Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNicotine verslaving

Nicotine verslaving

48 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bingeln zei:
KoxBox zei:
Ik ben nog altijd clean!
Klik om te vergroten...

En nog steeds?
Klik om te vergroten...

Wel, ik rook alleen nog wiet (met tabak damned) maar dat telt niet mee. :P
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben er nu bijna 6 weken van af! :wave: Beetje raar en hypocriet misschien dat ik tijdens de zwangerschap nog wel gerookt heb en pas kon stoppen op het moment dat ik mijn kleintje daadwerkelijk vast kon houden, maar liever laat dan helemaal nooit he? :wink:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Marla Singer zei:
Ik ben er nu bijna 6 weken van af! :wave: Beetje raar en hypocriet misschien dat ik tijdens de zwangerschap nog wel gerookt heb en pas kon stoppen op het moment dat ik mijn kleintje daadwerkelijk vast kon houden, maar liever laat dan helemaal nooit he? :wink:
Klik om te vergroten...

Tjah, het is natuurlijk spijtig dat je het niet van in het begin gedaan hebt. Maar zoals je zelf zegt beter laat dan nooit. En als er geen complicaties van gekomen zijn valt het gelukkig allemaal wel mee natuurlijk.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Geen complicaties, mijn kindje was zelfs wat aan de grote kant voor de zwangerschapsduur. Maar goed, dat terzijde. Ik wil roken tijdens de zwangerschap ook weer niet toejuichen natuurlijk!
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nicotine sucks, het wilt mij maar niet lukken om er vanaf te blijven, al heb ik meerdere malen gepost vrolijk gestopt te zijn. Niet dus.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat is op z'n minst opvallend te noemen.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Nicotoine verslaving

Ik rook met periodes heel veel, en met periodes heel erg weinig.
Weet niet hoe het komt maar op de een of andere manier sluipt het er toch heel langzaam steeds weer in (de verslaving denk ik, diep in de tenen...uhm genen)
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Nicotoine verslaving

Me stiefpa heeft 1 a 2 weken 1 of ander middel gebruikt dat je laat stoppen.
en het heeft gewerkt :openmouth:
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Nicotoine verslaving

Amaranth zei:
knolselderij zei:
ik denk niet dat het zin heeft ofzoo maar tis gewoon echt lekker en rustgevend
Klik om te vergroten...
Aldus de stereotype nicotinejunk :P
Klik om te vergroten...

Haha. De stereotype nicotinejunk sterft tegenwoordig binnen 10 jaar aan longkanker. Dat was na al die anti-reclame en foto's toch wel duidelijk? ;>
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Nicotoine verslaving

Ach zonder al die rokers zou de werkgelegenheid voor mij bagger zijn.
So keep on smoking! :smoke:
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Nicotoine verslaving

Verslaafd aan nicotoine.. dat sowieso niet. Nicotine daarentegen is weer een heel ander verhaal.

Ik denk niet dat de verslaving aan nicotine erg heftig is. Nicotine is binnen een bepaald aantal dagen uit je lijf verdwenen. Daarom vind ik nicotinekauwgom en pleisters klinkklare onzin. Ik vind dat meer een placebo. De verslaving aan roken is denk ik de gewoonte. Het hebben van iets in je hand of je mond. Het inhaleren, uitblazen, as aftikken en uitmaken.. ik houd ervan. Het beste om te stoppen met roken is dan ook een afleiding zoeken. Wat dat betreft is kauwgom ok, je hebt wat in je mond. Maar lolly's of een sateprikkertje zijn even goed een manier om minder naar die sigaret te verlangen.

Ik zal vast ook verslaafd aan nicotine zijn, maar dat is makkelijk om vanaf te komen. De gewoonte is een ernstigere kwestie. Als ik aan het computeren, lezen of tv aan het kijken ben vind ik het gewoon heerlijk om met een sigaret in m'n handen te zitten.
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Nicotoine verslaving

Hmm het is onderzocht en er schijnen toch wel veranderingen in je hersenen op te treden als je veel rookt, waardoor het erg lastig is om te stoppen. Heb er laatst een artikel over gelezen. Het kwam er denk ik op neer dat je beloningscentrum verstoord raakt en er steeds meer nicotine receptoren in je hersenen worden aangemaakt die allemaal naar de stof hunkeren als je stopt. Hoe dan ook. Ik ken geen heftigere craving dan die naar nicotine als ik stop met roken. Geen enkele drug laat mijn verstand zo op hol slaan als die rotzooi. Ik vond het makkelijker om te stoppen met GHB terwijl die afkickverschijnselen best heftig zijn dan met roken. De gewoonte is het moeilijkst, de geestelijke verslaving. Je valt makkelijk terug als je lekker op een terrasje zit met een wijntje en je mist ineens die peuk.. Dat blijft nog lang hangen. Maar de afkick vind ik toch ook geen eitje. Als ik zonder peuken zit maakt mijn eigen verstand dat er achter staat om niet te roken me ineens de gekste dingen wijs over waarom eentje niet zo erg is, of dat ik niet veel drugs gebruik en dus best van een sigaretje mag genieten. Wat ik allemaal wel niet heb gedaan voor gekke dingen als ik zonder peuken zat. Ik durf het niet eens op te schrijven :flushed:
R
Roseta StonedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Nicotoine verslaving

Blijven roken vanwege de lichamelijke afkickverschijnselen is echt aanstellerij. Nicotine is binnen no-time uit je bloed (vandaar dat je ook zoveel moet roken op een dag). Je wordt ook niet wakker van de 'afkickverschijnselen'. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar een peuk opsteken is niet het eerste dat ik doe s'ochtends.

Stoppen op wilskracht is onzin. Je moet beseffen dat je niet wilt roken. Ik heb jarenlang gerookt en ik val af en toe terug als ik veel drink maar daarna ga ik gewoon weer door met niet roken. Het is echt stom aangezien ik helemaal niet wil roken maar het is toch een stap vooruit. Altijd als ik rokers zie overdag dan denk ik waarom hou je die geestelijk en lichamelijk destructieve cirkel in stand? Iedereen die om zijn eigen geestelijke en lichamelijke gezondheid (en dus levenskwaliteit) geeft stopt met roken. Iedereen en zelfs rokers weten dat het leven een stuk beter is zonder sigaretten.

Als je zwanger bent kan ik me al helemaal niet voorstellen dat je wilt roken. Als je niet wilt roken heb je ook geen wilskracht nodig. Je ervaart niet meer stress als je niet rookt. Roken is de oorzaak van de stress. Roken verlicht de stress die het creeert. Waarom zou je dan willen roken? Zoals ik al zei, als je om jezelf geeft gun je jezelf het leven van een roker toch niet? Als je een kind verwacht lijkt het me helemaal makkelijk om niet te willen roken. Je geeft neem ik aan nog meer om je kind dan om jezelf.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Nicotoine verslaving

Roseta Stoned zei:
Als je zwanger bent kan ik me al helemaal niet voorstellen dat je wilt roken. Als je niet wilt roken heb je ook geen wilskracht nodig. Je ervaart niet meer stress als je niet rookt. Roken is de oorzaak van de stress. Roken verlicht de stress die het creeert. Waarom zou je dan willen roken? Zoals ik al zei, als je om jezelf geeft gun je jezelf het leven van een roker toch niet? Als je een kind verwacht lijkt het me helemaal makkelijk om niet te willen roken. Je geeft neem ik aan nog meer om je kind dan om jezelf.
Klik om te vergroten...

Je spreekt de hele tijd in de "je-vorm", maar ik denk dat je beter de "ik-vorm" kunt gebruiken. Je praat namelijk vanuit je eigen stopervaringen, maar niet ieder mens is hetzelfde. Ik heb zelf altijd gezegd dat als ik in verwachting zou raken, ik dan wel zou kunnen stoppen. Het tegendeel blijkt nu echter waar te zijn. Ik ben overgestapt op de lichtste sigaretten die er zijn en ik probeer de hoeveelheid zo veel mogelijk te beperken, maar echt helemaal 100% stoppen lukt me gewoon (nog) niet.
Doch, ons kindje maakt het wel goed, het groeit goed en ik probeer ook voor de rest zo gezond mogelijk te leven. Het is nog altijd mijn lichaam en mijn kind, ik bepaal zelf wat mij het beste lijkt. Ik word een beetje moe van al die mensen die de hele tijd zeggen wat ik allemaal wel en niet mag doen. Het is allemaal best goed bedoeld natuurlijk, maar af en toe word ik er gewoon wel een beetje strontziek van.... :wink:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Nicotoine verslaving

Ik vind eigenlijk dat mods dergelijke fouten uit titels moeten halen.(als men het niet zelf doet) Het is toch telkens weer een kleine obstructie voor mijn blikveld.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Nicotoine verslaving

Deranged zei:
Ik vind eigenlijk dat mods dergelijke fouten uit titels moeten halen.(als men het niet zelf doet) Het is toch telkens weer een kleine obstructie voor mijn blikveld.
Klik om te vergroten...

Done! :wink: Weet je dat ik er tot nu toe elke keer gewoon over heen heb gekeken?
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik rook een pakje op 4-5 dagen, valt wel mee i tegenstelling tot vroeger.
En woorden als 'van roken krijg je kanker' maken mij niet meer bang, mijn
oom heeft nooit gerookt/gedronken en toch heeft hij longkanker gehad.
Daarbij wij moeten toch allemaal kapot. :)
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#18
Amateurtje zei:
Ik rook een pakje op 4-5 dagen, valt wel mee i tegenstelling tot vroeger.
En woorden als 'van roken krijg je kanker' maken mij niet meer bang, mijn
oom heeft nooit gerookt/gedronken en toch heeft hij longkanker gehad.
Daarbij wij moeten toch allemaal kapot. :)
Klik om te vergroten...
Altijd leuk om jezelf te manipuleren met zulke verhalen. :)
Over de gehele populatie liegen de percentages er niet om en als je oom longkanker heeft gehad zonder te roken is de kanns voor jou des te groter dat jij longkanker krijgt omdat je rookt en het enigzins "erfelijk" is.
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik rook niet omdat ik kapot wil..ik rook omdat ik er zelf voor gekozen heb.
En ik ben ervan bewust dat er altijd een kans bestaat dat je kanker hebt,
maar mij schrikt het gewoon niet af, niet dat ik kanker maar niets vind,
integendeel ik heb mijn familie genoeg pijn zijn lijden met kanker.
R
Roseta StonedLid
01-01-2024, 00:00
#20
@Amateurtje: http://nl.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantie

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."