Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTopic voor degenen die met speed aan het stoppen zijn...

Topic voor degenen die met speed aan het stoppen zijn...

140 antwoorden
35 weergaven
18-5-2026
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dinsdagavond samen met mijn lief een gram speed gekocht. Het was wel ok om te doen en heb er ook geen spijt van. Ik dacht de laatste tijd gewoon weer te veel aan speed en dat belemmerde me ervan dat ik niet optimaal meer kon genieten van mijn nuchtere leventje. Nu heb ik weer even ervaren hoe het leven met speed op is en tot de conclusie gekomen dat nuchter zijn me toch veeeeeel beter bevalt! Ik zie deze piepkleine terugval dan ook niet als een falen en ga de komende tijd weer lekker door met nuchter zijn.
D
DjTripsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Morgen stop ik met drugs...
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#3
"Addiction is a decision. An individual wants something, whatever that something is, and makes a decision to get it. Once they have it, they make a decision to take it. If they take it too often, that process of decision making gets out of control, and if it gets too far out of control, it becomes an addiction. At that point the decision is a difficult one to make, but it is still a decision. Do I or don't I. Am I going to take or am I not going to take. Am I going to be a pathetic dumb shit Addict and continue to waste my life or am I going to say no and try to stay sober and be a decent Person. It is a decision. Each and every time. A decision. String enough of those decisions together and you set a course and you set a standard of living. Addict or human. There is always a decision. Take responsibility for it. Addict or human. It's a fucking decision. Each and every time."
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Safire zei:
"Addiction is a decision. An individual wants something, whatever that something is, and makes a decision to get it. Once they have it, they make a decision to take it. If they take it too often, that process of decision making gets out of control, and if it gets too far out of control, it becomes an addiction. At that point the decision is a difficult one to make, but it is still a decision. Do I or don't I. Am I going to take or am I not going to take. Am I going to be a pathetic dumb shit Addict and continue to waste my life or am I going to say no and try to stay sober and be a decent Person. It is a decision. Each and every time. A decision. String enough of those decisions together and you set a course and you set a standard of living. Addict or human. There is always a decision. Take responsibility for it. Addict or human. It's a fucking decision. Each and every time."
Klik om te vergroten...

Goede quote, behalve dat ik het persoonlijk hard vind om verslaafden niet als mensen te zien :(
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is ook hard, maar dit helpt mij in ieder geval om het niet te doen.
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Safire zei:
Het is ook hard, maar dit helpt mij in ieder geval om het niet te doen.
Klik om te vergroten...

Okee, dat kan ik begrijpen.
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jah beslissingen, heel erg leuk. Het zijn keuzes die je zelf maakt ja maar die beinvloedt worden door je omgeving, in positieve of negatieve zin. Je denkt dat je alle keuzes zelf maakt en dat je de touwtjes van je leven compleet zelf in handen hebt, maar dat is niet zo. Als alles om je heen misgaat bijvoorbeeld dan is de keuze naar een uitweg al snel gemaakt. Je denkt heel anders op zulke momenten en geeft je al snel over aan een verslaving. En nee zeggen is er dan niet meer bij. Dat is dan ook nummer 1 oorzaak van verslavingen, er zit altijd wel iets achter. Daarom word ik ook pislink als ik iemand hoor oordelen over 'verslaafden'.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Supervlieg zei:
Jah beslissingen, heel erg leuk. Het zijn keuzes die je zelf maakt ja maar die beinvloedt worden door je omgeving, in positieve of negatieve zin. Je denkt dat je alle keuzes zelf maakt en dat je de touwtjes van je leven compleet zelf in handen hebt, maar dat is niet zo. Als alles om je heen misgaat bijvoorbeeld dan is de keuze naar een uitweg al snel gemaakt. Je denkt heel anders op zulke momenten en geeft je al snel over aan een verslaving. En nee zeggen is er dan niet meer bij. Dat is dan ook nummer 1 oorzaak van verslavingen, er zit altijd wel iets achter. Daarom word ik ook pislink als ik iemand hoor oordelen over 'verslaafden'.
Klik om te vergroten...

Je hoeft mij niets te vertellen over weg vluchten in drugs door problemen. Ik deed niet anders.. De problemen heb ik nog steeds, het zijn stuk voor stuk grote dingen die niet één, twee, drie weg zijn. Maar door simpelweg de keuze te maken (en ja ik geloof dus dat je die keuze wél degelijk zelf kunt maken) om het niet meer te doen, zijn die problemen wel dragelijker geworden. Vluchten in drugs lijkt een goede oplossing. Maar in the end maakt het alles alleen maar erger. Wat het eerste stuk betreft: door de touwtjes los te laten, krijg je juist de touwtjes in handen. Hoe tegenstrijdig dat ook klinkt. Het enige wat je moet doen is op de goede weg blijven en je bij iedere keuze af te vragen of die keuze jou of anderen schade toe brengt. Zo ja, gewoon niet doen. Het klinkt misschien te simpel. Maar het is ook simpel. Het is zo moeilijk als je het je zelf maakt.
g
getitd0n3Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik was er bijna, meer dan 5 jaar. Maar ... Er komt geen 6de verjaardag.
Fullblown, moe van de misserie van de opgelopen ziekte, financieel bankroet .En dan was er nog die test. niks Geen bal steun krijg ik van de staat. Enne werken of opleiding maar zo niet krijg ik te horen. ben meer dan 35 kilo afgevallen op 4 maand zonder pep. en ik moet gaan werken? Omdat ik af en toe Xanax nam... Das dan de druppel. Zelfde dag nog inkopen gedaan. Het systeem misbruikt telefoons gedaan.(die waren wel geestig: wie? ,leeft gij nog?)The Reptile is dead, sweet dreams getitd0n3(for now @ least).

The Bird is in charge now, hey als het weer als vroeger wordt heb ik tenminste sterke verhalen van tijd tot tijd.

Oh ja :wtf is er met de snelle gebeurt in al die tijd., das geen pasta maar dat lijkt op pap., ruikt ook niet meer hetzelfde . Een geklooi voor 100 klaarte maken. hele avond aan bezig geweest verdomme. Het gevoel is ook anders de echte flash van vroeger is er uit. En ik word er in ieder geval niet zo heel para van.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mooi gezegd.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Topic voor degenen die momenteel aan het stoppen zijn...

Nu 20 dagen clean! Nog steeds geen zin om te proberen, weet ook zeker dat het niet goed zal gaan en dat ik me heel kut zal gaan voelen als ik weer snuif!

Vanaf nu alleen nog maar psychedelica!
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Goed initatief van je. Ik ben zelf al een geruime tijd geleden gestopt, maar ik denk dat het heel goed is als er een topic is waar mensen wat steun kunnen vinden als ze het moeilijk hebben. :)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het valt me op dat er momenteel meerdere mensen op het forum serieuze stoppogingen aan het wagen zijn. Waaronder ik zelf dus ook! Alles bij elkaar ben ik nu een week of zes bezig, heb zo'n vier weken geleden nog een kleine terugval gehad van drie dagen, maar ben nu wel weer terug op de rails. Hoewel, de laatste paar dagen wel een enorme drang om toch weer een klein grammetje te kopen. Maar goed, probeer sterk te blijven en kan daarbij wel wat steun gebruiken van medestoppers die op hun beurt dat ook wel weer kunnen gebruiken. Vandaar dit topic dus, dacht ik zo :wave: .
A
Armani7Lid
01-01-2024, 00:00
#14
ik wil na de 'zomer' met elke drug stoppen. nu het nog vakantie is nog stevig doorgaan :smoke:
s
sannetjuhLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik wil het liefst alleen nog maar op de feestjes gebruiken..
niet meer door de weeks dus..maar het is zo moeilijk!
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben nu een paar dagen geleden gestopt met alle drugs behalve nicotine.. Heb wel vaker stoppogingen gedaan, maar het toendertijd nooit echt gemeend.. Nu wil ik het meer dan ooit en weet ik zeker dat ik al die troep niet meer moet.. Het heeft me heel erg veranderd in negatieve zin en ik ben het aan iemand en aan mezelf verschuldigd om weer mezelf te worden, zónder die rotzooi.. Heb nu totaal geen moeite meer met het idee dat ik nooit meer iets aan kan raken. Alle andere mensen: succes.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Safire zei:
Nu wil ik het meer dan ooit en weet ik zeker dat ik al die troep niet meer moet.. Het heeft me heel erg veranderd in negatieve zin
Klik om te vergroten...

Kijk zo stop je vanzelf .....
Ze is het zat en realiseert zich dat de drugs haar negatief beheersen.

Voor alle afkickers ..


GOGOGO

Geef niet op wees keihard en laat je niet verleiden vermijd alcohol, feestjes en gooi je 'vrienden' de deur uit.

Stonie
J
Jan janssenLid
01-01-2024, 00:00
#18
Don't let me catch you sleeping, or you'll end up dead, keep those feet moving, cause we're going mad.
Keep those eyes open, hold you're head up, I can see you trippin, getting fucked up!
Don't let me catch you sleeping, or you'll end up dead, keep those feet moving, cause we're going mad.
Keep those eyes open, hold you're head up, I can see you trippin, getting fucked up!

Fuck, fuck, fuck that, or you'll end up dead.

Come on and kick it now!




D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik wil ergens ook wel stoppen met alles, maarzie de noodzaak nog niet. Heb voor het eerst een meisje dat het niet afkeurd en vrienden die er geen probleem van maken. Misschien als ik weer naar school ga dat ik dan met alles stop, wie weet. Verder sterkte aan alle afkickers!
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Just be careful met dat meisje van je..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."