Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met roken

Stoppen met roken

60 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#1
Waar is de optie: How the fuck should I now?

:wave:
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
soldiermoney zei:
Als je dan toch wilt roken steek de sigaret bij het filter aan. Dan weet je weer hoe vies het is :confused:
Of eet na het roken je filter op, dan weet je wat voor zooi je deels binnenkrijgt.
Of rook philip morris one' hier zit maar 0,1 nicotine in en 1,0 teer. In een normaal sjekkie is dat 10 keer zo veel. Zo rook je toch voor je gevoel, en krijg je vrijwel geen nicotine binnen :wink:
Klik om te vergroten...


Naah... Dat slaat nergens op... Filters eten, door blijven roken met lichte peuken... Zo bereik je je doel toch niet...

Gewoon geen gezeik, stoppen met die handel...
Ik wil stoppen met roken niet doorgaan met waarschijnlijk uber-ranzig-lichte peuken...

Als je op een gemiddelde van 5 Euri per dag zit; kijk, daar heb ik wat aan... Ik houd bakken met geld over....


M
Mind_blowingLid
01-01-2024, 00:00
#3
Veel succes spaceman!
Jullie hebben me de ogen geopend... 'k ben na 2 jaar roken ook gestopt, nu zo'n 3 weken geleden.
En toch gister toch weer 'n paar sjaggies gedraaid... :$
't was dat, of m'n spaargeld (nog meer) opbrassen aan wiet, of ff helemaal gek worden 0.o
Voortaan kies 'k gewoon voor de laatste optie, is misschien niet het meest relaxte, maar daar zijn principes voor :P
't Overgehouden geld is een leuk extraatje, dat komt bij mij neer op ±6 euro per week (2 pakken L&M shag).
Is mss niet veel, maar met een beetje creatieve omgang met geld kan 'k daar toch weer voor 'n dag of 3 avondeten scoren, iets dat bij mij tegenwoordig sporadisch voorkomt..
Nuja, succes aan ons dan maar ^^
f
fokkerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heel veel succes en zet hem op! Het valt reuze mee. Ben zelf nu een dik jaar gestopt zonder problemen, gewoon gedachten op wat anders proberen te zetten. En bij stress momenten denk maar zo :"die sigaret lost de stress ook niet" Dus gewoon laten liggen :sunglasses:
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Dank voor het vertrouwen! :) Ik zit nu op Dag 5 zonder roken. En ga met best veel vertrouwen het weekend in... Ik heb al wat moeilijke momentjes achter de rug. Bij vrienden zijn die roken. Collega's... Ze maken het er niet makkelijk op. Ook heb ik in zulke situaties een stemmetje in me hoofd: Waarom rook je niet gewoon lekker mee? Wil je wel stoppen met roken?... Ik heb me er nog niet aan over gegeven. Ik ga het echt proberen...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Winehouse zei:
GOUDEN TIP

je mag best denken:

Ahhhh wat heb ik zin om te roken
en klagen:
oowhhh ik wil zo graag roken
Klik om te vergroten...
Maar dat is het 'm toch juist? Hij wil dat niet, daarom stopt hij.
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben nu ook een klein weekje gestopt, zonder moeite. Ik rookte ook slechts iets langer dan een halfjaar.

In ieder geval, veel succes Spaceman!
M
Mind_blowingLid
01-01-2024, 00:00
#8
Update: 'k rook weer... oke, alleen joints, weinig en alleen in sociale kringen, maar desalniettemin rook ik toch weer ><
D
DuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zorg gewoon dat je het in de hand hebt dat je niet alteveel rookt
Vooral zoals dingen bij MDMA of Bier is het erg lekker om te roken, ja
maar je moet gewon de gedachte los kunnen laten van dat je wilt roken
je kan het ook prima vinden dat je in het weekend rookt bijvoorbeeld en dan
niet meteen alles in halen wat je doordeweek niet rookt om zo maar eens iets te
noemen
d
dollegekskeLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik geef je 1 tip als het niet lukt; ZYBAN!!!! verkrijgbaar bij apotheek. Op doktersrecept
Ik rook zelf niet, wel ooit geprobeerd,
maar allebei mijn ouders + ex-vriend , tante + nichtje zijn hier voorgoed mee gestopt (in ieder geval moeder 12 jaar, vader 11 jaar, ex-vriend 1,5 jaar tante 2,5 jaar, nichtje 5 jaar) Zyban werkt echt op je hersenen in.
Je krijgt een strip met pillen, eerst slik je 7 of 8 (?weet niet precies) dagen elke dag 1 pil en rook je gewoon door. na die dagen slik je de pillen door en stop je met roken.

Moest 'm even aanbevelen want het werkt echt (nee ik werk niet voor de ZYBAN-fabriek :wink: )
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#11
Geeft 't geen placebo effect?

Bovendien klinken de ervaringen niet al te lekker:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=8503

En dit is het extreme geval, geen idee of het betrouwbaar is. :P
http://www.medicity.nl/showthread.php?t=213
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#12
gezellig.

stoppen met roken is voor mij makkelijker als stoppen met benzo's / spiet of zelfs alcohol..

raar
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Na 6 jaar vast gerookt te hebben zonder 1 keer gestopt te zijn
ga ik er een eind aan maken... Ik wil er van af, de meest nutteloze
verslaving die er is... Kost bakken met geld en de kans kanker
neemt toe...

Ik stop met roken met eens in de zoveel tijd blowen uitgezonderd.

Vandaag is mn eerste dag ik heb nog niet gerookt!

Hebben er mensen ervaring met stoppen?

Tips & Hints zijn welkom!
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik denk van niet, maar ik stem ja om je wat aan te moedigen :grin:
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als je maar wil dan lukt het wel :)
E
Eckster CLid
01-01-2024, 00:00
#16
moeilijk ,als het je lukt zal ik naar je opkijken
l
lichtendonkerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Na 24 jaar ben ik nu ruim een half jaar gestopt.
Wat bij mij hielp in de eerste week is een lijst met alle voordelen met zo nu en dan een regeltje peptalk ertussen.
Lees het zodra je de behoefte aan een peuk hebt.
Het gaat je lukken! :)
M
MiNiMaLiSDopeLid
01-01-2024, 00:00
#18
mooi zo! :)
Je zal het wel zwaar te verduren krijgen vrees ik.. vooral op feesjes, dat is het lastigste vind ik :openmouth:
Ik ben 'gestopt' sinds de 3de november, toch laat ik me altyd weer verleiden in het weekend. Tijdens de week stoppen lukt best wel aardig tot ik weer eens zat ben en eraan toegeef..

Achja goodluck! Enige tip die ik voor je heb: BE STRONG.. of ga een pakkje nicotine shikken halen, mss helpt dat :P
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Je kan het! Misschien moet je van die kauwgom gaan gebruiken dat je geen trek meer krijgt in nicotine. Of van die pleisters.
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#20
ben na 3-4jaar roken ook volledig gestopt, nu ongeveer 3-4maanden.
gewoon doorzetten, het is een vuile verslaving, je hebt er niets aan, als je stress hebt ga je je uiteindelijk niet beter voelen door een sigaret, als je wacht op een bus kan je ook gewoon eventjes genieten van het wachten i.d.p.v een sigaret te roken.

just keep on quitting every day, that's the message.

veel succes

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."