Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTopic voor degenen die met speed aan het stoppen zijn...

Topic voor degenen die met speed aan het stoppen zijn...

140 antwoorden
38 weergaven
18-5-2026
S
So_MyselfLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Topic voor degenen die momenteel aan het stoppen zijn...

ik ben paar weken gestopt met speed , ging beter dan verwacht , alhoewel het pas nu begint te kriebelen :(
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Topic voor degenen die momenteel aan het stoppen zijn...

Afgelopen zaterdag kreeg ik pep onder mijn neus gedrukt, maar ik heb het afgewezen!!!! Dat terwijl ik ook hartstikke dronken was en juist dat waren normaal gesproken mijn zwakke momenten. Yeah, ik ben best wel trots op mezelf! :wave:

Verder vanmiddag bij de Jellinek geweest voor een orienterend gesprek. Ze kunnen mij niet helpen, ik heb een eetprobleem en geen speedprobleem... Iets wat ik ook al dacht eigenlijk.

Enfin, ik woon pal naast een zwembad en mijn nieuwe renschoenen staan ook al klaar. Ik ga lekker sporten om op gewicht te blijven, dat is een stuk gezonder!

Verder gaan Boris en ik ons inschrijven voor een opleiding spw-4. Ik wil weer een doel in mijn leven hebben, dan heb ik zeker geen drugs zoals speed meer nodig!
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Topic voor degenen die momenteel aan het stoppen zijn...

982 zei:
Maargoed, ik heb nu een aantal andere dingetjes gevonden waar ik me goed mee kan vermaken.
En ik hoop dat dit me een beetje het gevoel geeft dat een leven zonder pep wel leuk en interessant kan zijn.
Klik om te vergroten...

Het idd is heel belangrijk om wat afleiding te hebben! En het leven zonder pep is wel degelijk interessant! Ga zo door! :wave:
C
CarelessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Topic voor degenen die momenteel aan het stoppen zijn...

Vanochtend heb ik een week lang speed afgesloten, het was de derde keer in mn leven en ben aardig wat te ver gegaan, vorige week donderdag heb ik me eerst 10 gram gekocht, dit was (samen met 2 vrienden) woensdag op.
Vervolgens op vrijdag samen met 2 anderen 4 gram gehaalt en hiervan was een gram voor mij.
Nu heb ik vanochtend mijn laatste lijntje door de wc gespoelt want mijn hart ging tekeer als een razende.
Tot nu toe heb ik nog niet geslapen en het is 4 uur, en ik heb in deze 1 en een halve week zon 14 uur geslapen, en momenteel ben ik aan het wachten tot de avond omdat ik niet 's nachts wil wakker worden en dan weer niet kunnen slapen.
eerlijk gezegt had ik mijn symptomen nu erger verwacht, er staat een constante druk op mijn borst dat wel en als ik me te erg inspan komen er steken en gaat het bloed te snel naar mn hoofd.

het is niet dit geval wat mij heeft overgehaalt te stoppen maar ook gewoon het feit dat ik weet waar mijn grensen liggen en er heel graag overheenstap.
Ik zeg nu al 2 jaar tegen mezelf doe toch eens normaal man maar daadwerkelijk die knop om draaien lukt me niet.
Ik heb veel pogingen gedaan te stoppen maar ook weer allemaal snel opgegeven, eerst wijsde ik graag naar een ander maar ben erachter gekomen dat het allemaal aan mezelf ligt..

Even opgesomt: ik blow nu 7 jaar en toch zeker wel elke dag, xtc gebruik ik nu een jaar eerst was het om de 3 maanden 1 avondje, maar de laatste 2/3 maanden steeds vaker, heb 1 keer in 3 dagen 23 xtc pillen weggedrukt, mijn drinken heb ik gemindert tot alleen op feestjes en niet meer zoals eerst 20 glazen pils maar gewoon normaal 6
speed gebruik ik nu een half jaar maar heb er stops tussen zitten omdat ik bang ben door te draaien door het slaaptekort.
Ook heb ik al op aardig wat feestjes ghb gebruikt, zelfs een paar keer express te veel gepakt om in slaap te vallen.
Verder heb ik zon 40 keer DXM gebruikt, en zon 5 keer paddo's toen ik jong was snoof ik wel eens ritalin..
Om eerlijk te zijn gruwel ik van mezelf als ik dit zo moet opsommen.

Maar nu is het zo ver ik wil stoppen, en ookal weet ik van binnen dat een afkick kliniek zon beetje het recept hiervoor is wil ik het zelf doen.
Maar ik weet dat ik het goed voorbereid moet doen daarom zou ik graag tips krijgen..
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Topic voor degenen die momenteel aan het stoppen zijn...

^oh,, als ik dit zo lees gaan er toch wat behoorlijk wat alarm belletjes rinkelen!!! Je bent volgens mij behoorlijk verslavings gevoelig!

Ik weet niet hoe oud je bent en sinds wanneer je gebruikt maar ik zou als ik jou was maar erg oppassen met de schade die je hiermee aan je hersenen toe dient....

Probeer wat afstand te doen van gebruikers vrienden als je wilt stoppen, en creeër omgevingen waarin je niet snel verleidt wordt tot het nemen van drugs.

Je bent op de goede weg met je besluit om te stoppen door hiet te posten. Mensen hier kunnen je helpen als je serieus wilt stoppen met overmatig drugsgebruik dmv stimulans....

Veel succes!
C
CarelessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Topic voor degenen die momenteel aan het stoppen zijn...

Om wat specefieker te zijn ik ben 19 jaar en woonde eerst in leiden maar ben verhuist naar limburg, dit grotendeels omdat leiden veelsteveel temptaties voor mij had drugs kon ik zowat gratis krijgen en in mijn vriendenkring was je speciaal als je geen geestverruimende middelen gebruiktte.
voor mijn gevoel en die van mijn toenmalig vriendin was het veel beter als ik bij haar ging wonen.
Ik wou eerst niet gezien ik 17 jaar in leiden had gewoont en daar heel wat had opgebouwt.
Maar omdat ik een probleemkind was en mijn ouders het niet meer aankonden hebben ze me uit huis gezet (eerst was ik boos maar nu zie ik in dat et voor het beste was)
maarjah ik ging bij mn vriendin inwonen na 3 maanden hell door te hebben gebracht ging ik op mezelf want ik had ruimte nodig, hierbij kwam wel weer een enorme klap op mijn blowgedrag en drinkgedrag want ik was vaak alleen..

Blowen deed ik trouwens al sinds mijn 12de maar pas sinds mijn 14de egt 4 joints minimaal per dag en aardig wat bier erbij.
Nu vind ik blowen mijn ergste probleem nu want ik word veelste onrustig als ik 1 dag niet blow, als ik het niet in huis heb voelt het gewoon niet compleet, en ik geef er veelsteveel geld aan uit tog wel zon 60 a 80 euro per week, ook heb ik natuurlijk de standaart verschijnselen als laks zijn alles uitstellen neit veel meer om dingen geven.
Ik stel mezelf tegenwoordig een limiet op van 1 gram per dag maar zelf dit vind ik te veel.

Nou weet ik dat ik het stap voor stap moet doen maar mijn angst vor mislukking is gewoon erg groot.
Mijn buurjongen gebruikt en wilt ook stoppen en rust hiermee op mijn schouder maar het is iets wat ik momenteel niet kan hebben want ik erger me kapot omdat die zijn best niet doet..
Verder heb ik hier in limburg niet veel vrienden (degene die ik heb gebruiken) gelukkig wel een band opgebouwt in het afgelopen jaar en treden we veel op.
We krijgen gratis bier na optredens maar sinds 2 optredens geleden ga ik niet meer over mijn grens met drank want ik had me een paar black outs te veel gehad..

ik blijf momenteel dus erg aan mezelf twijfelen heb vandaag 2 joints gerookt en hoop zometeen al te kunnen slapen, want ik heb erge last van oververmoeitheid.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Topic voor degenen die momenteel aan het stoppen zijn...

Mijn ouders weten sinds maandag nu dan voor het eerst echt ALLES over mijn hele pepverslaving van de afgelopen jaren. Het was een zeer emotioneel gesprek, maar ik vond dat ze het moesten weten. Ze zijn achteraf gezien ook blij dat ik het verteld heb, maar toch ook heel bezorgd geworden. Ze steunen me nu bij met het stoppen. Hoe meer mensen het van mij weten, hoe beter.

Vanavond heb ik een etentje bij een goede vriend, wel een enorme speedfreak, maar ik ga sterk blijven en tegen hem ook zeggen dat hij me niks meer aan mag bieden....
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Topic voor degenen die momenteel aan het stoppen zijn...

Goede voorruit gang Marla, een echte vriend(in) helpt jou, door zelf in jou aanwezigheid niets te gebruiken er niet over praten en vooral niets aanbieden.

Nog een paar maandjes en dan ben je vernieuwd, sterker, fitter, en positiever.

:hearteyes:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#9
Toen net vond ik wederom een zakje met een flink restant pep in mijn "drugsbakje". De verleiding was er uiteraard meteen, maar heb 't door de plee gespoeld. Ik ben zo goed bezig he! :wave:
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Iedereen is wel eens zwak, het is nu zaak dat je weer verder gaat met je stop poging. :)

@marla: goed zo!!!
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#11
982 zei:
gister na 4 weken terugval gehad... :flushed:
Klik om te vergroten...

Shit happens, ik heb ook zo'n terugval gehad. Het is gewoon heel moeilijk om in 1x te kappen d'r mee. Zeker als het een gewoonte is geworden. ... Voor mij was die terugval van drie dagen (zonder slaap en eten) weer even het bewijs dat ik zo echt niet meer wilde leven. Ik walgde van mezelf en ik zette weer vrolijk mijn leventje zonder de pep voort. Wat mij ook heel goed helpt nu is Spirulina. Google het anders even, je kunt het gewoon kopen bij de reform zaak en bij mij en mijn lief helpt 't echt!!
9
982Lid
01-01-2024, 00:00
#12
opzich ging het stoppen heel goed, ik deed andere dingen en was vaak bij mn beste maat die samen met mij gestopt is, maar nu had ik gisteren een paar mensen bij me thuis en we hadden het een en ander gedronken. Totdat iemand vroeg of hij ff wat mocht nemen.. enja dan bieden ze het aan, je denkt al wat anders omdat je aangeschoten/dronken bent..

Achteraf wel weer spijt van nu, maar ik heb geen zin om me daar druk over te maken.. daar schiet ik zelf ook niks mee op. En ja... nu ga ik gewoon weer verder met stoppen!
]
]-[IG]-[Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Alcohol is de duivel. :openmouth:
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het is al heel goed dat je zelf inziet dat het een fout was. Dat toegeven is al het halve werk. Hou vol nu, je kunt het wel :)
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#15
alcohol vermijden en je vrienden dumpen....


Het is maar voor een half jaartje ...


:hearteyes:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#16
De vloeibare duivel .....

Alcohol en nicotine het legale gif van de maatschappij.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het is ook rotzooi. :)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#18
Supervlieg zei:
Ik ben sinds anderhalve week ook schoon. In de vakantie flink mijn grenzen verkend met een knallende afsluiter maar nu is het tijd om weer naar huis te keren. School begint weer en ik vind het heerlijk, mijn nieuwe drug genaamd school, wie had dat gedacht hehe!

En op de 1 of andere manier heb ik er absoluut geen problemen mee te stoppen na toch wel behoorlijk regelmatig gebruik. Vooral de donderdagavond, de inleiding van het weekend, begon het altijd zo ontzettend te kriebelen. Dat zal ik ook wel even houden voorlopig. Ik ben me gelukkig bewust genoeg dat regelmatig gebruik niks toevoegd aan mijn leven. Afgelopen jaar is dan ook een grote waas van herinneringen (had het er nog met een vriend van me over) en daar baal ik eerlijk gezegd nog het meeste van. De mensen die me kennen zien me nu in 1 keer als een heel ander persoon, iemand die altijd vaag en scheef is. Ik geef ze geen ongelijk, want ALS ik ze dan zag dan was dat ook zo. Daar heb ik schoon genoeg van en nu is het aan mij om deze oude contacten weer te herstellen.

Maargoed de drang blijft altijd, maar de gedachte dat het allemaal 1 grote illusie is weerhoudt me ervan. Het is zo tof op het moment zelf, maar zodra het voorbij is blijkt het helemaal niet zo tof geweest te zijn (uitzonderingen daargelaten, heb wat gekke avonden meegemaakt :grin:).

Zit ik toch weer een heel roman te schrijven hehe. Maar om het maar even samen te vatten, speed kills :grin:
Klik om te vergroten...

School werkt echt! Op die manier ben ik maarliefst anderhalf jaar helemaal schoon geweest! Om persoonlijke redenen wel destijds weer gestopt met die school, maar dat terzijde.... Toen ging ik ook weer de mist in met drugs, maar ook dat terzijde... Als je je lekker voelt op je opleiding weet ik zeker dat je er helemaal voor zal gaan en met je fikken van de drugs af kunt blijven :wave: . You go!!!
9
982Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Het weekend komt eraan.

Ik ben echt bang dat ik ga falen.. ik zit vandaag al de hele dag met mn hoofd bij pep. Ik heb ook afgesproken met een maat van me die elk weekend aan de pep zit (maar hij heeft het er niet over gehad ofzo).

Ik weet niet wat ik moet. Vermijden kan.. maar kheb hem al een poos niet gezien en nu zouden we eindelijk wat gaan doen.
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als je echt wil stoppen, dan doe je 't niet. Zo simpel is 't.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."