Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met roken

Stoppen met roken

60 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik denk dat stoppen met roken veel moeilijker is dan stoppen met pep omdat je dat niet regelmatig (om het uur ofzo) doet.

Speed hoef je dus lang niet zo vaak te weerstaan als een sigaret.
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#2
Purple haze zei:
Je kan het! Misschien moet je van die kauwgom gaan gebruiken dat je geen trek meer krijgt in nicotine. Of van die pleisters.
Klik om te vergroten...
bah nee toch, mss helpt het wel voor jou maar ik heb ook geprobeerd met stoppen dmv die dingen en ik werd er kotsmisselijk van en m'n keel deed pijn van die kaugom enzo
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik denk dat het je zeker gaat lukken ik wil je alvast een hele grote tip geven:
je rookt na een tijdje uit gewoonte, om je bezig te houden, het is eigelijk een onderdeel geworden van je leven, MAAR: als je een hobby zoekt en je jezelf bezig kan houden, vergemakkelijkt dit het stoppen al heel wat. zorg gewoon dat je niet aan roken denkt dan gaat het wel (zo heeft het mij toch geholpen)
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Mr.jiho zei:
zorg dat je dit weekend extra voorzichtig bent!
als je dit weekend goed doorkomt geloof ik dat je voorgoed zal stoppen:wink:
Klik om te vergroten...

oh oh :flushed:

Ik heb gister op de party (the arc of goa) toch een paar peuken gerookt... damn die mdma!

Zolang ik niet weer begin vast te roken komt alles goed... die paar peuken in het weekend (met uitgaan) mogen nog wel....


:flushed: (oei begint die fase zo snel)
M
MiNiMaLiSDopeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Told yah! :mrgreen:
Achja.. Ik heb eergisteren ook weer eens gezondigd, kut alcool :openmouth:
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#6
-spaceman- zei:
Mr.jiho zei:
zorg dat je dit weekend extra voorzichtig bent!
als je dit weekend goed doorkomt geloof ik dat je voorgoed zal stoppen:wink:
Klik om te vergroten...

oh oh :flushed:

Ik heb gister op de party (the arc of goa) toch een paar peuken gerookt... damn die mdma!

Zolang ik niet weer begin vast te roken komt alles goed... die paar peuken in het weekend (met uitgaan) mogen nog wel....


:flushed: (oei begint die fase zo snel)
Klik om te vergroten...

you fucked it up
: alleen in het weekend af en toe een saf roken is niet zo erg, dan ben ik niet verslaafd
-:1sigaret per dag maakt me echt niet verslaafd aan roken...
...
voor je het weet rook je weer evenveel als ervoor
gewoon afblijven!
:wink:
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roken is vies
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#8
JE KAN HET!
geef niet op, zo is het mij oko gelukt, ik ben cold turkey van de ene op de andere dag gestopt, altijd als iemand aanbood sloeg ik het af.
dan voelde ik mij sterk en nog vastberadener om door te zetten.

nog ene keer: JE KAN HET! IEDEREEN KAN HET!
veel geluk :wink:
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#9
Iedereen kan het, probeer de motivatie te vinden.
Ik las in je eerste bericht dat je al een motivatie hebt, dat is goed, nu moet je er ook echt in geloven!!

succes
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Flugeltje zei:
Roken is vies
Klik om te vergroten...

was het maar waar :wink:

Bedankt voor de steun jongens!!

Ik weet ook van mezelf dat ik het kan maar gister kon ik het niet laten...

elke roker weet hoe lekker het is om te roken onder invloed van mdma!

:hearteyes:
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#11
-spaceman- zei:
yes, nog ff doorbijten en ik ben er helemaal vanaf!
Klik om te vergroten...

Goed bezig jongen, maar deze moet ik even ter discussie stellen. Verslaafd ben je voor je leven ongeveer... In ieder geval ontzettend lang. Of je gehoor geeft aan die verslaving is een tweede.
X
XenoLid
01-01-2024, 00:00
#12
-spaceman- zei:
Flugeltje zei:
Roken is vies
Klik om te vergroten...

was het maar waar :wink:

Bedankt voor de steun jongens!!

Ik weet ook van mezelf dat ik het kan maar gister kon ik het niet laten...

elke roker weet hoe lekker het is om te roken onder invloed van mdma!

:hearteyes:
Klik om te vergroten...

Neem dan geen xtc/mdma :wink:
Ik was 2 maanden gestopt en ben afgelopen tentamens weer begonnen :(
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Na 6 jaar vast gerookt te hebben zonder 1 keer gestopt te zijn
ga ik er een eind aan maken... Ik wil er van af, de meest nutteloze
verslaving die er is... Kost bakken met geld en de kans kanker
neemt toe...

Ik stop met roken met eens in de zoveel tijd blowen uitgezonderd.

Vandaag is mn eerste dag ik heb nog niet gerookt!

Hebben er mensen ervaring met stoppen?

Tips & Hints zijn welkom!
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik denk van niet, maar ik stem ja om je wat aan te moedigen :grin:
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als je maar wil dan lukt het wel :)
E
Eckster CLid
01-01-2024, 00:00
#16
moeilijk ,als het je lukt zal ik naar je opkijken
l
lichtendonkerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Na 24 jaar ben ik nu ruim een half jaar gestopt.
Wat bij mij hielp in de eerste week is een lijst met alle voordelen met zo nu en dan een regeltje peptalk ertussen.
Lees het zodra je de behoefte aan een peuk hebt.
Het gaat je lukken! :)
M
MiNiMaLiSDopeLid
01-01-2024, 00:00
#18
mooi zo! :)
Je zal het wel zwaar te verduren krijgen vrees ik.. vooral op feesjes, dat is het lastigste vind ik :openmouth:
Ik ben 'gestopt' sinds de 3de november, toch laat ik me altyd weer verleiden in het weekend. Tijdens de week stoppen lukt best wel aardig tot ik weer eens zat ben en eraan toegeef..

Achja goodluck! Enige tip die ik voor je heb: BE STRONG.. of ga een pakkje nicotine shikken halen, mss helpt dat :P
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Je kan het! Misschien moet je van die kauwgom gaan gebruiken dat je geen trek meer krijgt in nicotine. Of van die pleisters.
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#20
ben na 3-4jaar roken ook volledig gestopt, nu ongeveer 3-4maanden.
gewoon doorzetten, het is een vuile verslaving, je hebt er niets aan, als je stress hebt ga je je uiteindelijk niet beter voelen door een sigaret, als je wacht op een bus kan je ook gewoon eventjes genieten van het wachten i.d.p.v een sigaret te roken.

just keep on quitting every day, that's the message.

veel succes

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."