Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPep Verslaving - Tips ??

Pep Verslaving - Tips ??

24 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik doe mijn best zei:
haha,ik snap je wel,beter laat dan nooit.Ik gun niemand een aapje opzijn rug,zeker 20-jaar lang niet.
Klik om te vergroten...
Och, als dat aapje die persoon zijn enige gezelschap is in dit leven, waarom niet?

ik doe mijn best zei:
Ik ben niet stoer,
Klik om te vergroten...
Vet! Ik ook niet! Oh my god, we must be related or something!

ik doe mijn best zei:
maar weet wel,dat er echt nix heftigers is als dat aapje van -die drugs.Ik geloof in me zelf nu.Ik heb heel veel maatjes/kenissen/ook vrienden echt zien sterven.Compleet o.d.Het kost zoveel energie,het is de moeite niet waard.Ik heb wel een enorme dosis levens ervaring er aan over gehouden.Hoe je het keert,dat neemt niemand mij meer af.
Klik om te vergroten...
Dat vind ik typisch zo'n term die z'n waarde verloren heeft. Levenservaring. Het feit dat je wat vervelende dingen hebt meegemaakt vind ik nog niet genoeg om het levenservaring te noemen. Natuurlijk, je leeft en hebt dat ervaren, maar voordat ik dat woord gebruik is er wel iets meer nodig.

Een goed voorbeeld van hoe het niet moet is wel wat je hebt. Dat is altijd positief.
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#2
Respect en een goede geestelijke overeenkomst met jezelf zou een gezond mens moeten behoeden voor iedere vorm van zelf mishandeling.

Veel drugs betekent ergens veel pijn in je ziel ..
Los de pijn eerst op en neem recreatief de drugs ?
Drugs lossen geen pijn en ook geen problemen op.

Ze maken alles alleen maar erger en je isoleert jezelf alleen maar meer.
Totdat je omgeving het merkt en je een junk noemt.

Believe me i know ... been there, done that, and i had it al.
m
megamindyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je zou missch alvast kunnen proberen, je ouders eerlijk te vertellen.
Want meestal is er een wachtlijst voor een opname, van een aantal weken.
Maar als je je ouders verteld dat je verslaafd ben, en je het missch niet alleen kan.
Kunnen je ouders proberen jou intussen te helpen.
Ik neem aan dat ze eerst enorm gaan schrikken, maar als ze van jou houden
gaan ze zeker proberen jou te helpen.
Je zal wel alles moeten opbichten, zodat ze in de gaten kunnen krijgen, waneer je neigt
te gaan gebruiken.
En als het niet lukt met je ouders, kan je altijd nog naar de clinic!

Ik ben 39 en momenteel verslaafd aan ritalin.
Rond me 20ste begon ik te drinken, en gebruikte ook benzos.
Ik heb me sinds 2001 al 4 x laten opnemen, en ik ervaar het zo;
Dat ik toch nog drink, maar ik laat de drank mij niet overheersen.
Tijdens 1 van me gesprekken in 2006 bij me verslavings arts, vertelde ik haar dat drank
mij druk maakt en ik niet kan slapen, als ik na 16:30 ga drinken.
Ik zeg niet dat ik nu altijd netjes me kan houden aan de tijd.
savonds met me muziek, of de wk is het toch veel gezelliger, maar dan lig ik de hele nacht wakker.
Ook gaf ik aan, dat bv temazepam mij altijd een opruim kick gaf.

De arts vondt het vreemd, dus vroeg ze zich af als ik missch ADHD had.
Ze schreef me ritalin voor, en zei probeer het uit.
Nou vanaf dat ik me eerste pilletje nam, begonnen er dingen te veranderen in mezelf.
Ik had wel last van bijwerking, maar ik merkte dat ik in gezelschap ook mee sprak, en ik gewoon durfde te zeggen wat ik dacht.
Ook merkte ik dat me vrienden plots kortaf tegen me werden. En ik na 2/3 weken met iedereen ruzie had.
gelukkig kocht ik dat jaar me eerste pc, en begon ik te googlen als een gek.

Eesrt zocht ik de ADHD sites op, maar ik herkende mezelf niet daarin, vooral vanwege mijn rustigheid. Tot ik een dag belande op een ADD site, en nadat ik de info las ik instorte, ik werd enorm emotioneel, omdat ik op dat moment eindelijk beseffte waarom ik me me hele leven zo hebt gevoeld, en dat ik mezelf altijd kwalijk nam, omdat ik niet als de normale mensen kon zijn. Ook moest ik plots aan me overleden vader denken en ik eindelijk antwoord kreeg waarom me vader zich dood had gedronken.

Wel baal ik nu dat ik door bent gegaan met ritalin, ipv opzoek te gaan naar een andere manier.
Sinds 3 maanden, ben ik begonnen met ze te snuiven, en ik nu het gevoel hebt dat ritalin mij in zen macht heeft. De 22ste heb ik een afspraak in het ziekenhuis in maastricht bij de psyg, ik werd door me internist doorverwezen 1 maand geleden, omdat ik niet kon stoppen met huilen.
Ok ik moet wel toe geven, dat ik een paar hefftige jaren achter de rug heb, en ik mezelf meer heb leren kennen. Voorig jaar Kreeg ik kanker, maar ik ben nu genezen, dus nu ga ik er werk van maken om van die shit af te komen
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Pauzeer een paar maanden met gebruiken en breng wat structuur in je leven. Een vriendin en een vaste baan zorgen al dat er vrij weinig momenten overblijven waarop je nachten kunt doorhalen.

Ik ben destijds helemaal gestopt met speed omdat ik het ook al op mijn werk nam. Het heeft dan geen zin meer om nog af en toe recreatief te gaan gebruiken. Maar ik blijf erbij dat als ik destijds de structuur had gehad in mijn leven die ik nu heb, dan was ik er misschien veel minder ver in doorgeschoten.
m
megamindyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat is zeker waar!!!
Structuur is eingelijk de beste terapy.
Vandaar ook die strenge regels en verplichtingen in de klinics, wat veel patienten vaak niet willen of kunnen begrijpen.
Ook al zou je de verpleging zeggen dat je geen honger hebt, je toch wordt verplicht aan tafel te gaan zitten.
Structuur geeft een mens eigenwaarde, idd.

Maar ik heb alles al gedaan hierzo qua structuur, meer kan ik niet doen.
Ik woon in Belgie in een dorp, en al me vrienden en families zitten in Nederland, noord holland.
Dus me dagelijkse verplichtingen, begint nu als een sleur te voelen.
Zodra me zoontje naar school is, begin ik met het huishouden, en dat is me patroon sinds 2 jaar.
Soms wordt ik jaloers op me man, omdat hij werkt en geniet van zijn baan.

Uit ga ik ook niet meer, dus is me eenige uitje of ontspanning in het weekend achter de pc zitten, en googlen of facebooken nu op deze site, erg leuke site!!!
En omdat me man altijd in het wekend savonds werkt, ik nadat ik me zoontje naar bed heb gebracht, eindelijk kan genieten van de rust.

Maar beter ga ik nu toch naar me nest, omdat we straks met de caravan richting Amsterdam gaan voor de finale.
Gr

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."