Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRookvrij bazentopic!!!

Rookvrij bazentopic!!!

398 antwoorden
42 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Exceptional Insight zei:
Flameon zei:
afgelopen vakantie minder gerookt dan op het werk .... voor mij een bewijs dat ik wel minder, of een dag, niet kan roken. Maarja vanaf morgen weer werken en dan zal het wel weer meer roken worden. Maakt me ook niks uit
Klik om te vergroten...
Die rokerssmoesjes zijn ook altijd hetzelfde. Wie heeft er een originele?
Klik om te vergroten...

Ik vind het niet zo heel erg dat ik rook, als ik maar niet teveel rook.
Ik krijg met clienten heel veel bereikt door een simpele sigaret. Vaak een goeie intro voor een goed gesprek. "Frits, even roken buiten tijdens een wandeling?" en ondertussen in je achterkop hebben waar het gesprek naar toe moet :P
De drempel dat iemand dan mee gaat is dan lager, en dus ook open staat om uberhaupt te luisteren.
In de psychiatrie werkt de zin: 'goh frits ik moet ff met je praten, kom je ff op kantoor aub" niet.

Mijn baas gooit zelfs wel eens wat peuken op ons kantoor, das niet voor niks :P
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Flameon zei:
Ik vind het niet zo heel erg dat ik rook, als ik maar niet teveel rook.
Klik om te vergroten...
Nee, niet leuk.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je kan puur en alleen naar de gezondheid kijken. Een peuk is idd verreweg van gezond, het maakt veel kapot op den duur en je zal vast en zeker korter leven.
Sociaal gezien doet een peuk vaak veel goeds, en ook dat vind ik heel erg belangrijk in mijn leven. En ja, ook zonder peuk kun je natuurlijk sociaal zijn .... maar toch, de echte roker snapt wat ik bedoel denk ik :grin:

En nu is het tijd voor een lekkere camel :rock:
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#4
Exceptional Insight zei:
Arthur King zei:
Ik heb er vandaag maar 1 gerookt, dus morgen kan ik er wel een pakje doorheen. Goeie? :smoke:
Klik om te vergroten...
Die is bijna net zo erg als: "Mijn opa heeft ook zijn hele leven gerookt en is duizend jaar oud geworden."
Klik om te vergroten...
I know. :hearteyes:
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Flameon zei:
Sociaal gezien doet een peuk vaak veel goeds, en ook dat vind ik heel erg belangrijk in mijn leven. En ja, ook zonder peuk kun je natuurlijk sociaal zijn .... maar toch, de echte roker snapt wat ik bedoel denk ik :grin:
Klik om te vergroten...

Dat is echt zulke onzin. Ik was een echte roker. Ik rookte minstens 25 sigaretten op een dag. Maar nu als niet roker ben ik echt niet minder sociaal of gezellig. En de rokers die ik ken kijken ook echt niet anders tegen me aan. Wat jij zegt is echt zo'n smoes om het te verantwoorden naar jezelf toe. Want het is echt bullshit.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Flameon zei:
En ja, ook zonder peuk kun je natuurlijk sociaal zijn .... maar toch, de echte roker snapt wat ik bedoel denk ik :grin:
Klik om te vergroten...
Haha, de echte roker gebruikt dat ook wel eens als excuus bedoel je. Ik heb ook gerookt en ik weet precies wat je bedoelt. Maar het slaat nergens op.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
In jou geval wellicht niet .... zie stukje sociale contacten wat ik net schreef met mijn clienten. Met mijn vrienden hoef ik ook idd niet gezellig te doen met / door een peuk tussen de lippen. Maar even ontsnappen op het werk uit de hectiek etc, door een lekker peukje te doen met collega's heb ik vaak wel nodig
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Flameon zei:
In jou geval wellicht niet .... zie stukje sociale contacten wat ik net schreef met mijn clienten. Met mijn vrienden hoef ik ook idd niet gezellig te doen met / door een peuk tussen de lippen. Maar even ontsnappen op het werk uit de hectiek etc, door een lekker peukje te doen met collega's heb ik vaak wel nodig
Klik om te vergroten...

Dan kun je toch ook gewoon een frisse neus halen buiten? Je hoeft echt niet te roken om te kunnen ontsnappen uit de hectiek. Zijn gewoon smoesjes.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dione zei:
Zijn gewoon smoesjes.
Klik om te vergroten...
Haha, jij kent ze ook. Ging je op een gegeven moment ook allemaal van die stomme regeltjes voor jezelf bedenken? Een maximum aantal per dag enzo. Of stoppen wanneer je ziek was en dan weer verder gaan wanneer je weer beter was. Allemaal van die stomme dingen waarmee je jezelf keihard voor de gek houdt.
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#10
Even een sfeerfoto!

D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Exceptional Insight zei:
Dione zei:
Zijn gewoon smoesjes.
Klik om te vergroten...
Haha, jij kent ze ook. Ging je op een gegeven moment ook allemaal van die stomme regeltjes voor jezelf bedenken? Een maximum aantal per dag enzo. Of stoppen wanneer je ziek was en dan weer verder gaan wanneer je weer beter was. Allemaal van die stomme dingen waarmee je jezelf keihard voor de gek houdt.
Klik om te vergroten...

Haha ik stopte niet eens als ik ziek was, ik 'minderde'. En inderdaad een maximum aantal sigaretten per dag, maar als ik een kut dag had dan 'verdiende' ik extra sigaretten. :beer:

@Flameon: Heb je dat wel eens gezegd dan? Als een roker een rookpauze heeft, dan mag een niet-roker ook best 5 minuten naar buiten.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#12
Yep in de tijd dat ik niet rookte. Heb zes maanden niet gerookt, en toen zat ik erg veel binnen. Dan heb ik ook geen rede om even naar buiten te gaan, of geen tijd ervoor (of beter gezegd die maak ik me er niet voor). En mijn baas is helaas iemand van productie.
Ja dat heb je ook in de verslavingszorg. Helaas veeeeeeeeeel te veel papierenwerk wat gewoon af moet op het einde van de maand.

Ik gebruik een peukje ook vaak even als uitvlucht: "nee client, flameon is nu even aan het roken. Dadelijk ben je aan de beurt".
Als ik zeg tegen een client: "flameon is ff een frisse neus aan het happen" ... dat werkt niet bij veel lui.

En tuurlijk, ja ik kies er zelf voor! Ik weet ook wel dat het snoesjes zijn :grin:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#13
Flameon zei:
Yep in de tijd dat ik niet rookte. Heb zes maanden niet gerookt, en toen zat ik erg veel binnen. Dan heb ik ook geen rede om even naar buiten te gaan, of geen tijd ervoor (of beter gezegd die maak ik me er niet voor). En mijn baas is helaas iemand van productie.
Ja dat heb je ook in de verslavingszorg. Helaas veeeeeeeeeel te veel papierenwerk wat gewoon af moet op het einde van de maand.
Klik om te vergroten...
Het kan aan mij liggen hoor, maar dat heeft toch geen flikker met elkaar te maken? Alsof dat papierwerk wel gedaan wordt als je buiten rookt, maar niet als je die vijf minuten gebruikt om je af te trekken in de bosjes.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als ik dan de deur uit loop en tegen de baas zeg: "ik ben ff een frisse neus happen" dan zegt tie. Je hebt pauze om 18 uur ofzo. Met roken mag je, ongeschreven regel, ieder anderhalf uur 10 minuten naar buiten. Zoals ik net al zei, tuurlijk is het een smoes ... maargoed wel de waarheid.

Ik neem het je niet kwalijk dat je niet weet wat ik er precies mee bedoel. Kijk jij bent een student, jij zal gerookt hebben om een andere rede dan ik. Jij hoeft bv niet contact te maken met iemand die dat eigenlijk niet wilt, en waarbij dan die peuk het opeens laagdrempelig wordt. En met collega's dingen van je af praten, ook dat doe je tijdens een rookpauze in het kort. "goh wat ik net mee maakte op kantoor met die en die"
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flameon zei:
Als ik dan de deur uit loop en tegen de baas zeg: "ik ben ff een frisse neus happen" dan zegt tie. Je hebt pauze om 18 uur ofzo. Met roken mag je, ongeschreven regel, ieder anderhalf uur 10 minuten naar buiten. Zoals ik net al zei, tuurlijk is het een smoes ... maargoed wel de waarheid.
Klik om te vergroten...
Dat is iets totaal anders! Dat is gewoon onredelijkheid van je baas.

Flameon zei:
Ik neem het je niet kwalijk dat je niet weet wat ik er precies mee bedoel. Kijk jij bent een student, jij zal gerookt hebben om een andere rede dan ik. Jij hoeft bv niet contact te maken met iemand die dat eigenlijk niet wilt, en waarbij dan die peuk het opeens laagdrempelig wordt. En met collega's dingen van je af praten, ook dat doe je tijdens een rookpauze in het kort. "goh wat ik net mee maakte op kantoor met die en die"
Klik om te vergroten...
Ik begrijp best wat je bedoelt, maar het slaat nergens op! Alsof je die dingen alleen maar kunt bespreken als je rookt. Alsof zo iemand die geen contact wilt maken, dit ineens wel wilt omdat jij rookt. Ik snap wel dat je die dingen niet kunt bespreken in die rookpauzes als je niet rookt. Omdat je baas een lul is met belachelijke regels!

Ook begrijp ik best dat dit in jouw beleving allemaal wel klopt, maar je redenering raakt kant, noch wal.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik deel altijd een lijn pep met mijn cliënten voordat ik in gesprek gaat, werkt ook goed :)
Breekt het ijs altijd een beetje.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Exceptional Insight zei:
Flameon zei:
Als ik dan de deur uit loop en tegen de baas zeg: "ik ben ff een frisse neus happen" dan zegt tie. Je hebt pauze om 18 uur ofzo. Met roken mag je, ongeschreven regel, ieder anderhalf uur 10 minuten naar buiten. Zoals ik net al zei, tuurlijk is het een smoes ... maargoed wel de waarheid.
Klik om te vergroten...
Dat is iets totaal anders! Dat is gewoon onredelijkheid van je baas.

Flameon zei:
Ik neem het je niet kwalijk dat je niet weet wat ik er precies mee bedoel. Kijk jij bent een student, jij zal gerookt hebben om een andere rede dan ik. Jij hoeft bv niet contact te maken met iemand die dat eigenlijk niet wilt, en waarbij dan die peuk het opeens laagdrempelig wordt. En met collega's dingen van je af praten, ook dat doe je tijdens een rookpauze in het kort. "goh wat ik net mee maakte op kantoor met die en die"
Klik om te vergroten...
Ik begrijp best wat je bedoelt, maar het slaat nergens op! Alsof je die dingen alleen maar kunt bespreken als je rookt. Alsof zo iemand die geen contact wilt maken, dit ineens wel wilt omdat jij rookt. Ik snap wel dat je die dingen niet kunt bespreken in die rookpauzes als je niet rookt. Omdat je baas een lul is met belachelijke regels!

Ook begrijp ik best dat dit in jouw beleving allemaal wel klopt, maar je redenering raakt kant, noch wal.
Klik om te vergroten...

Agree. Ik snap je redenatie wel, maar het slaat nergens op.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#18
Exceptional Insight zei:
[Ook begrijp ik best dat dit in jouw beleving allemaal wel klopt, maar je redenering raakt kant, noch wal.
Klik om te vergroten...

Thanks tof om te horen!
En ja mijn baas is geen lieverdje. Productie productie productie en clienten zijn nummers, en dan scoor je bij mij al geen pluspunten.
Hij zegt ook heel vaak: "wie is hier de baas, wie bepaald wat hier gebeurd? Ik ja ik"
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Flameon zei:
Hij zegt ook heel vaak: "wie is hier de baas, wie bepaald wat hier gebeurd? Ik ja ik"
Klik om te vergroten...

Haha, het lullige is dat ik hem nog gelijk moet geven ook. :tearsofjoy:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#20
Chris Pontius zei:
Flameon zei:
Hij zegt ook heel vaak: "wie is hier de baas, wie bepaald wat hier gebeurd? Ik ja ik"
Klik om te vergroten...

Haha, het lullige is dat ik hem nog gelijk moet geven ook. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Ja eigenlijk wel, maar het jammere is dat hij niet weet hoe op de afdeling/buiten op straat er aan toe gaat. Hij kijkt puur naar de centen. Zoiets vind ik dan triest, en zelf wel wekelijks dikke etentjes met hoge heren

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1213141516...20
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."