Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat verwachten jongeren van de verslavingszorg?

Wat verwachten jongeren van de verslavingszorg?

23 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
c
cynthiaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Er komen in Nederland steeds meer behandelprogramma's voor jongeren. Echter blijft het probleem ontstaan dat deze doelgroep moeilijk te bereiken is. Waardoor het ook moeilijk is om de juiste zorg aan te bieden. Daarom is het belangrijk om de verwachtingen van de jongeren tav de verslavingszorg in kaart te brengen om zo de zorg hier op aan te sluiten.

Dus mijn vraag: Wat verwachten jullie van de verslavingszorg? Wensen, behoeften etc.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Geen lange wachttijden, drugsprobleem aanpakken, maar ook werken aan andere problemen/sociale contacten 'aanpakken'
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#3
anoniem
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Verslavingszorg heeft geen zin, als je opgenomen wordt en je komt er weer uit pak je toch weer denk ik... zo zou het bij mij gaan waarschijnlijk.
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#5
evt anonimiteit, voldoende nazorg + begeleiding, ook gehoord worden (wat in mijn ervaring niet veel gebeurd is), Geen wachtlijsten,
S
SjaakTLid
01-01-2024, 00:00
#6
- Zo snel mogelijk een plek om opgevangen te worden (geen maanden al dan niet jaren wachten)
- De mensen moeten naar je luisteren, en proberen aan de hand van persoonlijke ervaring hulp bieden
- Wanneer verslaafde weer op vrije voeten is, eventuele nazorg bieden om terugval te voorkomen

Dat was het zo'n beetje voor mijn part denk ik.
B
BeehonderdLid
01-01-2024, 00:00
#7
SjaakT zei:
- Wanneer verslaafde weer op vrije voeten is, eventuele nazorg bieden om terugval te voorkomen
Klik om te vergroten...

Sjaak,

Met alle respect, maar als iemand om welke reden dan ook hulp wil gaan zoeken bij een 'verslavingszorginstelling'(?) lijkt het me verstandiger dat ie die redenen daarvoor wat meer bijstelt dan er vanuit te gaan dat je vrijheid je daar wordt ontnomen. Dat had ie immers zelf al gedaan door ooit te gaan gebruiken.
M.a.w. 'op vrije voeten komen' na een opname in een verslavingszorginstelling(?) lijkt me een wat negatieve benadering.
Groet,

John
S
SjaakTLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bij nader inzien heb ik het toch verkeerd verwoord. "Op vrije voeten komen" moest eigenlijk "afgekickt" zijn. Had ik verder niet over na gedacht, was ook zeker niet als negatieve benadering bedoeld, gewoon verkeerd verwoord :)
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vrij simpel zorg staat internationaal in holland niet goed aangemerkt zijn nu in een soort transitie periode; meer prive-semi prive kliniekn en ja ook een bussines
Alles wordt vaak onder gebracht onder een noemer maakt niet wat voor leeftijd of wat voor substantie, ten tweede de educatie van behandelaars laat te wensen over, op een paar vingers te tellen van specifieke programmas op hbo
Denk meer geinteresserd in draaideurpolitiek dan een oplossing sinds het kraakt aan all e kanten
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik volg een verplichte sessie bij verslavingszorg en ben minderjarig. Ik respecteer echt het werk van die mensen, maar ik wil daar gewoon niet zijn. Verplichte behandeling is in mijn ogen echt zinloos. Ik ga alleen maar de waarheid vertellen als daar absoluut geen gevolg aan hangt, m'n ouders hoeven daar echt niet van te weten hoeveel ik gebruik. Dat kunnen ze niet garanderen, dus dan lieg ik daar maar over mijn gebruik. Nu als ik ernaartoe ga moet ik niet meer praten, maar gewoon wat documentaires bekijken over drugs, omdat ze mij niets meer kan leren wat ik niet ken ( dat heeft ze letterlijk gezegd). Mijn kennis over drugs is zelfs groter dan de hare, dat zou toch helemaal niet mogen? Hoe kan ik nu geholpen worden door een persoon die vraagt om nog even de naam van een drug te herhalen zodat ze het kan opzoeken, terwijl ik nota bene zelf helemaal niet geholpen wil worden..

-Geen verplichte behandelingen
-Gegarandeerde en volledige anonimiteit

En in godsnaam, aub laat die idiote kennismaking'spelletjes' eruit.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat ze benzo's geven, liefst in ziekenhuisverpakking? :hearteyes:
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#12
NorthernLightBE zei:
Ik volg een verplichte sessie bij verslavingszorg en ben minderjarig. Ik respecteer echt het werk van die mensen, maar ik wil daar gewoon niet zijn. Verplichte behandeling is in mijn ogen echt zinloos. Ik ga alleen maar de waarheid vertellen als daar absoluut geen gevolg aan hangt, m'n ouders hoeven daar echt niet van te weten hoeveel ik gebruik. Dat kunnen ze niet garanderen, dus dan lieg ik daar maar over mijn gebruik. Nu als ik ernaartoe ga moet ik niet meer praten, maar gewoon wat documentaires bekijken over drugs, omdat ze mij niets meer kan leren wat ik niet ken ( dat heeft ze letterlijk gezegd). Mijn kennis over drugs is zelfs groter dan de hare, dat zou toch helemaal niet mogen? Hoe kan ik nu geholpen worden door een persoon die vraagt om nog even de naam van een drug te herhalen zodat ze het kan opzoeken, terwijl ik nota bene zelf helemaal niet geholpen wil worden..

-Geen verplichte behandelingen
-Gegarandeerde en volledige anonimiteit

En in godsnaam, aub laat die idiote kennismaking'spelletjes' eruit.
Klik om te vergroten...

Klinkt als België, of ben ik verkeerd?
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#13
NorthernLightBE zei:
En in godsnaam, aub laat die idiote kennismaking'spelletjes' eruit.
Klik om te vergroten...

+ knutsel"therapie"
+ muziek"therapie"

soms voelt het echt aan als bezighouding!
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#14
NorthernLightBE zei:
Ik volg een verplichte sessie bij verslavingszorg en ben minderjarig. Ik respecteer echt het werk van die mensen, maar ik wil daar gewoon niet zijn. Verplichte behandeling is in mijn ogen echt zinloos. Ik ga alleen maar de waarheid vertellen als daar absoluut geen gevolg aan hangt, m'n ouders hoeven daar echt niet van te weten hoeveel ik gebruik. Dat kunnen ze niet garanderen, dus dan lieg ik daar maar over mijn gebruik. Nu als ik ernaartoe ga moet ik niet meer praten, maar gewoon wat documentaires bekijken over drugs, omdat ze mij niets meer kan leren wat ik niet ken ( dat heeft ze letterlijk gezegd). Mijn kennis over drugs is zelfs groter dan de hare, dat zou toch helemaal niet mogen? Hoe kan ik nu geholpen worden door een persoon die vraagt om nog even de naam van een drug te herhalen zodat ze het kan opzoeken, terwijl ik nota bene zelf helemaal niet geholpen wil worden..

-Geen verplichte behandelingen
-Gegarandeerde en volledige anonimiteit

En in godsnaam, aub laat die idiote kennismaking'spelletjes' eruit.
Klik om te vergroten...
C.A.T.?
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is daar zwaar zuigen :grin: dat eerste kennismakingsspelletje; eerste vraag van iedereen die daar zat aan mij: Welke drugs heb je ooit al allemaal gebruikt... Naja lijstje helemaal afgegaan :P :P
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#16
Intoxication zei:
NorthernLightBE zei:
Ik volg een verplichte sessie bij verslavingszorg en ben minderjarig. Ik respecteer echt het werk van die mensen, maar ik wil daar gewoon niet zijn. Verplichte behandeling is in mijn ogen echt zinloos. Ik ga alleen maar de waarheid vertellen als daar absoluut geen gevolg aan hangt, m'n ouders hoeven daar echt niet van te weten hoeveel ik gebruik. Dat kunnen ze niet garanderen, dus dan lieg ik daar maar over mijn gebruik. Nu als ik ernaartoe ga moet ik niet meer praten, maar gewoon wat documentaires bekijken over drugs, omdat ze mij niets meer kan leren wat ik niet ken ( dat heeft ze letterlijk gezegd). Mijn kennis over drugs is zelfs groter dan de hare, dat zou toch helemaal niet mogen? Hoe kan ik nu geholpen worden door een persoon die vraagt om nog even de naam van een drug te herhalen zodat ze het kan opzoeken, terwijl ik nota bene zelf helemaal niet geholpen wil worden..

-Geen verplichte behandelingen
-Gegarandeerde en volledige anonimiteit

En in godsnaam, aub laat die idiote kennismaking'spelletjes' eruit.
Klik om te vergroten...
C.A.T.?
Klik om te vergroten...

Ja verdomme. Binnen 13 minuten vertrekken voor weer een uur gezever..
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#17
NorthernLightBE zei:
Intoxication zei:
NorthernLightBE zei:
Ik volg een verplichte sessie bij verslavingszorg en ben minderjarig. Ik respecteer echt het werk van die mensen, maar ik wil daar gewoon niet zijn. Verplichte behandeling is in mijn ogen echt zinloos. Ik ga alleen maar de waarheid vertellen als daar absoluut geen gevolg aan hangt, m'n ouders hoeven daar echt niet van te weten hoeveel ik gebruik. Dat kunnen ze niet garanderen, dus dan lieg ik daar maar over mijn gebruik. Nu als ik ernaartoe ga moet ik niet meer praten, maar gewoon wat documentaires bekijken over drugs, omdat ze mij niets meer kan leren wat ik niet ken ( dat heeft ze letterlijk gezegd). Mijn kennis over drugs is zelfs groter dan de hare, dat zou toch helemaal niet mogen? Hoe kan ik nu geholpen worden door een persoon die vraagt om nog even de naam van een drug te herhalen zodat ze het kan opzoeken, terwijl ik nota bene zelf helemaal niet geholpen wil worden..

-Geen verplichte behandelingen
-Gegarandeerde en volledige anonimiteit

En in godsnaam, aub laat die idiote kennismaking'spelletjes' eruit.
Klik om te vergroten...
C.A.T.?
Klik om te vergroten...

Ja verdomme. Binnen 13 minuten vertrekken voor weer een uur gezever..
Klik om te vergroten...

suxxes man
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Intoxication zei:
Het is daar zwaar zuigen :grin: dat eerste kennismakingsspelletje; eerste vraag van iedereen die daar zat aan mij: Welke drugs heb je ooit al allemaal gebruikt... Naja lijstje helemaal afgegaan :P :P
Klik om te vergroten...

Oeh, dat zou grappig zijn moest ik die vraag beantwoorden ! :tearsofjoy:
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sublimo zei:
Intoxication zei:
Het is daar zwaar zuigen :grin: dat eerste kennismakingsspelletje; eerste vraag van iedereen die daar zat aan mij: Welke drugs heb je ooit al allemaal gebruikt... Naja lijstje helemaal afgegaan :P :P
Klik om te vergroten...
Oeh, dat zou grappig zijn moest ik die vraag beantwoorden ! :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Volgens mij ben jij daar trots genoeg op, dat je het in geuren en kleuren uit wilt leggen...
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vanadesse zei:
Sublimo zei:
Intoxication zei:
Het is daar zwaar zuigen :grin: dat eerste kennismakingsspelletje; eerste vraag van iedereen die daar zat aan mij: Welke drugs heb je ooit al allemaal gebruikt... Naja lijstje helemaal afgegaan :P :P
Klik om te vergroten...
Oeh, dat zou grappig zijn moest ik die vraag beantwoorden ! :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Volgens mij ben jij daar trots genoeg op, dat je het in geuren en kleuren uit wilt leggen...
Klik om te vergroten...

Oh, natuurlijk. :sunglasses:

Ik zou me kapot lachen met het zien van sommige gezichten dan denk ik ! :tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."