Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEgens aan verslaafd? Of geweest?

Egens aan verslaafd? Of geweest?

41 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Was je er maar nooit aan begonnen?
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zijn jullie op dit moment ergens aan verslaafd en/of zijn ergens verslaafd aan geweest?

Ik zat eens te denken, en volgens mij was ik ooit lichtelijk verslaafd aan alcohol :openmouth: Noot beseft eigenlijk, tot ik er over nadacht... In perioden van drukke weken op school dronk ik dagelijks meerdere biertjes op een avond. Dit een week lang, en dan die maandag avond had ik altijd zin in een biertje. Ik vond het verlangen dat ik dan had echt niet leuk! Verslaafd dus volgens mij?

Ik heb mij sinds ik cannabis gebruik voorgenomen zo min mogelijk alcohol te drinken en ik drink ook niet vaker dan 2-4 keer in de maand. Ooit waren er tijden dat ik in het weekend zo'n 15 bier dronk.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#3
basecoke verslaving? rook je dan coke?
h
heidrunLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik ben verslaafd aan cannabis, ik heb hulp om hier af te komen
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#5
Verlangen naar een roes. Marihuana, alcohol, GHB, codeïne, etc. Als het maar een roes is. Het dagelijkse leven is zo ontzettend saai.
D
DrazzicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik nergens, maar wel tijd gehad van veel gebruik maar nu niet meer. Goede voornemens he :) nou ja misschien alcohol verslaafd maar valt ook wel mee drink alleen in weekend. Maar dan hebik er ook zin in :)
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#7
ghehe, dat zijn toch lichtelijke vormen van een alcohol verslaving volgens mij, ik had in ieder geval savonds bij het eten altijd zown blij gevoel. Ik ga straks weer zuipen!!! Dat vind ik best naar van alcohol...
d
doopieLid
01-01-2024, 00:00
#8
seks kan er niets aan doen :hearteyes:
p
ploerd_dark_core_Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Verslaafd zijn...

Ik ben op mijn 12e gaan blowen en flink verslaafd er aan geweest tot mijn 16e...nouwjah verslaafd....noem blowen niet echt een verslaving...ik deed het meer uit verveling....maar toch heb je het nodig om je tijd te vullen...

Ben op mijn 16e begonnen met het 1e pilletje en is van 1 pil in de 3 maanden naar 13 pilletjes op 2 dagen weekeind...en als dat ieder weekeinde gebeurd een jaar lang dan kan ik zeggen dat ik er verslaafd aan ben geweest...want dat heb ik gedaan tot mijn 20e...

In de tijd dat ik mijn 1e pilletje nam 16e dus...kwam er ook de speed,coke,mdma,paddo's en ga zo maar door bij...en natuurlijk ieder weekeind....

Tegenwoordig Blow ik niet meer...want dat vind ik pure geldverspilling...je rookt iets op wat je langzaam,sloom, en eigenlijk dom maakt... neej niets voor mij!

Wat ik vanaf mijn 16e ben blijven doen en vanaf mijn 18e flink is toegenomen is de SPEED....dat doe ik nu nog regelmatig...
Niet omdat ik het lekker vind..maar puur omdat ik VERSLAAFD BEN!

Ben ik er blij mee...NEEJ...heb ik spijt van alles wat ik heb gedaan in de vorm van DRUGS: NEEJ...want ik heb er alleen maar van geleerd...En gelukkig weet ik dat ik verslaafd ben...dus kan ik er ook wat aan doen..
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat heb je nou héél mooi gezegd.
En ik ken het. Heb je spijt van je drugsgebruik? Echt niet, ook al is het niet goed, ik zou het zo weer doen als ik een 2e kans kreeg.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben min of meer wel verslaafd aan wiet en heb er geen problemen mee en zou het ook een 2e keer gebruiken. Maar aanraden aan een niet gebruiker? NOOIT! (naja sommige mensen heel misschien :P )
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#12
aan roken maar ja wie niet

en aan basen geef t eerrlijk toe ik moet s'ochtens een pijpje rokenvoor dat ik opsta en s'avonds ook doorde weeks is t soms heel moelijk om er af te blijvenmaar weekeinde gaan alle remmen los soms krijg ik wat crack an geboden maar dat gedoe met die glazen pijpen t voelt ook minder goed
s
shakesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zou maar oppassen met crack, is (volgens mij) een van de verslavendste soorte drugs.

Ben zelf trouwens alleen verslavend aan de nicotine, nou nou.
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#14
crack is troep het is wel lekker maar na een tijdje ga ik toch liever aan de base
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#15
SpacingBen zei:
basecoke verslaving? rook je dan coke?
Klik om te vergroten...

Uitgekooktje cocaïne, geeft wat hardere en kortere roes.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#16
ghehe, dat is iets menselijks volgens mij:P
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#17
heroïne maar ik ben gestopt, aantal keren zelf geprobeerd nu met professionele hulp lukt wat beter ook omdat ik er met meer mensen over kan praten nu ik ze verteld heb dat ik verslaafd was konden ze me steunen. basecoke verslaving zat ik op het randje mee.

ik durf aan niemand te beloven dat ik Nooit meer zal gebruiken, want dit heb ik in het verleden te vaak 100% overtuigd gedaan en toch weer verbroken. dus dat zeg ik ook gewoon eerlijk: ik zal het proberen.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ofwel 'crack' zoals het in amerika bekend is. (en zo ook op de NL. televisie dus)

Gewone cocaïne maar dan chemisch bewerkt zodat het beter rookbaar is.

Belangrijkste is: Extreem verslavend / effect niet te vergelijken met coke snuiven. Verder zie www.unitydrugs.nl > database > crack

Edit: ja je kunt gewone coke oftewel snuifcoke ('Cocaïne HCl' chemisch :tongueout:) ook wel roken, voor eenzelfde effect maar dan veel minder sterk.

Evenals je crack kunt verpulveren en snuiven :grin: en aangezien crack meestal veel zuiverder is dan coke... ik geloof dat het effect te vergelijken is maar ik snuif mn coke nooit eigenlijk, ook gewone coke rook of chinees ik, dus ik weet het niet of het te vergelijken valt, maar basecoke snuiven kan wel gewoon dat vond ik ook wel lekker, duurde veel langer dan het roken-effect en het voelde wel magisch. maar dat laatste kwam ook omdat het mn eerste keer wit was.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#19
ahah, crack roken dus:P Van basecoke had ik nog niet gehoord:tongueout:
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#20
SpacingBen zei:
ahah, crack roken dus:P Van basecoke had ik nog niet gehoord:tongueout:
Klik om te vergroten...
in amerika wat bekender dan hier

in amerika hebben ze bv. in new york tijdlang vooral heroïneverslaafden gehad en dan een tijdlang crackverslaafden, en zo weer andersom, de verslaving van crack staat ook in geen verhouding met die van coke snuiven

crack is hier vele duurder vanwege de afstand tot de bron (vnl. Colombia) en vanwege het zeer korte effect kiezen de meesten dan toch maar voor snuifcoke of heroïne om de werkelijkheid te ontvluchten, als ze zo'n drug zoeken (junk in spe :tongueout:)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."