Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPep Verslaving - Tips ??

Pep Verslaving - Tips ??

24 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
G
GastBizarreLid
01-01-2024, 00:00
#1
Toen ik begon te experimenteren met drugs was ik net geen 15 jaar, de eerste drug dat ik uitprobeerde was xtc. Dat heb ik dan een een goed jaar om de zoveel weken (3/4) gedaan zonder al teveel problemen met school en ouders etc..

Maar zoals de meeste onder ons wel weten is er een lange tijd een MDMA crisis geweest, hier toch alleszins in België (Antwerpen). In die tijd zocht ik dus een ''vervangmiddel'' voor de pillen('' goede bedoel ik dan'') die ik nergens meer kon vinden en na een aantal nieuwe mensen te leren kennen heb ik speed ontdekt! De eerste keer vond ik het maar niks, ik was gewoon mezelf en deed hetzelfde als anders maar het was allemaal gewoon wat interessanter & leuker om te doen dus ik dacht stom middel, ik blijf er gewoon hetzelfde van dus waarom het blijven nemen?

Maar ik begon het meer en meer te gebruiken na verloop van tijd om dat ik de 'positieve' kanten begon te merken en te zien van speed en na die 1ste keer kwam een 2de keer en een 3de enz.. Toen begon ik het maandelijks/wekelijks te gebruiken (1maand/3weken) af en toe met mijn vriendin die wel eens speed gebruikte op toch wel vrij jonge leeftijd als ik er nu over nadenk! Maar goed, na een paar maanden moest ze onder dwang stoppen van haar ouders & familie omdat ze het door hadden van haar gebruik en ze wilden dat ze er direct me stopte! En dit kon ik niet en ook omdat mijn ouders nog van niets wisten bleef ik maar rustig doorgaan met gebruiken. Dus na een relatie van toch anderhalf jaar zijn we uit elkaar door men gebruik van speed te blijven verderzetten tegen men vriendin haar wil, jammer denk ik dan..

Vanaf toen is het alleen maar verslechterd en wat zich eerst uitte in maandelijks/wekelijks gebruik werd al snel dagelijks gebruik waar ik nu ondertussen toch al 1,5-2 jaar last van heb! Nu ben ik er 18 en ik wil er een einde aan maken maar eerst wil ik zien dat ik het karakter
heb om het zonder begeleiding aan te kunnen, als dit niet geval is dan schakel ik over op professionele hulp.

Nu eindelijk mijn vraag; heeft er nog iemand handige of nuttige tips die bij eigen ervaring echt hebben geholpen? Ik verwacht dus geen tips die al 100'en keren op internet of weet ik veel waar zijn verschenen en die misschien wel kunnen helpen maar daar ben ik nu niets mee!!

Ik wil tips uit eigen persoonlijke ervaringen die echt hebben geholpen, alleen die kunnen me helpen in de strijd tegen deze toch al iets te lang durende verslaving voor mij!

Bedankt. :wink: :sunglasses:
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Deze tips staan vast al 100 keer op internet maar, goed gezond eten, veel rusten en probeer een beetje te sporten.
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#3
De wil is de oplossing ...

:wave:
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je ziet in dat je niet echt goed bezig bent en je WIL veranderen, ik denk dat je hiemee een grote stap in de goede richting hebt gezet!!
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Immo zei:
Deze tips staan vast al 100 keer op internet maar, goed gezond eten, veel rusten en probeer een beetje te sporten.
Klik om te vergroten...

Precies en als je je wat beter voelt ga je gewoon aan je rijbewijs beginnen je bent 18 dus..
Depressief autorijden is wel kut,maar dat papiertje is wel handig als je eenmaal dat hebt.
Ben je niet zwaar depressief na al die pep ?
Staat al veel over geschreven voor de rest inderaad op internet.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#6
We hebben een speciaal subforum voor verslaving, ik zet deze daar ff in...
G
GastBizarreLid
01-01-2024, 00:00
#7
Carlitos zei:
Immo zei:
Deze tips staan vast al 100 keer op internet maar, goed gezond eten, veel rusten en probeer een beetje te sporten.
Klik om te vergroten...

Precies en als je je wat beter voelt ga je gewoon aan je rijbewijs beginnen je bent 18 dus..
Depressief autorijden is wel kut,maar dat papiertje is wel handig als je eenmaal dat hebt.
Ben je niet zwaar depressief na al die pep ?
Staat al veel over geschreven voor de rest inderaad op internet.
Klik om te vergroten...

Hmm weet je, kben nogal een positief ingesteld persoon en depressief zijn is iets
wat in je hoofd zit en eens het er in zit geraakt het er nog moeilijk uit! Ik zorg er gewoon voor
dat ik niet of toch zeker niet lang met zaken bezig ben die me tot een depressie kunnen leiden, het leven is al zo kort dus waarom je eigen rot voelen terwijl je even goed je dagen kan beleven alsof het je laatste zijn op aarde.. Oké als je ''nuchter'' door het leven gaat dan kan je zo niet leven zoals je op de pep doet vind ik, alles alleen willen doen en met niemand meer rekening houden zolang je er zelf maar positief uitkomt en dan is alles goed in de ogen van een dagelijkse pep gebruiker. Je denkt dat je alles toch iets of wat beter weet dan de rest van de mensen dus jah heb je ''weeral een reden meer'' om te blijven gebruiken :mrgreen:

Ik ga gewoon professionele hulp inschakelen want op dit moment weet ik van mezelf dat ik het karakter er nog ni voor heb om zonder hulp en op eigen kracht te stoppen met gebruiken en er uiteindelijk volledig van verlost te zijn! Als die tijd is aangebroken zijn we weeral een paar jaartjes verder, als de gedachte aan pep helemaal weg is ben ik pas genezen..

Ach jah ik bedank degene die op men vraag hebben geantwoord of toch geprobeerd hebben, dat waardeer ik wel!Ik zou zeggen ; Wish me luck, I'll need it!

Grtz! :wave:
J
Junk DeluxeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Goh m'n huidige vriendin heeft 3 jaar speed gebruikt waarvan zeker 1 a 1.5 jaar dagelijks gebruik. ik leerde ze toevallig kennen door de drugs enzo
en enkele weken later vormden we een koppel, ze gebruikte nog steeds speed, en had hier niet veel op tegen omdat ze er van af wou , toen we met nieuwjaar samen naar een feest gegaan waren , waar ook drugs genomen werd, hebben we uiteindelijk toen we in ons bed lagen , een conflict gehad en heeft ze besloten er mee te stoppen,
Sinds 1 januari is ze clean, ze heeft wel ng 3 keer ghb gedaan maar ze heeft geen korreltje speed meer aan geraakt. ze is ook met dezelfde vrienden die ze had blijven omgaan (alle sinds een tijdje) en heeft het drugsmilieu niet echt vermeden
dus miss moet je hetzelfde proberen, het zal zwaar zijn, maar ze was zo fier op haar eigen als ze weer een dagje niet had gebruikt, 10 dagen werd 1 maand, 1 maand werd 2 maand enzoverder we zijn nu ondertussen toch al een goed half jaar verder en ze is nog steeds clean, beter nog ze moet echt NIETS meer hebben van die 'rommel' ze wilt ook niet dat ik nog gebruik, en als ik 'mag' gebruiken mag ik echt geen G aanraken of speed.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik verwacht dus geen tips die al 100'en keren op internet of weet ik veel waar zijn verschenen en die misschien wel kunnen helpen maar daar ben ik nu niets mee!!
Klik om te vergroten...
Succes met verslaaft blijven dan maar.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Waar een wil is, is een weg... Ik heb 12 jaar pep gebruikt en ben er nu sinds 11 juli 2009 helemaal van af. Al bijna een jaar clean dus en het voelt nog steeds heel goed. Al mijn eerdere stoppogingen liepen altijd op niks uit. Gewoon omdat de wil om te stoppen steeds niet sterk genoeg was. Toen mijn kinderwens op begon te spelen, was de wil om te stoppen opeens sterker dan ooit en met succes! :wave:


Ik wens jou ook veel succes met stoppen, we kunnen wel allemaal tips gaan geven, maar alleen als je het echt wilt, is er een kans van slagen!
l
labuser2010Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Doet me pijn speed (meth, crystal meth) is naast heroine de meest verslavende drug die er is.
Als je zo gek bent op dat hyper en pep gevoel, ga Kyte surfen, parachute spingen.
Zet een doel in je leven, blijf van cafeine en red bull af.
Wat the heck blow jezelf suf maar laat de meth staan!!!

Zoek op youtube maar eens naar meth, crystal meth, wil je dat je er zo gaat uitzien?

Ik wens je oprecht alle sterke en liefde toe!

J
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#12
labuser2010 zei:
Doet me pijn speed (meth, crystal meth) is naast heroine de meest verslavende drug die er is.
Klik om te vergroten...

Onzin.
J
Junk DeluxeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Immo zei:
labuser2010 zei:
Doet me pijn speed (meth, crystal meth) is naast heroine de meest verslavende drug die er is.
Klik om te vergroten...

Onzin.
Klik om te vergroten...
kan hier niet over oordelen , maar speed is wel degelijk redelijk verslavend hoor
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#14
Junk Deluxe zei:
Immo zei:
labuser2010 zei:
Doet me pijn speed (meth, crystal meth) is naast heroine de meest verslavende drug die er is.
Klik om te vergroten...

Onzin.
Klik om te vergroten...
kan hier niet over oordelen , maar speed is wel degelijk redelijk verslavend hoor
Klik om te vergroten...
Speed in niet verslavend hoor, dat ben "jij"!
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#15
Petrovic zei:
Speed in niet verslavend hoor, dat ben "jij"!
Klik om te vergroten...
Gebrek aan waardering voor het leven is volgens mij de grootste valkuil. Onverschilligheid.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#16
Exceptional Insight zei:
Petrovic zei:
Speed in niet verslavend hoor, dat ben "jij"!
Klik om te vergroten...
Gebrek aan waardering voor het leven is volgens mij de grootste valkuil. Onverschilligheid.
Klik om te vergroten...
dat moet je ook maar kunnen en willen zien op dat moment.Als iemand niet wil,dus zijn/haar gedrag en leven niet wil veranderen,praat dan maar tegen de eiffeltoren.Heb je nog lol ook :wave:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik doe mijn best zei:
dat moet je ook maar kunnen en willen zien op dat moment.Als iemand niet wil,dus zijn/haar gedrag en leven niet wil veranderen,praat dan maar tegen de eiffeltoren.Heb je nog lol ook :wave:
Klik om te vergroten...
Als iemand dat niet wil, blijft dat de keuze van die persoon, toch? Wie ben je dan om diegene tegen te houden in een dergelijke tocht van vernieling?

Zeg eens, hoe kun je plezier ervaren door te praten tegen iets dat niet luistert?
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#18
vergeet niet hoor,dat er veel gebruikers zijn die niet goed snappen waarom ze gebruiken,geeft even niet om welke drugs dat is,maar speed is ook goed.Als je met ze gaat praten,zien sommigen best wel wat je bedoeld,maar stonden ze er nooit bij stil.Dat stemt mij hoopvol.Drugs gebruik geeft niet,dat is er gewoon,maar hoe ga je er mee om.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik doe mijn best zei:
vergeet niet hoor,dat er veel gebruikers zijn die niet goed snappen waarom ze gebruiken
Klik om te vergroten...
Die ben ik nog niet tegengekomen. Alhoewel, ik heb onlangs op een onwaarschijnlijk tijdstip, vanaf een nóg onwaarschijnlijkere plek, een wildvreemde een lift gegeven die niet meer echt wist waarom hij zo veel dronk. Hij begreep ook niet waarom z'n vrienden steeds de ambulance bellen als hij zichzelf het licht uit de ogen gezopen heeft. Eigen risico kosten vond hij kut. Hij was naar eigen zeggen maar een loser. Ook goed, toch? Als dat zijn ding is.

ik doe mijn best zei:
,geeft even niet om welke drugs dat is,maar speed is ook goed.Als je met ze gaat praten,zien sommigen best wel wat je bedoeld,maar stonden ze er nooit bij stil.Dat stemt mij hoopvol.Drugs gebruik geeft niet,dat is er gewoon,maar hoe ga je er mee om.
Klik om te vergroten...
Wanneer ze wel tot dat besef komen en er vervolgens daadwerkelijk wat mee doen, dan.. Wacht. Waar had dit ook alweer mee te maken?
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#20
haha,ik snap je wel,beter laat dan nooit.Ik gun niemand een aapje opzijn rug,zeker 20-jaar lang niet.Ik ben niet stoer,maar weet wel,dat er echt nix heftigers is als dat aapje van -die drugs.Ik geloof in me zelf nu.Ik heb heel veel maatjes/kenissen/ook vrienden echt zien sterven.Compleet o.d.Het kost zoveel energie,het is de moeite niet waard.Ik heb wel een enorme dosis levens ervaring er aan over gehouden.Hoe je het keert,dat neemt niemand mij meer af.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."