Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNicotine verslaving

Nicotine verslaving

48 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Nicotoine verslaving

Ik rook met periodes heel veel, en met periodes heel erg weinig.
Weet niet hoe het komt maar op de een of andere manier sluipt het er toch heel langzaam steeds weer in (de verslaving denk ik, diep in de tenen...uhm genen)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wie is er nog meer verslaafd aan nicotine en hoe uitzich dat bij jou?
En heb jij eventuele tips om van de nicotine verslaving af te komen?
Tell us your story about nicotine :grin: :grin:
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Nicotoine verslaving

Ik denk wel dat ik verslaafd ben aan nicotine aangezien ik elke dag rook, maar eigenlijk merk ik er niet zoveel van, behalve dat ik af en toe de gedachte krijg dat ik zin heb om te roken. Deze kan ik vrij makkelijk onderdrukken maar meestal geef ik er wel aan toe omdat ik het vaak gewoon lekker vind :P

Ik denk dat als ik zou proberen te stoppen het wel een stuk minder makkelijk wordt xD
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Nicotoine verslaving

Ik was er aan verslaafd.
Ik ben met roken gestopt omdat ik het niet lekker meer vond en kon dit dus zonder moeite volhouden.
Aleen de eerste 2-3Dagen kon je zeg maar ''niet tege me spreken'' :tearsofjoy: (vooral de 1e dag)
Maar daarna was het moeiteloos.

Nu gebruik ik alleen nog tabak bij het blowen omdat ik puur blowen teveel wiet vind kosten.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Nicotoine verslaving

Je kunt ook gewoon dezelfde hoeveelheid wiet roken, dus het hoeft toch niet duurder te zijn?

Zelf ben ik ook verslaafd aan nicotine, maar ik rook ook zo een week niet.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Nicotoine verslaving

Roken is slecht voor je, dat weet iedereen wel. Maar ik zie dat weinig mensen maar weten wat er precies schadelijk is en wat je er van kan krijgen. De meeste kennen wel longkanker en dat het niet zo goed is voor je hard bloedvaten en longen, maar een van de meestvoorkomende ziektes is COPD.

Iedereen die rookt beschadigd de longblaasjes en dit heeft tot gevolg:
- dat de zuurstof steeds moeilijker het bloed in komt.
- Je slijm ontwikkeld (mogelijk)
- Dat de elasticiteit van je longen afneemt waardoor uitademen zomaar kracht kost.

Langzamerhand treed dit in, maar sommige mensen zijn hier gevoelig (erfelijk) voor en ontwikkelen COPD. Dit heeft als gevolg dat de klachten véél sneller gaan en dat het onomkeerbaar is (stoppen heeft dus geen zin meer).

Ik heb op stageplekken veel mensen met COPD therapie gegeven en het is echt ziek wat voor impact het heeft. Mensen van 50 die in een scootmobiel moeten om hun adem te sparen terwijl ze 3x in de week komen trainen. Het is echt een kutziekte die je leven behoorlijk op zijn kop kan zetten en genezing is er niet.

Je moet natuurlijk doen wat je zelf wilt, ik denk alleen dat veel mensen niet genoeg op de hoogte zijn van de risico's

H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Nicotoine verslaving

gNuxx zei:
Je kunt ook gewoon dezelfde hoeveelheid wiet roken, dus het hoeft toch niet duurder te zijn?

Zelf ben ik ook verslaafd aan nicotine, maar ik rook ook zo een week niet.
Klik om te vergroten...

Dan word de joint te klein/dun.
En aangezien ik vrijwel altijd met een groep blow heb ik daar niks aan.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Nicotoine verslaving

Ik ben echt heel erg nicotine verslaafd... Zelfs nu ik zwanger ben, lukt het me nog steeds niet om die peuken links te laten liggen. :flushed: Ik ben inmiddels wel overgestapt op de Kent Infina sigaretten (teer 1 mg, nicotine 0,1 mg, koolmonoxide 2 mg) en ik probeer er ook zo min mogelijk van te roken, maar ik zit toch nog wel op zo'n 8 a 10 sigaretten per dag. Ik weet dat het niet goed is voor mijn kindje, maar de stress die ik ervaar als ik niet rook, is ook niet gezond.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Nicotoine verslaving

Zo'n lasertherapie schijnt erg goed te helpen. Heb wat mensen gesproken die al heel vaak hebben geprobeerd te stoppen en die lasertherapie heeft het erg makkelijk gemaakt. Het schijnt dat je dan helemaal geen afkickverschijnselen hebt, het enige waar je tegen moet vechten is de gewoonte op sommige momenten iets in je vingers te hebben. Het is wetenschappelijk onderbouwd en het schijnt dat 98% weet te stoppen.

http://www.laserpraktijknederland.nl/
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Nicotoine verslaving

Petrovic zei:
Zo'n lasertherapie schijnt erg goed te helpen. Heb wat mensen gesproken die al heel vaak hebben geprobeerd te stoppen en die lasertherapie heeft het erg makkelijk gemaakt. Het schijnt dat je dan helemaal geen afkickverschijnselen hebt, het enige waar je tegen moet vechten is de gewoonte op sommige momenten iets in je vingers te hebben. Het is wetenschappelijk onderbouwd en het schijnt dat 98% weet te stoppen.

http://www.laserpraktijknederland.nl/
Klik om te vergroten...

Zijn die lasers ook veilig voor het ongeboren kind? 120,- is wel duur, maar ja als je uitrekent wat ik per maand aan sigaretten kwijt ben, heb ik het er wel zo uit. Misschien wel interessant om een even verder uit te zoeken.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Nicotoine verslaving

Ik weet niet of het schadelijk is voor je baby, ik zou ze maar eens een mailtje sturen, is goed voor jou gezondheid en ook van de baby als de laser opzich niet schadelijk is en het scheelt geld op termijn. Ik kan me ook iets herinneren dat sommige zorgverzekeringen het ook geheel of deels vergoeden.

Ik had er met een patiënt over gehad en zij ging na die laser toch nog een peukje roken, maar ze ging over haar nek erdoor. :hearteyes:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Nicotoine verslaving

Petrovic zei:
Ik weet niet of het schadelijk is voor je baby, ik zou ze maar eens een mailtje sturen, is goed voor jou gezondheid en ook van de baby als de laser opzich niet schadelijk is en het scheelt geld op termijn. Ik kan me ook iets herinneren dat sommige zorgverzekeringen het ook geheel of deels vergoeden.

Ik had er met een patiënt over gehad en zij ging na die laser toch nog een peukje roken, maar ze ging over haar nek erdoor. :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Bedankt voor de tip! :) Ik zal er zeker even verder naar kijken!
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Nicotoine verslaving

Eerste dag gestopt met roken vandaag. Het valt goed mee want ik gebruik Nicorette (kauwgom). Alleen de gedachte aan de handeling zelf is echt... verslavend. Gewoon een sigaretje in de hand, vuur erin jagen, trekken, rook blazen... Maarja, het is zinloos.

Ik heb een schema opgesteld, misschien heb je hier wat aan:

Zondag: 6 kauwgommen en 1 joint
Maandag: 5 kauwgommen en 1 joint
Dinsdag: 4 kauwgommen
Woensdag: 3 kauwgommen
Donderdag: 2 kauwgommen
Vrijdag: 1 kauwgom
Zaterdag: Puur blowen :hearteyes:

Ik werk met beloningen en het werkt tot nu toe wel.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Nicotoine verslaving

viewtopic.php?f=22&t=2078&p=45064&hilit

Ik schreef daar ooit dit over waar ik onder andere stel dat iets als 'nicotineverslaving' niet bestaat. Het is allemaal puur geestelijk.
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Nicotoine verslaving

Nicotine neemt de natuurlijk high van je leven weg. Daarom denk ik nu dat ik het snap: het is zinloos maar we doen het omdat we denken dat het zin heeft.

Hopelijk volgend weekend clean!
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Nicotoine verslaving

ik denk niet dat het zin heeft ofzoo maar tis gewoon echt lekker en rustgevend
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Nicotoine verslaving

knolselderij zei:
ik denk niet dat het zin heeft ofzoo maar tis gewoon echt lekker en rustgevend
Klik om te vergroten...
Aldus de stereotype nicotinejunk :P
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#18
KoxBox zei:
Na 6 jaar een pak per dag gerookt te hebben, ben ik nu al 5 dagen clean :smoke:! Ik hoop dat het me lukt om te stoppen want ik wil het echt niet meer...
Klik om te vergroten...


Ik ben nog altijd clean! :beer: Vind het een hele prestatie van mezelf vandaar dat ik even kom egotrippen! :tearsofjoy:
B
BingelnLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb 12 jaar zwaar gerookt (3,5 pakje shag per week) en ben een half jaar geleden zonder hulpmiddelen gestopt en het viel me eerlijk gezegd wel mee.

Het is vooral de angst dat het moeilijk is waardoor het ook echt moeilijk wordt, je zit jezelf gewoon de hele tijd voor de gek te houden als je stopt en je hoort op de momenten dat je normaal rookte een stemmetje die "ik wil roken" zegt maar zolang je je daarvan bewust blijft en dat verlangen onderdrukt is het stoppen eigenlijk best wel makkelijk.

Zit allemaal tussen je oren :smoke:
B
BingelnLid
01-01-2024, 00:00
#20
KoxBox zei:
Ik ben nog altijd clean!
Klik om te vergroten...

En nog steeds?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."