragon's dynamite gekocht, 15 gram genomen in 2x en daarbovenop na 1u (4-5gr hollandia) maar toen werkte de tolerantie al vermoedde ik van het bijnemen waar ik mij niet bewust van was toen. Hier voelde ik me alleen lichamelijk echt goed bij, immens gevoel beetje zoals bij X. Maar dan zonder alle vervelende gevoelen. Maar qua trippen en visuals niks. Misschien enkel als ik men ogen knipperde zag ik even een flits van bv mijn beste vrienden die op dat moment lachtte zag ik voor me. Maar bij enkel het knipperen en niet constant.


Nu wou ik een stapje verder gaan met paddo's alhoewel truffels en paddo's gelijkaardig zijn. Maar ik experimenteer gewoon en doe dit voorzichtig en ben geen "gebruiker"
Ik heb een groeikitje Golden teachers + Mckennai's gekocht en deze gegroeid, hele mooie oogst.
Ikzelf omdat ik door opzoekingswerk merkte dat de Mckennai zwaar waren en ik dacht dit nodig te hebben heb ik enkel Mckennai genomen. Ik ben 1m86 weeg 93kg en nam 5,3 gr gedroogde mckennai wat volgens de calculator als "hoge-dosis" zou moeten dienen. Mijn vriend met wie ik dit deed en wel hard op truffels gaat nam ook Mckennai.

Ik heb ze thuis genomen met vrienden en de hele dag heb ik niks gegeten ook heb ik goed doorgekauwt.

Gedurende de hele trip voelde ik mij wel goed in men vel en kon ik met mijn vriend heel veel lachen die heel hard aan het gaan en trippen was, volgens hem de beste tijd van zijn leven en dat truffels of 2cb niks te vergelijken is met paddo's en wat betref mijzelf, ik kon miniem klein beetje de muren zien "ademen" maar daar houdt t ook op. Niks meer, niks minder.

Na gewoon te praten wat rond te lopen buiten wat voor mij doodnormaal was en er niet aan te denken of te veel van willen verwachten hebben we wat tripvideos opgesteld met GOA, mijn vriend had het grootste respect voor mij hoe ik het allemaal deed, de muziek & de video samen te laten vloeien. Alles danste en de kamer zweefde rond voor hem. Als ik zijn verhalen hoor wordt ik echt stikjaloers.

Ik heb wel een jonko gedraaid en gerookt alleen omdat iedereen al aan het trippen was behalve ik. Ik merkte wel dat ik direct scheef/stoned was en halverwege moest stoppen. Normaal kan ik hier wel goed tegen maar ik was direct stoned. Het was een beetje te veel zelf. Ik had een goed stoned gevoel maar was kortademig.

Ik heb niks van visuals. Letterlijk. Ik weet niet of het zou helpen moest ik nog meer nemen. Ik heb de indruk dat ik een soort van immuun heb voor visuals?????? Ik weet het niet. Ik heb wel al getript in een K-hole van ket maar qua truffels of paddo's 0,00

Ik heb dit gedaan in huiselijke setting bij mij thuis en met mijn beste vrienden waar ik mij goed bij voel, ikzelf heb een open fantasie dus daar kan het volgens mij allemaal niet aan liggen. Moet ik echt nog meer nemen door mijn lichaamsgewicht of grootte of is er toch een ander stokje aan het verhaal? Kan het zijn dat ik gewoon immuun ben voor deze dingen? Dat mijn lichaam er heel goed tegenkan... Ik las ook iets van mao-remmers maar gaat dat dan niet te extreem zijn qua negatieve effecten? Ik weet het allemaal niet vandaar deze post om verhaal te halen bij jullie "meer" ervaren personen.

Bedankt! <3
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Qua lichaamsgewicht neem je inderdaad een flinke dosis.

Het kan zijn dat je relatief veel enzymen in je lichaam hebt die de actieve stoffen afbreken, ik zie dit wat vaker (maar niet altijd) voorkomen bij mensen die meer dan regelmatig junkfood eten (dus niet dat ik zeg dat jij dit doet).

Wat je kan doen is in stappen de dosis verhogen om te zien of je alsnog verder kan komen.

En het andere is inderdaad om MAOI's te nemen voordat je de paddo's neemt. Daar kan je laag mee beginnen, bijvoorbeeld een thee van 1-2gram Syrische wijnruit die je dan een half uur voor de paddo's neemt. Als je dat doet zou ik wel aanraden om met een lage dosis paddo's te beginnen, zeg 2-3 gram.

De harmalas (MOAI) van de wijnruit zullen iets toevoegen aan de trip maar dat is niet perse iets negatiefs of positiefs, gewoon iets extra.

Success met toekomstige reizen.
I
ImagineXLid
01-01-2024, 00:00
#3
Proxima zei:
Qua lichaamsgewicht neem je inderdaad een flinke dosis.

Het kan zijn dat je relatief veel enzymen in je lichaam hebt die de actieve stoffen afbreken, ik zie dit wat vaker (maar niet altijd) voorkomen bij mensen die meer dan regelmatig junkfood eten (dus niet dat ik zeg dat jij dit doet).

Wat je kan doen is in stappen de dosis verhogen om te zien of je alsnog verder kan komen.

En het andere is inderdaad om MAOI's te nemen voordat je de paddo's neemt. Daar kan je laag mee beginnen, bijvoorbeeld een thee van 1-2gram Syrische wijnruit die je dan een half uur voor de paddo's neemt. Als je dat doet zou ik wel aanraden om met een lage dosis paddo's te beginnen, zeg 2-3 gram.

De harmalas (MOAI) van de wijnruit zullen iets toevoegen aan de trip maar dat is niet perse iets negatiefs of positiefs, gewoon iets extra.

Success met toekomstige reizen.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je reactie!

Ik ga wekelijks wel 1x op restaurant en 1x junkfood wekelijks voor derest valt dat goed mee dus ik denk niet dat t daar aan kan liggen.
Ik vraag me af of het echt meer gaat doen als ik zeg maar 10gr gedroogd eet. Aangezien 5gr al een flinke dosis is...

Kan je wat je bedoelt met die MAO remmers wat beter verklaren? Ik volg niet 100%
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#4
De actieve stoffen in Syrische Wijnruit zijn harmalas.

Harmalas zijn zogenaamde RIMA's: "Reversible Inhibitor of MAO-A".

Normaliter worden de actieve stoffen in paddo's afgebroken door enzymen, dit zijn enzymen zoals CytoChrome P450. MAOI's zoals harmalas zijn stoffen die zich binden aan deze enzymen en zolang die enzymen gebonden zijn aan de harmalas kunnen ze dus niet de actieve stoffen in paddo's afbreken.

Het "reversible" gedeelte betekend dat na verloop van tijd de harmalas de enzymen weer los laten en deze enzymen weer gewoon hun werk kunnen doen.

LET OP: Bedenk je wel dat MOAI niet samen gaan met sommige medicatie zoals SSRI's en andere substanties zoals MDMA. Wees je dus goed bewust van wat je neemt.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Met psilo is het voor mij ook altijd moeilijk trippen. Mijn allereerste dosis ooit was 27gram en voelde er behalve wat CEV's helemaal niks van.

Heb ook al gehad dat ik met 15gram op het hele huis tripte, maar dat kwam met een zware prijs. Een gigantische bodyload. Dat is voornamelijk ook de reden dat ik psychedelica links laat liggen. Of ik heb een nare bodyload (psilo), of ik trip extreem (2cb fly) of het duurt te lang (lsd) .

Immuun voor trippen is niemand denk ik tbh.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
CuriousExplorer zei:
Met psilo is het voor mij ook altijd moeilijk trippen. Mijn allereerste dosis ooit was 27gram en voelde er behalve wat CEV's helemaal niks van.

Heb ook al gehad dat ik met 15gram op het hele huis tripte, maar dat kwam met een zware prijs. Een gigantische bodyload. Dat is voornamelijk ook de reden dat ik psychedelica links laat liggen. Of ik heb een nare bodyload (psilo), of ik trip extreem (2cb fly) of het duurt te lang (lsd) .

Immuun voor trippen is niemand denk ik tbh.
Klik om te vergroten...

Hou je die bodyload de gehele trip? Die verdwijnt bij mij eigenlijk voor een heel groot deel naar mate de trip aan het vorderen is. Eerste uurtje is wel een beetje strijden soms.
A
AnarcrimLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dankjewel, ga ik testen !
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
CuriousExplorer zei:
Laatste maal truffels 3u+ helaas.
Klik om te vergroten...
Poeh, dat is wel lang inderdaad.. jammer!

Waar bestaat bij jou de bodyload uit?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#9
HierEnDaarEenFuifje zei:
Hou je die bodyload de gehele trip? Die verdwijnt bij mij eigenlijk voor een heel groot deel naar mate de trip aan het vorderen is. Eerste uurtje is wel een beetje strijden soms.
Klik om te vergroten...
Laatste maal truffels 3u+ helaas.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
HierEnDaarEenFuifje zei:
Poeh, dat is wel lang inderdaad.. jammer!
Klik om te vergroten...
Te lang.
HierEnDaarEenFuifje zei:
Waar bestaat bij jou de bodyload uit?
Klik om te vergroten...
Diarree, krampen, kotsen en ik voel mijn rugpijn in het kwadraat.


Echt een bodyload om U tegen te zeggen ๐Ÿ˜”
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat is bijzonder, dat zijn zeker geen milde doses inderdaad. Moet wel zeggen dat truffels zodanig van potentie verschillen per batch dat ik er nooit weet wat ik kan verwachten, ik heb op 8g Atlantis heftigere trips gehad dan op een andere keer 22g High Hawaiians. Maar als je vrienden van dezelfde batch wel gewoon hard gingen, dan lijkt het me niet daar aan liggen.

Heb je al ervaring met andere psychedelica, bv 1P-LSD of 2C-B? Eventueel 4-HO-MET hoewel dat zich weer omzet in psilocine dus in theorie voor jou ook niet zo veel zou moeten doen als je zo ongevoelig bent voor truffels. Ik ben benieuwd of je daar wel gewoon normaal op kunt trippen!
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
CuriousExplorer zei:
Te lang.

Diarree, krampen, kotsen en ik voel mijn rugpijn in het kwadraat.


Echt een bodyload om U tegen te zeggen ๐Ÿ˜”
Klik om te vergroten...

Die is wel heftig inderdaad zeg... Neem aan dat je al wat dingen hebt geprobeerd om dit tegen te gaan haha?

Rugpijn is een nieuwe. Is dat vanwege bestaande rugpijn?
Diarree ken ik heel af en toe, maar die krampen heb ik ook zeker maar dan gelukkig maar 30-60 minuten. Ik moet altijd heel veel gapen, maar dat is eigenlijk niet echt gapen en dat wordt heel vervelend haha. Uiteindelijk is dat het allemaal waard ^_^
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#13
HierEnDaarEenFuifje zei:
Die is wel heftig inderdaad zeg... Neem aan dat je al wat dingen hebt geprobeerd om dit tegen te gaan haha?
Klik om te vergroten...
Ja, gestopt met truffels te doen ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
HierEnDaarEenFuifje zei:
Rugpijn is een nieuwe. Is dat vanwege bestaande rugpijn?
Klik om te vergroten...
Ik heb 24/7 gespannen rugspieren. Die trekken mijn bekken scheef, waardoor mijn zenuwen gekneld geraken.
HierEnDaarEenFuifje zei:
Diarree ken ik heel af en toe, maar die krampen heb ik ook zeker maar dan gelukkig maar 30-60 minuten. Ik moet altijd heel veel gapen, maar dat is eigenlijk niet echt gapen en dat wordt heel vervelend haha. Uiteindelijk is dat het allemaal waard ^_^
Klik om te vergroten...
2u op het toilet is het mij niet waard ๐Ÿ˜‚
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
CuriousExplorer zei:
Ja, gestopt met truffels te doen ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Klik om te vergroten...
Ja is beste haha, maar thee, gember etc. zijn dingen die niet helpen?

CuriousExplorer zei:
Ik heb 24/7 gespannen rugspieren. Die trekken mijn bekken scheef, waardoor mijn zenuwen gekneld geraken.
Klik om te vergroten...
Vreemd dat truffels dit dan verergeren?

CuriousExplorer zei:
2u op het toilet is het mij niet waard ๐Ÿ˜‚
Klik om te vergroten...
Haha nee snap ik heel goed. Ik moet vaak in het begin een keer en dan is het goed.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#15
HierEnDaarEenFuifje zei:
Ja is beste haha, maar thee, gember etc. zijn dingen die niet helpen?
Klik om te vergroten...
Nope.

HierEnDaarEenFuifje zei:
Vreemd dat truffels dit dan verergeren?
Klik om te vergroten...
Ze verergeren het niet. Ik focus mij er onbewust meer op.
Laatste maal heb ik oprecht 1u zitten huilen van de pijn.
HierEnDaarEenFuifje zei:
Haha nee snap ik heel goed. Ik moet vaak in het begin een keer en dan is het goed.
Klik om te vergroten...
Maar ik ga 1P wel eens een kans geven.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
CuriousExplorer zei:
Nope.


Ze verergeren het niet. Ik focus mij er onbewust meer op.
Laatste maal heb ik oprecht 1u zitten huilen van de pijn.

Maar ik ga 1P wel eens een kans geven.
Klik om te vergroten...

Ah ja dan is het jammer, maar kan je je er iig wel bij neerleggen denk ik, aangezien dit het allemaal zeker niet waard is.

Tot nu toe half jaartje geleden voor het eerst 1P gedaan. Heb het nog al die tijd liggen, maar nog niet begonnen aan een nieuwe trip. Ik vind truffels toch wel aanzienlijk leuker, dus kies ik daarvoor.
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gebruikt je eventueel medicatie ?
Volgens mij SSRIโ€™s en nog een paar medicijnen kunnen er voor zorgen dat het effect van een trip zodanig geminimaliseerd is dat je er niks tot amper wat van merkt.
I
ImagineXLid
01-01-2024, 00:00
#18
Boyman zei:
Dat is bijzonder, dat zijn zeker geen milde doses inderdaad. Moet wel zeggen dat truffels zodanig van potentie verschillen per batch dat ik er nooit weet wat ik kan verwachten, ik heb op 8g Atlantis heftigere trips gehad dan op een andere keer 22g High Hawaiians. Maar als je vrienden van dezelfde batch wel gewoon hard gingen, dan lijkt het me niet daar aan liggen.

Heb je al ervaring met andere psychedelica, bv 1P-LSD of 2C-B? Eventueel 4-HO-MET hoewel dat zich weer omzet in psilocine dus in theorie voor jou ook niet zo veel zou moeten doen als je zo ongevoelig bent voor truffels. Ik ben benieuwd of je daar wel gewoon normaal op kunt trippen!
Klik om te vergroten...

Hey,

Sorry voor het late berichtje!

Ja echt vreemd. Sinds kort experimenteer ik. Ik heb dus weinig kennis maar ik experimenteer wel en ik merk dat ik bij alles meer nodig heb dan derest.. Dit gaat dan over x, mdma, 3mmc tot zelf een jonko. Ik merk dat ik ook meer nodig heb dan mijn vriend bij ket, echte tripket haha maar daar kan ik dan echt wel diep in gaan. Heb al eens een k-hole meegemaakt en deze hier dan neergepend.

Andere psychedelica niet maar ben wel van plan dit te doen. LSD bijvoorbeeld wil ik graag doen maar ik wou eerst mijn reactie op truffels/paddo's waarnemen omdat LSD echt 12u duurt. Maar binnenkort ga ik t wel nemen.. 4-HO-MET heb ik eigenlijk geen kennis van en dit is รฉรฉn van de eerste keren waarvan ik hoor.

Ik wil echt even trippen en experimenteren. Zo ver zelf dat ik dacht aan DMT wat mij extreem lijkt maar dat is niet zo gemakkelijk aan te geraken voor mij in BE, jammer genoeg :laughing:
I
ImagineXLid
01-01-2024, 00:00
#19
CuriousExplorer zei:
Nope.


Ze verergeren het niet. Ik focus mij er onbewust meer op.
Laatste maal heb ik oprecht 1u zitten huilen van de pijn.

Maar ik ga 1P wel eens een kans geven.
Klik om te vergroten...

Begrijp ik 100%. Mijn vriendin heeft dagdagelijkse veel last van haar darmen. Echte krampen daarzo.
Met truffels/paddo's mag ze echt niet in haar gedachten verzinken of ze krijgt enorm veel krampen. Als ik dit door heb verzet ik haar op gedachten waardoor ze wel plezier heeft en meelacht. Maar รฉรฉnmaal ze dan niet kan meedoen in een gesprek of even stilvalt focust ze zich er weer op en heeft ze er last van.
I
ImagineXLid
01-01-2024, 00:00
#20
snorlax zei:
Gebruikt je eventueel medicatie ?
Volgens mij SSRIโ€™s en nog een paar medicijnen kunnen er voor zorgen dat het effect van een trip zodanig geminimaliseerd is dat je er niks tot amper wat van merkt.
Klik om te vergroten...

Ik gebruik niks van medicatie..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."