Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik denk toch wel dat Methamfetamine en Heroïne de meest verslavende middelen zijn..."
"Boos worden doe ik ook niet, ik weet dat je het daarmee alleen erger maakt. Maar, ik ben 16, ik kan haar niet naar een internaat of instelling sturen? Of wel? Hoe?"
"Hallo iedereen. Ik zit ergens mee. In mijn omgeving weet niemand echt een goede oplossing. Ik heb al zo veel dingen geprobeerd, maar niets helpt. Ik ben nu al een jaar bezig met van alles om haar te stoppen. Ik zal even vertellen waar ik het over heb. Ze is 13 jaar. Ze rookt verschrikkelijk veel. Als ze eenmaal een sigaret heeft gezien, moet ze die hebben en wil ze alleen maar meer, tot de dag voorbij is en ze moet stoppen omdat ze naar huis moet. Ik praat over zo 'n 2 pakjes per dag, omdat haar geld daarna toch wel echt op is. Ze drinkt tot ze er dronken bij neervalt en niet meer op kan staan. Ze doet letterlijk alles voor een fles drank. Soms vind ze een bepaalde soort drank niet te zuipen, maar toch drinkt ze het omdat ze alcohol "nodig heeft". Ze zuipt zichzelf helemaal dronken tot alle drank op is die ze kan krijgen. Hierna strompelt ze met hulp van een paar "goede vrienden" met moeite naar huis, en gaat ze meteen naar haar kamer in de hoop dat haar ouders niets merken. Die slapen toch al vroeg in de avond. Ze snuift. Met name Ritalin, wat ze ook slikt. Ze heeft geen ADHD, maar toch gebruikt ze het. Tijdens de les op school, in de pauzes, thuis, ze moet het hebben. Het verbaast me heel erg dat ze het op school niet eens merken, wat waardeloos! Ze blowt wiet. Wederom doet ze ook alles voor wiet. Ze is niet te stoppen. Ze zegt altijd maar dingen als "Dit is echt de laatste keer", maar de volgende dag doet ze het weer. Wanneer is het genoeg? Ze weet dat ze aan al die dingen verslaafd is, maar toch gaat ze onverminderd door. Als ik haar erop aanspreek, krijg ik als antwoord: "Ja, ik weet het. Maar we gaan toch ooit dood, wat maakt het uit." Ze is soms suicidaal, en gaat hiervoor naar de psychiater. Het ergste is nog: ze weet wat ze verkeerd doet, maar ze kent haar grenzen niet, wil ze ook niet kennen en doet er niets aan. Ze heeft ook last van een eetstoornis. Ze denkt dat ze dik is, maar ze is juist heel slank en mooi. Dit is trouwens een probleem wat ik wel heel vaak hoor bij meisjes. In hemelsnaam, wat moet ik hiermee?! Ik heb al zo veel geprobeerd, maar niets helpt, tot nu toe! Heeft iemand een gouden tip voor me, waarmee ik haar het beste kan helpen?"
"Bedankt voor jullie reacties, ik zal mijn best doen en ik hoop dat het echt werkt. Ik denk dat ik maar naar haar huisarts ga, omdat ik bang ben hoe haar ouders zullen reageren. Ik ben trouwens zelf geen ouder, maar een goede vriend van haar. Ik ben bijna 16, ik heb nog nooit gerookt of geblowd en ik wil dat graag zo houden . Drugs gebruiken heeft me nooit zo erg aangesproken. PS. Als iemand nog meer tips heeft, gewoon posten aub, zou heel fijn zijn Gr. TSG"
"endor zei: Het is hard , maar steek haar binnen in een psychiatrische instelling , en liefst gesloten. Voor mij werkte het. Ik ben niet helemaal gestopt , met ik gebruik met mate. Ik overdrijf niet meer. Dit is een vrij harde maatregel , maar het helpt wel degelijk. Oja , en zorg ervoor dat die instelling niet te dicht bij haar thuis is , in verband met nieuwe connecties leggen voor drugs te kopen etc. Ik zou dit effe in twijfel nemen. Allesinds , veel succes gewenst. Klik om te vergroten... Ze zit wel al bij een psychiater, maar het helpt niet zo erg veel tot nu toe Bedankt voor je reactie"
"Petrovic zei: TheSpecialGuy zei: Bedankt voor jullie reacties, ik zal mijn best doen en ik hoop dat het echt werkt. Ik denk dat ik maar naar haar huisarts ga, omdat ik bang ben hoe haar ouders zullen reageren. Klik om te vergroten... Zij is maar 13 hè, jij hebt niets als je naar de huisarts gaat het enige is wat je weet hoe je haar het beste kunt benaderen. Je kan het echt veel beter aan haar ouders vertellen, zij zijn haar ouders hè en zij kunnen als enige stappen ondernemen en dit patroon kunnen doorbreken. De ouders zullen geschot zijn maar dankbaar voor je want je dit dit natuurlijk voor HAAR, en dat snappen die ouders ook. Je vriendin zou even pissed zijn als ze erachter komt maar uiteindelijk zal zij ook wel inzien dat je het voor haar deed. Aan jou de keuze. Klik om te vergroten... Bedankt, eigenlijk heb ik geen keuze. Ik moet maar naar haar ouders stappen want het gaat zo echt niet langer. Ze zou inderdaad even pissed zijn, maar later is ze me dankbaar..."
"endor zei: TheSpecialGuy zei: endor zei: Het is hard , maar steek haar binnen in een psychiatrische instelling , en liefst gesloten. Voor mij werkte het. Ik ben niet helemaal gestopt , met ik gebruik met mate. Ik overdrijf niet meer. Dit is een vrij harde maatregel , maar het helpt wel degelijk. Oja , en zorg ervoor dat die instelling niet te dicht bij haar thuis is , in verband met nieuwe connecties leggen voor drugs te kopen etc. Ik zou dit effe in twijfel nemen. Allesinds , veel succes gewenst. Klik om te vergroten... Ze zit wel al bij een psychiater, maar het helpt niet zo erg veel tot nu toe Bedankt voor je reactie Klik om te vergroten... Ik heb ook bij een psychiater gezeten , maar dat doet je niets. Je luistert pas naar die mensen vanaf je in een gesloten instelling zit. Klik om te vergroten... Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze in zo een instelling terecht kan? Ik bedoel, ik sta een beetje machteloos als 16-jarige Ik ga wel naar haar ouders, dat zeker."
"Arizona zei: Andrew zei: Slaan Klik om te vergroten... OT: je kan naar haar ouders gaan, mits daar niet het probleem zit. Je zegt dat ze naar een psychiater gaat. Weet zij/hij dat dit meisje zoveel middelen gebruikt? anders is dat een goede ingang, artsen kunnen heel veel in gang zetten en doen ze ook met dergelijke leeftijden. Als pscyh wel op de hoogte is, waarom grijpt zij/hij niet in? dan is de weg naar huisarts een goede. Pas je ook goed op jezelf, niet te veel hooi op je vork nemen. heel veel succes. Klik om te vergroten... Ik denk dat het probleem ook wel deels bij haar ouders ligt. D'r psychiater weet van het roken, het drinken en het blowen, niet van het ritalin snuiven en slikken zonder dat ze ADHD heeft. Ik heb niet echt het idee dat er veel gebeurd is bij die psychiater, maar ik weet niet hoelang ze daar al zit, dus ik kan daar nog niets over zeggen. Ik zal ook wel naar d huisarts gaan. Bedankt, maar ik zal wel zo veel mogelijk blijven proberen..."
"Andrew zei: Slaan Klik om te vergroten... Ik ben een jongen van 16 met verstand. Ik zal nooit in me leven een meisje slaan! Al helemaal niet een meisje van 13."
"En aan derest, heel erg bedankt voor de reacties, en tips blijven geven wordt nog steeds gewaardeerd ik heb er echt wat aan!"