Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNicotine verslaving

Nicotine verslaving

48 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Nicotoine verslaving

viewtopic.php?f=22&t=2078&p=45064&hilit

Ik schreef daar ooit dit over waar ik onder andere stel dat iets als 'nicotineverslaving' niet bestaat. Het is allemaal puur geestelijk.
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Nicotoine verslaving

Nicotine neemt de natuurlijk high van je leven weg. Daarom denk ik nu dat ik het snap: het is zinloos maar we doen het omdat we denken dat het zin heeft.

Hopelijk volgend weekend clean!
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Nicotoine verslaving

ik denk niet dat het zin heeft ofzoo maar tis gewoon echt lekker en rustgevend
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Nicotoine verslaving

knolselderij zei:
ik denk niet dat het zin heeft ofzoo maar tis gewoon echt lekker en rustgevend
Klik om te vergroten...
Aldus de stereotype nicotinejunk :P
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Nicotoine verslaving

Amaranth zei:
knolselderij zei:
ik denk niet dat het zin heeft ofzoo maar tis gewoon echt lekker en rustgevend
Klik om te vergroten...
Aldus de stereotype nicotinejunk :P
Klik om te vergroten...

Haha. De stereotype nicotinejunk sterft tegenwoordig binnen 10 jaar aan longkanker. Dat was na al die anti-reclame en foto's toch wel duidelijk? ;>
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Nicotoine verslaving

Ach zonder al die rokers zou de werkgelegenheid voor mij bagger zijn.
So keep on smoking! :smoke:
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Nicotoine verslaving

Verslaafd aan nicotoine.. dat sowieso niet. Nicotine daarentegen is weer een heel ander verhaal.

Ik denk niet dat de verslaving aan nicotine erg heftig is. Nicotine is binnen een bepaald aantal dagen uit je lijf verdwenen. Daarom vind ik nicotinekauwgom en pleisters klinkklare onzin. Ik vind dat meer een placebo. De verslaving aan roken is denk ik de gewoonte. Het hebben van iets in je hand of je mond. Het inhaleren, uitblazen, as aftikken en uitmaken.. ik houd ervan. Het beste om te stoppen met roken is dan ook een afleiding zoeken. Wat dat betreft is kauwgom ok, je hebt wat in je mond. Maar lolly's of een sateprikkertje zijn even goed een manier om minder naar die sigaret te verlangen.

Ik zal vast ook verslaafd aan nicotine zijn, maar dat is makkelijk om vanaf te komen. De gewoonte is een ernstigere kwestie. Als ik aan het computeren, lezen of tv aan het kijken ben vind ik het gewoon heerlijk om met een sigaret in m'n handen te zitten.
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Nicotoine verslaving

Hmm het is onderzocht en er schijnen toch wel veranderingen in je hersenen op te treden als je veel rookt, waardoor het erg lastig is om te stoppen. Heb er laatst een artikel over gelezen. Het kwam er denk ik op neer dat je beloningscentrum verstoord raakt en er steeds meer nicotine receptoren in je hersenen worden aangemaakt die allemaal naar de stof hunkeren als je stopt. Hoe dan ook. Ik ken geen heftigere craving dan die naar nicotine als ik stop met roken. Geen enkele drug laat mijn verstand zo op hol slaan als die rotzooi. Ik vond het makkelijker om te stoppen met GHB terwijl die afkickverschijnselen best heftig zijn dan met roken. De gewoonte is het moeilijkst, de geestelijke verslaving. Je valt makkelijk terug als je lekker op een terrasje zit met een wijntje en je mist ineens die peuk.. Dat blijft nog lang hangen. Maar de afkick vind ik toch ook geen eitje. Als ik zonder peuken zit maakt mijn eigen verstand dat er achter staat om niet te roken me ineens de gekste dingen wijs over waarom eentje niet zo erg is, of dat ik niet veel drugs gebruik en dus best van een sigaretje mag genieten. Wat ik allemaal wel niet heb gedaan voor gekke dingen als ik zonder peuken zat. Ik durf het niet eens op te schrijven :flushed:
R
Roseta StonedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Nicotoine verslaving

Blijven roken vanwege de lichamelijke afkickverschijnselen is echt aanstellerij. Nicotine is binnen no-time uit je bloed (vandaar dat je ook zoveel moet roken op een dag). Je wordt ook niet wakker van de 'afkickverschijnselen'. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar een peuk opsteken is niet het eerste dat ik doe s'ochtends.

Stoppen op wilskracht is onzin. Je moet beseffen dat je niet wilt roken. Ik heb jarenlang gerookt en ik val af en toe terug als ik veel drink maar daarna ga ik gewoon weer door met niet roken. Het is echt stom aangezien ik helemaal niet wil roken maar het is toch een stap vooruit. Altijd als ik rokers zie overdag dan denk ik waarom hou je die geestelijk en lichamelijk destructieve cirkel in stand? Iedereen die om zijn eigen geestelijke en lichamelijke gezondheid (en dus levenskwaliteit) geeft stopt met roken. Iedereen en zelfs rokers weten dat het leven een stuk beter is zonder sigaretten.

Als je zwanger bent kan ik me al helemaal niet voorstellen dat je wilt roken. Als je niet wilt roken heb je ook geen wilskracht nodig. Je ervaart niet meer stress als je niet rookt. Roken is de oorzaak van de stress. Roken verlicht de stress die het creeert. Waarom zou je dan willen roken? Zoals ik al zei, als je om jezelf geeft gun je jezelf het leven van een roker toch niet? Als je een kind verwacht lijkt het me helemaal makkelijk om niet te willen roken. Je geeft neem ik aan nog meer om je kind dan om jezelf.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."