Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRookvrij bazentopic!!!

Rookvrij bazentopic!!!

398 antwoorden
37 weergaven
18-5-2026
M
MathesonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Petrovic zei:
OF je stopt met roken, OF je rookt stevig door. "Een beetje stoppen" door minder sigaretten te gaan roken is geen optie als je denkt dat je daardoor minder ongezond bezig bent. Deze opzienbarende conclusie is het resultaat van een Noors onderzoek, waarin ontdekt werd dat mensen die minderden met roken evenveel kans hebben om te overlijden aan een dodelijke ziekte als diegenen die gewoon stevig blijven doorroken. Dit onderzoek is uitgevoerd over een periode van twintig jaar en er namen zowel mannen als vrouwen aan deel, in totaal 50.000 personen.

Hopelijk is dit artikeltje een wake-up call en een eye-opener: gewoon helemaal stoppen!
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...


Inderdaad opzienbarend. Heb je ook ergens bewijs gevonden waarom dit zo is? Ben erg nieuwsgierig, aangezien ik zelf vind dat ik iemand ben die z'n nicotineverslaving redelijk goed onder controle heeft. Zo kan ik tijdens een avond uitgaan 10 peuken roken en er daarna meer dan een maand vanaf blijven. En dit is al 2/3 jaar zo, dus zie niet echt een reden waarom het per se meer zou gaan worden.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Aalpoepert zei:
kankerweinig
Klik om te vergroten...

vind je deze "kanker" niet een beetje ongepast na wat petrovic net heeft gezegd? kan me voorstellen dat er hier mensen aardig van geschrokken zijn, en dan kom jij met zo 'n opmerking?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een vriendin van me zei vandaag: Flameon, gaan we stoppen met roken.
Ik ben wachtende op het antwoord wat daar tegenover zou moeten staan :wink:
Van een kant is de wil er wel, van de andere kant doen peuken me ook veel goeds
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#4
Maak een lijstje voor jezelf met pro's en con's. Dan kun je daarna beslissen wat het beste is (of hem hier posten en dan beslissen wij wel voor je :wink:)
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#5
Matheson zei:
Petrovic zei:
OF je stopt met roken, OF je rookt stevig door. "Een beetje stoppen" door minder sigaretten te gaan roken is geen optie als je denkt dat je daardoor minder ongezond bezig bent. Deze opzienbarende conclusie is het resultaat van een Noors onderzoek, waarin ontdekt werd dat mensen die minderden met roken evenveel kans hebben om te overlijden aan een dodelijke ziekte als diegenen die gewoon stevig blijven doorroken. Dit onderzoek is uitgevoerd over een periode van twintig jaar en er namen zowel mannen als vrouwen aan deel, in totaal 50.000 personen.

Hopelijk is dit artikeltje een wake-up call en een eye-opener: gewoon helemaal stoppen!
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...


Inderdaad opzienbarend. Heb je ook ergens bewijs gevonden waarom dit zo is? Ben erg nieuwsgierig, aangezien ik zelf vind dat ik iemand ben die z'n nicotineverslaving redelijk goed onder controle heeft. Zo kan ik tijdens een avond uitgaan 10 peuken roken en er daarna meer dan een maand vanaf blijven. En dit is al 2/3 jaar zo, dus zie niet echt een reden waarom het per se meer zou gaan worden.
Klik om te vergroten...
Ze zijn daar niet helemaal duidelijk maar ik denk dat ze met minder roken bijvoorbeeld bedoelen van een pakje naar 10 sigaretten per dag gaan. Als jij een lange tijd niet rookt hebben je longen kans te herstellen, als ze dagelijks een hoop binnen blijven is het logisch dat ze daar niet echt de kans voor krijgen. Het leek me wel leuke informatie aangezien veel mensen zich dus onterecht goed laten voelen door iets te gaan minderen.
Flameon zei:
Een vriendin van me zei vandaag: Flameon, gaan we stoppen met roken.
Ik ben wachtende op het antwoord wat daar tegenover zou moeten staan :wink:
Van een kant is de wil er wel, van de andere kant doen peuken me ook veel goeds
Klik om te vergroten...
Zolang je verslaaft bent zullen de peuken je veel goeds doen, dit komt over als zelf-manipulatie.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dreuge zei:
Aalpoepert zei:
kankerweinig
Klik om te vergroten...

vind je deze "kanker" niet een beetje ongepast na wat petrovic net heeft gezegd? kan me voorstellen dat er hier mensen aardig van geschrokken zijn, en dan kom jij met zo 'n opmerking?
Klik om te vergroten...
HUH?? Je bedoelt de post waarin gesteld wordt dat minderen met roken niet genoeg is? Ik zie het verband niet echt?
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik ook niet
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dreuge zei:
ik ook niet
Klik om te vergroten...
Was het dan een (kut)grapje of had je gewoon je bokkenpruik op?
P
PsychedeliciousLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb 3 jaar 22 sigaretten per dag gerookt en ben daar nu als 4 maanden mee gestopt. In die tijd wel (veel) joints met tabakka gerookt. ik kwam er achter dat ik gewoon de ene na de andere joint opstak omdat me lichaam een enorme behoefte had aan nicotine. Het gevoel van de eerste hijs van je sigaret ga je dan als t waren associëren met een joint roken, althans zo had ik dat ervaren.
Dus als je stopt met roken en wel blowt zou ik puur gaan roken, of met tabaksvervanger zonder nicotine. Niks tegen Blowen natuurlijk :stoned:
Maar alles met mate natuurlijk..
Greeetz Psychedelicious
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psychedelicious zei:
Ik heb 3 jaar 22 sigaretten per dag gerookt en ben daar nu als 4 maanden mee gestopt. In die tijd wel (veel) joints met tabakka gerookt. ik kwam er achter dat ik gewoon de ene na de andere joint opstak omdat me lichaam een enorme behoefte had aan nicotine. Het gevoel van de eerste hijs van je sigaret ga je dan als t waren associëren met een joint roken, althans zo had ik dat ervaren.
Dus als je stopt met roken en wel blowt zou ik puur gaan roken, of met tabaksvervanger zonder nicotine. Niks tegen Blowen natuurlijk :stoned:
Maar alles met mate natuurlijk..
Greeetz Psychedelicious
Klik om te vergroten...
Je kan anders ook gaan mediteren.
T
ToastsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zet mij er maar bij. Wel pas vanaf morgen haha, voor vandaag is het al te laat. :grin:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#12
Na die sigaret wist je pas dat je wilde stoppen?
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#13
sorry, te lui om mensen aan de lijst toe te voegen
P
PsychedeliciousLid
01-01-2024, 00:00
#14
Aalpoepert zei:
Psychedelicious zei:
Ik heb 3 jaar 22 sigaretten per dag gerookt en ben daar nu als 4 maanden mee gestopt. In die tijd wel (veel) joints met tabakka gerookt. ik kwam er achter dat ik gewoon de ene na de andere joint opstak omdat me lichaam een enorme behoefte had aan nicotine. Het gevoel van de eerste hijs van je sigaret ga je dan als t waren associëren met een joint roken, althans zo had ik dat ervaren.
Dus als je stopt met roken en wel blowt zou ik puur gaan roken, of met tabaksvervanger zonder nicotine. Niks tegen Blowen natuurlijk :stoned:
Maar alles met mate natuurlijk..
Greeetz Psychedelicious
Klik om te vergroten...
Je kan anders ook gaan mediteren.
Klik om te vergroten...

Ja dat doe ik dus ook
alleen is soms lastig op school en werk enzo...
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#15
"niet rokende verpleegkundige missen belangrijke interventies bij clienten"

:wink: :wink: :wink:

Onafhankelijk onderzoek langs geweest op het werk en die concludeerde bovenstaande
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#16
En, iedereen nog steeds gestopt?
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bietsen mag, kopen niet.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Flameon zei:
"niet rokende verpleegkundige missen belangrijke interventies bij clienten"

:wink: :wink: :wink:

Onafhankelijk onderzoek langs geweest op het werk en die concludeerde bovenstaande
Klik om te vergroten...

Ik vind het nog steeds klinken als een enorme smoes. Maar het is niet mijn lichaam, dus als dit je blij maakt, have fun. Ik ben blij dat ik al 3 1/2 maand gestopt ben :sunglasses:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dione zei:
En, iedereen nog steeds gestopt?
Klik om te vergroten...
Nee wel geminderd :grin:
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Flameon zei:
Dione zei:
En, iedereen nog steeds gestopt?
Klik om te vergroten...
Nee wel geminderd :grin:
Klik om te vergroten...

Het schijnt voor je gezondheid niet veel uit te maken of je mindert, laatst ergens gelezen (of was dat in dit topic?). Hoewel ik dat nog steeds best vreemd vind. Maar goed, eigenlijk is minderen natuurlijk gewoon stoppen voor mensen die het echte stoppen nog niet kunnen handelen :beer: Gewoon stoppen dus vlammetje

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1112131415...20
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."