Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsExtreme blow verslaving

Extreme blow verslaving

23 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Je wilt niet stoppen denk ik, anders had je het al wel gedaan! Je bent nu op het niveau dat je wel inziet dat het eigenlijk niet goed is, maar ik denk dat je het gewoon nog veel te leuk vind, en dan word stoppen hem echt niet. Ga pas stoppen als je er echt zat van bent, dan sta je er zelf ook achter en dan lukt het gewoon.
D
DrugsDealertjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Yo peepz,

Ik ben 15 jaar, bijna 16 en ik zit al 3 jaar aan de wiet/hasj. Sowieso elke dag 1 of 2.
Ik baal hier wel een beetje van, omdat het erg slecht voor je is om het zovaak te doen.
Heeft iemand goede tips om te helpen minderen, misschien zelfs wel stoppen?
Het is zelfs zo erg dat ik zonder joint bijna niet kan slapen... :stoned:

Please wat advies en goede raad, alvast bedankt!

Grtz
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het ligt er maar net aan wat je zelf het fijnste vind... Je kunt er in 1 keer mee stoppen maar dit moet je dan zelf ook wel willen of je kunt het langzaam afbouwen. Een tip die ik je kan geven is dat je het patroon moet doorbreken.

Als je bijvoorbeeld op school in de pauze blowt op een bepaalde plekje (buiten het terrein neem ik aan) dan raad ik je aan om daar voor een tijdje niet meer heen te gaan. Totdat je denkt dat je er heen kan gaan zonder te blowen.

Veel succes, ik leef met je mee!
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goeie tip van jos ... je patroon doorbreken.
In jou geval schat ik in dat gelijk helemaal stoppen het beste is.
Het zal even heel erg moeilijk zijn denk ik, maar hoelangr je door gaat hoe erger ht wordt
D
DrugsDealertjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hey,

Bedankt voor de reacties.
Waarom zou ik in mijn geval in 1x moeten stoppen Flameon?
Ik dacht er zelf aan om langzaam af te bouwen, in plaats van 10 joints in de week, 5 joints bijvoorbeeld. Maar dit heb ik zovaak tegen mezelf gezegd, maar steeds is die behoefte naar een joint te groot. Is er misschien een middeltje dat de behoefte naar een joint kleiner maakt of zelfs helemaal stopt? Dan zou ik met mijn wilskracht de verslaving wel overwinnen. Ik ga nog eens googlen maar tips/advies/goede raad is altijd welkom.

Grtz
G
GrinchLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het is echt slimmer om het af te kappen in 1x en dan misschien echt even een jointje roken als het ECHT nodig is

Zoals Jos al zegt, het patroon doorbreken. Je geeft zelf al aan dat je terugvalt als je tegen jezelf zegt ja gewoon afbouwen, dit komt omdat je hersenen dan nog steeds dat patroon volgen wat je er dus uit moet gooien. Een ander middeltje gaan gebruiken is de ene verslaving vervangen door de andere, je kan er makkelijk zelf vanaf het is gewoon zo dat jou hoofd zegt dat dat niet kan. (:grin:)

Dus gewoon afkappen die shit en andere bezigheden zoeken ipv blowen, ik weet dat is lastig maar komt goed man echt. Niet eigenwijs zijn en denken 'maar ik wil niet stoppen...' dan moet je niet zeuren haha. (moet ik zeggen...)

Als het zo is dat je in een vriendengroep zit die allemaal blowen zeg dat je wilt stoppen en vraag/zeg hun ook van hey beter bied je mij niet aan enzo, ik denk dat ze daar wel respect voor hebben.

Succes!
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Zet even voor jezelf op een rijtje op welke momenten van de dag/week je normaal gesproken een joint zou roken en probeer voor jezelf op die momenten een activiteit te plannen, zodat je op dat moment niet aan blowen toekomt en je er ook niet constant mee bezig bent. Je breekt dan ook langzaam het oude patroon af.

Stel je voor dat je normaal gesproken 's avonds buiten met vrienden een joint rookt. Dat patroon zou nog wel makkelijk te doorbreken zijn door gewoon iets anders te doen. Je bent dan ook weg van je normale setting. Ik hoop (gezien je leeftijd) dat je nog niet thuis blowt, bij het TV kijken of het gamen bijvoorbeeld. Als je dan zomaar wil stoppen dan moet je echt telkens andere dingen doen, want als je gewoon door blijft gaan met gamen en je mist de wiet dan ga je je eige de HELE avond op lopen vreten.
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#8
gNuxx zei:
Je wilt niet stoppen denk ik, anders had je het al wel gedaan! Je bent nu op het niveau dat je wel inziet dat het eigenlijk niet goed is, maar ik denk dat je het gewoon nog veel te leuk vind, en dan word stoppen hem echt niet. Ga pas stoppen als je er echt zat van bent, dan sta je er zelf ook achter en dan lukt het gewoon.
Klik om te vergroten...

True. :)

En ook, kom op zeg, ik raad jou aan om Deranged's topic over sigaretten en wietverslavingen eens te lezen. Met een beetje karakter en wilskracht is het echt niet zo moeilijk.. :)
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#9
Beetje tzelfde verhaal hier.
T enige verschil is dat ik wat meer rookte.
Nuja, ik vond het moeilijker om te stoppen met roken als je zoiets hebt van "nu moet ik stoppen". Wanneer je inziet dat je veel aan het verliezen bent. Maar stoppen is dan juist zo moeilijk want dan ben je er ook constant mee bezig. Je muziek draait rond drugs, je favo websites, je vrienden, de plaatsen waar je naartoe gaat etc.
Ikzelf ben nu heeel erg geminderd, omdat ik het zat was. Of beter gezegd; omdat m'n lichaam het zat is. Een joint doet me bijna niets meer, ik rook n joint op m'n eentje, stampevol GOEIE wiet en ik raak amper stoned, het duurt totaal niet lang en het is niet "leuk" meer. Misschien maar goed, ik rookte makkelijk 6 joints op een schooldag op. 's ochtends op de weg naar het station, toen ik van de trein stapte vlug voor school, in de pauze, dan 2 in de middagpauze, dan na t school nog.. Maargoed, ik hoop dat ik ooit weer the good effect kan voelen, want ik heb er veel uit geleerd.
Je inspireert me om een topic hierover te maken!
p
picturaeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik was het ook al een tijdje echt beu dat smoren, de ochtend joint is het meeste waard vind ik want daarna is het gewoon bijtanken. Ik werd ook niet echt meer stoned alleen bij de eerste voel je echt het verschil, en het is inderdaad pure wilskracht, power off the mind.

Maar toen ik vorige week nog eens een joint rookte was ik heerlijk stoned, grote grijns op mijn smoel :grin: en echt lang. En dat is wat ik wil zo af en toe met wat maten lekker stoned worden ipv elke dag loom, saai, lui en doelloos zo voelde ik mij toch na 3 jaar dagelijks smoren. En dan is het dus echt tijd om te stoppen.

Denk zo: wiet is voor mietjes :tearsofjoy:
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#11
picturae zei:
Ik was het ook al een tijdje echt beu dat smoren, de ochtend joint is het meeste waard vind ik want daarna is het gewoon bijtanken. Ik werd ook niet echt meer stoned alleen bij de eerste voel je echt het verschil, en het is inderdaad pure wilskracht, power off the mind.
:
Klik om te vergroten...

Daarom moet je ook gewoon aan het einde van de dag een joint roken, dan is het effect echt enorm fijn. Natuurlijk ga je het blowen zat worden als je 's ochtends al begint en de hele dag "bijtankt" en dit dag in dag uit doet.
D
DrugsDealertjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heb het geprobeerd maar na 3 dagen ging ik al de mist in.
Het probleem is dat ik het veel te leuk vind en te lekker, maar het is zo slecht voor je.
Me wilskracht laat me een beetje in de steek. Als ik nou iets had waardoor ik niet kon smoken ofzo dan zou dat me wel helpen. Iemand een ideetje?

Grtz
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tsja het is geen tip maar vaak als je stopt zoek je automatisch naar vervanging.... Zoek een vervanging waarvan je denkt en blijkt dat het WEL goed voor je is.....

Waarschuwing... Alcohol lijkt tijdleijk een BETERE vervanging te zijn maar uiteindelijk is dat ook niks ookal ben je misschien minder lui.... Zo op zn tijd.....

Als je een goede dokter hebt zou daar het begin kunnen zijn van een succesvol nieuw leven...

En als het blowen je echt problemen oplevert kan die je ook doorverwijzen... (dit hoeft echt niet meteen Tactus of weet ik het wat voor organisatie met een systeem dat misschien niet voor je werkt...)

Je huisarts kan soms meer voor je betekenen dan je verwacht! Hou een dagboek bij waarin je beschrijft wat het stoppen zo moeilijk maakt en waarin jij je ervaringen van het stoppen en redenen om door te blowen in opschrijft...
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Alcohol lijkt echt niet een betere vervanging voor blowen!
Eerder andersom lijkt me.
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#15
weyoun22 zei:
Alcohol lijkt echt niet een betere vervanging voor blowen!
Eerder andersom lijkt me.
Klik om te vergroten...

Sowieso.

Maargoed, succes met stoppen daarzo! Ga sporten :) Daar gaat je eventuele trek in wiet zo van weg.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Lavalamp zei:
weyoun22 zei:
Alcohol lijkt echt niet een betere vervanging voor blowen!
Eerder andersom lijkt me.
Klik om te vergroten...

Sowieso.

Maargoed, succes met stoppen daarzo! Ga sporten :) Daar gaat je eventuele trek in wiet zo van weg.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, toch zie je vaak dat (vooral jongeren) hun blowverslaving omruilen voor een ander middel en vaak is dat alcohol....

De meeste ouders hebben ook liever dat hun zoon/dochter een paar biertjes drinkt in de avond dan de hele dag aan het blowen is... (was bij mij wel zo.)
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dit is een herkenbaar verhaal voor mij. Op een gegeven moment rol je in de blow gewoonte, en voor je het zelf door hebt, sta je er me op en ga je er mee naar bed.

In het begin is het een ontsnapping uit de sleur, maar na een tijdje wordt het de sleur.

Als je dan wilt stoppen is het in mijn ervaring minder makkelijk dan menigeen je wilt laten geloven. Slapen lukt niet meer en je zit overdag niet meer lekker in je vel. Continue verlangde ik naar een roes. Ik was er waarschijnlijk zelf dan ook niet mee gestopt, ware het niet dat ik toen voor een keuze werd gesteld; kiezen of delen. Uiteraard komen keuzes en beslissingen uit jezelf maar deze stok achter de deur heeft mij wel een duw in de (voor mij) goede richting gegeven.

Een stok achter de deur kan je helpen, maar wat het belangrijkste is dat je eens stil staat bij wie je bent, en wat je eigenlijk wilt. De meeste mensen willen volgens mij diep van binnen wel meer dan elke dag verdoofd zijn, en stil blijven staan. Dit kan je motiveren om verdere wegen in te slaan om meer van je leven te maken.

Voor alle duidelijkheid wil ik vermelden dat de fout bij mij lag in de dosering c.q. geen maat weten houden en niet in de drug, daar is volgens mij niks mis mee.


:rock:
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#18
pas als je 3,6 kg per jaar rookt puur zonder tabak is het extreem.
jij begint net ....

wacht maar
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Liesette zei:
pas als je 3,6 kg per jaar rookt puur zonder tabak is het extreem.
jij begint net ....

wacht maar
Klik om te vergroten...

Wat een kut opmerking.
D
DSVMLid
01-01-2024, 00:00
#20
DrugsDealertje zei:
Heb het geprobeerd maar na 3 dagen ging ik al de mist in.
Het probleem is dat ik het veel te leuk vind en te lekker, maar het is zo slecht voor je.
Me wilskracht laat me een beetje in de steek. Als ik nou iets had waardoor ik niet kon smoken ofzo dan zou dat me wel helpen. Iemand een ideetje?

Grtz
Klik om te vergroten...
Zoals je leest vind je het nog veel ste leuk/lekker. Als jij echt wilt stoppen dan lukt je dat wel.

Ik ben nu 2 weken gestopt met iedere dag en avond een joint te roken .(periode 1,3 jaar joints gerookt. toen 6 maanden gestopt. periode 2 , 5 maanden gesmookt,nu alweer 2 weken gestopt).
In mijn geval ben ik de joint gewoon even beu, even niet meer brak opstaan, gewoon weer fris opstaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."