#1
Bullshit, het is de meest makkelijk te bereiken groep. Vooral omdat het gevoel van schaamte vele malen minder is dan iemand van 40/50 die verslaafd is.cynthia zei:Er komen in Nederland steeds meer behandelprogramma's voor jongeren. Echter blijft het probleem ontstaan dat deze doelgroep moeilijk te bereiken is.
In de klinieken zelf betere evaluatieprogramma's opzetten, wensen en behoeften voor en na de opname (anoniem) registreren en opslaan in een voor iedere maatschappelijk werker toegankelijk dossier ofzo. Geestelijke gezondheidszorg en verslavingszorg beter met elkaar laten samenwerken.cynthia zei:Waardoor het ook moeilijk is om de juiste zorg aan te bieden. Daarom is het belangrijk om de verwachtingen van de jongeren tav de verslavingszorg in kaart te brengen om zo de zorg hier op aan te sluiten.