#1
Petrovic zei:OF je stopt met roken, OF je rookt stevig door. "Een beetje stoppen" door minder sigaretten te gaan roken is geen optie als je denkt dat je daardoor minder ongezond bezig bent. Deze opzienbarende conclusie is het resultaat van een Noors onderzoek, waarin ontdekt werd dat mensen die minderden met roken evenveel kans hebben om te overlijden aan een dodelijke ziekte als diegenen die gewoon stevig blijven doorroken. Dit onderzoek is uitgevoerd over een periode van twintig jaar en er namen zowel mannen als vrouwen aan deel, in totaal 50.000 personen.
Hopelijk is dit artikeltje een wake-up call en een eye-opener: gewoon helemaal stoppen!
Inderdaad opzienbarend. Heb je ook ergens bewijs gevonden waarom dit zo is? Ben erg nieuwsgierig, aangezien ik zelf vind dat ik iemand ben die z'n nicotineverslaving redelijk goed onder controle heeft. Zo kan ik tijdens een avond uitgaan 10 peuken roken en er daarna meer dan een maand vanaf blijven. En dit is al 2/3 jaar zo, dus zie niet echt een reden waarom het per se meer zou gaan worden.
Gewoon stoppen dus vlammetje