Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met roken

Stoppen met roken

60 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#1
:wave:
S
SantatripLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roken is de slechtste gewoonte die er is...en het probleem ligt m vooral in het maatschappelijk geaccepteerde deel. De overheid verdient hier zelfs gewoon aan...kun je t voorstellen: grammetje pep 90% voor de dealer 10% voor de overheid :angry:
T
TemptationLid
01-01-2024, 00:00
#3
pipoxyz zei:
Flugeltje zei:
Roken is vies
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

NOT!! roken is lekker!!! en als je alcohol drinkt dan heb je nog meer de neiging om te roken!!!

acidboy zei:
-spaceman- zei:
yes, nog ff doorbijten en ik ben er helemaal vanaf!
Klik om te vergroten...

Goed bezig jongen, maar deze moet ik even ter discussie stellen. Verslaafd ben je voor je leven ongeveer... In ieder geval ontzettend lang. Of je gehoor geeft aan die verslaving is een tweede.
Klik om te vergroten...

affraid that is so.... maar nogmaals veel succes!!! terug met goede moed er aan beginnen. niet opgeven!!!
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
acidboy zei:
-spaceman- zei:
yes, nog ff doorbijten en ik ben er helemaal vanaf!
Klik om te vergroten...

Goed bezig jongen, maar deze moet ik even ter discussie stellen. Verslaafd ben je voor je leven ongeveer... In ieder geval ontzettend lang. Of je gehoor geeft aan die verslaving is een tweede.
Klik om te vergroten...

Yep, you're right, thx for the real world!
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Niet kunnen en niet willen zijn 2 verschillende dingen hè. (:
M
MiriamLid
01-01-2024, 00:00
#6
dat is waar maar ik kan echt niet zonder me peukie
M
MiriamLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik kan niet zonder me marlborotjes light en samson of drum
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zet deze wel even gezellig bij verslaving... :wink:
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#9
Waar is de optie: How the fuck should I now?

:wave:
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Na 6 jaar vast gerookt te hebben zonder 1 keer gestopt te zijn
ga ik er een eind aan maken... Ik wil er van af, de meest nutteloze
verslaving die er is... Kost bakken met geld en de kans kanker
neemt toe...

Ik stop met roken met eens in de zoveel tijd blowen uitgezonderd.

Vandaag is mn eerste dag ik heb nog niet gerookt!

Hebben er mensen ervaring met stoppen?

Tips & Hints zijn welkom!
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik denk van niet, maar ik stem ja om je wat aan te moedigen :grin:
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als je maar wil dan lukt het wel :)
E
Eckster CLid
01-01-2024, 00:00
#13
moeilijk ,als het je lukt zal ik naar je opkijken
l
lichtendonkerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Na 24 jaar ben ik nu ruim een half jaar gestopt.
Wat bij mij hielp in de eerste week is een lijst met alle voordelen met zo nu en dan een regeltje peptalk ertussen.
Lees het zodra je de behoefte aan een peuk hebt.
Het gaat je lukken! :)
M
MiNiMaLiSDopeLid
01-01-2024, 00:00
#15
mooi zo! :)
Je zal het wel zwaar te verduren krijgen vrees ik.. vooral op feesjes, dat is het lastigste vind ik :openmouth:
Ik ben 'gestopt' sinds de 3de november, toch laat ik me altyd weer verleiden in het weekend. Tijdens de week stoppen lukt best wel aardig tot ik weer eens zat ben en eraan toegeef..

Achja goodluck! Enige tip die ik voor je heb: BE STRONG.. of ga een pakkje nicotine shikken halen, mss helpt dat :P
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je kan het! Misschien moet je van die kauwgom gaan gebruiken dat je geen trek meer krijgt in nicotine. Of van die pleisters.
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#17
ben na 3-4jaar roken ook volledig gestopt, nu ongeveer 3-4maanden.
gewoon doorzetten, het is een vuile verslaving, je hebt er niets aan, als je stress hebt ga je je uiteindelijk niet beter voelen door een sigaret, als je wacht op een bus kan je ook gewoon eventjes genieten van het wachten i.d.p.v een sigaret te roken.

just keep on quitting every day, that's the message.

veel succes
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#18
@Purple haze: Dat is niet echt stoppen he. Dan krijg je nog altijd een goeie dosis nicotine binnen.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Je kunt ook overstappen op de supersmoker. :)
A
AsfaltjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ikzelf ben nu anderhalve week gestopt na ongeveer 15 jaar roken.
Nadat ik ongeveer 2wk geleden een infectie aan de luchtwegen kreeg.
Daar ben ik zo van geschrokken dat het voor mij niet meer hoeft en ik eindelijk inzag dat roken je NIKS positiefs oplevert.
Pas als je zover bent gaat het je lukken denk ik.

Blowen met shag als je gestopt bent is gruwelijk stom.......

Tips:
-blijf uit de rookhoek op het werk
-je huis is een rookvrije zone geworden
-ga niet bij rokers op bezoek de eerste tijd
-eet je wiet ipv roken
-besef jezelf dat je het voor je eigen gezondheid doet
-ga ff niet iop stap
- gebruik geen dingen die het roken triggeren

succes Spaceman

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."